abonnement Unibet Coolblue
pi_182971660
Gister kwam ik er dus achter dat mijn visum niet tot 8 november loopt maar tot 6 november. Ik dacht dat het tot 8 liep aangezien ik ook de 8e aankwam. Vanaf morgen ben ik dus illegaal in Thailand en als je toevallig door politie wordt aangehouden ben je wel de lul, maar dan weer niet op ‘t vliegveld.

De boete voor het overschrijden is 500 baht per dag op het vliegveld. Prima, maar daarnaast krijg je een “overstay stamp” in je paspoort, wat dus laat zien dat je langer bent gebleven dan wettelijk is toegestaan.

Zou dit problemen kunnen opleveren in andere landen, met inachtneming dat het om 2 dagen gaat en ik een Nederlands paspoort heb. Mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik wilde vandaag nog proberen om mijn visum te verlengen, maar dat blijken ze dus niet te doen op de verloopdag.
pi_182971671
Wat maakt het allemaal uit?
  dinsdag 6 november 2018 @ 06:19:55 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182971846
Ja, daar kan je in de toekomst gezeik mee krijgen.

Voortaan je shit in orde hebben.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182971974
Dat er mensen zijn die zoiets niet beter checken :')
pi_182972014
Dat mensen als TS buiten Europa op reis gaan. :') _O-

Ga volgend jaar maar lekker weer all-inclusive naar Benidorm, beter voor je.
pi_182972051
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2018 07:22 schreef TRON2.0 het volgende:
Dat mensen als TS buiten Europa op reis gaan. :') _O-


Weinig recht van spreken jij, maat.

GC / Spacecake voor het vliegen
pi_182972375
Ja, dat gaan ze in visum benodigde landen niet leuk vinden.

Gwn niet zo handig, altijd goed op letten. Zeker in zo'n vaag land.
pi_182972421
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 05:12 schreef BredeBroeder het volgende:
Prima, maar daarnaast krijg je een “overstay stamp” in je paspoort, wat dus laat zien dat je langer bent gebleven dan wettelijk is toegestaan.
Op te lossen door een nieuw paspoort aan te vragen. Kost wel geld natuurlijk maar het scheelt je gedoe bij een volgende visumaanvraag. Dus voor je volgende visumaanvraag eerst naar het gemeentehuis voor een nieuw paspoort.
pi_182973171
Kun je ook niet vandaag nog als reserve op een vlucht naar huis gaan?
pi_182983205
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:40 schreef Fokker89 het volgende:
Kun je ook niet vandaag nog als reserve op een vlucht naar huis gaan?
Dat is waarschijnlijk vrij duur. Boete ophoesten en niet meer doen. Een nieuw paspoort halen vind ik ook te ver gaan.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 6 november 2018 @ 22:04:25 #11
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182988599
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:39 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk vrij duur. Boete ophoesten en niet meer doen. Een nieuw paspoort halen vind ik ook te ver gaan.
Het is natuurlijk ook een fabel dat een nieuw paspoort ook maar iets gaat helpen bij de daadwerkelijke controle aan de grens, het is neem ik aan geen geheim dat landen vrij eenvoudig paspoorten aan elkaar kunnen koppelen, en dus ook de daarbij behorende historie van eerdere paspoorten.

Overigens is overstay in Thailand van 2 dagen over het algemeen niet zo'n heel groot probleem, je bent niet de eerste die denkt een maand te kunnen blijven in plaats van de 30 dagen.
De eerste dag is gratis, maar bij dag 2 geldt dat dat 1 niet gratis was en is de boete 1000 THB.

Ik zou me trouwens niet zoveel zorgen maken over bezoek van andere landen, wel zal bij bezoek naar Thailand bij een overstay in theorie de toegang wat eerder geweigerd kunnen worden, in de praktijk valt dat wel mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_183014619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 22:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een fabel dat een nieuw paspoort ook maar iets gaat helpen bij de daadwerkelijke controle aan de grens, het is neem ik aan geen geheim dat landen vrij eenvoudig paspoorten aan elkaar kunnen koppelen, en dus ook de daarbij behorende historie van eerdere paspoorten.

Overigens is overstay in Thailand van 2 dagen over het algemeen niet zo'n heel groot probleem, je bent niet de eerste die denkt een maand te kunnen blijven in plaats van de 30 dagen.
De eerste dag is gratis, maar bij dag 2 geldt dat dat 1 niet gratis was en is de boete 1000 THB.

Ik zou me trouwens niet zoveel zorgen maken over bezoek van andere landen, wel zal bij bezoek naar Thailand bij een overstay in theorie de toegang wat eerder geweigerd kunnen worden, in de praktijk valt dat wel mee.
10 uur te laat en alsnog een boete gehad + stempel op Bangkok.

Door de vingers zien doen ze dus niet meer. Voor niks 100,- uitgegeven aan omboekkosten :’)
pi_183036205
2 dagen overstay zal in de toekomst niet zoveel problemen geven, alhoewel er bij visum aanvragen wel naar je history wordt gekeken (soort van credit history zeg maar).

Eerlijkheidshalve is dit probleem groter bij paspoorten die voor bijvoorbeeld USA of Europa een visum nodig hebben. Als je bijvoorbeeld bent afgewezen voor de USA, wordt Europa nog een probleem en vice versa.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 9 november 2018 @ 06:16:26 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183036215
Dan haal je een nieuw paspoort en niemand die er meer iets van ziet...
***
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:47:39 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_183049662
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 06:16 schreef Brighteyes het volgende:
Dan haal je een nieuw paspoort en niemand die er meer iets van ziet...
Zo werkt dat dus niet. Zeker niet in de landen waar je de eventuele overstay hebt gehad, en bevriende landen wisselen onderling ook informatie uit.
Als de immigratiemedewerker conform procedure handelt en het elektronische paspoort door de lezer haalt komen daar de bijzonderheden van het hele verleden naar voren. Of dat verleden een probleem is, is natuurlijk de vraag bij een kleine overstay.

Niet iedere paspoortcontrole is even streng natuurlijk, mij valt op dat vooral op de kleinere luchthavens men wat meer de letter van de wet naleeft en bij de wat grotere men vooral vluchtig kijkt en niet altijd de hele verplichte procedure uitvoeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:00:15 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183049957
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus niet. Zeker niet in de landen waar je de eventuele overstay hebt gehad, en bevriende landen wisselen onderling ook informatie uit.
Als de immigratiemedewerker conform procedure handelt en het elektronische paspoort door de lezer haalt komen daar de bijzonderheden van het hele verleden naar voren. Of dat verleden een probleem is, is natuurlijk de vraag bij een kleine overstay.

Niet iedere paspoortcontrole is even streng natuurlijk, mij valt op dat vooral op de kleinere luchthavens men wat meer de letter van de wet naleeft en bij de wat grotere men vooral vluchtig kijkt en niet altijd de hele verplichte procedure uitvoeren.
I stand corrected. Je hebt natuurlijk groot gelijk, tegenwoordig is dat soort informatieoverdracht natuurlijk kinderspel. Dat raak je niet snel meer kwijt dan.
***
pi_183054469
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
en bevriende landen wisselen onderling ook informatie uit.
Met wie wisselt Thailand dan informatie uit? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 12 november 2018 @ 10:12:37 #18
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_183096199
Heb het gehad in Thailand (of in Indonesië, weet ik even niet meer). Ging om 1 dag, ze deden er toen niet moeilijk over --> hebben het waarschijnlijk niet opgemerkt.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_183104269
Australië lijkt mij wel een land wat moeilijk kan doen. We zien je terug in Border Security.
  maandag 12 november 2018 @ 22:08:58 #20
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_183111530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 00:29 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Met wie wisselt Thailand dan informatie uit? :?
Thailand is onder andere lid van ASEAN, dus dat is een start.

Zeker de huidige regering die ook social media gegevens wil van toeristen, lokale simcards met paspoorten moeten worden geregistreerd geeft aan dat men technologisch hun best doet om e.e.a. te controleren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_183112113
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 22:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Thailand is onder andere lid van ASEAN, dus dat is een start.
dus? De ASEAN heeft een visuminformatieuitwisselingssysteem?

Ontwikkelde landen vertrouwen elkaar onderling vaak al niet, dus er is niet echt een aanleiding te denken dat ontwikkelende landen - die elkaar vaak nog minder vertrouwen - over een dergelijk systeem beschikken,
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183132144
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 22:30 schreef oranjevogel1 het volgende:
dus? De ASEAN heeft een visuminformatieuitwisselingssysteem?

Zijn ze wel mee bezig, maar zo'n grote vaart zal het allemaal niet lopen.

Je hoeft in elk geval echt niet bang te zijn dat visumgegevens van Thailand zomaar bij een land als Australië belanden, zo ver gaat al die samenwerking nog lang niet. Het aanvragen van een nieuw paspoort kan wel degelijk in veel gevallen uitkomst bieden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Reageurs op 13-11-2018 21:52:57 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')