abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 november 2018 @ 12:17:35 #26
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_182955127
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 11:06 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
De anti pieten zijn een andere groep dan waar je het aan het begin van je betoog over hebt. Volgens mij ben je slecht geïnformeerd en heb je je helemaal niet in het onderwerp verdiept. Dat maakt je klacht ongegrond. Tenzij je dit doet om groepen tegen elkaar op te zetten. Dat maakt je een Rus, waardoor je klacht ook ongegrond is.
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:36 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik begrijp TS ook niet helemaal
Mijn punt is dat anti-Pieten zich nogal presenteren als pro-vrijheid / anti-fa, maar eigenlijk hetzelfde doen als een fascistisch groepje als moslimextremisten.
pi_182955136
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:14 schreef PietPossum het volgende:
Ik op zich ook niet, behalve dat andere commerciele rommel nu wel de overhand krijgt (Bierfest, halloween) en ik nog wel overal sinterklaasmeuk zie, alleen dan zonder onze nationale held Zwarte Piet aan zijn zij.
nou en?

kun je enkel sinterklaas vieren, als je overal de juiste etalage-decoratie ziet?

verder, zwarte piet is heus geen 'nationale Held', het is enkel een kinderfeestje... dan verwar je hem volgens mij eerder met Piet Hein (en misschien een beetje met Witte de With ;) )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182955164
quote:
6s.gif Op maandag 5 november 2018 12:07 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Volgens mij uit dezelfde hoek van menschen die subsidie krijgen (van George Soros) om op vuurwerk te haten.
Goed dat je het zegt, Soros is laat met zijn betaling deze maand, ff berichtje sturen :T
  maandag 5 november 2018 @ 12:20:25 #29
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_182955181
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nou en?

kun je enkel sinterklaas vieren, als je overal de juiste etalage-decoratie ziet?
Nope , dat niet, maar ik denk wel dat het op nationaal niveau meer zal leven doordat de etalages versiert zijn e.d.
Maar eens, het is niet het sinterklaas van vroeger, tegenwoordig vooral met een carnaval inclusief verklede kinderen en carnavaleske muziek op een groot pleinfestival ,geen ouderwets liedjes zingen om de schoorsteen meer.
pi_182955189
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:20 schreef PietPossum het volgende:
geen ouderwets liedjes zingen om de schoorsteen meer.
is dat dan verboden?

Overigens, ik doe het nog, "zie ginds komt de stoomboot" zingen met mn kinderen als ze hun schoentjes gezet hebben voor de Open Haard;
al vermoed ik dat mn dochters het nu vooral nog meedoen omdat ze weten dat ik het zo leuk vind.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182956687
quote:
6s.gif Op maandag 5 november 2018 12:01 schreef Salvad0R het volgende:
wat mij stoort is dat die lui meer zitten te nuilen over de klaarblijkelijke huidskleur van de slaven van Sinterklaas, dan het feit dat ie als een pedo kleine kinderen ontvoert naar z'n fort in Spanje.
Dat is normaal bij de Islam. Die kijken niet op van een oudere man met een 11-jarige (of nog jonger!) als bruid. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')