Nee, hoor. Dat is gewoon meetbaar.quote:Op zaterdag 15 december 2018 05:47 schreef Inbox het volgende:
Dus onveilig is subjectief, bepaald door regeltjes.
Nee, het is kut dat ze in een stint zaten. Als ze in een taxibusje hadden gezeten, was het niet gebeurd.quote:Ja, en da's mooi kut dat die trein net op dat moment langskwam
quote:Deels door wet- en regelgeving en minimumeisen.
Dus voor jou is goedkoop belangrijker dan veilig?quote:Met als gevolg, dat de kosten voor ouders omhoog gaan in de opvang en het allemaal weer duurder wordt. Zit ook niet iedereen op te wachten.
Maar blijkbaar gebeurt dat niet. In ieder geval niet met 4 kindjes tegelijkertijd.quote:Onderzoek is prima, hoor je mij verder niet over klagen. Maar wat ik hier geopperd zie, vind ik soms overdreven. Ik zie lui pleiten voor een rijbewijs, reppen over 'onveilig' omdat de kinderen in een plastic bak zitten, Ja, nou en? Als ze lopen of met de fiets gebracht worden, kunnen ze ook bij een ongeval betrokken raken. Zijn ze ook onbeschermd.
Inclusief 10 kinderen en bestuurder mag de stint meer dan 600kgs wegen. Die ga jij niet tegenhouden als hij over je heen rijdt. Het is te zot voor woorden dat je met dat ding zonder rijvaardigheidsattest op weg mag.quote:Goed, 10 kinderen is wat veel, maar het ding zal niet anders rijden met 10 kinderen dan met 6 of 3 qua besturing. Nee, daar moet dan een rijbewijs voor komen ofzo. Dan denk ik: niemand gaat zonder te oefenen direct met 10 man in de bak op pad en zo hard kan dat ding ook weer niet.
Nee hoor. In zo'n ecotrommel misschien, al betwijfel ik dat. Met mijn 6 cilinder kan ik prima stationair in zijn versnelling door rollen, ook in zijn 5 en een beetje diesel trekt dat zeker wel.quote:Op zaterdag 15 december 2018 00:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als jij het gas loslaat stop je vanzelf. Zeker als je in de drie of hoger rijdt...
Wat zijn de definities dan? En welke meetwaarden hangen we daaraan?quote:Op zaterdag 15 december 2018 06:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat is gewoon meetbaar.
Heb je daar een bron van? Een taxibusje met een bestuurder die een epileptische aanval krijgt wordt echt niet tegengehouden door die licht gewicht spoorboompjes namelijk.quote:Nee, het is kut dat ze in een stint zaten. Als ze in een taxibusje hadden gezeten, was het niet gebeurd.
Helaas geld dat voor 95% procent in Nederlandquote:Dus voor jou is goedkoop belangrijker dan veilig?
Helemaal mee eens.quote:Inclusief 10 kinderen en bestuurder mag de stint meer dan 600kgs wegen. Die ga jij niet tegenhouden als hij over je heen rijdt. Het is te zot voor woorden dat je met dat ding zonder rijvaardigheidsattest op weg mag.
Dan zijn we er toch?quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:
Kijk, het ding heeft mankementen of beter gezegd wat tekortkomingen.
Die hebben instructie gekregen, wat ik begrijp. Wrs even voordoen en dan die mensen het zelf laten doen. Wat oefeningen. Alles bij mekaar niet meer dan een halfuurtje wrs.quote:Op zaterdag 15 december 2018 00:26 schreef john2406 het volgende:
De mensen welke zo een stint mochten besturen hebben/hadden ook een rijbewijs?
Potato, potato. Als het niet klopt moet het opgelost worden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:46 schreef daNpy het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen niet door hebben dat veiligheidseisen iets anders zijn dan technische eisen.
Draai er maar weer onderuitquote:Op zaterdag 15 december 2018 10:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Potato, potato. Als het niet klopt moet het opgelost worden.
Nee, dan zijn we er maar gedeeltelijk want dan nog kunnen er 10 kinderen in een plastic bak en dat is hartstikke onveilig! Niet volgens mij, want ik vind dat prima met een verantwoordelijke bestuurder erop maar sommigen vinden dat echt niet kunnen omdat er een tragisch ongeval heeft plaatsgevonden met kindjes.quote:
Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd is de daadwerkelijke reden van het ongeval nog niet bekend. Je vergelijkingen slaan dus alleen op een mogelijke technische oorzaak, wat niet zeker is.
Feitelijk ben je in het door jou gepresenteerde voertuig even veilig als in een Audi A6 als je door een trein geschept wordt. Of op de fiets, of te voet, of of of.
Wat ik niet begrijp is dat mensen in dit topic het onderscheid niet kunnen maken. En de fabrikant van de Stint willen verbieden om ooit nog 1 voertuig op de weg te zetten. Terwijl een merk als Toyota ook auto's heeft verkocht die op hol sloegen, maar Toyota verkoopt nog miljoenen auto's per jaar. Waar is de hetze tegen Toyota?
Waar is de hetze tegen elektrische auto's die in brand kunnen vliegen? Ook niet echt veilig als je (met gezin) er in zit.
Waar ik mijn grote vraagtekens bij stel is waarom de Stint type goedkeuring heeft gekregen voor personenvervoer (boven 8 personen). En waarom er geen rijvaardigheidsbewijs voor nodig wordt geacht.
Dat ie technisch niet oké is, toont TNO wel aan. Maar hoe kon dit op de weg toegelaten worden?
Dat neem ik de overheid (die zich nu op alle manieren trachten eronderuit te draaien..) meer kwalijk.
Je draait de zaken om. Als de Stint een veilig voertuig was geweest was deze niet op het spoor terecht gekomen. Een trein die niet of te laat rijdt heeft daar werkelijk niets mee te maken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd, terwijl datzelfde ongeluk niet had gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.
Kijk, het ding heeft mankementen of beter gezegd wat tekortkomingen. En Nederland wil graag alles in regeltjes vastleggen, maar 5 jaar lang hebben duizenden mensen gok ik zo'n beetje dagelijks met het ding gereden zonder noemenswaardige ongelukken. En dan gaan zeiken 'gevaarlijk dit, gevaarlijk dat'.. of dat er een rijbewijs voor nodig is.. Of dat het ding gevaarlijk is omdat de kinderen in een plastic bak zitten, met misschien wel zn tienen. Of dat het ding gevaarlijk is, omdat de batterypacks weleens vervangen moesten worden. Omdat een gashendelveertje brak. Dat laatste vind ik dan wel enigzins kwalijk, maar kan gebeuren en is meen ik ook aangepast.
Nou, dat vind ik dus een beetje overdreven. Je kunt ook doordraven. Ongelukken helemaal voorkomen kun je toch nooit. Ik vind zo'n stint een mooi concept en het ding heeft afgelopen jaren bewezen prima bruikbaar te zijn.
Wat mij betreft: ontwerp aanpassen zodat het aan de eisen voldoet, ombouwen, herkeuren en rijden met dat ding. Met 3 kinderen of met 10 kinderen, zal mij een zorg zijn. Als je de oppaslocatie niet vertrouwd, moet je je koters maar zelf thuis houden. Net als vroeger
Kwestie van tijd. Er is bewezen vraag naar het ding, dus dr zal vast wel een regeling komen waar het ding aan moet voldoen.
Dr zijn wel meer dan 4 kleine kinderen omgekomen door ongevallen met Toyota's.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?
Maar het gekke is, dat het rapport over de betreffende stint nog niet openbaar is gemaakt. Dus de technische analyse van het ding. Of die stint wat mankeerde, waarom het ding niet kon remmen of misschien dat de bestuurster een fout heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je draait de zaken om. Als de Stint een veilig voertuig was geweest was deze niet op het spoor terecht gekomen. Een trein die niet of te laat rijdt heeft daar werkelijk niets mee te maken.
Het apparaat voldoet niet aan de eisen simpel zat, ongeacht wat voor naam je er verder aan wil geven.quote:
Nogmaals, dat is het hele punt niet. Het punt is gewoon dat er nav dat ongeval een onderzoek is uitgevoerd en daaruit blijkt klip en klaar dat het apparaat niet deugt. Ook al was het ongeval ansich te wijten aan Scotty die de verkeerde club op de verkeerde plaats beamde boeit verder geen flikker. Er zijn nu een aantal gebreken aan het licht gekomen en die moeten eerst opgelost worden voordat er weer volk vervoerd gaat worden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:08 schreef Inbox het volgende:
Nee, dan zijn we er maar gedeeltelijk want dan nog kunnen er 10 kinderen in een plastic bak en dat is hartstikke onveilig! Niet volgens mij, want ik vind dat prima met een verantwoordelijke bestuurder erop maar sommigen vinden dat echt niet kunnen omdat er een tragisch ongeval heeft plaatsgevonden met kindjes.
Iets met personenvervoer en goederenvervoer maar dat heb ik je ook al eerder proberen duidelijk te maken.quote:Had het ongeval plaatsgevonden met een stint met poststukken, dan vraag ik me af of die ophef er was geweest.
En daarmee zijn de naar boven gekomen gebreken meteen opgelost? Of dan kunnen we ze negeren? Wat is dit voor redenatie?quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:15 schreef Inbox het volgende:
Maar het gekke is, dat het rapport over de betreffende stint nog niet openbaar is gemaakt. Dus de technische analyse van het ding. Of die stint wat mankeerde, waarom het ding niet kon remmen of misschien dat de bestuurster een fout heeft gemaakt.
Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast... Als, als, als... Als de Stint fatsoenlijke remmen had gehad was dit ongeluk nooit gebeurd...quote:En die trein, die is de voornaamste reden dat er 4 doden zijn gevallen. Zonder die impact van de trein, had het heel anders afgelopen. En had die hele ophef niet ontstaan. Als diezelfde kinderen in een taxibusje hadden gezeten, vrees ik dat ze het ook niet overleefd hadden of op zn minst zwaargewond geraakt zouden worden.
Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.quote:Wat ik ook afvraag: zaten de kindjes ingegordeld? En, hoeveel heeft dat wel/niet bijgedragen aan hun letsel? Kan me best voorstellen dat als ze bijv. losgezete hadden, ze weggezwiept zouden zijn die de botsing en het wel overleefd zouden hebben.
Misschien meot er ook onderzocht worden, of treinen niet betere remmen moeten krijgen, zodat ze nog sneller stil kunnen staan.
Je blijft de zaken maar omdraaien. De trein is het issue niet. Een vrachtwagen of gewone auto op volle snelheid zou dezelfde impact hebben. Dus jij verwacht dat het rapport van de NFI hele andere resultaten zal laten zien dan TNO?quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:15 schreef Inbox het volgende:
[..]
Maar het gekke is, dat het rapport over de betreffende stint nog niet openbaar is gemaakt. Dus de technische analyse van het ding. Of die stint wat mankeerde, waarom het ding niet kon remmen of misschien dat de bestuurster een fout heeft gemaakt.
En DAT rapport wil ik zien.
En die trein, die is de voornaamste reden dat er 4 doden zijn gevallen. Zonder die impact van de trein, had het heel anders afgelopen. En had die hele ophef niet ontstaan. Als diezelfde kinderen in een taxibusje hadden gezeten, vrees ik dat ze het ook niet overleefd hadden of op zn minst zwaargewond geraakt zouden worden.
Wat ik ook afvraag: zaten de kindjes ingegordeld? En, hoeveel heeft dat wel/niet bijgedragen aan hun letsel? Kan me best voorstellen dat als ze bijv. losgezete hadden, ze weggezwiept zouden zijn die de botsing en het wel overleefd zouden hebben.
Misschien meot er ook onderzocht worden, of treinen niet betere remmen moeten krijgen, zodat ze nog sneller stil kunnen staan.
Alvast 1 gespotquote:Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daarmee zijn de naar boven gekomen gebreken meteen opgelost? Of dan kunnen we ze negeren? Wat is dit voor redenatie?
[..]
Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast... Als, als, als... Als de Stint fatsoenlijke remmen had gehad was dit ongeluk nooit gebeurd...
[..]
Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.
Heb je daar voorbeelden van?quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dr zijn wel meer dan 4 kleine kinderen omgekomen door ongevallen met Toyota's.
Die 4 kindertjes lijken steevast een argument te zijn.. Ja, dat krijg je als die dingen gebruikt worden om kindjes te vervoeren. Maar het aantal erin zou niet uit moeten maken. Wat wel belangrijk is, is de schuldvraag en de werkelijke reden van het ongeval.
Ah, we gaan geen oorzaken, maar gevolgen oplossenquote:Op zaterdag 15 december 2018 18:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar veilig gaat ie nooit worden. Er zit geen enkele veiligheidsvoorziening op, het is een plastic bak. Meer niet, en dat gaat het niet worden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het apparaat voldoet niet aan de eisen simpel zat, ongeacht wat voor naam je er verder aan wil geven.
https://www.autokopen.nl/(...)js-ongevallen-achterquote:Op zaterdag 15 december 2018 18:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb je daar voorbeelden van?
Het rapport over dit ongeval is nog niet naar buiten gebracht, dus vooralsnog is dat maar een aanname. Wie weet speelde er iets anders en had juiste deze stint een mankement of gebrekkig onderhoud.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:
Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast... Als, als, als... Als de Stint fatsoenlijke remmen had gehad was dit ongeluk nooit gebeurd...
En waarom is dit een dom idioot argument? Die treinen rijden al een aantal jaartjes. Misschien zijn er nu betere remsystemen beschikbaar. Bedoel, die stint moet binnen 3m stil kunnen staan dacht ik gelezen hebben. Dat zouden er in praktijk 6 zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:
Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.
MIsschien het issue niet, maar wel de reden waarom er 4 doden bij betrokken zijn geraakt en het zo landelijk in het nieuws kwam. Naast de extra emoties die er zijn omdat het ook nog eens 4 kindjes waren. Als het een eenzijdig ongeval was met een postsstint had het het nieuws niet gehaald en was er ook geen ophef geweest.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je blijft de zaken maar omdraaien. De trein is het issue niet. Een vrachtwagen of gewone auto op volle snelheid zou dezelfde impact hebben. Dus jij verwacht dat het rapport van de NFI hele andere resultaten zal laten zien dan TNO?
Die voorbeelden mag je zelf gaan zoeken als je die wilt. Ik zou zeggen, veel succes!quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb je daar voorbeelden van?
JAAAAAAAAAAAAAA!quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:10 schreef daNpy het volgende:
Net als dat een fiets een fiets is, en als je daarmee onder een vrachtwagen fietst leg je het ook af. Dit gebeurt overigens ook vaak genoeg, alle vrachtwagens maar verbieden? Of alle fietsen, tot ze "veilig" zijn?
Ook raar trouwens. Je zou zeggen, dat dat geen invloed maakt en die stint echt niet anders rijd als er voor 200kg aan pakketjes of 200kg aan mensenvlees wordt vervoerd.quote:Iets met personenvervoer en goederenvervoer maar dat heb ik je ook al eerder proberen duidelijk te maken.
Die heb je dus niet, duidelijk. Ik vroeg om dodelijke ongelukken door een foutieve constructie bij de auto's van Toyota. Nogmaals, zijn daar concrete voorbeelden van? En nu graag een duidelijk antwoord.quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:28 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die voorbeelden mag je zelf gaan zoeken als je die wilt. Ik zou zeggen, veel succes!
Dagelijks vallen er gewonden en doden in het verkeer. Dat zijn niet alleen bestuurders, maar ook inzittenden van die auto's. Waaronder dus kinderen. De betrokken auto's zijn van diverse merken, dus ook van Honda.
Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.autokopen.nl/(...)js-ongevallen-achter
Beetje bewijs achter houden
Voor de een is het mensen vlees voor de ander hun kostbaarste (bezit).quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:47 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ook raar trouwens. Je zou zeggen, dat dat geen invloed maakt en die stint echt niet anders rijd als er voor 200kg aan pakketjes of 200kg aan mensenvlees wordt vervoerd.
Dus wederom stukje regeltjesneukerij :/
Toyota's sloegen op hol, de Stint - wellicht- ook.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |