abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7661741
Ik vind At The Drive-In echt NIET waardeloos! Vooral "Relationship of Command" is idd een fantastische CD. Dat ze de nieuwe Nirvana zouden zijn is misschien wel een beetje overdreven, maar ik geloof wel dat het een invloedrijke band zijn/waren. De druk dat ze zo vernieuwend zouden zijn werd hun uiteidelijk teveel en in Groningen (of all places) liep het stuk. De energie die At The Drive-In had mis ik bij Sparta, en The Mars Volta is wel heel experimenteel allemaal. Ik vind het trouwens wel grappig dat er zo verschillend gereageerd word op At The Drive-In, of je vind het goed of je vind het niks, en dat is een goede zaak denk ik!
Aldus.
  donderdag 2 januari 2003 @ 11:42:35 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7662701
Ik ken alleen Relationship of Command, heb de plaat zelfs in mijn collectie... Best aardig, maar niet echt vernieuwend of grensverleggend, nee. En alhoewel ik het met anderen eens ben dat veel nummers op elkaar lijken, zeker bij de eerste paar draaibeurten, is het geheel toch best een genietbare CD na een x aantal keer afspelen. Geen echte favoriet van me, maar toch leuk om af en toe te draaien. Al snap ik die hele vergelijking met Nirvana totaal niet, noch qua sound, noch qua impact.
Het enige wat je At the Drive-in mag aanrekenen is dat ze indirect mede verantwoordelijk zijn voor de "hipheid" van emocore, zodat we nu werkelijk ermee doodgegooid worden. Een van de meest overgebruikte genre-aanduidingen van de afgelopen jaren.
pi_7662836
Die vergelijking met Nirvana heeft niets met de muziek te maken. Ze zouden net zo grensverleggend zijn/worden, als Nirvana.
Aldus.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 00:09:18 #29
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_7677045
At The Drive-In geweldige band!
[......]
  vrijdag 4 februari 2005 @ 21:44:04 #30
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24926051
schopje

Ik vind eigenlijk dat ze er goed aan hebben gedaan uit elkaar te gaan. De 2 bands die daarna uit ATDI ontstonden vind ik stukken beter. Met name The Mars Volta, maargoed.

Wat is jullie favoriete CD van ATDI?
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_24926300
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 11:52 schreef Z het volgende:Die vergelijking met Nirvana heeft niets met de muziek te maken. Ze zouden net zo grensverleggend zijn/worden, als Nirvana.
Live maakten ze er net zo'n grote pokkeherrie van als Nirvana.
Gewoon als een idioot over 't podium springen, beetje schreeuwen en een zwaarvervormde gitaar die verhult dat de gitarist beroerd speelt..
Ik kan dat altijd wel waarderen
pi_24932570
Ik heb wel eens opnames gezien dat ze optreden bij Jools Holland. Een grote energieke brei van herrie, als je het nummer wat ze speelde niet kende/herkende moet het een bizar optreden geweest zijn ....
Aldus.
pi_24932810
Ik heb dat optreden nog ergens op DVD, en ik kende het nummer inderdaad ook niet . Gek genoeg vond ik het optreden van Mars Volta wel heel goed, al kende ik die nummers eerst ook niet voordat ik ze zag. Ben benieuwd hoe dat kan.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 13:36:38 #34
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_24935393
Hmm ik vind Relationship Command echt een tof album. The Mars Volta is ook wel erg cool, maar Sparta dat is echt lauwe but IMHO.

ATDI is gewoon een goed bandje geweest, meer niet maar ook niet minder.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_24936012
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:06 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb dat optreden nog ergens op DVD, en ik kende het nummer inderdaad ook niet . Gek genoeg vond ik het optreden van Mars Volta wel heel goed, al kende ik die nummers eerst ook niet voordat ik ze zag. Ben benieuwd hoe dat kan.
Ze komen enorm energiek over, en het is net alsof ze donders goed weten waar ze mee bezig zijn ... Of misschien is het een soort timmermansoog voor goede muziek(anten)...
Aldus.
pi_24936290
ATDI hebben echt cult-status bereikt in de underground, met hun belachelijke optredens .
Ik kan me zelf nog steeds voor de kop slaan dat ik niet bij hun laatste optreden ben geweest, in Vera. Hoewel daar duidelijk was dat de energie eraf was. Kan ook niet anders denk ik, heftig vuurwerk met een korte lont. Relationship of command blijft tijdloos en geweldig, in mijn ogen.

Die single van de Mars Volta is goed (die ik op Kink hoorde), album nog niet gehoord.
pi_43394141
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 10:47 schreef Z het volgende:
Ik heb wel eens opnames gezien dat ze optreden bij Jools Holland. Een grote energieke brei van herrie, als je het nummer wat ze speelde niet kende/herkende moet het een bizar optreden geweest zijn ....
Toevallig loop ik net tegen die opname aan. Lekker enegiek allemaal.

http://www.youtube.com/watch?v=ZagV69HujUY
Aldus.
pi_43525585
Waardeloos zou ik zeker niet zeggen, best leuk voor een paar nummertjes. Maar doe mij maar the Mars Volta, die gaan zowel breder als dieper. Zelf omschrijven de mars volta leden ATDI nu als 'dumb guy rock'. Dat vind ik een beetje te negatief, de energie die eraf straalt is natuurlijk geweldig. Maar waar die energie bij ATDI nog wordt gebruikt voor wild om zich heen slaan, is dat bij TMV veel meer gecontroleerd, volwassener, om maar eens een lelijke term te gebruiken.
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
pi_43525822
Ik kan helemaal niks met 'The Mars Volta', ik vind het pretentieuse rommel.
Aldus.
pi_43525918
Kan ik me goed voorstellen, het is nogal muziek van het soort 'you love it or you hate it'. Ik behoor tot die eerste categorie, maar ik kan me prima indenken dat het voor sommige mensen te ver gaat.
pi_43526065
En wat vind je van Sparta?
Aldus.
pi_43526292
Daar kan ik dus helemaal niks mee. Het is mij te voorspelbaar, te eenvormig. Het mist het randje dat ATDI wel had.
pi_43534131
Mee eens.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')