abonnement Unibet Coolblue
pi_182879373
Derwael 0,001 boven Melnikova :D

En 0,100 boven Melanie de Jesus dos Santos
pi_182879439
13.800 voor Visser op brug :D

Totaal: 53.332

In de kwali kwam ze tot 52.832
pi_182881589
Biles uiteraard makkelijk gewonnen uiteindelijk

Derwael zakte door het laatste toestel van 2 naar 4

Visser knap 14e geworden
  PR en moderator donderdag 1 november 2018 @ 18:31:44 #29
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_182882821
Wanneer je zo fucking goed bent dat je zonder enkel probleem 2 grote fouten kan maken die de gemiddelde turnster compleet de kop kosten _O_

Mensen klagen dat je dan niet zou moeten kunnen winnen, maar als je een bepaalde moeilijkheid hebt die je verder ook nog eens exceptioneel uitvoert dan heb je die foutmarge ook gewoon dik verdiend.

Ben nu op de terugweg naar huis dus vanavond in bed lekker terugkijken :9
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 2 november 2018 @ 06:35:43 #30
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_182891334
Ik heb tot nu toe 3 of 4 verschillende ‘rotation’-muziekjes gehoord. Vind het eigenlijk best grappig gedaan zo _O-

Wat een genot der topturnen weer gister _O_

Wat is Mai Murakami ook een leuke sympathieke turnster om naar te kijken O+
Hurd kan ik nog steeds niet zo goed hebben. Ik vind haar turnen wel prachtig, maar ik hou niet zo van kleine turnsters en ze ziet er nog steeds debiel jong uit. Al wordt het wel steeds beter naarmate ze ouder wordt _O-

Nina Derwael godin _O_ wat heeft ze geweldig bewezen dat ze niet alleen exceptioneel kan brugturnen maar ook absoluut meedingt in de wereldtop van de meerklasse! Mad respect.

En onze eigen Naomi Visser als debutant _O_ dat belooft wat naarmate ze ouder wordt :D ik hoop dat ze er gaandeweg ook wat vetjes aan groeit want ze is nu nog wel erg skinny :o Jammer dat ze weinig van haar hebben laten zien want zij kan ook wel prachtig turnen zeg :o

En natuurlijk Bilesgodin _O_ ik vind het jammer voor haar dat ze niet de wedstrijd heeft geturnd die ze graag had gewild, maar imo alsnog terecht gewonnen. Like I said heeft ze die ruime foutmarge ook gewoon verdiend.

De toestelfinales van vandaag kan ik ook pas vanavond terugkijken, maar morgen met onze Nederlanders iig wel live O+ _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_182891914
Die Hurd is een beetje de vrouwelijke Steve Urkel
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 2 november 2018 @ 08:40:09 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182892287
Wel jammer dat iemand zó veel beter is dan de rest, dat diegene met twee valpartijen en ook nog eens een dikke fout op de vloer alsnog met drie vingers in d'r neus wereldkampioen wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182892456
Ik vind dat vooral de 'sterfactor' in de executie score soms beetje overdreven is... Die moeilijkheid van Biles is gigantisch, maar werkelijk elk toestel gister werd matig uit gevoerd. En alsnog krijgt ze dan regelmatig hogere scores dan turnsters die clean en zeker hun oefening turnden, dat heeft dan echt met de naam te maken soms...
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 2 november 2018 @ 09:07:06 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182892558
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:55 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind dat vooral de 'sterfactor' in de executie score soms beetje overdreven is... Die moeilijkheid van Biles is gigantisch, maar werkelijk elk toestel gister werd matig uit gevoerd. En alsnog krijgt ze dan regelmatig hogere scores dan turnsters die clean en zeker hun oefening turnden, dat heeft dan echt met de naam te maken soms...
Dat heeft met name met de moeilijkheid te maken, waar ze op sprong die val al mee wegpoetst bijvoorbeeld.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  PR en moderator vrijdag 2 november 2018 @ 09:08:03 #35
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_182892567
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:55 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind dat vooral de 'sterfactor' in de executie score soms beetje overdreven is... Die moeilijkheid van Biles is gigantisch, maar werkelijk elk toestel gister werd matig uit gevoerd. En alsnog krijgt ze dan regelmatig hogere scores dan turnsters die clean en zeker hun oefening turnden, dat heeft dan echt met de naam te maken soms...
Niet mee eens. Ze voert vaak de rest van de elementen foutloos uit in vergelijking met anderen. Meer hoogte, betere vorm en techniek, etc. Dat zijn allemaal kleine puntjes aftrek die Simone dan misloopt en anderen niet.
En waar ze minder scoort op executie, scoort ze op vrijwel alle onderdelen een vol punt hoger qua moeilijkheidswaarde wat de foutjes (of grotere fouten) die ze maakt compenseert. Bij anderen hebben executiefoutjes dan meer effect omdat ze niet zo’n marge hebben qua D-waarde.
Dat heeft niks met ‘sterfactor’ te maken maar met exceptionele techniek en slim in elkaar gezette oefeningen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 2 november 2018 @ 09:10:01 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182892589
Het grotere probleem, vind ik dan, is dat De Grote Turnbijbel zo is ingedeeld dat iemand met zo'n slordige dag alsnog dik kampioen kan worden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  PR en moderator vrijdag 2 november 2018 @ 09:10:33 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_182892597
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 07:44 schreef Max23 het volgende:
Die Hurd is een beetje de vrouwelijke Steve Urkel
_O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 2 november 2018 @ 09:11:09 #38
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_182892600
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:10 schreef heywoodu het volgende:
Het grotere probleem, vind ik dan, is dat De Grote Turnbijbel zo is ingedeeld dat iemand met zo'n slordige dag alsnog dik kampioen kan worden :+
Dat kan ook alleen Simone _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_182892668
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat heeft met name met de moeilijkheid te maken, waar ze op sprong die val al mee wegpoetst bijvoorbeeld.
Mijn terminologie is misschien niet helemaal correct, maar ik bedoel de 0-10 score. Toen Epke bijv. een van z'n wereldtitels won, toen kreeg hij voor een ontzettende rommelige uitvoering alsnog een hogere uitvoeringsscore ook, dat was vooral omdat hij de regerend kampioen was imho. En ik vind dat je dit wel vaker ziet, dat of de moeilijkheidsscore wat doorweegt of de statuur van de turnster.

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ze voert vaak de rest van de elementen foutloos uit in vergelijking met anderen. Meer hoogte, betere vorm en techniek, etc. Dat zijn allemaal kleine puntjes aftrek die Simone dan misloopt en anderen niet.
En waar ze minder scoort op executie, scoort ze op vrijwel alle onderdelen een vol punt hoger qua moeilijkheidswaarde wat de foutjes (of grotere fouten) die ze maakt compenseert. Bij anderen hebben executiefoutjes dan meer effect omdat ze niet zo’n marge hebben qua D-waarde.
Dat heeft niks met ‘sterfactor’ te maken maar met exceptionele techniek en slim in elkaar gezette oefeningen.
Negen van de tien keer wel, maar gister rammelde het best en dan komt ze er imho meer mee weg omdat ze het normaal wel goed doet. Want ze heeft een offday en scoort maar net lager...

Wat betreft de code of points heeft heywoodu wel een punt, want alle uitvoering zit zeg tussen 8-9.5 voor oefeningen (matig - perfecr) maar de moeilijkheidsgraad brengt ondertussen veel meer verschil in dan die 1.5 punt variatie die de jury meestal geeft in uitvoering...

En na 10-15 jaar de code of points wat meer herzien is dan misschien een goed plan? Biles won toch wel verdiend denk ik, maar het is bizar dat je met een matige dag alsnog fluitend de wereldtitel pakt...
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 2 november 2018 @ 09:18:06 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182892686
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:16 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Negen van de tien keer wel, maar gister rammelde het best en dan komt ze er imho meer mee weg omdat ze het normaal wel goed doet. Want ze heeft een offday en scoort maar net lager...

Ze scoorde dik lager dan in de kwalificatie :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182892770
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze scoorde dik lager dan in de kwalificatie :P
Ben je het nou met mij eens of niet?! :(

Anyway, om het kort samen te vatten: jurysporten moeten ze natuurlijk uberhaupt opdoeken. 8-)
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 2 november 2018 @ 09:26:09 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182892793
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:24 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ben je het nou met mij eens of niet?! :(

Anyway, om het kort samen te vatten: jurysporten moeten ze natuurlijk uberhaupt opdoeken. 8-)
Niet met je eens over 'ze is een grote naam dus extra punten/minder aftrek etc' :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182892851
Dat is prima. :P Het gebeurt ook niet heel vaak, want sowieso sjoken de favorieten niet mega vaak, maar soms valt het wel wat op...

Overigens is het wel een veel beter systeem dan vroeger, de objectieve punten voor de elementen in je oefening. ^O^ Ik zou alleen de scores nog iets inzichtelijker maken, bijv. waar aftrek en hoeveel etc. Wij hebben Hans om ons dit te vertellen, maar hippe slowmo's met dit erin verwerkt ofzo zou wel helpen...
Jack does it in real time...
pi_182893499
Een Eythora Thorsdottir had normaal gesproken ook mee kunnen doen om de prijzen (niet om goud natuurlijk, maar wel zilver). Alleen op brug komt ze iets tekort op bijvoorbeeld Derwael.
pi_182895227
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:10 schreef heywoodu het volgende:
Het grotere probleem, vind ik dan, is dat De Grote Turnbijbel zo is ingedeeld dat iemand met zo'n slordige dag alsnog dik kampioen kan worden :+
Nou ja, zoals gezegd wordt zijn haar D-scores gewoon hoger omdat het ook echt moeilijkere elementen zijn. En verder staat toch wel vrij duidelijk beschreven hoe en waar je precies aftrek krijgt bij een uitvoeringsscore.

Of je als sport wil dat iemand die (veel) moeilijkere oefeningen niet helemaal perfect uitvoert wint van iemand die (veel) gemakkelijkere oefeningen perfect uitvoert is op zich een valide vraag. Daar moet uiteraard een goede balans in zijn.

Het is niet als bijvoorbeeld kunstrijden met die rare regel dat je voor dezelfde elementen meer punten krijgt als je ze later in een kür uitvoert of zo.
pi_182898408
Jammer van die laatste landing van Mikulak, zag er strak uit verder
pi_182898584
Ohhh, Nagornyy laat het goud hier liggen door de laatste landing. Zelfs geen medaille.


Toch weer Shirai dan? Of zal de Filipino of Dalaloyan nog iets gaan doen
pi_182898714
Medaille voor Yulo uit de Filipijnen :D

Shirai nog op 1, alleen de laatste Rus nog
pi_182898817
Dalaloyan pakt na de allroundtitel ook de titel op vloer :D

14.900
Shirai 14.866
Yulo 14.600
pi_182899221
Nou Biles pakt goud op sprong, 15,366
Ze moest als 3e maar daar komt niemand meer aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')