abonnement Unibet Coolblue
pi_183775763
Hoe verdrietig ik ook ben, wil natuurlijk dat mijn cavia zsm weer een maatje heeft. Zij is 2 jaar, en wil er nu een cavia van 11 maanden bij zetten. Beiden zijn vrij rustige zeugjes, Teddy en niet zo dominant.
Is de kans groot genoeg dat de jongere cavia geaccepteerd wordt als ik het hok goed schoonmaak en ze in een vreemde ruimte neerzet om elkaar te leren kennen? Waar kan ik nog meer op letten, of niet aan beginnen?
pi_183775941
Ik laat het je weten zodra hier de rust is wedergekeerd :') merk wel dat castraat en zeugje een gouden combi is, nu ook weer. Jonkie dribbelt steeds achter haar grote beschermer aan, tot hij haar wil aanranden.
Tap tap tap
pi_183777210
Wow, succes!
pi_183780869
quote:
Hee, die lijkt op Marshmellow, maar dan zonder borstels O+ O+
Wat is haar naam?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_183780886
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 23:01 schreef Aalscholver het volgende:
Hoe verdrietig ik ook ben, wil natuurlijk dat mijn cavia zsm weer een maatje heeft. Zij is 2 jaar, en wil er nu een cavia van 11 maanden bij zetten. Beiden zijn vrij rustige zeugjes, Teddy en niet zo dominant.
Is de kans groot genoeg dat de jongere cavia geaccepteerd wordt als ik het hok goed schoonmaak en ze in een vreemde ruimte neerzet om elkaar te leren kennen? Waar kan ik nog meer op letten, of niet aan beginnen?
Ik zou het zo aanpakken, zoals je zelf omschrijft.. even op neutraal terrein kennis laten maken en als dat goed gaat in het schone hok zetten.
Zou de nieuweling eerst in het hok zetten :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_183780906
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 10:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hee, die lijkt op Marshmellow, maar dan zonder borstels O+ O+
Wat is haar naam?
Ze is gladhaar, maar volgens mij zijn de haartjes ietsje langer dan normaal (of haar lijfje is nog te klein :') ).
Ik ben nog niet helemaal uit over de naam :@
Tap tap tap
pi_183780925
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 10:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze is gladhaar, maar volgens mij zijn de haartjes ietsje langer dan normaal (of haar lijfje is nog te klein :') ).
Ik ben nog niet helemaal uit over de naam :@
Het lijkt wel alsof ze iets langere haartjes heeft ja, schattigggg
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_183780991
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2018 10:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof ze iets langere haartjes heeft ja, schattigggg
Ze is net zo groot als m'n telefoon en ze huppelt en hobbelt en tokkelt en pruttelt door dat hok _O- Die andere zijn echt van die saaie zandzakken vergeleken bij haar, ze zijn echt enorm en bewegingsloos vergeleken bij haar. Ga ze denk ik zo weer los laten lopen in de keuken.

Heeft iemand hier ervaring met fleece? Droogt dat sneller dan handdoeken of blijft hooi enzo er snel aan plakken? Als ze nu loslopen, lopen ze op handdoeken op een zeil, maar ik heb echt vier tot vijf handdoeken per keer nodig en ik wilde twee grote fleecekleden kopen, maar vraag me af of ik die wel vaker dan 1 keer kan gebruiken voor ze in de wasmachine moeten. De handdoeken moet ik nu elke keer wassen anders meuren ze.
Tap tap tap
pi_183781127
Hier popcornen ze nog best vaak :D
Behalve bejaarde Oreo.

Ik gebruik zelf geen fleece, maar ik gebruik (oude) tapijttegels, om te voorkomen dat die helemaal ondergepiest worden, zet ik de cavia's na 15 minuten even in het hok.. kunnen ze een plasje doen :')

Ik heb het idee (maar misschien heb ik het helemaal mis hoor), dat fleece heel lang nat blijft en dat er van alles in blijft hangen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_183781568
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 11:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier popcornen ze nog best vaak :D
Behalve bejaarde Oreo.

Ik gebruik zelf geen fleece, maar ik gebruik (oude) tapijttegels, om te voorkomen dat die helemaal ondergepiest worden, zet ik de cavia's na 15 minuten even in het hok.. kunnen ze een plasje doen :')

Ik heb het idee (maar misschien heb ik het helemaal mis hoor), dat fleece heel lang nat blijft en dat er van alles in blijft hangen
Dat idee heb ik dus ook, maar ik zie zoveel mensen het gebruiken, ook in het hok zelf, dus er zal dan wel een voordeel aan zitten?
Ik had laatst trouwens op het caviaforum om tips gevraagd omdat hok een beetje fris te laten ruiken, maar blijkbaar zijn er mensen die dus fleece en vetbed in het hok hebben liggen en dan twee keer per dag de keutels weghalen en puppypads verschonen en alle zooi schoonmaken, maar daar ben je dan toch elke keer een uur mee bezig?
Tap tap tap
pi_183781599
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 11:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat idee heb ik dus ook, maar ik zie zoveel mensen het gebruiken, ook in het hok zelf, dus er zal dan wel een voordeel aan zitten?
Ik had laatst trouwens op het caviaforum om tips gevraagd omdat hok een beetje fris te laten ruiken, maar blijkbaar zijn er mensen die dus fleece en vetbed in het hok hebben liggen en dan twee keer per dag de keutels weghalen en puppypads verschonen en alle zooi schoonmaken, maar daar ben je dan toch elke keer een uur mee bezig?
Ik zie er twee voordelen in: geen balen aubiose meer slepen en lekker zacht voor de pootjes van de cavia.
Maar ook een heleboel nadelen, bovendien raakt mijn wasmachine snel verstopt, dus fleece is voor mij geen optie ..

En inderdaad.. ik heb wel iets beters te doen dan de hele dag poepjes opruimen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_183781722
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 11:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik zie er twee voordelen in: geen balen aubiose meer slepen en lekker zacht voor de pootjes van de cavia.
Maar ook een heleboel nadelen, bovendien raakt mijn wasmachine snel verstopt, dus fleece is voor mij geen optie ..

En inderdaad.. ik heb wel iets beters te doen dan de hele dag poepjes opruimen :')
Ja echt, al dat haar in je wasmachine :X Ik was nu dus soms zo'n knuffelmuts uit en die sta ik eerst een tijd uit te kloppen (allemaal haar en zaagsel op het balkon dat niet wegwaait natuurlijk) en dan uitzuigen met de stofzuiger, en dan nog even uitkloppen, en dan in zo'n zakje voor bh's enzo. En dan nog hou je niet al het haar tegen.

Ik heb ze nu op zaagsel trouwens en vind het eigenlijk toch beter absorberen dan aubiose. Kocht eerst steeds twee zakken van vier kilo bij de dierenwinkel voor vijf euro, maar was dat gesjouw om de drie, vier weken een beetje beu dus heb nu twee balen plospan van 20 kilo per baal besteld. gratis thuisbezorgd (zelfs in de berging gezet) en 7,95 ofzo per baal. Ik was bang dat het helemaal strak in het pak zat en al die fijne harde stukjes onder je nagels gaan zitten bij het lostrekken, maar dat valt reuze mee. Dus ik een beetje kracht zetten toen ik het uit de zak wilde halen, en toen lag de hele berging onder :')

O en telkens al die puppypads :X Ik moet hier voor restafval per zak betalen dus zou daar echt niet vrolijk van worden.
Tap tap tap
pi_183874504


O+
Tap tap tap
  vrijdag 21 december 2018 @ 14:19:02 #64
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_183874964
quote:
Wat een schatjes O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_183939299
quote:
O+ O+ O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games maandag 24 december 2018 @ 13:51:47 #66
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_183939788
Acht, het was feest de afgelopen maanden in huize Oscar omtrent cavia's.

Eind oktober is Swiffer overleden na een kort ziektebed. Binnen 3 dagen was ie weg.

Dat betekende dat Scruff, een mannetje van 8 jaar oud, dus helemaal alleen kwam te zitten. Hartstikke zielig natuurlijk, maar Scruff had al behoorlijk last van ouderdomskwaaltjes. Hij was al kaal op zijn hoofd en rondom de oogjes, kon zijn anaalzak niet meer goed legen voor de snoeppoepjes en had erg last van zijn achterpootjes. Hij waggelde nog lekker door de kooi heen, maar liep niet echt meer rond.

Maar een caaf alleen is ook zo alleen, dus kwam er een jonkie, genaamd Fudge!

Ja, hij kijkt altijd zo zielig. Dat is ie echter niet. Deze CH Teddy is een brutaaltje, weet precies wanneer de koelkast opengaat. Echter, hij komt het nog niet halen.

Maandje later gaat het steeds slechter met Scruff. Op een gegeven moment waren zijn achterpootjes zo slecht, dat hij niet meer rondliep. Alle middeltjes ten spijt, het beestje was lichamelijk op. Wij zagen dat ie steeds meer achteruitging, en hoopte stiekem dat ie zelf besloot om heen te gaan, maar dat deed hij niet. Ik heb nog nooit een caaf moeten laten inslapen…

Uitdaging! Wij zaten dus met een jonkie van amper 2 maanden alleen in een kooi. Behalve dat het natuurlijk zielig is, is het ook niet wenselijk. Hij moet nu leren om sociaal te doen, anders heb je vier jaar lang een terrorcaaf. En dat heb ik al eens meegemaakt met caafs die kwamen aanwaaien. Sinds zaterdag hebben wij Spike, een borstelcaaf!


1 maand verschil, en 200 gram zwaarder. Maar Spike gedraagt zich nu al als een borstelcaaf, lekker brutaal en voor de duvel niet bang.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_183939938
Wat een schatjes O+
En ze liggen zo dicht tegen elkaar aan
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games maandag 24 december 2018 @ 17:27:41 #68
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_183943516
quote:
17s.gif Op maandag 24 december 2018 14:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat een schatjes O+
En ze liggen zo dicht tegen elkaar aan
ja continu. Je kunt wel merken dat het allebei buitencavia's zijn geweest. Als ze gaan tukken liggen ze altijd tegen elkaar aan, ook al hebben ze net ff ruzie gehad over een blaadje sla _O_
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_183995785
Oreo en Cloud liggen ook tegen elkaar aan. O+

De rest alleen neus aan neus :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 20:24:10 #70
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_184225146
Wat n schatje!

Ik heb op aanraden van een nieuwe collega bij Beestenplein besteld, allerlei soorten kruiden(mengsels) e.d.
Heel blij mee!
  maandag 7 januari 2019 @ 18:23:04 #71
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_184264841
Ik wil nog steeds een nieuwe kooi en blijf maar kijken naar die draadhekvarianten. Wat hebben jullie een/ of zouden jullie adviseren of afraden?
pi_184265380
M'n vader heeft een kooi gemaakt met plexiglas aan de voorkant. Maar die urine vreet overal doorheen dus hij heeft een make-over nodig :')
Die draadkubuskooien vind ik ook tof, kun je ook een verdieping maken enzo.
Tap tap tap
pi_184397113
Oreo liet mij vorige week flink schrikken.
Ze was diep in slaap, maar ze leek wel dood :{
Reageerde niet op de stem en werd pas wakker toen ik haar aaide
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_184400552
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oreo liet mij vorige week flink schrikken.
Ze was diep in slaap, maar ze leek wel dood :{
Reageerde niet op de stem en werd pas wakker toen ik haar aaide
Doen ze expres, denk ik soms.
Tap tap tap
pi_184402334
Ze hebben hier de vreetziekte vandaag :X Sien hing net over het plexiglas en Ozzy de schuchtere kwam zelfs vreten halen. Meestal wachten ze tot ik eten heb neergelegd en ben weggelopen :')
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')