abonnement Unibet Coolblue
pi_182873236
Eieren zijn twee weken over datum nog wel goed hoor. Het is overigens ook niet zo dat ze daarvoor kakelvers zijn, daarvoor moet je zelf kippen houden.

Oude eieren zijn niet geschikt om te pocheren en ik heb het idee dat mijn gebakken en gekookte eieren een net iets mooiere textuur en smaak hebben naarmate ze verser zijn en de dooier vaker stuk gaat bij oude eieren. Maar om je gezondheid hoef je je echt niet druk te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:39:32 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182873654
Zal vast al gezegd zijn.. Maar een ei wat niet meer goed is drijft..
Een ei wat eetbaar is zinkt.. Een ei wat tegen de bodem danst direct opeten..
pi_182873717
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Persoonlijk zet ik ze ook niet in de koelkast, daar staan ze in de winkel ook niet.
Je weet dat dat niet heel slim is?

quote:
Waarom eieren in de winkel niet in de koeling staan

De schaal beschermt het ei tegen invloeden van buitenaf, zoals vocht en vuil. Zo beschermt het zich tegen schadelijke bacteriën. Als het ei vochtig wordt, kunnen schadelijke bacteriën er sneller groeien. Als de eieren in de winkel in de koeling zouden staan, en je neemt het vervolgens in een boodschappentas mee naar huis, dan treedt er, door het temperatuurverschil, condensvorming op. Door de eieren in de supermarkt buiten de koeling te bewaren treedt er minder condensvorming op. De eieren blijven dan langer goed. Daarom wordt de temperatuur vanaf het moment dat de kip het ei legt totdat het in de winkel ligt ook zoveel mogelijk gelijk gehouden.
https://www.voedingscentr(...)ieren-het-beste.aspx
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:48:16 #29
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_182893199
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Zal vast al gezegd zijn.. Maar een ei wat niet meer goed is drijft..
Een ei wat eetbaar is zinkt.. Een ei wat tegen de bodem danst direct opeten..
Nou, ik kook of bak 'm wel eerst meestal. Zo'n rauw ei is ook niet echt je van het.
pi_182895133
tip: neem een mok of iets dergelijks, water erin, ei erin, zinkt het ei, dan is ie nog goed.

Drijft ie, dan is ie niet meer goed (vanwege de gasvorming gaat het geval drijven)

Capiche?

edit: iemand was me al voor, but still....
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 11:45:35 #31
230491 Zith
pls tip
pi_182895264
Zo'n ei is ontworpen om weken lang in een warme omgeving te zitten waarna de kuiken het eiwit nog steeds kan opeten... Je hoeft niet zo snel bang te worden van rottende eieren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 8 november 2018 @ 16:57:39 #32
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183024315
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je weet dat dat niet heel slim is?

[..]

https://www.voedingscentr(...)ieren-het-beste.aspx
O joh. Bij mijn lokale Ah liggen ze wel in de koeling :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183024726
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:57 schreef Maraca het volgende:

[..]

O joh. Bij mijn lokale Ah liggen ze wel in de koeling :o
Lekker dom van ze, daar zou ik ze dan snel eens op gaan wijzen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')