Hoeveel m2 is het kavel?quote:Op zaterdag 3 november 2018 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Over de kinderen gesproken: die gingen vandaag tikkertje om het huis spelen, deden verstoppertje in onze eigen bosjes en gingen daarna een voetbal vissen uit onze eigen sloot. Precies zoals ik me had voorgesteld.
Waar ik nu nog van droom, is dat m'n zoon z'n vrienden uitnodigt voor een boottochtje. Ik weet niet of dat deze zomer al gaat lukken. Waarschijnlijk zijn we te blut voor een boot.
Voor jou waarschijnlijk nog steeds niks!quote:
quote:Op zaterdag 3 november 2018 22:50 schreef Vlindur het volgende:
Dan laat je hem een vlot bouwen met alle meuk van jullie erf![]()
Als tip voor de plattegrond:quote:Op zaterdag 3 november 2018 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Overal in het huis komt vloerverwarming en we gaan goed isoleren (dak, spouw en vloer), maar verder dan dat gaan we nog niet. Voorlopig houden we de cv-ketel (uit 2012) en over een paar jaar kijken we verder. Een pelletketel zou interessant kunnen zijn vanwege de grote garage, hebben we begrepen.
Je blijft wel in Noord Holland wonen?quote:Op zaterdag 3 november 2018 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Over de kinderen gesproken: die gingen vandaag tikkertje om het huis spelen, deden verstoppertje in onze eigen bosjes en gingen daarna een voetbal vissen uit onze eigen sloot. Precies zoals ik me had voorgesteld.
Waar ik nu nog van droom, is dat m'n zoon z'n vrienden uitnodigt voor een boottochtje. Ik weet niet of dat deze zomer al gaat lukken. Waarschijnlijk zijn we te blut voor een boot.
Mijn tip met een warmtepomp, buffervat, en alle andere zaken. Maken een ruim technisch hok. Met alle aansluitingen. Waar je makkelijk zaken aan kunt toevoegen.quote:Op zondag 4 november 2018 08:31 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Als tip voor de plattegrond:
Warmtepompen etc hebben meer plek nodig dan een CV ketel.
Als je de vloer layout toekomstbestendig wil maken, zou je daar alvast rekening mee kunnen houden. Komt zo'n installatie dan in de bijgebouwen? Of in huis? En als deze in huis komt, vergroot je dan het CV/was hok door een deel van de overloop erbij te nemen? Of is dat reden om bijvoorbeeld toch de technische installatie in een hoek van de zolder onder te brengen?
Keuzes.. Keuzes..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog steeds ontdekken we van alles.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ja, de vouwdeur slaat een groot gat in ons bouwdepot. Hij is niet zo duur als die van jullie maar komt wel in de buurt...quote:Op zaterdag 3 november 2018 23:44 schreef SV-tje het volgende:
Tof project! Hoop dat het je lukt een aannemer te vinden. Wij wilden toch nog iets uitbesteden en de aannemer had in mei tijd. Dus hebben we besloten het toch maar zelf te doen.
Die vouwwand naar buiten is heel gaaf (stond ook op mijn verlanglijstje), maar na het zien van de prijs kiezen wij voor 2 keer openslaande deuren (ong. 12.000euro voor 6m).
Dank je! Het hebben van veel opbergruimte is een grote wens van ons. Op zolder zal het waarschijnlijk wel nog even duren voor we die laten maken.quote:Op zondag 4 november 2018 08:13 schreef monsterd. het volgende:
Gefeliciteerd zeg! En mooie plannen. Ik ben benieuwd of het met de zolder gaat lukken. Zo te zien heeft de architect goed rekening gehouden met opbergruimte.
quote:Op zondag 4 november 2018 08:31 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Als tip voor de plattegrond:
Warmtepompen etc hebben meer plek nodig dan een CV ketel.
Als je de vloer layout toekomstbestendig wil maken, zou je daar alvast rekening mee kunnen houden. Komt zo'n installatie dan in de bijgebouwen? Of in huis? En als deze in huis komt, vergroot je dan het CV/was hok door een deel van de overloop erbij te nemen? Of is dat reden om bijvoorbeeld toch de technische installatie in een hoek van de zolder onder te brengen?
Keuzes.. Keuzes..
Jullie hebben helemaal gelijk, maar hoe ver ga je? De hoeveelheid ruimte in huis is ook maar beperkt. Ik vind het nu nog lastig in te schatten wat we het beste kunnen doen met aansluitingen bijvoorbeeld. De architect heeft in ieder geval de garage op het oog voor de toekomst als een mooie plek voor bijvoorbeeld een pelletketel, maar ik heb geen idee in hoeverre we daar nu al rekening mee zouden kunnen en moeten houden.quote:Op zondag 4 november 2018 09:10 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Mijn tip met een warmtepomp, buffervat, en alle andere zaken. Maken een ruim technisch hok. Met alle aansluitingen. Waar je makkelijk zaken aan kunt toevoegen.
Zo kan ik naderhand nog makkelijk een zonneboiler en pallet-ketel of hout-CV aansluiten op mijn buffervat (loze leidingen en ruimte gecreëerd richting de garage) is er in mijn technisch hok een doorvoer naar mijn dak voor de (toekomst zonnepanelen gemaakt) en heb ik in de technische ruimte, ruimte geserveerd voor omvormers (zonnepanelen).
Daarnaast overal afsluiters tussen laten plaatsen zodat je alles apart af kunt sluiten en nooit helemaal al het water eraf moet laten als je 1 klein ding wil aanpassen.
Ik vind het bij één rij kastjes mooi. Maar als het meer wordt, wordt het meteen wel erg donker:quote:Op zondag 4 november 2018 17:36 schreef Molo het volgende:
Wit blad vind ik echt lelijk, de hele bende donker geeft juist eenheid in die keuken, veel mooier
Welke? Zwart met wit blad?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |