abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184417774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:44 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
Misschien toch eens hulp gaan zoeken...
Of doe zoals ik, ga "duur" op vakantie en dan houd je geen geld meer over voor festivals ;)

Voor mij dit jaar alleen Down The RabbitHole als zekerheidje.
Zwarte Cross staat met een potlood in de agenda
Lowlands met een heel dun potloodjes (met pijn in het hart, maar toch)
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_184417843
Dit jaar alleen Decibel weekend erin staan..
pi_184418454
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:44 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Valt wel mee. Veel losse dagen... Alleen BKS en Lowlands als volledige weekenden. De rest is allemaal maar 1 dag.

Maar ik wil ook altijd te veel dingen zien...en kan me nooit beheersen als er weer kaarten te koop zijn.

Want ja... Kiss nog voor een laatste keer zien, eindelijk komt Tool naar NL. BKS en LL is vaste prik, ga je mee naar Punk In Drublic.. natuurlijk ga ik mee. Maatje van heeft Metallica nog nooit gezien, Indiaantje gaat wel weer mee :{.

Misschien toch eens hulp gaan zoeken...
En dan staat de National niet eens op je lijstje :P
pi_184423678
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:00 schreef Leonos het volgende:

[..]

En dan staat de National niet eens op je lijstje :P
Die valt onder Lowlands (hoop ik)
pi_184527040
Van mij mag DTRH op deze Blue Monday wel even New Order aankondigen :)

If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_184527069
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:16 schreef Niveath het volgende:
Van mij mag DTRH op deze Blue Monday wel even New Order aankondigen :)

Een band die de Nederlandse festivals structureel overslaan.
pi_184527717
pi_184527824
Morgen nieuwe namen voor DtrH *O*
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_184527937
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:11 schreef Sino_Ganti het volgende:
Morgen nieuwe namen voor DtrH *O*
Ze hinten er ontzettend naar + knipoog naar New Order? Oh men dat zou echt top zijn.

En dan volgende week Lowlands?
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_184528035
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:19 schreef Niveath het volgende:

[..]

Ze hinten er ontzettend naar + knipoog naar New Order? Oh men dat zou echt top zijn.

En dan volgende week Lowlands?
Haha ja die hint is heel duidelijk DTRH > BKS dit jaar.
pi_184538093
Wat zou de reden zijn dat België (11,4 miljoen inwoners) toch een Rock Werchter (88k) kan neerzetten en Nederland (17,3 miljoen inwoners) met Lowlands (~60k sinds vorig jaar) toch beduidend minder in de melk heeft te brokkelen.

Is NL meer versplinterd in festival landschap de oorzaak is? DTRH, Pinkpop, BKS, ITGWO, Paaspop, en nog eea.
België heeft ook niet de minste festivals qua grootte: Pukkelpop, GMM, Dour, Groezrock, ea.

LL is lang rond de 50-55k blijven steken en verkocht op zeker moment ook niet meer uit. Afgelopen jaar dan weer wel met 60k. Ideeën?
Het weer zat niet mee
pi_184547735
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:23 schreef Verregende_Otter het volgende:
Wat zou de reden zijn dat België (11,4 miljoen inwoners) toch een Rock Werchter (88k) kan neerzetten en Nederland (17,3 miljoen inwoners) met Lowlands (~60k sinds vorig jaar) toch beduidend minder in de melk heeft te brokkelen.

Is NL meer versplinterd in festival landschap de oorzaak is? DTRH, Pinkpop, BKS, ITGWO, Paaspop, en nog eea.
België heeft ook niet de minste festivals qua grootte: Pukkelpop, GMM, Dour, Groezrock, ea.

LL is lang rond de 50-55k blijven steken en verkocht op zeker moment ook niet meer uit. Afgelopen jaar dan weer wel met 60k. Ideeën?
Minder strenge regelgeving, veel minder versplintering, Maar denk ook is aan personeels kosten, het gemiddeld inkomen in Nederland is al stukken hoger. Nu weet ik niet hoe het geld voor een festival, maar bijvoorbeeld een huis kopen in Nederland of net over de grens in België kan al best veel verschil in zitten. In België betaal je minder voor het kopen van een woning en aftrek van belastingen, dus dat zal voor festivalweides mogelijk ook al gelden.

En de alcohol accijns in België is geloof ik een stuk lager dan in Nederland, dus reken uit je winst.
pi_184548202
België heeft ook gewoon veel meer een festival cultuur, een keer Werchter na de examens is bijna standaard.

Door die cultuur is het ook wat makkelijker op het bestuurlijke niveau eea gedaan te krijgen, dus daardoor kunnen ze groeien naar 4 dagen en muziek tot 3u 's nachts. Dan krijg je beetje sneeuwbaleffect.

Pinkpop hangt nog een beetje op 2,5 dag en om 00u stil, en haakt daardoor beetje af de afgelopen 5-10 jaar als toonaangevend Europees major festival
pi_184548507
Van de andere kant hebben ze in België ook weer geen Best Kept Secret of DTRH. Dat zit allemaal in 1 Werchter.

Maar we moeten verder ook niet vergeten dat er genoeg andere beperkingen zijn aan Belgische festivals natuurlijk. Kwa organisatie en gemakvoorzieningen is het hier weer stukken beter als je het mij vraagt.

De service die je op een Lowlands krijgt als bezoeker is ronduit fantastisch, en is bijna op geen enkel ander festival te vinden imo.
pi_184548748
mojoconcerts twitterde op dinsdag 22-01-2019 om 10:00:26 6 God is back. 23, 25 & 26 april staat Drake in Ziggo Dome met zijn ASSASSINATION VACATION TOUR 2019. De kaartverkoop start aanstaande vrijdag om 10.00 uur. Check https://t.co/OziroXRvDD voor meer info en tickets https://t.co/F4mho0w82l reageer retweet
pi_184648387
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:30 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Minder strenge regelgeving, veel minder versplintering, Maar denk ook is aan personeels kosten, het gemiddeld inkomen in Nederland is al stukken hoger. Nu weet ik niet hoe het geld voor een festival, maar bijvoorbeeld een huis kopen in Nederland of net over de grens in België kan al best veel verschil in zitten. In België betaal je minder voor het kopen van een woning en aftrek van belastingen, dus dat zal voor festivalweides mogelijk ook al gelden.

En de alcohol accijns in België is geloof ik een stuk lager dan in Nederland, dus reken uit je winst.
hmm, Personeels- en alcohol kosten, en kosten van festivalweides is niet iets waar ik aan dacht, maar inderdaad dat kan zeker invloed hebben. :7
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:59 schreef Cyanide- het volgende:
België heeft ook gewoon veel meer een festival cultuur, een keer Werchter na de examens is bijna standaard.

Door die cultuur is het ook wat makkelijker op het bestuurlijke niveau eea gedaan te krijgen, dus daardoor kunnen ze groeien naar 4 dagen en muziek tot 3u 's nachts. Dan krijg je beetje sneeuwbaleffect.
Geeft zeker meer wind in de zeilen en levert meer draagvlak. Hier speelt dat wat minder.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Van de andere kant hebben ze in België ook weer geen Best Kept Secret of DTRH. Dat zit allemaal in 1 Werchter.

Maar we moeten verder ook niet vergeten dat er genoeg andere beperkingen zijn aan Belgische festivals natuurlijk. Kwa organisatie en gemakvoorzieningen is het hier weer stukken beter als je het mij vraagt.

De service die je op een Lowlands krijgt als bezoeker is ronduit fantastisch, en is bijna op geen enkel ander festival te vinden imo.
Absoluut. Als je LL standaarden gewend bent en je komt op ander willekeurig festival waar je dezelfde kwaliteit verwacht kom je van een koude kermis thuis. :P
Het weer zat niet mee
pi_184669688
The Who gaat Wembley doen met Eddie Vedder als Special Guest + Kaiser Chiefs.
pi_184669702
Oh volgens d'n indiaan doen ze Download? :P
pi_184669743
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 11:14 schreef Cyanide- het volgende:
pi_184669780
Ziet er niet uit als Download :P cool

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2019 11:20:44 ]
pi_184669796
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 11:14 schreef Cyanide- het volgende:
Had het ook maar van Festileaks... beide is altijd mogelijk natuurlijk.

Edit: en Download is kwa afstand ver genoeg om beide te doen..

Edit 2: Maar volgens mij hebben die gewoon de headliners al met Def Leppard - Slipknot en Tool.

[ Bericht 6% gewijzigd door indiaantje89 op 28-01-2019 11:40:41 ]
pi_184722755
Is er al ergens een topic over carnaval? :@
Weet niet of dat hier thuis hoort, maar wil er eigenlijk wel eentje aanmaken :)
pi_184723687
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:17 schreef Charlotte3 het volgende:
Is er al ergens een topic over carnaval? :@
Weet niet of dat hier thuis hoort, maar wil er eigenlijk wel eentje aanmaken :)
Ga je gang
pi_184724055
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:09 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ga je gang
FES / CARNAVAL 2019
pi_184728334
https://3voor12.vpro.nl/u(...)BJZqBCXIgI-Y74Yxo2wE

En dan klagen dat Festivals te duur zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties