Zie ookquote:Dodental door noodweer in Italië stijgt naar elf
Door het noodweer in Italië zijn zeker elf mensen om het leven gekomen. Het land kampt al sinds zondag met hevige regenval en harde windstoten.
De meeste personen kwamen om het leven door omgevallen bomen. In sommige Italiaanse gebieden bereikt de wind snelheden tot 150 kilometer per uur.
Doordat de regen al lange tijd aanhoudt, kampen veel steden met wateroverlast. Zo staan de meeste straten in Venetië onder water. Op de populaire toeristenbestemming steeg het water dinsdagmiddag tot een hoogte van 156 centimeter.
In Venetië is onder meer de San Marco Basiliek, de grootste kerk van Italië, onder water komen te staan. "De basiliek is hierdoor in één dag twintig jaar ouder geworden", vertelt een medewerker, die vreest dat hij te optimistisch is over de waterschade.
Ook de schade in de noordwestelijke regio Ligurië is groot. In de haven van de kustplaats Rapallo, in de buurt van Genua, liggen straten in puin. Door het noodweer liggen bijvoorbeeld jachten tegen de kades aan of zelfs op straat.
De Italiaanse burgerbescherming verwacht dat de weersomstandigheden in het land dinsdagavond of woensdag verbeteren.
uiteindelijk gaat het ten onder en dan is het louter nog Vergeetmenie denk ikquote:Op woensdag 31 oktober 2018 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vraag me af of Venetie echt een keer niet meer te redden valt. Elk jaar zijn de overstromingen erger. Het zinkt langzaam, hevigere regenval, stijgende zeespiegel....
Bron + Foto'squote:Italië kampt sinds eind oktober met hevig noodweer. Het dodental is opgelopen tot dertig, nadat zondag negen mensen om het leven kwamen toen ze in huis werden verrast door het snel stijgende water. In het noorden van het land zijn zeker 14 miljoen bomen ontworteld door de hevige regenval en wind.
Best lomp en erg hoeveel schade de mensen en niet minder te noemen de natuur heeft daar. 10-14 miljoen bomen is echt waanzinnig veel. Ik geloof dat de hardste windstoot die gemeten is door die stormdepressie "Vaia" 217 k/m bedraagt.quote:Op maandag 5 november 2018 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bron + Foto's
https://www.nu.nl/buitenl(...)rnieling-achter.html
Filmpje
https://www.nu.nl/253001/(...)chter-in-italie.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop