abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2019 @ 18:03:51 #226
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_185034820
zijn er hier mensen die ervaring hebben met Apple Carplay?
Zo ja: werkt het een beetje? Wat zijn de pijnpunten? Wat is er super handig?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_185125255
Potverdomme, The Unarchiver is blijkbaar overgenomen door MacPaw en wordt nu gebruikt om hun andere rotzooi te promoten :r

Heeft iemand een suggestie voor een goed alternatief dat overweg kan met ingewikkeldere archieven, i.t.t. Archive Utility?

  woensdag 20 februari 2019 @ 14:22:55 #228
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_185125676
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:58 schreef J.Appleseed het volgende:
Potverdomme, The Unarchiver is blijkbaar overgenomen door MacPaw en wordt nu gebruikt om hun andere rotzooi te promoten :r

Heeft iemand een suggestie voor een goed alternatief dat overweg kan met ingewikkeldere archieven, i.t.t. Archive Utility?

[ afbeelding ]
https://www.keka.io/en/
Ik ga naar huis.
pi_185125781
quote:
_O_

Dank! Dit is precies wat ik zoek. En nog gratis ook. Ik zal de ontwikkelaars zeker een kleine donatie toesturen.
pi_185172933
Ik wil een MacBook, maar welke
(she/her)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 15:28:26 #231
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185173013
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 18:03 schreef Tokus het volgende:
zijn er hier mensen die ervaring hebben met Apple Carplay?
Zo ja: werkt het een beetje? Wat zijn de pijnpunten? Wat is er super handig?
Ik rijd alles met carplay

Spotify _O_

Waze _O_

Sms / whatsapp met spraak is kut natuurlijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_185173154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:24 schreef Fylax het volgende:
Ik wil een MacBook, maar welke
Deze man. Lekker retro.

pi_185173882
Is de MacBook Pro 2018 de meerprijs waard t.o.v MacBook Pro 2017?
(she/her)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 16:31:10 #234
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_185174212
Weet ff niet precies wat de verschillen zijn maar fix dat er sowieso Retina op zit
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 23 februari 2019 @ 18:23:07 #235
408813 crew  trein2000
pi_185196576
De prijzen gaan echt nergens meer over he? Ik MOEST een nieuwe iPhone, maar het vlaggenschip kost je gewoon 1200 euro :') die is het dus niet geworden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 23 februari 2019 @ 18:26:17 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185196640
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:23 schreef trein2000 het volgende:
De prijzen gaan echt nergens meer over he? Ik MOEST een nieuwe iPhone, maar het vlaggenschip kost je gewoon 1200 euro :') die is het dus niet geworden.
Nieuwe vlaggenschip van Samsung over de 2000
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185208120
Intel Expecting Apple to Transition to Custom ARM-Based Chips Starting in 2020
https://www.macrumors.com(...)rm-based-chips-2020/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 17:39:59 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185344635
Mijn trouwe iMac van 8 jaar oud heeft de geest gegeven, de grafische kaart heeft kuren, scherm valt na een paar minuten uit met verticale strepen. Weet nog niet of ik hem moet laten repareren of een nieuwe koop. Zie dat de mini tegenwoordig ook erg snel is, maar wat is dan een goed beeldscherm vergelijkbaar met die in een (nieuwe) iMac?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185347788
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn trouwe iMac van 8 jaar oud heeft de geest gegeven, de grafische kaart heeft kuren, scherm valt na een paar minuten uit met verticale strepen. Weet nog niet of ik hem moet laten repareren of een nieuwe koop. Zie dat de mini tegenwoordig ook erg snel is, maar wat is dan een goed beeldscherm vergelijkbaar met die in een (nieuwe) iMac?
Je zou je oude iMac wellicht als een beeldscherm voor de Mac Mini kunnen gebruiken via Target Display Modus?

Een iMac uit 2011 kan Target Display Modus gebruiken via Thunderbolt; de nieuwe Mac Mini heeft Thunderbolt-ondersteuning via de USB C-poort, en met een Thunderbolt 2 naar Thunderbolt 3 adapter en een Thunderbolt kabel zou dat theoretisch gezien moeten werken. Ik weet niet zeker of dat ook werkt met een kapotte GPU, maar technisch gezien lijkt het me onlogisch dat de GPU van de iMac betrokken is bij Target Display Modus aangezien alles wordt gerenderd door de Mac Mini. Deze forumpost lijkt dat ook te bevestigen.

Meer informatie over Target Display Modus vind je hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door J.Appleseed op 02-03-2019 20:23:37 ]
  zaterdag 2 maart 2019 @ 22:06:31 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185350698
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:13 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Je zou je oude iMac wellicht als een beeldscherm voor de Mac Mini kunnen gebruiken via Target Display Modus?

Een iMac uit 2011 kan Target Display Modus gebruiken via Thunderbolt; de nieuwe Mac Mini heeft Thunderbolt-ondersteuning via de USB C-poort, en met een Thunderbolt 2 naar Thunderbolt 3 adapter en een Thunderbolt kabel zou dat theoretisch gezien moeten werken. Ik weet niet zeker of dat ook werkt met een kapotte GPU, maar technisch gezien lijkt het me onlogisch dat de GPU van de iMac betrokken is bij Target Display Modus aangezien alles wordt gerenderd door de Mac Mini. Deze forumpost lijkt dat ook te bevestigen.

Meer informatie over Target Display Modus vind je hier.
Dank je voor het meedenken en dat zou een nood oplossing zijn, maar dan zit ik met een HD scherm i.p.v. 5k
Mijn vraag was eigenlijk, wat is net zo goed/beter scherm dan dat in een nieuwe iMac
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185350945
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dank je voor het meedenken en dat zou een nood oplossing zijn, maar dan zit ik met een HD scherm i.p.v. 5k
Mijn vraag was eigenlijk, wat is net zo goed/beter scherm dan dat in een nieuwe iMac
Ah. Dat is simpel, het LG UltraFine 5K display dat is gemaakt in samenwerking met Apple.

  zaterdag 2 maart 2019 @ 22:23:19 #242
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185351008
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dank je voor het meedenken en dat zou een nood oplossing zijn, maar dan zit ik met een HD scherm i.p.v. 5k
Mijn vraag was eigenlijk, wat is net zo goed/beter scherm dan dat in een nieuwe iMac
Als je een kleurnazi bent de genoemde LG
Er zijn ook goedkopere 5k's die in orde zijn voor jan met de pet

Design is overal slecht, dus beter neem je gewoon een nieuwe imac
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Eindredactie Games zaterdag 2 maart 2019 @ 22:32:14 #243
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_185351195
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nieuwe vlaggenschip van Samsung over de 2000
maar die doet wel iets nieuws. Over 2 jaar vindt Apple dat pas uit en betaal je er 2500 voor.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 2 maart 2019 @ 22:35:17 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185351274
quote:
4s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:32 schreef Oscar. het volgende:

[..]

maar die doet wel iets nieuws. Over 2 jaar vindt Apple dat pas uit en betaal je er 2500 voor.
Ik heb geen behoefte aan een plastic beeldscherm op mijn telefoon die kan vouwen. Heb ernstige twijfels aan de levensduur daarvan. Maar als Apple er over een jaar of twee jaar mee komt, dan werkt het tenminste vlekkeloos.
Vouwdisplay is imho iets nieuws om het nieuws.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 22:46:28 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185351571
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:23 schreef XL het volgende:

[..]

Als je een kleurnazi bent de genoemde LG
Er zijn ook goedkopere 5k's die in orde zijn voor jan met de pet

Design is overal slecht, dus beter neem je gewoon een nieuwe imac
Mja, dat of toch een nieuwe 15” powerbook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185515922
Op voorhand, ik heb geen verstand van back-ups en iCloud, maar ik heb een vraagje.

Mijn ex en ik hebben jarenlang hetzelfde Apple ID gedeeld, zowel op de gezamenlijk gebruikte iPad als op de iPhones die we in ons bezit hadden.

Nu heb ik voor haar een nieuw Apple ID aangemaakt, maar ze zegt dat ze de WhatsApp berichten graag wilt houden die er nu op staan. Raakt ze deze kwijt als ik haar iPhone afmeld op mijn Apple ID en aanmeld met de nieuwe?

Is ze alle apps dan kwijt, of hoe werkt dat?
pi_185516270
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:19 schreef Fargo het volgende:
Op voorhand, ik heb geen verstand van back-ups en iCloud, maar ik heb een vraagje.

Mijn ex en ik hebben jarenlang hetzelfde Apple ID gedeeld, zowel op de gezamenlijk gebruikte iPad als op de iPhones die we in ons bezit hadden.

Nu heb ik voor haar een nieuw Apple ID aangemaakt, maar ze zegt dat ze de WhatsApp berichten graag wilt houden die er nu op staan. Raakt ze deze kwijt als ik haar iPhone afmeld op mijn Apple ID en aanmeld met de nieuwe?

Is ze alle apps dan kwijt, of hoe werkt dat?
Nee hoor, ze is geen apps kwijt. Het kan wel zijn dat, als je apps op het oude Apple ID hebt gekocht, hij om dat wachtwoord gaat vragen als die app geüpdate wil worden. Als het om gratis apps gaat kun je die dan het beste even van de telefoon af gooien en opnieuw installeren.

Ook haar WhatsApp gesprekken blijven gewoon op het toestel staan, en als je een nieuwe reservekopie maakt (liefst van de telefoon zelf alsook in WhatsApp (WhatsApp > Settings > Chats > Chat Backup) nadat ze is ingelogd met het nieuwe Apple ID maakt 'ie daar ook netjes een back-up van op haar iCloud.
  zondag 10 maart 2019 @ 12:52:06 #248
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_185516552
Iemand die weet hoe je iCloud fotobibliotheek kan gaan gebruiken als je tot nu toe (voor meer dan 6 jaar) een iPhone en Macbook los hebt gebruikt voor de opslag van foto's? Ik heb wel regelmatig mijn iPhone (met een draadje) aan de Macbook gehangen om sommige foto's op de Macbook te ordenen, maar lang niet alles...

Ook heb ik foto's op mijn Macbook staan die ik heb ontvangen via andere apparaten (welke dus niet op de iPhone hebben gestaan).

Iemand toevallig herkenbaar met deze start en de uitgangspositie om iCloud fotobibliotheek te gaan gebruiken, of andere tips?
pi_185516755
quote:
10s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:52 schreef Saninl het volgende:
Iemand die weet hoe je iCloud fotobibliotheek kan gaan gebruiken als je tot nu toe (voor meer dan 6 jaar) een iPhone en Macbook los hebt gebruikt voor de opslag van foto's? Ik heb wel regelmatig mijn iPhone (met een draadje) aan de Macbook gehangen om sommige foto's op de Macbook te ordenen, maar lang niet alles...

Ook heb ik foto's op mijn Macbook staan die ik heb ontvangen via andere apparaten (welke dus niet op de iPhone hebben gestaan).

Iemand toevallig herkenbaar met deze start en de uitgangspositie om iCloud fotobibliotheek te gaan gebruiken, of andere tips?
Volgens mij kun je iCloud gewoon activeren op beide apparaten en worden dubbele foto's automatisch overgeslagen. Ik zou eerst de Mac laten uploaden omdat deze al kopieën van de telefoon bevat. Als dit gereed is de sync op de telefoon aanzetten.

Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT204264
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_185517010
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]

Nee hoor, ze is geen apps kwijt. Het kan wel zijn dat, als je apps op het oude Apple ID hebt gekocht, hij om dat wachtwoord gaat vragen als die app geüpdate wil worden. Als het om gratis apps gaat kun je die dan het beste even van de telefoon af gooien en opnieuw installeren.

Ook haar WhatsApp gesprekken blijven gewoon op het toestel staan, en als je een nieuwe reservekopie maakt (liefst van de telefoon zelf alsook in WhatsApp (WhatsApp > Settings > Chats > Chat Backup) nadat ze is ingelogd met het nieuwe Apple ID maakt 'ie daar ook netjes een back-up van op haar iCloud.
Thnx! Ik ga een reservekopie maken van haar telefoon en WhatsApp gesprekken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')