abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182894006

David Mitchell was bang om (toevallig) naar de zon te kijken. Iemand had gezegd dat hij daar blind van zou worden, toen hij een jaar of zes was.

“Waarschuwingen worden gemaakt voor de doerakken, waardoor brave kinderen doodsangsten uitstaan.”

Daar kan ik me wel in vinden.

Wie was bang voor wat?

TS: bang om wratten te krijgen. Bijna ieder kind in de buurt had wratten, en die waren besmettelijk. Als zesjarige had ik smetvrees, vooral wrattensmetvrees.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_182894076
Ik was bang dat mijn ouders niet mijn echte ouders zouden zijn maar mensen met maskers van gezichten van mijn ouders zeg maar...
pi_182938651
Ik was doodsbang voor ratten - nu zou ik het niet meer angst omschrijven. Maar vind het nog steeds geen prettige, leuke beesten.

Maar als kind echt panisch.
pi_182938761
Haaien :-(
pi_182939258
Dat je in de gevangenis brood met spinnen te eten krijgt :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183014112
De dood. Nu nog steeds.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_183020920
Ik had een enorme fascinatie voor het heelal, de ruimte en alles wat daarbij kwam kijken. Als klein jochie vond ik het dus machtig mooi als anderen daarover aan mij vertelden. Dat hield ongeveer op, op het moment dat mijn broer een keer haarfijn uitlegde dat de zon ooit gaat ontploffen en het dan in acht minuten gedaan is met de aarde. Het was op vakantie en ik was de hele avond ontdaan over dat het wel eens ieder moment afgelopen kon zijn met ons. :')

Overigens ook op vakantie, kennelijk een goed moment om nieuwe angsten op te doen: jaar of 20 geleden een keer met kamperen terechtgekomen in een lokale wervelstorm. Camping geëvacueerd, bomen omgevallen en een dode in de omgeving. Jarenlang werd ik nog onrustig bij ieder briesje als ik buiten was.
pi_183020996
Ik was als de dood om pitten van fruit in te slikken, want dan zou er een boom/struik in mijn buik groeien.

Mijn moeder is een keer bijna een hele avond bezig geweest me te overtuigen dat dat niet echt zo was omdat ik een druivenpit had ingeslikt en helemaal dol werd van de angst, en maar bleef roepen dat ze met me naar het ziekenhuis moesten :')
pi_183022921
Ik keek op allicht iets te jonge leeftijd de originele Jurassic Park, en hield er zowel een fascinatie als ireeele angst voor dinosaurussen aan over.
pi_183023239
Een pop die ik vanuit mijn slaapkamer kon zien die in een vensterbank op de overloop stond.

:'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183037490
Ik was bang dat ik geen manager zou worden
pi_183037525
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 00:41 schreef kleinvogelijn het volgende:
De dood. Nu nog steeds.
Dood gaan we allemaal. Het is slechts de vraag of je een relatief pijnloze dood sterft of een lang ziektebed waarin je weet dat je eind nadert, dan weet je dat je nooit meer je bed uitkomt, nooit meer het ziekenhuis zal verlaten en dat de komende dagen / weken je laatste zijn. Dan sterf je waarschijnlijk alleen, met een ongeïnteresseerde nachtzuster die het geen reet intereseert en vanavond aan een balletje, aardappels en jus zit terwijl jij je laatste adem, langzaam, maar o zo pijnlijk uitblaast. En niemand geeft een fuck.
pi_183039086
Vreemd genoeg voor vleermuizen....

Nu niet meer maar ik had echt nachtmerries over die krengen :')
pi_183041460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:52 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dood gaan we allemaal. Het is slechts de vraag of je een relatief pijnloze dood sterft of een lang ziektebed waarin je weet dat je eind nadert, dan weet je dat je nooit meer je bed uitkomt, nooit meer het ziekenhuis zal verlaten en dat de komende dagen / weken je laatste zijn. Dan sterf je waarschijnlijk alleen, met een ongeïnteresseerde nachtzuster die het geen reet intereseert en vanavond aan een balletje, aardappels en jus zit terwijl jij je laatste adem, langzaam, maar o zo pijnlijk uitblaast. En niemand geeft een fuck.
Nou, als je een gezin en een sociale kring hebt is het niet zo eenzaam als jij het voorstelt. Mijn zus, moeder en ik waren in ieder geval de hele tijd aanwezig tijdens het ziekteproces en het stervensproces van mijn vader en die overleed thuis (euthanasie).

Het blijft kut zelfs als je een gezin hebt.
pi_183041856
Dat van de zon had ik ook :D.
pi_183092254
Ik werd vrij panisch als mijn ouders me soms wel eens begonnen te stangen dat ik vlak na mijn geboorte misschien wel was verwisseld in het ziekenhuis :')

Ook naar de tandarts gaan. Gingen meestal uit school, rond 16:00 uur, maar had 's ochtends al buikpijn ervan.

Verder weet ik nog wel dat ik als kind altijd wel een beetje bang was (of ontzag had) voor kinderen uit hogere klassen. Vooral de ''stoere''.

Vind het wel grappig dat die hele verhoudingen van populaire / impopulaire mensen (zat er zelf tussenin) in de jaren na de middelbare school opeens verdwijnt als sneeuw voor de zon en dat er een totale herverdeling lijkt plaats te vinden in aanzien/populariteit zodra mensen de volwassenheid inrollen.
pi_183098617
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:31 schreef CaseJunky het volgende:
Vreemd genoeg voor vleermuizen....

Nu niet meer maar ik had echt nachtmerries over die krengen :')
Ik was wel eens bang dat ze me in het donker aan zouden vallen. :')

Tegenwoordig vind ik het hele coole en fascinerende beesten, met name de grotere soorten. En daarnaast, babyvleermuizen:
pi_183135901
Ik was doodsbang voor de tijd 00.00-01.00 uur. Als ik dat op een digitale klok zag dacht ik namelijk dat dat niet mogelijk was, dat de tijd dan niet meer bestond, dus dat de wereld verging of zo.

Verder:
- Mensen die ik niet goed kende.
- De dood.
- Regen. Vanwege angst voor overstromingen. 's Nachts wakker liggen en elke vijf minuten naar de kamer van mijn ouders rennen (ik had een rolluik voor mijn raam) om uit het raam te kijken en te controleren. In mijn hoofd was steeds de hele straat overstroomd.
- Onweer.
- De tandarts. Op de dag dat ik naar de tandarts moest durfde ik geen zoetigheid te eten uit angst dat ik dan ineens nog een gaatje zou krijgen. Ik heb periodes gehad dat ik obsessief bezig was met mijn tanden poetsen en bijvoorbeeld als er iets tegenaan kwam of mijn tanden op elkaar klapten moest ik het heel precies overdoen.
- Het geluid van wind die langs het huis waait.
- Andere dingen die ik niet begreep/abstracte zaken.

[ Bericht 7% gewijzigd door kuolema op 14-11-2018 02:17:55 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_183136004
En dat een of ander kwaad figuur, alleen een hoofd eigenlijk, door mijn raam naar me keek als ik in bed lag. Met mijn ogen dicht 'voelde' ik dat het me aanstaarde. Ik durfde mijn ogen niet te openen en als ik mijn ogen open had durfde ik niet te bewegen, zelfs niet te knipperen. Als volwassene heb ik periodes met soortgelijke angsten gehad.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 14 november 2018 @ 02:43:54 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183136090
Spoorwegovergangen. Dat je dan daar vast kwam te zitten en de trein er elk moment aan kon komen. Vooral dat niet tijdig weg kunnen, mijn ouders hadden een driedeurs auto. Daarom later ook erg bang om met de auto te water te raken: je kunt geen kant op.
Maar spoorwegovergangen zijn erger, met de fiets of lopend is het nog alrijd eng al is het niet meer de doodsangst van toen.
pi_183142925
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 01:55 schreef kuolema het volgende:
Ik was doodsbang voor de tijd 00.00-01.00 uur. Als ik dat op een digitale klok zag dacht ik namelijk dat dat niet mogelijk was, dat de tijd dan niet meer bestond, dus dat de wereld verging of zo.

Verder:
- Mensen die ik niet goed kende.
- De dood.
- Regen. Vanwege angst voor overstromingen. 's Nachts wakker liggen en elke vijf minuten naar de kamer van mijn ouders rennen (ik had een rolluik voor mijn raam) om uit het raam te kijken en te controleren. In mijn hoofd was steeds de hele straat overstroomd.
- Onweer.
- De tandarts. Op de dag dat ik naar de tandarts moest durfde ik geen zoetigheid te eten uit angst dat ik dan ineens nog een gaatje zou krijgen. Ik heb periodes gehad dat ik obsessief bezig was met mijn tanden poetsen en bijvoorbeeld als er iets tegenaan kwam of mijn tanden op elkaar klapten moest ik het heel precies overdoen.
- Het geluid van wind die langs het huis waait.
- Andere dingen die ik niet begreep/abstracte zaken.
Wil je niet beledigen.... Maar volgens mij is er wel meer mis dan alleen dat of niet?

Is volgens mij niet goed als je zover gaat in doom scenario's denken
  woensdag 14 november 2018 @ 18:20:35 #22
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_183147777
Dat ik in de hel zou komen ...
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2018 @ 10:09:05 #23
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_183159946
Als kind zag ik geesten, en was er echt doodsbang voor. En angst voor spinnen, maar ik ben nog steeds panisch voor spinnen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_183176916
Ik heb altijd angst gehad voor de tandarts. Vertelde een gozer mij dat als je op een bepaalde leeftijd kwam er een tand door je gagel groeide en die moest de tandarts er dan uithalen. Nou dat was janken hoor. Ben mijn angst voor de tandarts nooit kwijtgeraakt :@
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_183263620
Ik was vroeger heel erg bang voor brand. Had zo'n raampje boven mijn slaapkamerdeur en als ik naar bed ging, lag ik dan soms ook nog een uur te staren naar dat raampje, zodat ik kon zien of er vlammen waren.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  donderdag 22 november 2018 @ 23:09:21 #26
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_183314636
Dat niemand Karbonkel uit 'Ik mik Loreland' noemt... :o
Pas hoorde ik iemand in de trein nog erover.... _O-



Wat een klotefiguur :'(
pi_183314924
Kan weinig bedenken, alleen door de onderwater matten zwemmen met zwemles. Was altijd bang dat die lange haken die ze in het zwembad hadden hangen nooit zouden werken. :')

Verder was zwemles juist tof. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 26 november 2018 @ 21:40:42 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183390487
Ik was bang om vergeten te worden.
  Milf maandag 26 november 2018 @ 21:56:36 #29
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_183390977
Bang voor het 'spokenuur' (0.00-1.00) en dat ook spoken zou zien.
Bang voor de tandarts.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_183434859
Bij mij ook vooral de tandarts. Dat was een beul van een vent, die volstrekt niet met kinderen en jonge mensen om kon gaan. Elke behandeling, zelfs alleen maar het nakijken, was een geestelijke en lichamelijke marteling, en daar moest ik dus elk half jaar verplicht naartoe. Geen wonder dat ik er zelfs in m'n volwassen leven nog steeds doodsbang voor was.

Sinds ik als volwassene zelf een andere tandarts heb genomen, die heel begripvol en patiëntgericht is en bovendien ook veel geavanceerdere (dus veel minder pijnlijke) apparatuur heeft, is die panische angst geleidelijk steeds minder geworden. Ik zie er nu nauwelijks nog tegenop en ben erg blij met deze. :)
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  donderdag 29 november 2018 @ 13:42:26 #31
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_183438189
Lou Ferrigno als de Hulk.



Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_183441407
Ik was ook een tijdje bang om s'nachts in de koplampen van auto's te kijken omdat mijn moeder had gezegd dat die je konden verblinden.
Ik dacht dat ze met verblinden bedoelde dat je echt blind werd.
  donderdag 29 november 2018 @ 20:12:59 #33
22565 asco
Los in deze tent
pi_183445731
Ik was altijd bang voor de lampen in mijn kamer die of niet aangingen of vanzelf aan en uitgingen. Ik heb daar 30 jaar lang niet meer over nagedacht maar een jaar of 10 terug ben ik me toch eens serieus af gaan vragen hoe dat nou zat. :{
pi_183449376
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:12 schreef asco het volgende:
Ik was altijd bang voor de lampen in mijn kamer die of niet aangingen of vanzelf aan en uitgingen. Ik heb daar 30 jaar lang niet meer over nagedacht maar een jaar of 10 terug ben ik me toch eens serieus af gaan vragen hoe dat nou zat. :{
Had jij toverlampen?
pi_183449512
Tandarts, en dat was niet onterecht!
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:13:57 #36
22565 asco
Los in deze tent
pi_183453223
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:11 schreef miaeak het volgende:

[..]

Had jij toverlampen?
Nee, was zo'n typisch ouderwets rechthoekig hanglampje met kabeltje en aan/uit knop.
pi_183464254
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:13 schreef asco het volgende:

[..]

Nee, was zo'n typisch ouderwets rechthoekig hanglampje met kabeltje en aan/uit knop.
Waar was je bang voor dan? Ik begrijp het niet helemaal.
  vrijdag 30 november 2018 @ 20:31:59 #38
22565 asco
Los in deze tent
pi_183464678
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:14 schreef miaeak het volgende:

[..]

Waar was je bang voor dan? Ik begrijp het niet helemaal.
Ik lag in bed. Probeerde mijn lampje aan te maken, lukte niet, bleef donker. Vervolgens ging daarna (bv half uur later)) het lampje vanzelf aan. En dan weer uit. Altijd onregelmatig en niet altijd.
Maar als ik dan weer in bed lag was ik daar dus bang voor.
Volgens mij ook terecht. Het was een heel oud huis.
pi_184192956
Sauna's, omdat ik in Kommisar Rex zag hoe iemand bijna levend verbrandde.
pi_184192974
Ik was bang dat ik ontvoerd zou worden door aliens
pi_184210675
Als kind alleen?

Ik was bang van onze lange gang.
Ik ben opgegroeid in een bungalow.
We hadden een soort van L-vormige gang. De korte kant van de L was de deur naar de woonkamer (veilig).
De lange kant was een gang met deuren aan iedere kant, 2 aan elke kant en 1 aan het eind (niet veilig).

Mijn slaapkamer was de laatste aan de gang.
Dus ik als kleine Cas moest het hele eind lopen door het donker naar het eind.
(Het lichtknopje zat aan het begin van de gang en die kon je niet aan of uit doen aan het eind, de hele avond die lamp aan vonden mijn ouders geen goed idee, dus ik liep door het donker naar het eind. Mijn slaapkamer.).

Ik had er altijd een soort van Shining-movie gevoel bij al kende ik die film toen nog niet eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2019 00:03:35 ]
pi_184210939
Daar was ik echt bang voor en ook voor donker (de gang was dus ook vrij donker ^^) en schaduwen.

Als ik kleren over een stoel gooide zag ik in de schaduwen én de vorm een silhouet.
Ik had toen al teveel fantasie en nu nog steeds. Dat maakt angsten erger denk ik persoonlijk. :)

Waar ik toen ook bang voor was en nu nog steeds is diep water waar ik de bodem niet van zien.
Als ik erin zwem (niet vanaf een boot gezien ofzo, dan niet).

Ik ben bang voor zoveel.
Ik vind het niet eens erg ook. Ik ben ook niet van plan om ze te overwinnen.
Ik vind het eerder vreemd als je nergens bang voor bent ofzo.
Geen idee hoe ik dat moet uitleggen, ik geloof het ergens niet dat iemand nergens bang voor is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2019 00:02:03 ]
pi_184211002
Ik was altijd bang dat de DBZ serie weer eens van voor af aan zou beginnen en ik alles weer opnieuw moest kijken.
pi_184215107
Ik ben n tijdje bang geweest voor de slagerij in de supermarkt 8)7 nadat ik een "twaalf steden dertien ongelukken" aflevering had gezien waar iemands hand door de gehaktmolen ging }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 5 januari 2019 @ 10:22:21 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184215306
Wespen. Als peuter gestoken en daarna volledig fobisch voor wespen, als er een wesp in de kamer was ging de Paniekknop om.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184215601
Diep water. Nu nog steeds. Als ik de bodem niet kan zien is het nog iets erger dan wanneer ik dit wel kan.
pi_184215879
Ik was bang dat als ik ging slapen ik blind wakker zou worden. Waardoor ik heel vaak naar mijn zolderraampje keek. Erg frustrerend was dat.

