Ik zie het omgekeerd, veel verder kan het niet verneukt worden. Het verwijderen van de kombochten en de Noordlus heeft toch al 90% van het karakter verwijderd. In ieder geval is de Ruskenhoek weer verbetert in de tussentijd...quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:38 schreef Jordy-B het volgende:
Assen is een snel circuit met vloeiende bochtenseries en daardoor ook een technisch lastig circuit, omdat een klein foutje aan het begin van zo'n serie door blijft echoën en zo kan oplopen tot een flink tijdverlies. Assen is juist ontzettend spannend.
En dat het vlak is. Het ligt in Drenthe, dus natuurlijk is het vlak. Ze hadden mooie opstaande bochten, maar dat hebben ze moeten schrappen wegens veiligheidseisen.
Overigens ben ik wel een klein beetje in dubio, want de F1 moet Assen niet verneuken voor de tweewielers. Assen staat bekend als de kathedraal van de motorsport en dat moet zo blijven.
Daar twijfel ik niet over, inderdaad. Maar ik ben wel gewoon benieuwd. Ticketprijzen varieren door Europa natuurlijk ook wel. Maar in het stuk dat ik las ging het echt wel om 200,- als gemiddelde ticketprijs. Vandaar dat ik dacht van; als dat het wordt, dan weet ik niet hoeveel NL'ers je daar gaat zien, .quote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar maak ik me eigenlijk niet zoveel zorgen om, Formula 1 is een mondiale sport en Europa is maar een gehucht ( elke afstand in Europa is dichtbij ) vergeleken met de rest van de wereld. Dus ik ga er al eigenlijk vanuit dat Nederland overstroomt met Hamilton fans, Vettel fans Leclerc fans of Bottas fans etc. Max fans uit Nederland is een leuke bijkomstigheid, maar de Formula 1 heeft die echt niet nodig om een circuit te vullen. Europese Circuits zitten altijd wel tot de nok toe vol met race liefhebbers.
Verstappen geniet van 13.000 aanwezige fans in Oostenrijkquote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet over, inderdaad. Maar ik ben wel gewoon benieuwd. Ticketprijzen varieren door Europa natuurlijk ook wel. Maar in het stuk dat ik las ging het echt wel om 200,- als gemiddelde ticketprijs. Vandaar dat ik dacht van; als dat het wordt, dan weet ik niet hoeveel NL'ers je daar gaat zien, .
Dan zal het vast geen probleem vormen, . Was ook puur nieuwsgierigheid; ikzelf geef geen fuck om F1 ( ) maar ben wel altijd in Assen te vinden. Ik denk dat Assen gewoon een tweewieler-mekka is en de F1 kan wmb naar Zandvoort.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:57 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Verstappen geniet van 13.000 aanwezige fans in Oostenrijk
'Ongeveer 80.000 Verstappen-fans reizen af naar Spa-Francorchamps'
Iets zegt mij dat als tienduizenden Nederlanders bereid zijn naar België en Oostenrijk af te reizen dat het geen probleem moet zijn om Zandvoort te vullen.
Zandvoort is vergane glorie. Past er totaal niet tussen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zandvoort is een mooier circuit voor de F1. En heeft ook F1-geschiedenis. Ik denk dat je helemaal niet op Assen wil racen met een F1-veld.
Ik ken Assen niet, maar mensen hier snappen Zandvoort niet, waarschijnlijk omdat het voor hun tijd was.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Echt niet, Zandvoort geeft echt een hele andere beleving dan Assen. Assen is een beetje een zielloos circuit. Misschien leuk voor motoren, geen idee, dat volg ik nooit, maar voor autosport verre van interessant met zijn vlakke baantje. Zandvoort heeft tenminste nog hoogteverschillen en bochten met uitdaging, daar zou ik het F1-veld veel liever zien strijden dan op zo'n 13 in een dozijn baan in Assen. Ik zou het zelfs nog liever op Zolder zien dan in Assen wat dat betreft.
Leuk dan dat er betere voorzieningen zijn in Assen, maar als het geen spektakel oplevert, dan is het na een jaar alweer snel over.
Vergane glorie kun je oppoetsen.quote:
Ligt er aan welke definitie je hanteert. Als je een 'mooi, klassiek circuit' zoekt, dan past Zandvoort er prima tussen.quote:Past er totaal niet tussen.
Om het nu bij zandvoort over hoogte verschillen te hebben als we dan naar spa kijken daar zitten serieuze hoogte verschillen in.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken Assen niet, maar mensen hier snappen Zandvoort niet, waarschijnlijk omdat het voor hun tijd was.
Het gaat om het verschil tussen Zandvoort en Assen, niet Zandvoort en Spa (zie je hoe ik hoofdletters gebruik voor eigennamen?).quote:Op vrijdag 8 februari 2019 12:47 schreef Basp1 het volgende:
Om het nu bij zandvoort over hoogte verschillen te hebben als we dan naar spa kijken daar zitten serieuze hoogte verschillen in.
Die 13.000 in Oostenrijk waren er alleen met de kwalificatie.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:57 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Verstappen geniet van 13.000 aanwezige fans in Oostenrijk
'Ongeveer 80.000 Verstappen-fans reizen af naar Spa-Francorchamps'
Iets zegt mij dat als tienduizenden Nederlanders bereid zijn naar België en Oostenrijk af te reizen dat het geen probleem moet zijn om Zandvoort te vullen.
Assen en alle races niet het echte werk vinden, . Dat slaat echt helemaal nergens op. Verder eens: laat F1 maar lekker weg bij Assen, .quote:Op vrijdag 8 februari 2019 12:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vergane glorie kun je oppoetsen.
[..]
Ligt er aan welke definitie je hanteert. Als je een 'mooi, klassiek circuit' zoekt, dan past Zandvoort er prima tussen.
Laat Assen gewoon voor de brommers en Zandvoort voor het echte werk.
https://www.gpblog.com/nl(...)urs-voor-assen-.html
Klopt.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil tussen Zandvoort en Assen, niet Zandvoort en Spa (zie je hoe ik hoofdletters gebruik voor eigennamen?).
En F1-coureurs hebben liever Zandvoort.
https://www.gpblog.com/nl(...)urs-voor-assen-.html
Dat bedoel ik met niet snappen van Zandvoort. De grootte van het hoogteverschil is natuurlijk niet zo belangrijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om het nu bij zandvoort over hoogte verschillen te hebben als we dan naar spa kijken daar zitten serieuze hoogte verschillen in.
Wordt er ook met auto's gereden dan?quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:24 schreef ChipsZak. het volgende:
Assen en alle races niet het echte werk vinden, .
MXGP en MotoGP vorig jaar dus niet gekeken.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wordt er ook met auto's gereden dan?
De motorraces vind ik ontzettend booooooring.
Op Assen zijn wel eens auto-dingen, ja. Maar dat jij niet van motorraces houdt maakt het nog niet níet 'het echte werk', . Ik vind F1 dus echt geen reet aan en echt voor pussies in vergelijking met motorsport maar je zal mij niet horen zeggen dat het niks voorstelt.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wordt er ook met auto's gereden dan?
De motorraces vind ik ontzettend booooooring.
Dit dus. BSB is trouwens ook altijd mooi om te zien.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:44 schreef Nober het volgende:
[..]
MXGP en MotoGP vorig jaar dus niet gekeken.
Grote kans dat ik er doorheen heb geslapen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:44 schreef Nober het volgende:
MXGP en MotoGP vorig jaar dus niet gekeken.
En dat in 1 zin.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:52 schreef ChipsZak. het volgende:
...en echt voor pussies in vergelijking met motorsport maar je zal mij niet horen zeggen dat het niks voorstelt....
Ja, 'in vergelijking met' is wat anders dan impliceren dat het uberhaupt niks voorstelt, .quote:
Wie zijn die andere F1-coureurs dan? In het artikeltje dat je noemt, komt alleen Max Verstappen kort aan het woord.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil tussen Zandvoort en Assen, niet Zandvoort en Spa (zie je hoe ik hoofdletters gebruik voor eigennamen?).
En F1-coureurs hebben liever Zandvoort.
https://www.gpblog.com/nl(...)urs-voor-assen-.html
Formule 1 en gezond verstand.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 20:33 schreef Elfletterig het volgende:
Er moet toch ook zoiets als gezond verstand bestaan?
Fijn, maar die "passie" hoeft de belastingbetaler dan niet te bekostigen.quote:Op maandag 11 februari 2019 16:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Formule 1 en gezond verstand.
Racen is passie, geen ratio.
Wat heeft dat er nou in godsnaam mee te maken? Ik heb het alleen maar over wat het beste circuit is voor een F1 race.quote:Op maandag 11 februari 2019 16:32 schreef Elfletterig het volgende:
Fijn, maar die "passie" hoeft de belastingbetaler dan niet te bekostigen.
quote:Op maandag 11 februari 2019 16:45 schreef Ringo het volgende:
Ga toch weg met je passie.
Nóg meer belastinggeld naar wéér een ander bodemloos sportevenement.
Levert ons helemaal niks op, behalve:
- meer luchtvervuiling en milieuschade;
- meer files en een overbelast wegennet;
- meer toerisme in een gebied dat allang aan de maximale capaciteit zit.
Maar goed, de prins met zijn “BV Nederland” ( ) zal het wel beter weten .
Knap inhoudelijk argument.quote:
Alles, want Prins Bernhard junior wil miljoenen euro's lospeuteren van de overheid. Als de overheid al geld moet geven voor een F1-race, dan kan dat beter worden besteed aan de baan in Assen. Die locatie en die baan is veel geschikter.quote:Op maandag 11 februari 2019 16:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou in godsnaam mee te maken? Ik heb het alleen maar over wat het beste circuit is voor een F1 race.
En trouwens, de belastingbetaler maakt nogal wat kosten voor het voetbal. Waarom zou dat voor de F1 niet kunnen?
Maar dat krijgt hij niet. En door.quote:Op maandag 11 februari 2019 17:54 schreef Elfletterig het volgende:
Alles, want Prins Bernhard junior wil miljoenen euro's lospeuteren van de overheid.
Dan peutert -ie zelf maar geld los. Of hij verhoogt de huurprijzen van zijn vele pandjes maar.quote:Op maandag 11 februari 2019 17:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat krijgt hij niet. En door.
quote:
quote:
Ja hallo, die staan daarboven al.quote:
Ach, joh, tis maar 1 weekend. En wie wil er nou naar Assen? Nee, hoor. Lekker in Zandvoort doen.quote:Op maandag 11 februari 2019 18:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja hallo, die staan daarboven al.
Zoʼn F1 race legt alleen maar méér druk op een toch al overbelast gebied, dat daar infrastructureel nauwelijks op is berekend en in dat opzicht ook niet kan groeien.
Volgens mij zijn er legio argumenten vóór Assen, als je de F1 dan per se naar NL wilt halen; in het noorden is infrastructureel nog wel wat te winnen en die regio kan een economische impuls bovendien goed gebruiken.
Lekker met zʼn 100.000 in de auto over dat ene duinpaadje door beschermd natuurgebied. En terug.quote:Op maandag 11 februari 2019 18:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ach, joh, tis maar 1 weekend. En wie wil er nou naar Assen? Nee, hoor. Lekker in Zandvoort doen.
Ik denk dat het Zandvoort wordt of niks.quote:
Nou ja, mij doet het verder niet zo veel.quote:Op maandag 11 februari 2019 19:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik denk dat het Zandvoort wordt of niks.
Dit. Er wordt zo moeilijk over gedaan iedere keer, maar het is zooo makkelijk op te lossen...quote:Op maandag 11 februari 2019 19:14 schreef sp3c het volgende:
ik zou gewoon pendelbussen laten rijden
het is 1 weg toch?
gewoon afsluiten en een stuk of 20 pendelbussen huren, heb je die 100.000 man zo verplaatst hoor, moet je alleen ergens een tijdelijke parkeerplaats inrichten voor megaveel auto's
Maar een Grand Prix is gewoonweg niet rendabel te krijgen. Het kost simpelweg meer dan het oplevert.quote:Op maandag 11 februari 2019 20:48 schreef sp3c het volgende:
verder zou het er niet om moeten gaan welke baan het geschikst of wat de FIA historisch gezien het leukst vind of wat de drivers het prettigst vinden of zelfs wat de fan het mooist vind maar om welke locatie voor de autosport in Nederland het meeste oplevert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |