abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 december 2018 @ 22:52:05 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 14 december 2018 @ 22:54:34 #227
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183735493
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 22:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat wordt ook nergens gesteld.
quote:
Mijn auto rijdt vrolijk door wanneer ik uitval.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 22:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je op de cruise rijdt... Maar ja, dat zal niet echt op stukken zijn met spoorwegovergangen.

Behalve door jou dan ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 14 december 2018 @ 22:55:00 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183735508
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 22:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Had dus een dodemans pedaal op moeten zitten op een ongebruikelijke plek , zodat het ding bij paniek vanzelf stopt
Of dat inzittenden worden weggeparachuteerd bij gevaar. Alle gekheid daar, is het rapport koren op de molen van de minister. Zij heeft al min of meer gesteld dat het rapport haar wat voorbarige beslissing (goed uitkomend) ondersteund.... en zo lust ik nog wel een biertje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183736655
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 21:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, zorgen dat de Stint aan de veiligheidseisen voldoet.
Maar zelfs dan is het niet goed, want dan zal men alsnog met verwijten komen: 'er hadden nog meer veiligheidseisen moeten worden gesteld' als er weer een stint betrokken raakt bij een ongeval en daar gewonden of doden te betreuren zijn.
  vrijdag 14 december 2018 @ 23:57:49 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 14 december 2018 @ 23:59:49 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183736950
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een bijzonder gaspedaal heb je dan...
Dat de auto gewoon door rijdt in de versnelling heeft niks met het gaspedaal te maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183737464
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:59 schreef daNpy het volgende:


Dat de auto gewoon door rijdt in de versnelling heeft niks met het gaspedaal te maken.
Als jij het gas loslaat stop je vanzelf. Zeker als je in de drie of hoger rijdt...
pi_183737549
De mensen welke zo een stint mochten besturen hebben/hadden ook een rijbewijs?
pi_183737575
Met rijbewijs bedoel ik geen diploma a of b of zelfs c voor zwemmen he!
  zaterdag 15 december 2018 @ 03:02:04 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183739371
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:

Feitelijk ben je in het door jou gepresenteerde voertuig even veilig als in een Audi A6 als je door een trein geschept wordt.
Dat is natuurlijk totale kul.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 15 december 2018 @ 03:09:50 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183739400
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:45 schreef Inbox het volgende:

Maar zelfs dan is het niet goed, want dan zal men alsnog met verwijten komen: 'er hadden nog meer veiligheidseisen moeten worden gesteld' als er weer een stint betrokken raakt bij een ongeval en daar gewonden of doden te betreuren zijn.
Mogelijk. Maar op dit moment is overduidelijk dat de Stint in zijn huidige vorm, nooit toestemming had mogen krijgen om gebruikt te worden voor het vervoer van 10 kinderen en dan ook nog zonder enige vorm van rijvaardigheidsbewijs.

Als je dat wil doen met een motorvoertuig, heb je zelfs twee rijbewijzen nodig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 15 december 2018 @ 03:10:21 #237
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183739403
Dat er nu nog steeds mensen zijn die de stint 'verdedigen' is werkelijk bizar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183739496
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 03:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat er nu nog steeds mensen zijn die de stint 'verdedigen' is werkelijk bizar.
Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd, terwijl datzelfde ongeluk niet had gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.

Kijk, het ding heeft mankementen of beter gezegd wat tekortkomingen. En Nederland wil graag alles in regeltjes vastleggen, maar 5 jaar lang hebben duizenden mensen gok ik zo'n beetje dagelijks met het ding gereden zonder noemenswaardige ongelukken. En dan gaan zeiken 'gevaarlijk dit, gevaarlijk dat'.. of dat er een rijbewijs voor nodig is.. Of dat het ding gevaarlijk is omdat de kinderen in een plastic bak zitten, met misschien wel zn tienen. Of dat het ding gevaarlijk is, omdat de batterypacks weleens vervangen moesten worden. Omdat een gashendelveertje brak. Dat laatste vind ik dan wel enigzins kwalijk, maar kan gebeuren en is meen ik ook aangepast.

Nou, dat vind ik dus een beetje overdreven. Je kunt ook doordraven. Ongelukken helemaal voorkomen kun je toch nooit. Ik vind zo'n stint een mooi concept en het ding heeft afgelopen jaren bewezen prima bruikbaar te zijn.

Wat mij betreft: ontwerp aanpassen zodat het aan de eisen voldoet, ombouwen, herkeuren en rijden met dat ding. Met 3 kinderen of met 10 kinderen, zal mij een zorg zijn. Als je de oppaslocatie niet vertrouwd, moet je je koters maar zelf thuis houden. Net als vroeger ;)

Kwestie van tijd. Er is bewezen vraag naar het ding, dus dr zal vast wel een regeling komen waar het ding aan moet voldoen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Inbox op 15-12-2018 03:34:27 ]
  zaterdag 15 december 2018 @ 03:35:49 #239
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183739551
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:

Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd
Je woordkeuze slaat nergens op. Dat ding is gewoon niet veilig genoeg.

quote:
, terwijl datzelfde ongeluk niet had was gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.
Maar hij is niet 5 minuten later vertrokken en die trein was er wel.


quote:
En Nederland wil graag alles in regeltjes vastleggen
Waarom denk je dat de huidige auto's zo veilig zijn? Omdat we de zaken niet regelen zoals jij het zou willen zien.


quote:
, maar 5 jaar lang hebben duizenden mensen gok ik zo'n beetje dagelijks met het ding gereden zonder noemenswaardige ongelukken.
En toen kwam er wel een noemenswaardig ongeluk. Dat negeren zou heel dom zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 15-12-2018 03:52:52 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183740138
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 03:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je woordkeuze slaat nergens op. Dat ding is gewoon niet veilig genoeg.

Had anders gekund idd. Maar dat heb ik niet gedaan. 'Veilig genoeg' is subjectief.
Getuige veel BSO's het ding graag weer in gebruik nemen, vinden zij het ding ook niet onveilig en zij waren ervaringsdeskundigen. Zij reden ermee, gebruikten het ding. Voelden ze zich er in ieder geval niet onveilig op. Dus onveilig is subjectief, bepaald door regeltjes. Maar zelfs met het predikaat 'veilig' kunnen er nog steeds ongelukken plaats mee vinden.

quote:
Maar hij is niet 5 minuten later vertrokken en die trein was er wel.
Ja, en da's mooi kut dat die trein net op dat moment langskwam :(
quote:
Waarom denk je dat de huidige auto's zo veilig zijn? Omdat we de zaken niet regelen zoals jij het zou willen zien.
Door vooruitstrevende technologische vooruitgangen. Deels door wet- en regelgeving en minimumeisen. Of je daar altijd maar blij mee moet zijn? Nee, niet altijd. Je kan ook overdrijven in wet- en regelgeving. Gelukkig is niet alles wat technisch mogelijk is, als mininumeis ook doorgevoerd in de wet- en regelgeving.

Zullen we al die oude oldtimers van de weg halen?

quote:
En toen kwam er wel een noemenswaardig ongeluk. Dat negeren zou heel dom zijn.
Met als gevolg, dat de kosten voor ouders omhoog gaan in de opvang en het allemaal weer duurder wordt. Zit ook niet iedereen op te wachten.

Onderzoek is prima, hoor je mij verder niet over klagen. Maar wat ik hier geopperd zie, vind ik soms overdreven. Ik zie lui pleiten voor een rijbewijs, reppen over 'onveilig' omdat de kinderen in een plastic bak zitten, Ja, nou en? Als ze lopen of met de fiets gebracht worden, kunnen ze ook bij een ongeval betrokken raken. Zijn ze ook onbeschermd. Goed, 10 kinderen is wat veel, maar het ding zal niet anders rijden met 10 kinderen dan met 6 of 3 qua besturing. Nee, daar moet dan een rijbewijs voor komen ofzo. Dan denk ik: niemand gaat zonder te oefenen direct met 10 man in de bak op pad en zo hard kan dat ding ook weer niet.

Ach, kwestie van tijd en het ding is met wat aanpassingen weer terug ;) Door Stint, alleen dan met een nieuwe eigenaar want ik vermoed dat het of een overname of faillissement gaat worden. Door een stom ongeluk en een goedkeuring die kennelijk nooit had mogen plaatsvinden.
  zaterdag 15 december 2018 @ 06:10:00 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183740222
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 05:47 schreef Inbox het volgende:
Dus onveilig is subjectief, bepaald door regeltjes.
Nee, hoor. Dat is gewoon meetbaar.

quote:
Ja, en da's mooi kut dat die trein net op dat moment langskwam :(
Nee, het is kut dat ze in een stint zaten. Als ze in een taxibusje hadden gezeten, was het niet gebeurd.

quote:
Deels door wet- en regelgeving en minimumeisen.
quote:
Met als gevolg, dat de kosten voor ouders omhoog gaan in de opvang en het allemaal weer duurder wordt. Zit ook niet iedereen op te wachten.
Dus voor jou is goedkoop belangrijker dan veilig?

quote:
Onderzoek is prima, hoor je mij verder niet over klagen. Maar wat ik hier geopperd zie, vind ik soms overdreven. Ik zie lui pleiten voor een rijbewijs, reppen over 'onveilig' omdat de kinderen in een plastic bak zitten, Ja, nou en? Als ze lopen of met de fiets gebracht worden, kunnen ze ook bij een ongeval betrokken raken. Zijn ze ook onbeschermd.
Maar blijkbaar gebeurt dat niet. In ieder geval niet met 4 kindjes tegelijkertijd.

quote:
Goed, 10 kinderen is wat veel, maar het ding zal niet anders rijden met 10 kinderen dan met 6 of 3 qua besturing. Nee, daar moet dan een rijbewijs voor komen ofzo. Dan denk ik: niemand gaat zonder te oefenen direct met 10 man in de bak op pad en zo hard kan dat ding ook weer niet.
Inclusief 10 kinderen en bestuurder mag de stint meer dan 600kgs wegen. Die ga jij niet tegenhouden als hij over je heen rijdt. Het is te zot voor woorden dat je met dat ding zonder rijvaardigheidsattest op weg mag.

[ Bericht 30% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 15-12-2018 06:19:13 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 15 december 2018 @ 09:46:23 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183740834
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 00:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als jij het gas loslaat stop je vanzelf. Zeker als je in de drie of hoger rijdt...
Nee hoor. In zo'n ecotrommel misschien, al betwijfel ik dat. Met mijn 6 cilinder kan ik prima stationair in zijn versnelling door rollen, ook in zijn 5 en een beetje diesel trekt dat zeker wel.

Onbegrijpelijk dat mensen niet door hebben dat veiligheidseisen iets anders zijn dan technische eisen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 15 december 2018 @ 09:58:13 #243
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183740958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 06:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Dat is gewoon meetbaar.

Wat zijn de definities dan? En welke meetwaarden hangen we daaraan?

quote:
Nee, het is kut dat ze in een stint zaten. Als ze in een taxibusje hadden gezeten, was het niet gebeurd.

Heb je daar een bron van? Een taxibusje met een bestuurder die een epileptische aanval krijgt wordt echt niet tegengehouden door die licht gewicht spoorboompjes namelijk.
En ook auto's kunnen stilvallen op een overweg.

quote:
Dus voor jou is goedkoop belangrijker dan veilig?

Helaas geld dat voor 95% procent in Nederland :{

quote:
Inclusief 10 kinderen en bestuurder mag de stint meer dan 600kgs wegen. Die ga jij niet tegenhouden als hij over je heen rijdt. Het is te zot voor woorden dat je met dat ding zonder rijvaardigheidsattest op weg mag.
Helemaal mee eens.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183741067
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 00:26 schreef john2406 het volgende:
De mensen welke zo een stint mochten besturen hebben/hadden ook een rijbewijs?
Die hebben instructie gekregen, wat ik begrijp. Wrs even voordoen en dan die mensen het zelf laten doen. Wat oefeningen. Alles bij mekaar niet meer dan een halfuurtje wrs.
I´m back.
pi_183741313
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:46 schreef daNpy het volgende:

Onbegrijpelijk dat mensen niet door hebben dat veiligheidseisen iets anders zijn dan technische eisen.
Potato, potato. Als het niet klopt moet het opgelost worden.
  zaterdag 15 december 2018 @ 17:42:28 #247
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183747546
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Potato, potato. Als het niet klopt moet het opgelost worden.
Draai er maar weer onderuit :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183747998
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan zijn we er toch?
Nee, dan zijn we er maar gedeeltelijk want dan nog kunnen er 10 kinderen in een plastic bak en dat is hartstikke onveilig! Niet volgens mij, want ik vind dat prima met een verantwoordelijke bestuurder erop maar sommigen vinden dat echt niet kunnen omdat er een tragisch ongeval heeft plaatsgevonden met kindjes.

Had het ongeval plaatsgevonden met een stint met poststukken, dan vraag ik me af of die ophef er was geweest.
  zaterdag 15 december 2018 @ 18:09:51 #249
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183748030
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd is de daadwerkelijke reden van het ongeval nog niet bekend. Je vergelijkingen slaan dus alleen op een mogelijke technische oorzaak, wat niet zeker is.
Feitelijk ben je in het door jou gepresenteerde voertuig even veilig als in een Audi A6 als je door een trein geschept wordt. Of op de fiets, of te voet, of of of.

Wat ik niet begrijp is dat mensen in dit topic het onderscheid niet kunnen maken. En de fabrikant van de Stint willen verbieden om ooit nog 1 voertuig op de weg te zetten. Terwijl een merk als Toyota ook auto's heeft verkocht die op hol sloegen, maar Toyota verkoopt nog miljoenen auto's per jaar. Waar is de hetze tegen Toyota?
Waar is de hetze tegen elektrische auto's die in brand kunnen vliegen? Ook niet echt veilig als je (met gezin) er in zit.

Waar ik mijn grote vraagtekens bij stel is waarom de Stint type goedkeuring heeft gekregen voor personenvervoer (boven 8 personen). En waarom er geen rijvaardigheidsbewijs voor nodig wordt geacht.
Dat ie technisch niet oké is, toont TNO wel aan. Maar hoe kon dit op de weg toegelaten worden?
Dat neem ik de overheid (die zich nu op alle manieren trachten eronderuit te draaien..) meer kwalijk.
Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 15 december 2018 @ 18:13:03 #250
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183748103
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd, terwijl datzelfde ongeluk niet had gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.

Kijk, het ding heeft mankementen of beter gezegd wat tekortkomingen. En Nederland wil graag alles in regeltjes vastleggen, maar 5 jaar lang hebben duizenden mensen gok ik zo'n beetje dagelijks met het ding gereden zonder noemenswaardige ongelukken. En dan gaan zeiken 'gevaarlijk dit, gevaarlijk dat'.. of dat er een rijbewijs voor nodig is.. Of dat het ding gevaarlijk is omdat de kinderen in een plastic bak zitten, met misschien wel zn tienen. Of dat het ding gevaarlijk is, omdat de batterypacks weleens vervangen moesten worden. Omdat een gashendelveertje brak. Dat laatste vind ik dan wel enigzins kwalijk, maar kan gebeuren en is meen ik ook aangepast.

Nou, dat vind ik dus een beetje overdreven. Je kunt ook doordraven. Ongelukken helemaal voorkomen kun je toch nooit. Ik vind zo'n stint een mooi concept en het ding heeft afgelopen jaren bewezen prima bruikbaar te zijn.

Wat mij betreft: ontwerp aanpassen zodat het aan de eisen voldoet, ombouwen, herkeuren en rijden met dat ding. Met 3 kinderen of met 10 kinderen, zal mij een zorg zijn. Als je de oppaslocatie niet vertrouwd, moet je je koters maar zelf thuis houden. Net als vroeger ;)

Kwestie van tijd. Er is bewezen vraag naar het ding, dus dr zal vast wel een regeling komen waar het ding aan moet voldoen.

Je draait de zaken om. Als de Stint een veilig voertuig was geweest was deze niet op het spoor terecht gekomen. Een trein die niet of te laat rijdt heeft daar werkelijk niets mee te maken.
"Hoka Hey!"
pi_183748128
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?
Dr zijn wel meer dan 4 kleine kinderen omgekomen door ongevallen met Toyota's.

Die 4 kindertjes lijken steevast een argument te zijn.. Ja, dat krijg je als die dingen gebruikt worden om kindjes te vervoeren. Maar het aantal erin zou niet uit moeten maken. Wat wel belangrijk is, is de schuldvraag en de werkelijke reden van het ongeval.
pi_183748180
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je draait de zaken om. Als de Stint een veilig voertuig was geweest was deze niet op het spoor terecht gekomen. Een trein die niet of te laat rijdt heeft daar werkelijk niets mee te maken.
Maar het gekke is, dat het rapport over de betreffende stint nog niet openbaar is gemaakt. Dus de technische analyse van het ding. Of die stint wat mankeerde, waarom het ding niet kon remmen of misschien dat de bestuurster een fout heeft gemaakt.

En DAT rapport wil ik zien.

En die trein, die is de voornaamste reden dat er 4 doden zijn gevallen. Zonder die impact van de trein, had het heel anders afgelopen. En had die hele ophef niet ontstaan. Als diezelfde kinderen in een taxibusje hadden gezeten, vrees ik dat ze het ook niet overleefd hadden of op zn minst zwaargewond geraakt zouden worden.

Wat ik ook afvraag: zaten de kindjes ingegordeld? En, hoeveel heeft dat wel/niet bijgedragen aan hun letsel? Kan me best voorstellen dat als ze bijv. losgezete hadden, ze weggezwiept zouden zijn die de botsing en het wel overleefd zouden hebben.

Misschien meot er ook onderzocht worden, of treinen niet betere remmen moeten krijgen, zodat ze nog sneller stil kunnen staan.
pi_183748585
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:08 schreef Inbox het volgende:

Nee, dan zijn we er maar gedeeltelijk want dan nog kunnen er 10 kinderen in een plastic bak en dat is hartstikke onveilig! Niet volgens mij, want ik vind dat prima met een verantwoordelijke bestuurder erop maar sommigen vinden dat echt niet kunnen omdat er een tragisch ongeval heeft plaatsgevonden met kindjes.
Nogmaals, dat is het hele punt niet. Het punt is gewoon dat er nav dat ongeval een onderzoek is uitgevoerd en daaruit blijkt klip en klaar dat het apparaat niet deugt. Ook al was het ongeval ansich te wijten aan Scotty die de verkeerde club op de verkeerde plaats beamde boeit verder geen flikker. Er zijn nu een aantal gebreken aan het licht gekomen en die moeten eerst opgelost worden voordat er weer volk vervoerd gaat worden.

quote:
Had het ongeval plaatsgevonden met een stint met poststukken, dan vraag ik me af of die ophef er was geweest.
Iets met personenvervoer en goederenvervoer maar dat heb ik je ook al eerder proberen duidelijk te maken.
pi_183748669
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:15 schreef Inbox het volgende:

Maar het gekke is, dat het rapport over de betreffende stint nog niet openbaar is gemaakt. Dus de technische analyse van het ding. Of die stint wat mankeerde, waarom het ding niet kon remmen of misschien dat de bestuurster een fout heeft gemaakt.
En daarmee zijn de naar boven gekomen gebreken meteen opgelost? Of dan kunnen we ze negeren? Wat is dit voor redenatie?

quote:
En die trein, die is de voornaamste reden dat er 4 doden zijn gevallen. Zonder die impact van de trein, had het heel anders afgelopen. En had die hele ophef niet ontstaan. Als diezelfde kinderen in een taxibusje hadden gezeten, vrees ik dat ze het ook niet overleefd hadden of op zn minst zwaargewond geraakt zouden worden.
Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast... Als, als, als... Als de Stint fatsoenlijke remmen had gehad was dit ongeluk nooit gebeurd...

quote:
Wat ik ook afvraag: zaten de kindjes ingegordeld? En, hoeveel heeft dat wel/niet bijgedragen aan hun letsel? Kan me best voorstellen dat als ze bijv. losgezete hadden, ze weggezwiept zouden zijn die de botsing en het wel overleefd zouden hebben.

Misschien meot er ook onderzocht worden, of treinen niet betere remmen moeten krijgen, zodat ze nog sneller stil kunnen staan.
Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.
  zaterdag 15 december 2018 @ 18:53:23 #256
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183748814
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:15 schreef Inbox het volgende:

[..]

Maar het gekke is, dat het rapport over de betreffende stint nog niet openbaar is gemaakt. Dus de technische analyse van het ding. Of die stint wat mankeerde, waarom het ding niet kon remmen of misschien dat de bestuurster een fout heeft gemaakt.

En DAT rapport wil ik zien.

En die trein, die is de voornaamste reden dat er 4 doden zijn gevallen. Zonder die impact van de trein, had het heel anders afgelopen. En had die hele ophef niet ontstaan. Als diezelfde kinderen in een taxibusje hadden gezeten, vrees ik dat ze het ook niet overleefd hadden of op zn minst zwaargewond geraakt zouden worden.

Wat ik ook afvraag: zaten de kindjes ingegordeld? En, hoeveel heeft dat wel/niet bijgedragen aan hun letsel? Kan me best voorstellen dat als ze bijv. losgezete hadden, ze weggezwiept zouden zijn die de botsing en het wel overleefd zouden hebben.

Misschien meot er ook onderzocht worden, of treinen niet betere remmen moeten krijgen, zodat ze nog sneller stil kunnen staan.
Je blijft de zaken maar omdraaien. De trein is het issue niet. Een vrachtwagen of gewone auto op volle snelheid zou dezelfde impact hebben. Dus jij verwacht dat het rapport van de NFI hele andere resultaten zal laten zien dan TNO?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 15 december 2018 @ 18:54:11 #257
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183748834
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

En daarmee zijn de naar boven gekomen gebreken meteen opgelost? Of dan kunnen we ze negeren? Wat is dit voor redenatie?

[..]

Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast... Als, als, als... Als de Stint fatsoenlijke remmen had gehad was dit ongeluk nooit gebeurd...

[..]

Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.
Alvast 1 gespot
"Hoka Hey!"
  zaterdag 15 december 2018 @ 18:55:14 #258
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183748851
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:13 schreef Inbox het volgende:

[..]

Dr zijn wel meer dan 4 kleine kinderen omgekomen door ongevallen met Toyota's.

Die 4 kindertjes lijken steevast een argument te zijn.. Ja, dat krijg je als die dingen gebruikt worden om kindjes te vervoeren. Maar het aantal erin zou niet uit moeten maken. Wat wel belangrijk is, is de schuldvraag en de werkelijke reden van het ongeval.
Heb je daar voorbeelden van?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 15 december 2018 @ 19:07:44 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183749032
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?
Ah, we gaan geen oorzaken, maar gevolgen oplossen :|W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 15 december 2018 @ 19:10:40 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183749067
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het apparaat voldoet niet aan de eisen simpel zat, ongeacht wat voor naam je er verder aan wil geven.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar veilig gaat ie nooit worden. Er zit geen enkele veiligheidsvoorziening op, het is een plastic bak. Meer niet, en dat gaat het niet worden.
Net als dat een fiets een fiets is, en als je daarmee onder een vrachtwagen fietst leg je het ook af. Dit gebeurt overigens ook vaak genoeg, alle vrachtwagens maar verbieden? Of alle fietsen, tot ze "veilig" zijn?

Zoals ik eerder al zei is er het een ander niet in orde aan dat apparaat, van de techniek tot de toelating en de eisen aan de rijvaardigheid.
Maar dat wil niet zeggen dat dit ongeval enkel en alleen aan 1 aspect hoeft te liggen en de fabrikant moet worden opgeknoopt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 15 december 2018 @ 19:12:23 #261
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183749086
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Heb je daar voorbeelden van?
https://www.autokopen.nl/(...)js-ongevallen-achter

Beetje bewijs achter houden :N
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183749216
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:
Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast... Als, als, als... Als de Stint fatsoenlijke remmen had gehad was dit ongeluk nooit gebeurd...
Het rapport over dit ongeval is nog niet naar buiten gebracht, dus vooralsnog is dat maar een aanname. Wie weet speelde er iets anders en had juiste deze stint een mankement of gebrekkig onderhoud.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:
Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.
En waarom is dit een dom idioot argument? Die treinen rijden al een aantal jaartjes. Misschien zijn er nu betere remsystemen beschikbaar. Bedoel, die stint moet binnen 3m stil kunnen staan dacht ik gelezen hebben. Dat zouden er in praktijk 6 zijn.

Stel nou dat die trein nu binnen 200m stil moeten kunnen staan. En dr komt een nieuw remsysteem op de markt waardoor het binnen 170m al zou kunnen. Dan zou het toch fantastisch zijn om de wet- en regelgeving aan te passen, tot die 170m zodat we de trein als 'onveilig' kunnen bestempelen omdat ie meer als 170m remweg nodig heeft. Is toch fantastich?

Betreffende het ingordelen, dat was een argument van die bak. Onveilig, blabla. Maar wel van belang, want dan moet je het geheel kijken en gezien wij Nederlanders dol op regeltjes zijn.. Geen idee of die gordeltjes erin moeten zitten trouwens.
pi_183749277
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je blijft de zaken maar omdraaien. De trein is het issue niet. Een vrachtwagen of gewone auto op volle snelheid zou dezelfde impact hebben. Dus jij verwacht dat het rapport van de NFI hele andere resultaten zal laten zien dan TNO?
MIsschien het issue niet, maar wel de reden waarom er 4 doden bij betrokken zijn geraakt en het zo landelijk in het nieuws kwam. Naast de extra emoties die er zijn omdat het ook nog eens 4 kindjes waren. Als het een eenzijdig ongeval was met een postsstint had het het nieuws niet gehaald en was er ook geen ophef geweest.

Maar, ja, het zou mij niets verbazen als het rapport van NFI heel andere resultaten laat zien als die van TNO. Het NFI kijkt denk iknaar de betreffende stint. TNO denk ik meer naar het geheel en de wet- en regelgeving en eisen waar ie aan moet voldoen.
pi_183749389
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Heb je daar voorbeelden van?
Die voorbeelden mag je zelf gaan zoeken als je die wilt. Ik zou zeggen, veel succes!

Dagelijks vallen er gewonden en doden in het verkeer. Dat zijn niet alleen bestuurders, maar ook inzittenden van die auto's. Waaronder dus kinderen. De betrokken auto's zijn van diverse merken, dus ook van Honda.
pi_183749470
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:10 schreef daNpy het volgende:
Net als dat een fiets een fiets is, en als je daarmee onder een vrachtwagen fietst leg je het ook af. Dit gebeurt overigens ook vaak genoeg, alle vrachtwagens maar verbieden? Of alle fietsen, tot ze "veilig" zijn?
JAAAAAAAAAAAAAA!
Ik ben een veelfietsers, dus minder auto's op de weg maakt het voor mij ook veiliger :Y En vooral die gevaarlijke vrachtwagens zou fijn zijn. Kan ik tenminste lekker doorfietsen zonder steeds te hoeven remmen voor zo'n gevaarlijke vrachtwagen.

En laten we ook bussen niet vergeten. Levensgevaarlijk; als zo'n bus een keer de brug afrijdt of verongelukt heb je gelijk zoveel gewonden. Ook afschaffen maar :Y

Matspontius gaat nu vast vragen om ongevalstatistieken met vrachtwagens. Per merk en type gerangschikt :+
pi_183749734
quote:
Iets met personenvervoer en goederenvervoer maar dat heb ik je ook al eerder proberen duidelijk te maken.
Ook raar trouwens. Je zou zeggen, dat dat geen invloed maakt en die stint echt niet anders rijd als er voor 200kg aan pakketjes of 200kg aan mensenvlees wordt vervoerd.

Dus wederom stukje regeltjesneukerij :/
  zaterdag 15 december 2018 @ 20:01:09 #267
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183750091
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:28 schreef Inbox het volgende:

[..]

Die voorbeelden mag je zelf gaan zoeken als je die wilt. Ik zou zeggen, veel succes!

Dagelijks vallen er gewonden en doden in het verkeer. Dat zijn niet alleen bestuurders, maar ook inzittenden van die auto's. Waaronder dus kinderen. De betrokken auto's zijn van diverse merken, dus ook van Honda.
Die heb je dus niet, duidelijk. Ik vroeg om dodelijke ongelukken door een foutieve constructie bij de auto's van Toyota. Nogmaals, zijn daar concrete voorbeelden van? En nu graag een duidelijk antwoord.
"Hoka Hey!"
  zaterdag 15 december 2018 @ 20:02:42 #268
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183750120
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:12 schreef daNpy het volgende:

[..]

https://www.autokopen.nl/(...)js-ongevallen-achter

Beetje bewijs achter houden :N
Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?
"Hoka Hey!"
pi_183750537
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:47 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ook raar trouwens. Je zou zeggen, dat dat geen invloed maakt en die stint echt niet anders rijd als er voor 200kg aan pakketjes of 200kg aan mensenvlees wordt vervoerd.

Dus wederom stukje regeltjesneukerij :/
Voor de een is het mensen vlees voor de ander hun kostbaarste (bezit).
  zaterdag 15 december 2018 @ 20:27:38 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183750744
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?
Toyota's sloegen op hol, de Stint - wellicht- ook.

Zolang er geen doden zijn gevallen geen probleem dus?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183750792
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Toyota's sloegen op hol, de Stint - wellicht- ook.

Zolang er geen doden zijn gevallen geen probleem dus?
De vraag, werd bij totayo vrijwillig terug geroepen zonder iets te willen afstrijden?
pi_183750998
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die heb je dus niet, duidelijk. Ik vroeg om dodelijke ongelukken door een foutieve constructie bij de auto's van Toyota. Nogmaals, zijn daar concrete voorbeelden van? En nu graag een duidelijk antwoord.
Geef eerst even een duidelijk antwoord, hoeveel kindjes er zijn overleden door het ongeluk met zo'n onveilige stint wegens constructiefouten. Meer specifiek: doe mij even het rapport van de betreffende verongelukte stint, met daarin de oorzaak waardoor de stint verongelukt is? Pas daarna gaan we blaten over de onveiligheid van de constructie van de stint.

Een airbag die later als onveilig werd bestempeld, waardoor doden zijn gevallen. Ingebouwd in een toyota, voldoet dat aan jouw vraag naar ongevallen met een foutieve constructie? Meen dat die ook ingebouwd zaten van het merk Takata destijds. Die massaal teruggeroepen moesten worden. Ik maak daarbij geen onderscheid of het nu kinderen zijn of volwassenen. Of het bestuurders waren of inzittenden. In het geval van de stint maakt dat voor heel veel mense wel uit, want het waren kinderen en die roepen nu eenmaal ontzettend veel emoties op.

Maaruh, gaat het nu alleen maar om het merk Toyota? Of mag auto's ook
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?
https://www.abc.net.au/ne(...)-fatal-crash/9827808

Valt een onveilige airbag ook onder 'foutieve contstructie'? Evenzo zijn er menig terugroepacties geweest, ook na jaren terwijl er van ongelukken oid geen sprake was.

Nu de vraag: kun je me de link gegeven waaruit blijkt dat dit ongeval met de stint veroorzaakt is door de onveilige constructie? Ultiem bewijs dat het ding dus aantoonbaar onveilig is en niet slechts in theorie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Inbox op 15-12-2018 20:45:42 ]
pi_183751123
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:47 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ook raar trouwens. Je zou zeggen, dat dat geen invloed maakt en die stint echt niet anders rijd als er voor 200kg aan pakketjes of 200kg aan mensenvlees wordt vervoerd.

Dus wederom stukje regeltjesneukerij :/
Dus het verschil in regelgeving van bv. goederenliften tov personenliften vind je ook maar regelneukerij?

Of het verschil in regelgeving in personenvervoer en goederenvervoer? De bus kan afgeschaft worden want er passen veel meer mensen los achterin de vrachtwagen?
pi_183751387
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:20 schreef Inbox het volgende:

Het rapport over dit ongeval is nog niet naar buiten gebracht, dus vooralsnog is dat maar een aanname. Wie weet speelde er iets anders en had juiste deze stint een mankement of gebrekkig onderhoud.
Ik ga het anders stellen aangezien je het weigert te begrijpen.

Jij bent een fietser lees ik en morgen fiets jij onder een vrachtwagen omdat je gezopen hebt. Er volgt een onderzoek waaruit blijkt dat de remmen van dat type fiets niet deugen maar omdat jij gezopen had doen we er niks mee omdat dat de reden niet was van het ongeluk... Dat is wat je wil ofzo?

De reden van het ongeluk staat volkomen los van de gevonden gebreken. Dat de gebreken gevonden zijn nav het ongeluk is alleen maar mazzel.

quote:
En waarom is dit een dom idioot argument? Die treinen rijden al een aantal jaartjes. Misschien zijn er nu betere remsystemen beschikbaar. Bedoel, die stint moet binnen 3m stil kunnen staan dacht ik gelezen hebben. Dat zouden er in praktijk 6 zijn.

Stel nou dat die trein nu binnen 200m stil moeten kunnen staan. En dr komt een nieuw remsysteem op de markt waardoor het binnen 170m al zou kunnen. Dan zou het toch fantastisch zijn om de wet- en regelgeving aan te passen, tot die 170m zodat we de trein als 'onveilig' kunnen bestempelen omdat ie meer als 170m remweg nodig heeft. Is toch fantastich?
Treinen hebben aan bepaalde regels te voldoen en daar voldoen ze aan, de Stint achteraf dus niet.

quote:
Betreffende het ingordelen, dat was een argument van die bak. Onveilig, blabla. Maar wel van belang, want dan moet je het geheel kijken en gezien wij Nederlanders dol op regeltjes zijn.. Geen idee of die gordeltjes erin moeten zitten trouwens.
Dat zal me verder jeuken maar je argument dat je ze misschien maar beter los kunt vervoeren want dan worden ze tenminste gekatapulteerd als de trein vol op de Stint knalt slaat natuurlijk als een tang op en varken maar dat snap je hopelijk zelf ook wel.
  zaterdag 15 december 2018 @ 21:12:35 #275
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_183751850
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast...
[..]

Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.
:') ;(

zelf een Godwin doen, en dan nog even een mening hebben over andermans argumentatie-stijl. Tering. :D
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 15 december 2018 @ 21:20:00 #276
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183752019
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ga het anders stellen aangezien je het weigert te begrijpen.

Jij bent een fietser lees ik en morgen fiets jij onder een vrachtwagen omdat je gezopen hebt. Er volgt een onderzoek waaruit blijkt dat de remmen van dat type fiets niet deugen maar omdat jij gezopen had doen we er niks mee omdat dat de reden niet was van het ongeluk... Dat is wat je wil ofzo?

Nee, de vergelijking zou zijn dat de fabrikant van de fiets dan nooit meer een voertuig zou mogen maken.

quote:
De reden van het ongeluk staat volkomen los van de gevonden gebreken. Dat de gebreken gevonden zijn nav het ongeluk is alleen maar mazzel.
Kijk nu komen we ergens.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183752095
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ga het anders stellen aangezien je het weigert te begrijpen.

Jij bent een fietser lees ik en morgen fiets jij onder een vrachtwagen omdat je gezopen hebt. Er volgt een onderzoek waaruit blijkt dat de remmen van dat type fiets niet deugen maar omdat jij gezopen had doen we er niks mee omdat dat de reden niet was van het ongeluk... Dat is wat je wil ofzo?

Als ik bezopen was, en daardoor onder een auto kom, moet je idd niet alle soortgelijke fietsen van de weg halen. En volgens een user hier -die stint een klungelig bedrijf vind- zou die fietsfabrikant dan nooit meer een fiets mogen maken ook.

Maar weet je, ik ben blij dat ik gewoon lekker met mn verrotte of half verslten remblokjes mag rijden en dat ik zelf mag bepalen welke remmen of remblokjes ik onder mn fiets mag zetten en wanneer ik die vervang. En hoe ik deze vervolgens afstel ;) Mja, daar rij ik dan ook geen 100km/u mee dus dat scheelt wel enorm.

De enige keer dat ik een ongeluk heb gehad op de fiets, werd ik geschept door een auto. Ik kwam van links, auto had voorrang. Maar wat was de oorzaak: 1. het was nat en regenachtig weer icm velgremmen doen het niet oz lekker. De werkelijke oorzaak: mn remkabel knapte.

Ben blij dat mn fiets gewoon op de weg mocht blijven en niet verboden werd. Kan gebeuren, shit happens.

quote:
De reden van het ongeluk staat volkomen los van de gevonden gebreken. Dat de gebreken gevonden zijn nav het ongeluk is alleen maar mazzel.

Nou, wat een mazzel. Een ongeval, duizend BSO's gedupeerd, bedrijf bijna failliet, terwijl het al jaren goed ging.

Prima dat het ding onderzocht werd, maar had dan gewoon eisen gesteld: binnen 1 jaar moeten alle stints verplicht aangepast zijn.

quote:
Treinen hebben aan bepaalde regels te voldoen en daar voldoen ze aan, de Stint achteraf dus niet.
Maar kunnen nog veiliger gemaakt worden, als de eisen worden aangescherpt.
Stint mocht de weg op, en opeens niet meer 'omdat ie onveilig zou zijn' en dat allemaal door een noodlottig ongeval. En dankzij een goedkeuring die er nooit had mogen zijn :/ Ofzo :(

Dat vind ik ernistger, dan al die 'onveilige stints' die verder probleemloos rondreden.

quote:
Dat zal me verder jeuken maar je argument dat je ze misschien maar beter los kunt vervoeren want dan worden ze tenminste gekatapulteerd als de trein vol op de Stint knalt slaat natuurlijk als een tang op en varken maar dat snap je hopelijk zelf ook wel.
Het was dan ook een voorbeeld om aan te tonen dat 'veilig' of 'onveilig' niet eenduidig valt te zeggen bij bepaalde dingen, Heeft niet direct betrekking op de stint en constructie, maar wel iets waar wellicht ook naar gekeken wordt bij de eisen voor goedkeuring. Weet ik dus niet.

En nu moet ik denken aan een ongeval met een bakfiets bijna 2 jaar terug. Daar zaten 4 kindjes in. Een moeder met 2 oppaskindjes en dr eigen kindjes was van de weg geraakt en in het water beland. Bakfiets zonk, kindjes zaten vastgegespt. Godzijdank gered, maar als ik zo dit topic zie, dan zullen er hier meerdere mensen gepleit hebben of blij zijn geweest als alle bakfietsen van de weg zouden worden gehaald, want een veilige situatie leverde het niet op. Of die zouden pleiten voor luchtkussens ofzo, zodat ze nooit zouden kunnen zinken met kindjes erin.

[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 15-12-2018 21:40:15 ]
pi_183752274
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?
Verkeerde airbag maakt die honda niet veiliger. Ook constructie/ontwerpfout en onveilig gebleken. En dus terugroepactie na een aantal doden die het overleefd hadden kunnen hebben.

Of maakt het niet uit, omdat het door een extern bedrijf geleverd is?
pi_183752673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus het verschil in regelgeving van bv. goederenliften tov personenliften vind je ook maar regelneukerij?

Of het verschil in regelgeving in personenvervoer en goederenvervoer? De bus kan afgeschaft worden want er passen veel meer mensen los achterin de vrachtwagen?
Eigenlijk wel ja. Beiden moeten dermate veilig zijn, dat ze nooit neer kunnen storten.

Voor wat betreft de bussen en vrachtwagens: daar ging het om bijv. de rijbewijzen.

Maar idd, wat mij betreft mag personen vervoer gerust plaats vinden in omgebouwde vrachtwagens. En dan mag een vrachtwagenchauffeur mij gerust rijden. Die heeft zn rijbewijs immers om die wagen incl. zware last te rijden.
pi_183752699
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 21:12 schreef Eix het volgende:

[..]

:') ;(

zelf een Godwin doen, en dan nog even een mening hebben over andermans argumentatie-stijl. Tering. :D
Als er geen vliegtuigen in het WTC waren gevlogen was er geen waar on terror geweest... Hoeveel alsen wil je hebben?
pi_183752729
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 21:20 schreef daNpy het volgende:

Nee, de vergelijking zou zijn dat de fabrikant van de fiets dan nooit meer een voertuig zou mogen maken.
Wie zegt dat dan?

quote:
Kijk nu komen we ergens.
Als na een ongeluk blijkt dat er mankementen zijn moeten die opgelost worden ongeacht de oorzaak van het ongeluk.
pi_183752792
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan?

[..]

Als na een ongeluk blijkt dat er mankementen zijn moeten die opgelost worden ongeacht de oorzaak van het ongeluk.
Degene die Stint een klungelig bedrijf vind omdat de stint zoals ie nu is op de markt is gebracht.

En ja, mankementen moeten opgelost worden. Alleen de vraag is nu opeens: komt die hele stint wel weer terug op de weg, want dr was kennelijk nogal wat mis met de goedkeuring op zichzelf.
  zaterdag 15 december 2018 @ 22:01:10 #283
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183752888
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het probleem is dezelfde faal fabrikant
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183752963
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 21:24 schreef Inbox het volgende:

Als ik bezopen was, en daardoor onder een auto kom, moet je idd niet alle soortgelijke fietsen van de weg halen.
Wel als blijkt dat de fiets niet deugt, is dat nou echt zo ingewikkeld?

quote:
Maar weet je, ik ben blij dat ik gewoon lekker met mn verrotte of half verslten remblokjes mag rijden en dat ik zelf mag bepalen welke remmen of remblokjes ik onder mn fiets mag zetten en wanneer ik die vervang. En hoe ik deze vervolgens afstel ;) Mja, daar rij ik dan ook geen 100km/u mee dus dat scheelt wel enorm.
En je vervoert geen stuk of tien kinderen/ personen van een ander.

quote:
De enige keer dat ik een ongeluk heb gehad op de fiets, werd ik geschept door een auto. Ik kwam van links, auto had voorrang. Maar wat was de oorzaak: 1. het was nat en regenachtig weer icm velgremmen doen het niet oz lekker. De werkelijke oorzaak: mn remkabel knapte.

Ben blij dat mn fiets gewoon op de weg mocht blijven en niet verboden werd. Kan gebeuren, shit happens.
Je weigert het gewoon te begrijpen he.

quote:
Nou, wat een mazzel. Een ongeval, duizend BSO's gedupeerd, bedrijf bijna failliet, terwijl het al jaren goed ging.
Er zijn wel meer dingen die "jaren goed" gingen maar achteraf bleek het toch niet zo briljant te zijn.

quote:
Prima dat het ding onderzocht werd, maar had dan gewoon eisen gesteld: binnen 1 jaar moeten alle stints verplicht aangepast zijn.
Dat kan alsnog toch?

quote:
En nu moet ik denken aan een ongeval met een bakfiets bijna 2 jaar terug. Daar zaten 4 kindjes in. Een moeder met 2 oppaskindjes en dr eigen kindjes was van de weg geraakt en in het water beland. Bakfiets zonk, kindjes zaten vastgegespt. Godzijdank gered, maar als ik zo dit topic zie, dan zullen er hier meerdere mensen gepleit hebben of blij zijn geweest als alle bakfietsen van de weg zouden worden gehaald, want een veilige situatie leverde het niet op. Of die zouden pleiten voor luchtkussens ofzo, zodat ze nooit zouden kunnen zinken met kindjes erin.
Als blijkt dat het een technisch mankement is lijkt het me niet meer dan logisch dat die fietsen even van de weg gehouden worden en dat het eerst opgelost wordt voordat er weer kinderen in vervoerd gaan worden.
  zaterdag 15 december 2018 @ 22:11:03 #286
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183753095
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 22:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar ik zeg dat toch niet?
Nee dat beweer ik ook niet. Ik zei "in dit topic wordt gedaan of..."
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183753316
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 22:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wel als blijkt dat de fiets niet deugt, is dat nou echt zo ingewikkeld?

Wat ie wel deed, toen ik er nog niet bezopen op reed.
Maar ja, wat is deugen in deze? Voor zover ik weet is er geen keiharde eis wat betreft bijv. de remweg bij fietsen. Als mijn fiets binnen 10m stilstat, vind ik dat dus prima. Ook als een andere fiets binnen 4 meter al stilstaat. Maar dat weet ik dan ook gewoon, dus daar hou ik rekening mee door tijdig te remmen. En dat is dus in het geval van regen standaard al veel eerder.

quote:
En je vervoert geen stuk of tien kinderen/ personen van een ander.
maar wel mezelf. En ik hou dr ook niet van om zelf platgereden te worden. Want dat is mn grootste angst eigenlijk: voortdurende pijn en gesnij en gebeitel, geboor in mn lichaam anders dan een tandartsboortje.

Ergo: met 10 kinderen of met 1 of geen kind. Ik zal niet het risico nemen dat ik betrokken raak bij een ongeval. En al helemaal niet als ik met kinderen van anderen zou rijden.

En zoals de waard is, vertrouwd ie zn gasten. Dus ga ik er praktisch blind vanuit dat de juffen en meesters van de BSO verantwoordelijk met dr stint omgaan als daar kindjes inzitten.
Je weigert het gewoon te begrijpen he.

quote:
Er zijn wel meer dingen die "jaren goed" gingen maar achteraf bleek het toch niet zo briljant te zijn.

Precies. Ik noem honda's met airbags met gebreken. Een terugroepactie volstond. Lijkt me met de stint ook een goed idee. Ware het niet dat ze erachter kwamen dat die hele keuring een grote grap was :( Dat maakt het wat lastiger. Als het echt een gevaar was, hadden er al veel meer ongevallen plaatsgevonden en al veel eerder ook. Dus, het zal wel meevallen denk ik dan heel simpel.

quote:
Dat kan alsnog toch?

Ze mogen de weg neit meer op. En onbekend is dacht ik of ze aangepast wel de weg op mogen.
Kennelijk volstond een oproepactie niet.

quote:
Als blijkt dat het een technisch mankement is lijkt het me niet meer dan logisch dat die fietsen even van de weg gehouden worden en dat het eerst opgelost wordt voordat er weer kinderen in vervoerd gaan worden.
Nee, geloof niet dat dat een technisch mankement was. Maar dr zaten gordeltjes in. Weet niet of dat een veiligheidseis is die van bovenaf is gesteld voor die fietsen. Maar alles meot in regeltjes vastgelegd worden in Nederland. Denk dat Matspontius nu ook een rijbewijs voor bakfietsen vereist met hulpondersteuning. Meen dat ook dat ding een e-bike was en er werden dus kindjes van anderen ook mee vervoerd. Oei..
pi_183753350
Maar ik wil het inderdaad niet begrijpen allemaal ;)
pi_183754256
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

We gaan hier niet uitkomen, dat is wel duidelijk.
Dat denk ik ook. En is maar goed ook, want als iedereen het met elkaar eens zou zijn, wordt het maar een saaie boel ;)
  zaterdag 15 december 2018 @ 23:44:05 #292
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183755723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:58 schreef daNpy het volgende:

En welke meetwaarden hangen we daaraan?
Busje met schoolkinderen x doden per jaar, stint met schoolkinderen y doden per jaar. Kun je mooi de relatieve veiligheid meten. Is geen quantummechanica, toch? (natuurlijk wel gecorrigeerd voor aantallen en eventueel gereden kilometers).

quote:
Een taxibusje met een bestuurder die een epileptische aanval krijgt wordt echt niet tegengehouden door die licht gewicht spoorboompjes namelijk.
Inderdaad. Waar heb je de link naar het mediabericht waarin dit ongeluk wordt beschreven?

quote:
Hey, kijk nou...geen doden!

quote:
Helaas geld dat voor 95% procent in Nederland :{
En daarom hebben we nou regels; om de domme massa tegen zichzelf te beschermen. Overigens hoor ik bij de 5%.

Ja, er zullen altijd ongelukken gebeuren en niets is absoluut veilig. Maar dat is ook niet de discussie. Er is met de stint zoveel mis, dat je geen andere conclusie kunt trekken dan dat hij relatief onveilig is. En m.i. volledig terecht dat hij nu niet meer op de openbare weg mag. Degenen die nu nog steeds roepen 'ja, maar' kan ik simpelweg niet serieus nemen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 15 december 2018 @ 23:47:04 #293
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183755805
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 22:20 schreef Inbox het volgende:

Dus ga ik er praktisch blind vanuit dat de juffen en meesters van de BSO verantwoordelijk met dr stint omgaan als daar kindjes inzitten.
Ik ook. Het is de stint die ik niet vertrouw. En onderzoek heeft aangetoond dat dat terecht is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 16 december 2018 @ 10:16:35 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183760039
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 23:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Busje met schoolkinderen x doden per jaar, stint met schoolkinderen y doden per jaar. Kun je mooi de relatieve veiligheid meten. Is geen quantummechanica, toch? (natuurlijk wel gecorrigeerd voor aantallen en eventueel gereden kilometers).
Dat is de meet methode, ik bedoelde de criteria. Wat is acceptabel? Wat niet?
Met hoeveel dode kinderen per jaar kunnen we leven?
De stint doet het best goed, 4/ 2500/6 = 0.00003 dode kinderen per jaar zonder correctie per gereden km.
Tellen alleen kinderen? Of ook personen? Vanaf hoe oud tellen we het niet meer als kind?

quote:
Inderdaad. Waar heb je de link naar het mediabericht waarin dit ongeluk wordt beschreven?

[..]

Hey, kijk nou...geen doden!

Is iets veilig als er geen ongelukken mee gebeurd zijn, of als er geen ongelukken mee kunnen gebeuren?

quote:
Ja, er zullen altijd ongelukken gebeuren en niets is absoluut veilig. Maar dat is ook niet de discussie. Er is met de stint zoveel mis, dat je geen andere conclusie kunt trekken dan dat hij relatief onveilig is. En m.i. volledig terecht dat hij nu niet meer op de openbare weg mag. Degenen die nu nog steeds roepen 'ja, maar' kan ik simpelweg niet serieus nemen.
Ik ben het er ook mee eens dat hij niet meer de weg op mag. Maar dat komt door de techniek en de wijze waarop de type goedkeuring is afgegeven. Het is vreselijk dat dit pas aan het licht is gekomen door dit ongeluk en niet omdat zo'n bak tegen een paal is gereden en iedereen met een paar schrammen weg kwam.

Maar laten we nu niet gaan doen alsof de Stint, als deze 100% technisch in orde is, plotseling bestand is tegen een aanrijding met een ander voertuig. Dat ding wordt op dat gebied nooit veilig. en dat is wat ik probeer te zeggen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 16 december 2018 @ 10:17:52 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183760054
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 23:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ook. Het is de stint die ik niet vertrouw. En onderzoek heeft aangetoond dat dat terecht is.
Waar kan ik na lezen dat de stint door technisch falen voor de trein is gekomen, en niet door een onoplettende bestuurster?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 16 december 2018 @ 11:06:40 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183760574
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 10:17 schreef daNpy het volgende:


Waar kan ik na lezen dat de stint door technisch falen voor de trein is gekomen, en niet door een onoplettende bestuurster?
Waar kunnen we lezen dat de Stint geen gebreken heeft?
  zondag 16 december 2018 @ 11:43:57 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183761102
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 11:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar kunnen we lezen dat de Stint geen gebreken heeft?
Waar staat dat de gebreken van de Stint dé oorzaak zijn van het ongeval?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183761188
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 10:17 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waar kan ik na lezen dat de stint door technisch falen voor de trein is gekomen, en niet door een onoplettende bestuurster?
Zij gaat vrijuit?
pi_183761201
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 11:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waar staat dat de gebreken van de Stint dé oorzaak zijn van het ongeval?
Hier tussen de letters misschien?

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 22:20 schreef Inbox het volgende:

[..]

[..]

En zoals de waard is, vertrouwd ie zn gasten. Dus ga ik er praktisch blind vanuit dat de juffen en meesters van de BSO verantwoordelijk met dr stint omgaan als daar kindjes inzitten.
Je weigert het gewoon te begrijpen he.

pi_183764703
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 20:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit (= is niet ondenkbeeldig = denkbeeldig taalpurist ) dat de Stint onjuist was bestuurd.
Ik wil en kan ook niet uitsluiten dat de bewuste Stint vooraf al issues had etc.etc.
NB: Het gaat mij niet om de schuld weg te verschuiven maar wel om die te proportioneren in het licht van de maatregel(en).

Vwb die trein wil ik dat aspect juist wel ter discussie stellen en de beperking van de (goed gekeurde) trein als oorzaak stellen. Vanaf dat ik naar school toeging en daarbij spoorwegovergangen passeerde, verbaas(de) ik mij daarover.
Zonder spoorwegovergang of anno-nu veiligheidssysteem dat de trein pas groen licht geeft als dat kan, was niet alleen dit maar waren ook andere ongelukken niet gebeurd. Mja, dat is ws ondergeschikt aan het belang. En nofi, je kan prima razend(snell)e treinen separeren van het andere verkeer. Dat kon al 50 jaar geleden, denk aan de metro etc.etc.

Ik verbaas mij ook dat "wij"het zo gewoon vinden dat de trein zonder te kijken of het kan, door mag razen. Ons verkeerssysteem moet een failsafe hebben als een ander - zwakkere deelnemer - niet kan stoppen. Dat ik "voorrang" heb praat niet goed dat ik daarbij iemand doodrij, verre van dat zelfs zal het OM je vervolgen.

Mijn opmerkingen zijn ook bedoeld om de schuld aan/bij/door alleen de Stint verantwoordelijk is, te nuanceren. Wanneer de Stint met de "plotse" kennis van nu wordt verboden, is er wel meer (en erger) mis.
Interessante gedachte, maar dat een trein overal door kan rijden is ook wel het voordeel van de trein. Zoals ik al zei, overal tunnels is ook lastig (maar is wel mogelijk). Metro is in een stad, de spoorwegen door het hele land.

Je mag niet iemand doodrijden als je voorrang hebt, maar als er ineens een kind de weg op rent op een provinciale weg (vanaf een naastgelegen boerderij of zo) en jij rijdt daar met 80 km/u is 't ook niet zeker dat je op tijd kan stoppen.
Qua taal ben je 't met me eens, want in jouw link staat hetzelfde als in de mijne?

[ Bericht 27% gewijzigd door Loohcs op 16-12-2018 15:08:37 ]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')