De duivel na de film met Arnold Schwarzenegger. End of days.

En toen ik een jaar of 8 was kon ik kaasschaven en een appel schillen. Of ik was al iets ouder. Maar toen dacht ik. Wat nou als ik later een kind heb, dan moet ik dit wel kunnen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 5 januari 2019 @ 11:27:25 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184216067
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:59 schreef lrishCassidy het volgende:
Daar was ik echt bang voor en ook voor donker (de gang was dus ook vrij donker ^^) en schaduwen.

Als ik kleren over een stoel gooide zag ik in de schaduwen én de vorm een silhouet.
Ik had toen al teveel fantasie en nu nog steeds. Dat maakt angsten erger denk ik persoonlijk. :)

Waar ik toen ook bang voor was en nu nog steeds is diep water waar ik de bodem niet van zien.
Als ik erin zwem (niet vanaf een boot gezien ofzo, dan niet).

Ik ben bang voor zoveel.
Ik vind het niet eens erg ook. Ik ben ook niet van plan om ze te overwinnen.
Ik vind het eerder vreemd als je nergens bang voor bent ofzo.
Geen idee hoe ik dat moet uitleggen, ik geloof het ergens niet dat iemand nergens bang voor is.
Angst kan gezond zijn als het je leven niet beheerst. Juist in je kindertijd heb je irreële angsten (Karbonkel, de Hulk) waar je later om kunt lachen, andere angsten zijn reëler en hoewel je dan als volwassene minder panisch bent is de angst er nog steeds, en vaak terecht. In diep water kun je verdrinken, een wespensteek is zeer pijnlijk, een vreemd silhouet in je kamer kan een inbreker zijn.
Het verschil is dat je als volwassene sneller en beter kunt beredeneren of een situatie echt gevaarlijk is. En als kind ben je in veel gevallen te afhankelijk van anderen in een noodsituatie.
Bijvoorbeeld de spoorwegovergang: op de achterbank van een driedeursauto voelt dat heel anders (je kunt niet weg) dan aan het stuur, waar je zelf het gevaar moet inschatten, zelf mag beslissen of het veilig is en als het mis gaat kun je direct uitstappen en vluchten.
pi_184216231
Mij is ooit verteld dat iemand bij de waterplas hier in de buurt was gebeten door een snoek en een paar tenen was kwijtgeraakt. Ben jaren niet meer wezen zwemmen daar. Ook diep water waarbij ik de bodem niet kan zien voel ik me niet fijn bij. Nu nog steeds niet.

Ook was ik vroeger altijd bang om op zolder te komen. Wij hadden van die schotten waar spullen achter lagen en was altijd bang dat er iemand achter zou zitten.
Niet Fokken met mij.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 12:20:52 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184216736
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 11:40 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ook was ik vroeger altijd bang om op zolder te komen. Wij hadden van die schotten waar spullen achter lagen en was altijd bang dat er iemand achter zou zitten.
Dat zou best eens kunnen:
https://m.ranker.com/list(...)s/christopher-shultz
  zaterdag 5 januari 2019 @ 12:23:42 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184216770
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 11:40 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Mij is ooit verteld dat iemand bij de waterplas hier in de buurt was gebeten door een snoek en een paar tenen was kwijtgeraakt. Ben jaren niet meer wezen zwemmen daar.
Zo heel vergezocht is dat niet:
https://www.volkskrant.nl(...)iet-lekker~b6689e46/
pi_184222276
Ik was bang dat je zwanger kon worden van zwembad water :P.
pi_184229517
Bloedzuigers in het pierebad :B
pi_184230441
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 22:40 schreef Bluezz het volgende:
Bloedzuigers in het pierebad :B
Ik waas eens in een speeltuin/waterpark en daar zaten wel echte bloedzuigers :'). Niet heel fijn was dat.
pi_184230795
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:18 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik waas eens in een speeltuin/waterpark en daar zaten wel echte bloedzuigers :'). Niet heel fijn was dat.
Ok, maar waar wij als kinderen in speelden was superschoon. Die bloedzuigers zogen je helemaal leeg en ging je als een lege huls dooT.
En in de struiken achter het pierebad zat een heks.
Durf er nog niet langs :B
pi_184230818
Ennnn als het 12 uur was mocht je niet scheelkijken, anders bleven je ogen zo staan. :'(
pi_184230959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:34 schreef Bluezz het volgende:
Ennnn als het 12 uur was mocht je niet scheelkijken, anders bleven je ogen zo staan. :'(
Ik heb dat serieus een keer geprobeerd voor de spiegel omdat ik het niet geloofde. Was toch een beetje zenuwachtig wel :P.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 23:44:54 #58
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_184231081
De dood was ik bang voor toen ik heel klein was.

Later bang voor enge spoken of entiteiten; werd echter gecancelled omdat ik achter mijn knuffel sliep of een waaklampje had.

De film the Shining had ik ook veel te vroeg gezien toen ik een jaar of zeven was (stukken van gezien).

Bang dat mijn ouders zouden sterven (nog steeds kijk ik daar tegenop natuurlijk, alleen verdruk ik die gedachte gewoon. Hopelijk duurt dat nog lang).

-edit-
Ik durf trouwens niet in het donker in natuurlijk water te geraken. Krijg ik een beetje een claustrofobisch gevoel van als ik daar al aan denk. Bij een verlicht zwembad ofzo geen probleem.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 23:54:05 #59
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_184231333
Het rooster op de bodem van een zwembad. Of ontwijken of supersnel er overheen zwemmen. Wel altijd checken waar het rooster zat. Waarom? Op tv was Rescue 911 en daar was een aflevering op van een kind wat met zijn arm vast zat in het rooster en bijna verdronk, ze moesten onder water zuurstof geven etc. ging maar net goed. Doodsbang dat zo'n rooster mij vast zou zuigen en ik dood zou gaan. Nu later weet ik dat de eigenaar van het zwembad in het tv programma zijn zaken niet op orde had, met een intact rooster kan je niets gebeuren.
pi_184231421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:54 schreef JK het volgende:
Het rooster op de bodem van een zwembad. Of ontwijken of supersnel er overheen zwemmen. Wel altijd checken waar het rooster zat. Waarom? Op tv was Rescue 911 en daar was een aflevering op van een kind wat met zijn arm vast zat in het rooster en bijna verdronk, ze moesten onder water zuurstof geven etc. ging maar net goed. Doodsbang dat zo'n rooster mij vast zou zuigen en ik dood zou gaan. Nu later weet ik dat de eigenaar van het zwembad in het tv programma zijn zaken niet op orde had, met een intact rooster kan je niets gebeuren.
zoiets zit geloof ik ook in een van de final destination films _O- iemand die met zn haar? Vast raakte en verdronk geloof ik
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 6 januari 2019 @ 00:03:33 #61
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_184231589
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

zoiets zit geloof ik ook in een van de final destination films _O- iemand die met zn haar? Vast raakte en verdronk geloof ik
Zou best kunnen. Maar in het echt ook nog wel eens een meisje en een pomp die te hard zoog; darmen werden eruit gezogen. Weet niet eens of ze het heeft overleefd. Maar dat van Rescue 911 is lang voor de FD films, denk eind jaren '80, of begin '90.
pi_184233007
Als je een enge film had gezien, en je moest plassen, alle deuren open laten, alle lichten aan en je zus vragen of ze bij de wc deur kon gaan staan _O-
Crisisbang, echt :B
pi_184233858
Vuur. Als iemand iets met vuur deed dan raakte ik al een beetje in paniek (denk aan lucifers afsteken). Ik had ook een regelmatig terugkerende droom als kind waarin ik in een brandend huis was en bij de voordeur kon komen, maar dan de drempel niet over kon.

En het journaal. Er werd een keer op het journaal uitgelegd hoe vaak de hele wereld vernietigd kon worden door het aantal kernwapens in de wereld. Sindsdien durfde ik geen journaal meer te kijken of in de kamer te zijn als mijn ouders journaal keken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184234111
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:34 schreef Bluezz het volgende:
Ennnn als het 12 uur was mocht je niet scheelkijken, anders bleven je ogen zo staan. :'(
oh ja...... :+
pi_184234273
Ik heb altijd het idee gehad dat je als kind nogal bang gemaakt kon worden door opmerkingen van ouders/vriendjes. En dat het niet persé 'aangeboren' zou kunnen zijn. Door die gedachte heb ik het bij mijn kinderen altijd actief vermeden om ze ergens dan ook ergens bang voor te maken.
Niet voor vreemden, niet voor spinnen/beesten etc, niet voor het oversteken, gewoon nergens voor.
Ik ga ze binnenkort vragen waar ze bang voor waren als kind.
Wie weet heel verhelderend :D :Y)
pi_184234445
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 22:40 schreef Bluezz het volgende:
Bloedzuigers in het pierebad :B
Herkenbaar! Maar dat niet in een pierenbad maar gewoon in de sloot (extra angst om erin te vallen). Kwam voornamelijk door de film Stand by Me.
pi_184234558
Ik was als de dood voor clowns, zwarte piet en eigenlijk alles in kostuum. Ben nog steeds als de dood voor clowns maar zwarte piet en kostuums zijn gedowngrade naar ‘oncomfortabel’.
pi_184234648
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 03:17 schreef Franknfurter het volgende:
Ik was als de dood voor clowns, zwarte piet en eigenlijk alles in kostuum. Ben nog steeds als de dood voor clowns maar zwarte piet en kostuums zijn gedowngrade naar ‘oncomfortabel’.
Oh ja, ik was ook doodsbang voor zwarte piet -O- De pietendiscussie is dan ook een heel makkelijke voor mij; op geheel niet politiek correcte wijze zou ik er niet om treuren als zwarte piet afgeschaft werd. Maar dan vooral omdat ik vind dat je dat die arme kindjes niet moet aandoen, bang zijn voor zwarte piet :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184235255
Ik was altijd bang dat er oorlog zou komen ... ik denk dat dat door kwam
omdat het altijd op het journaal was...

En voor brand, ik was altijd bang voor brand.. nog steeds een beetje :@
pi_184235270
Spinnen, nog steeds.

Keihard op m'n stuitje vallen, daar zou ik blind van worden..
pi_184235344
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:24 schreef Driepink het volgende:
Spinnen, nog steeds.

Keihard op m'n stuitje vallen, daar zou ik blind van worden..
mastruberen ook zeiden ze... nou ja... dat zeiden mijn ouders dan weer niet hoor....

Robert Long zong dat :D
pi_184235364
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:32 schreef FANN het volgende:

[..]

mastruberen ook zeiden ze... nou ja... dat zeiden mijn ouders dan weer niet hoor....

Robert Long zong dat :D
Dan moet ik stekeblind zijn inmiddels :+
pi_184235369
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

zoiets zit geloof ik ook in een van de final destination films _O- iemand die met zn haar? Vast raakte en verdronk geloof ik
Afgezien van films komt het ook gewoon nog echt voor. Helaas.
https://www.ad.nl/utrecht(...)verdronken~a539ff83/
Protège moi de mes désirs.
pi_184235374
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:34 schreef Driepink het volgende:

[..]

Dan moet ik stekeblind zijn inmiddels :+
Ja de meeste mensen wel denk ik...........
pi_184235388
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:35 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja de meeste mensen wel denk ik...........
Iedereen wel lekker blind geworden iig :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2019 09:36:51 ]
pi_184235496
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:36 schreef Driepink het volgende:

[..]

Iedereen wel lekker blind geworden iig :D
Nou als je het toch over angsten hebt, dat is best wel een ramp als je blind zou worden!

serieus! Dat lijkt me wel héél erg :'(

als je zo geboren bent dan kan je er wel mee levendenk ik, maar als het je later gebeurd..... :o
pi_184235511
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:45 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou als je het toch over angsten hebt, dat is best wel een ramp als je blind zou worden!

serieus! Dat lijkt me wel héél erg :'(

als je zo geboren bent dan kan je er wel mee levendenk ik, maar als het je later gebeurd..... :o
Ik was vroeger ook bang dat ik nooit meer m'n hoofd kon draaien toen ik een stijve nek had :')
pi_184235585
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:46 schreef Driepink het volgende:

[..]

Ik was vroeger ook bang dat ik nooit meer m'n hoofd kon draaien toen ik een stijve nek had :')
Ja de eerste keer dat ik een stijve nek had schrok ik me ook kapot :')

ik zei tegen mijn moeder.... mijn hoofd doet het niet meer! :o

maar toen was ik nog oO<
pi_184235594
mijn hoofd doet het nog steeds niet zo goed eigenlijk :D
pi_184236666
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:03 schreef JK het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Maar in het echt ook nog wel eens een meisje en een pomp die te hard zoog; darmen werden eruit gezogen. Weet niet eens of ze het heeft overleefd. Maar dat van Rescue 911 is lang voor de FD films, denk eind jaren '80, of begin '90.
:X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184236742
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:47 schreef Isabeau het volgende:
Vuur. Als iemand iets met vuur deed dan raakte ik al een beetje in paniek (denk aan lucifers afsteken). Ik had ook een regelmatig terugkerende droom als kind waarin ik in een brandend huis was en bij de voordeur kon komen, maar dan de drempel niet over kon.

Vuur had ik ook, mijn vader was brandweerman dus ik kreeg thuis altijd wel wat stukjes mee van wat ie erover vertelde. Ik bedacht in bed altijd hele ontsnappingsroutes zodat ik al mn belangrijke spullen en mn huisdieren zou kunnen meenemen. En dat eindigde altijd in paniek door de realisatie dat mn konijn op stro zat en die dus bij voorbaat al dood zou zijn ;( :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184245792
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:16 schreef littledrummergirl het volgende:

Vuur had ik ook, mijn vader was brandweerman dus ik kreeg thuis altijd wel wat stukjes mee van wat ie erover vertelde. Ik bedacht in bed altijd hele ontsnappingsroutes zodat ik al mn belangrijke spullen en mn huisdieren zou kunnen meenemen. En dat eindigde altijd in paniek door de realisatie dat mn konijn op stro zat en die dus bij voorbaat al dood zou zijn ;( :'(
awwww wat zielig -O- Als kind steeds een dood/verbrand knijn voor je zien.

Mijn angst voor vuur is misschien wel ontstaan door mijn oom die als brandweerman bij een brand om het leven kwam -O- Tegelijk met een collega.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185121138
Als kind bang voor honden. We deelden een poort en bij de buren stak die hond met zijn bek onder de deur met ontblote tanden. Dat maakte nogal indruk als je 5 jaar bent.

Pas op mijn 17de er vanaf gekomen. Was echt niet handig.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  woensdag 20 februari 2019 @ 14:16:27 #84
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_185125554
Toen ik 3, 4 of 5 was, geen idee eigenlijk, m'n eerste herinneringen was er een plekje in de keuken waar ik niet op durfde te komen. Dat plekje was geloof ik kleiner dan een vierkante meter. Op de een of andere manier voelde het daar altijd koud en donker. Alsof er wat mis was daar. Ik zorgde er altijd voor dat ik er ruim omheen speelde. (en nee het was niet de koelkast :+ )
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 20 februari 2019 @ 14:36:46 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185125955
Onweer, maar dat kwam omdat ik een inslag meegemaakt heb toen ik heel klein was (we hebben toen een kleine bolbliksem in huis gehad die ik zelf niet heb gezien).
Is mijn vroegste herrinnering (3/4 jaar). Dat ik de deurklink niet aan durfde te raken om naar mijn ouders te rennen omdat ik echt dacht dat die onder stroom zou staan. En dat het een eeuw duurde voordat mijn ouders er eindelijk waren (wat in de praktijk misschien een minuutje is geweest omdat ze onmiddelijk kwamen).

Later (jaar of 6) nog een keer in de voortent gestaan toen er heel vlakbij een inslag moet zijn geweest. Enorme klap en alles om me heen was wit licht. Nou ja, voor mijn gevoel dan, zo herriner ik het me iig.

Verder was ik een echt waarom kind. Onzin zoals dan groeit er een appelboom uit je maag leverde een stroom van vragen op over hoe en waarom. Mijn ouders hebben vroeg geleerd dat de simpele waarheid makkelijker was dan gecompliceerde onzin ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 20 februari 2019 @ 14:40:53 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185126030
Oh en een rare angst voor onder mijn bed. Nam altijd een aanloop om in bed te springen en schrok mezelf een ongeluk als ik wakker werd en mijn hand bv uit mijn bed hing.

Mijn ouders hebben toen mijn bed bij het lichtknopje gezet, dat hielp wel wat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')