abonnement Unibet Coolblue
pi_182901681

Voorbeeld

Hooooi, al een paar weken zit er een knobbel op de zijkant van de pols. Die zat er ineens :')
Na een paar seconden zoeken op Google kwam ik er al snel achter dat het om een ganglion moet gaan. Niks bijzonders dus, alleen wat onhandig en zou vanzelf weg kunnen gaan.
Maar het gaat niet weg en nu is mijn middelvinger ook dik geworden. Kan dat komen door de knobbel of staat dat er los van?

Iemand ervaring met het leeghalen van de cyste dan wel algehele verwijdering of bij wie is het spontaan ook weer verdwenen?

Gr gr 'Kim' :)
´
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:10:28 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182901895
Dit heb ik ook gehad, precies op die plek. Is niet zomaar vanzelf weggegaan.

In de winter ben ik een keer uitgegleden over een voetpad met ijs. Ik probeerde me op te vangen met mijn hand en hoppa, door de impact is die cyste uit elkaar gespat en heb er nooit meer last van gehad.

Volgens mij sloegen dokters vroeger met een dik telefoonboek op de plek waar een ganglion zat om hetzelfde resultaat te bereiken. Het is gewoon een vochtophoping die je met een flinke klap weg kan krijgen.

Ga even langs de huisarts zou ik zeggen, er zullen nu vast betere methodes zijn om dat ding weg te krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182902212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:10 schreef Harvest89 het volgende:
Dit heb ik ook gehad, precies op die plek. Is niet zomaar vanzelf weggegaan.

In de winter ben ik een keer uitgegleden over een voetpad met ijs. Ik probeerde me op te vangen met mijn hand en hoppa, door de impact is die cyste uit elkaar gespat en heb er nooit meer last van gehad.

Volgens mij sloegen dokters vroeger met een dik telefoonboek op de plek waar een ganglion zat om hetzelfde resultaat te bereiken. Het is gewoon een vochtophoping die je met een flinke klap weg kan krijgen.

Ga even langs de huisarts zou ik zeggen, er zullen nu vast betere methodes zijn om dat ding weg te krijgen.
Ja, zo kan het dus ook.. :D

De methode met het telefoonboek heb ik gelezen idd..en gezien op Joeptoep :') :o
Ik probeer hem zelf al steeds weg te drukken maar het plopt steeds weer terug, dus een date met de huisarts gaat er vast komen.
Mag ik kiezen wat ik wil dan wil ik het met wortel en al vernietigen, dan ben ik er maar gelijk van af. Ook omdat ik gelezen heb dat dmv uitzuigen de kans groot is dat het weer terugkomt. :{w
´
pi_182902950
Heb ik ook sinds een half jaar.
Hij komt en hij gaat. De eerste keer was hij best dik en had ik ook echt pijnklachten (zenuw) in pols en hand. Maar net toen ik hem dreigde mee naar de huisarts te nemen werd de bult dunner en leek zelfs te verdwijnen. Pijnklachten verdwenen ook weer,
Inmiddels is me duidelijk dat hij komt en gaat, maar de klachten die ik de eerste keer had, heb ik niet meer gehad. En dus doe ik er vooralsnog niks aan. Als ik echt weer pijnklachten ga krijgen wil ik hem ook met wortel en al laten uitroeien. Vochtophopingen leegzuigen heeft maar tijdelijk effect.

Grappig wel toen ik mijn ouders vertelde dat ik een bult en last van mijn pols had: ‘ o, een ganglion zeker. Heeft je vader al jaren.’
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182903570
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb ik ook sinds een half jaar.
Hij komt en hij gaat. De eerste keer was hij best dik en had ik ook echt pijnklachten (zenuw) in pols en hand. Maar net toen ik hem dreigde mee naar de huisarts te nemen werd de bult dunner en leek zelfs te verdwijnen. Pijnklachten verdwenen ook weer,
Inmiddels is me duidelijk dat hij komt en gaat, maar de klachten die ik de eerste keer had, heb ik niet meer gehad. En dus doe ik er vooralsnog niks aan. Als ik echt weer pijnklachten ga krijgen wil ik hem ook met wortel en al laten uitroeien. Vochtophopingen leegzuigen heeft maar tijdelijk effect.

Grappig wel toen ik mijn ouders vertelde dat ik een bult en last van mijn pols had: ‘ o, een ganglion zeker. Heeft je vader al jaren.’
Heb jij [of je vader] al met een dik boek geprobeerd om de knobbel weg te meppen?

Ja, hij komt en gaat, zacht of keihard. Niet dat ik pijnklachten heb, alleen een soort zeur. En een dikke middelvinger sinds 2 dagen. Maar ik weet dus niet of dat een bijverschijnsel is..
´
pi_182903847
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:51 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Heb jij [of je vader] al met een dik boek geprobeerd om de knobbel weg te meppen?

Ja, hij komt en gaat, zacht of keihard. Niet dat ik pijnklachten heb, alleen een soort zeur. En een dikke middelvinger sinds 2 dagen. Maar ik weet dus niet of dat een bijverschijnsel is..
Nee, niks geprobeerd. Mijn vader heeft nooit klachten ervan en ik na die eerste keer ook nauwelijks.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 19:08:37 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_182903916
Ik heb ganglion weg laten halen, tweede keer door plastisch chirurg en die heeft hem keurig weggehaald en hij is niet meer terug gekomen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_182904727
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:42 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Kan je die hand nog wel gebruiken? Ik hoop dat het niet je rechterhand is. ;(
Jazeker. ^O^
En ja, het is mijn rechterhand waar ik in feite alles mee doe :P
´
pi_182904817
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:45 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Jazeker. ^O^
En ja, het is mijn rechterhand waar ik in feite alles mee doe :P
Gelukkig maar dat je hem nog kan gebruiken. 8-)
pi_182908943
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:48 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat je hem nog kan gebruiken. 8-)
Anders kon ik niet FOK!ken.. :o

Ineens heb je het! Mijn pols is overbelast van het FOK!ken..
Kom daar maar eens mee bij je huisarts :7
´
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:45:05 #11
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_182916301
Ik word trouwens maandag a.s. geholpen voor 3 NF1 knobbeltjes. Niet geheel hetzelfde als een ganglion maar goed, het zijn wel knobbels :P Als het topic nog open is geef ik wel een update.
Aan het typen...
  zaterdag 3 november 2018 @ 19:24:31 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_182923214
Zo, even wat troep verwijderd :) graag ontopic blijven.
disclaimer
pi_182939147
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:45 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik word trouwens maandag a.s. geholpen voor 3 NF1 knobbeltjes. Niet geheel hetzelfde als een ganglion maar goed, het zijn wel knobbels :P Als het topic nog open is geef ik wel een update.
Succes morgen!
´
  zondag 4 november 2018 @ 17:08:36 #14
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_182939874
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 16:27 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Succes morgen!
Dankjewel !
Aan het typen...
  maandag 5 november 2018 @ 14:49:50 #15
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_182957956
Update, weer thuis, allemaal goed verlopen en keurig weggehaald. ^O^
Aan het typen...
pi_182958651
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 14:49 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Update, weer thuis, allemaal goed verlopen en keurig weggehaald. ^O^
Hiep hoi! Gelukkig maar. Nu weer fijn knobbelloos door het leven *O*
´
pi_183084979
Update; hij gaat eruit :W
Aankomende week hoor ik wanneer maar ik hou jullie op de hoogte incl pic :Y)
´
pi_183192456
Update voor wie het interessant vindt om mijn knobbel te volgen :')
Volgende week vrijdag gaat ie eruit ^O^
´
pi_183195959
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:00 schreef Kim-Holland het volgende:
Update voor wie het interessant vindt om mijn knobbel te volgen :')
Volgende week vrijdag gaat ie eruit ^O^
Heeft je knobbel ook een instagram?
pi_183196255
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Heeft je knobbel ook een instagram?
Haha, nee, teveel gedoe. Maar ik kan wel een FB aanmaken als je dat op prijs stelt? :D
´
pi_183331025
Pff hij zit er er nog steeds, alleen 2 keer zo dik ;(
Meneer de chirurg heeft een beetje zitten prikken met een naald maar het werd niks. Over 2 weken terugkomen en dan zien ze wel weer verder. -O-

Ik ging er vanuit dat ze hem weg gingen snijden, dus helemaal voorbereid in mijn hoofd ging ik met goede moed op pad. Dat viel dus uiteindelijk tegen, of mee, het is maar het je het bekijkt. ;)
Nouja, het houdt het topic wel euh..levend... :')
Tot over 2 weken! :P
´
pi_183337566
quote:
18s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:11 schreef Kim-Holland het volgende:
Pff hij zit er er nog steeds, alleen 2 keer zo dik ;(
Meneer de chirurg heeft een beetje zitten prikken met een naald maar het werd niks. Over 2 weken terugkomen en dan zien ze wel weer verder. -O-

Ik ging er vanuit dat ze hem weg gingen snijden, dus helemaal voorbereid in mijn hoofd ging ik met goede moed op pad. Dat viel dus uiteindelijk tegen, of mee, het is maar het je het bekijkt. ;)
Nouja, het houdt het topic wel euh..levend... :')
Tot over 2 weken! :P
Dat wegsnijden is wel gewoon een operatie waarbij je ook onder narcose moet.
pi_183337653
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 06:18 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Dat wegsnijden is wel gewoon een operatie waarbij je ook onder narcose moet.
Welnee, dat wordt gewoon plaatselijk verdoofd (of je hele arm).
pi_183337699
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 07:33 schreef Holyme het volgende:

[..]

Welnee, dat wordt gewoon plaatselijk verdoofd (of je hele arm).
Ik heb dat nu twee keer gehad, de eerste keer verdoofde ze inderdaad alleen mijn arm, tweede keer was gewoon onder volledige narcose.
pi_183339053
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 07:57 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ik heb dat nu twee keer gehad, de eerste keer verdoofde ze inderdaad alleen mijn arm, tweede keer was gewoon onder volledige narcose.
Had dat een speciale reden dat je volledig van het padje moest?

Voor mij hoeft dat nu ook weer niet maar ik heb sowieso geen idee wat ze ermee gaan doen. Of ik moet het laten zitten totdat ik er last van krijg maar ook daar ga ik niet op zitten wachten.
Probleem is dat de ader er bovenop [of onder, dat weet ik niet, ben geen dokter] loopt. [Volar cyste]
Maar goed, we gaan het zien..
´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')