abonnement Unibet Coolblue
pi_182939114
Gelukkig heb ik wel mijn tiener jaren door gebracht in de jaren 80. Ik luisterde toen veel naar de radio in die tijd.

quote:
en dan zat je klaar met je casette recorder, en dan handmatig nummers opnemen en hopen dat die dj er niet doorheen ging ouwehoeren, wat ze meestal wel deden, om te voorkomen dat jij het hele nummer kon opnemen. want anders kregen ze problemen met de platenmaatschappijen.
Oh ja, dat weet ik ook nog. :')
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zondag 4 november 2018 @ 16:46:23 #52
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_182939466
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:17 schreef pokkerdepok het volgende:
en deze, misschien wel de eerste rap hit.


de eerste was deze


_O_ _O_
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_182953199
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 16:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

de eerste was deze


_O_ _O_

ook een stuk beter...
pi_182953594
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:34 schreef roos94 het volgende:
Mensen die al geboren zijn/leefden in de jaren 80 :') !! Is het fijn daar in het bejaardentehuis?
De jeugd van tegenwoordig. Wat een respectloze vlerken zijn het ook.

En nu naar je kamer! En geen eten.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_182953611
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
. In de jaren ‘80 had je moeten klooien met cassettebandjes.
Ja, toen werd er echt gewerkt om muziek af te spelen en het de kans geven om het te luisteren, nu gaan we na 5 seconden al zeggen nee niet leuk liedje. Waren mooie tijden de 70s 80s 90s party tafels lagen vol met tapes cds en Lps.

Uniek vind ik wel, oudere mensen weten wel hoe youtube etc werkt.
Maar de huidige jongeren weten niet eens hoe je een LP afspeelt of een LP naar MC(cassette) opneemt _O-
Doodsimpele techniek is te ingewikkeld voor ze.

Djs bestaan niet eens meer dat mensen Roelvink een DJ vinden heb ik nooit begrepen, hij speelt met een soort moderne keyboard voor kinderen. Zullen we hem achter een echte DJ zetten ?
Interessant he ?
pi_182953693
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:07 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ja, toen werd er echt gewerkt om muziek af te spelen en het de kans geven om het te luisteren, nu gaan we na 5 seconden al zeggen nee niet leuk liedje. Waren mooie tijden de 70s 80s 90s party tafels lagen vol met tapes cds en Lps.

Uniek vind ik wel, oudere mensen weten wel hoe youtube etc werkt.
Maar de huidige jongeren weten niet eens hoe je een LP afspeelt of een LP naar MC(cassette) opneemt _O-
Doodsimpele techniek is te ingewikkeld voor ze.

Djs bestaan niet eens meer dat mensen Roelvink een DJ vinden heb ik nooit begrepen, hij speelt met een soort moderne keyboard voor kinderen. Zullen we hem achter een echte DJ zetten ?
En de combinatie potlood en tape snappen ze ook niet.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  maandag 5 november 2018 @ 13:43:23 #57
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182956675
80's _O_ Heb het gelukkig als kind nog meegemaakt, hou nog steeds van de muziek.

pi_182957267
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:00 schreef PzKpfw het volgende:
best jaloers op m'n ouders wetende dat die met o.a. dit soort muziek opgroeiden.
waar groeiden die dan op?

Kurtis Blow was in nederland volledig onbekend, evenals hiphop in de vroege dagen...
het kwam pas in de mode als een dansvorm breakdancing toen "(Hey You) The Rock Steady Crew" een hit werd, in 1984
en later brak Run DMC door.

maar de kans is groot dat als je ouders gewoon in nederland opgroeiden in de jaren tachtig, ze vooral veel Toontje Lager, Doe Maar en Drukwerk hoorden in die tijd..
Inernationaal dan New Wave en/of Deutsche Welle
terwijl Hiphop redelijk onbekend was.

(interessant is dat Hip-hop bv wel erg vroeg in oost-duitsland doorbrak, de oostduitse communistische partij meende dat er een ideologische band bestond tussen de zwarte jonge amerikanen in Ghetto's die leden onder het 'kapitalisme' ... vervolgens ontstond ook een oostduitse hiphop scene, natuurljk onder staatscontrolle)


"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182958406
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:00 schreef PzKpfw het volgende:
Tegenwoordig kun je bij het uitgaan bijna niet meer ontkomen aan elektronische kankerherrie van enkele omhooggevallen DJ's.

Vroeger had je nog echte muziek tenminste, best jaloers op m'n ouders wetende dat die met o.a. dit soort muziek opgroeiden.


Klacht: 30/40 jaar te vroeg geboren zijn. ;(
Lekker jezelf aids neuken zonder connie in de 80s. Nee man, bedankt
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
pi_182958910
Precies uit het midden van de jaren 80! O+

Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_182959650
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Pareltjes als deze

Whehehe, mijn eerste gekochte singeltje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')