abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184536047
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2019 07:09 schreef XL het volgende:

[..]

433 mhz, wat is dat? Infra rood?
Moet de homey in het zicht?

Ik heb nog geen homey, maar overweeg het... hij zou wel in de router/bridge kast moeten. Want daar staan al 5 of 6 andere apparaten _O-

De blauwe led gloed als je daar in het donker langs loopt _O-

Uit alle kieren en spleten straalt smart home je tegemoet

Die z-wave heeft geen dimmer, heb al veel bosch stekkers. Kan de dimmer wel op de kabel zetten, maar kan hem dan niet met telefoon bedienen.
https://www.robbshop.nl/aeon-labs-smart-dimmer-6
https://www.robbshop.nl/modules/tussenstekker-dimmers
pi_184541989
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2019 07:09 schreef XL het volgende:

[..]

433 mhz, wat is dat? Infra rood?
Moet de homey in het zicht?

Ik heb nog geen homey, maar overweeg het... hij zou wel in de router/bridge kast moeten. Want daar staan al 5 of 6 andere apparaten _O-

De blauwe led gloed als je daar in het donker langs loopt _O-

Uit alle kieren en spleten straalt smart home je tegemoet

Die z-wave heeft geen dimmer, heb al veel bosch stekkers. Kan de dimmer wel op de kabel zetten, maar kan hem dan niet met telefoon bedienen.
Dat is de frequentie waarop alle klikaanklikuit spul werkt, is volgens mij niet via infrarood. Het werkt ook gewoon dwars door muren en plafonds.
Homey hoeft niet in het zicht te staan, hij staat hier ook uit het zicht.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_184553114
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb nu een loos contactpunt in mijn slaapkamer en ben eigenlijk geneigd om daar een smart switch aan te hangen op netstroom die gewoon alles in huis uitzet en eventueel het buitenalarm aan zodra ik er eentje heb ge´nstalleerd. Maar een 'feilloos' systeem die er nooit voor zorgt dat je spontaan in het donker zit tijdens een langdurige 'bingewatch' zou op zich wel heel fijn zijn eigenlijk.
Late reactie maar misschien heb je er wat aan. Mijn licht gaat alleen uit als de bewegingssensor 10 minuten geen beweging detecteert EN ALS de tv uit is. Als de tv aanstaat en het licht is aan, gaat het dus pas uit als de tv ook uit. Redelijk makkelijk te maken in Node-red (switch) en anders in home assistant (condition).

98HPt0k.png

Het gaat dus zo:
geen motion in woonkamer > 5 min wachten > TV AAN? > dan lamp aanhouden
  woensdag 23 januari 2019 @ 10:48:27 #79
42043 PetervdK
Lul ajb niet over jezelf...
pi_184568700
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:20 schreef pretpletter het volgende:
ik ben op zoek naar een dimmer voor mijn staande vloerlamp. Het betreft een lamp met een aantal g9 fittingen waar op dit moment led lampen in zitten. Alleen dus te fel. Voor zover ik weet zijn er hier nog geen "slimme" varianten van. Ik heb al zitten kijken naar een snoerdimmer voor led, maar zou het erg leuk vinden als ik deze ook kan aansluiten met een slimme oplossing zodat ik deze op afstand kan aan en uitzetten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Weet je zeker dat de LEDs dimbaar zijn? Anders heeft een dimmer plaatsen geen enkel nut.
Dat doen wij wel als je bent uitgelogd!
pi_184573005
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:48 schreef PetervdK het volgende:

[..]

Weet je zeker dat de LEDs dimbaar zijn? Anders heeft een dimmer plaatsen geen enkel nut.
Zeker weten, heb ze ook al in gebruik bij een lamp met een wandschakelaar en dimmer.
  zondag 27 januari 2019 @ 08:59:29 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184648000
Aldi heeft in Duitsland volgende week Hue compatibele zigbee 3.0 leds voor 20e

Ook g10 en e14
Die Schei▀e bleibt gleich, nur die Fliegen ńndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_185119875
Heb sinds dit weekend Domoticz draaien en heb een paar vragen:

Vanochtend deed hij het niet en leek de server gestopt te zijn. Heb de logs niet bekeken maar komt dit vaker voor? Daarvoor draaide hij een paar dagen aan een stuk probleemloos.
Ik heb begrepen dat dit op te lossen is met Monit. Het aparte was trouwens dat Pi-Hole geen problemen gaf.
Naast Monit is het sowieso aan te raden de RBP te herstarten elke paar dagen?

Tevens heb ik een Atag one heeft iemand ervaring hiermee:
https://github.com/kozmoz/atag-one-api

Ik wil het gebruiken om de binnentemperatuur te meten. Deze wil ik gebruiken om in de lente/zomer de rolluiken automatisch omlaag gaan. Nu zat ik te kijken hoe ik dat het beste kan regelen zonder dat de rolluiken elke 10 minuten omhoog en omlaag gaan. De opties zijn:
1. Op basis van buitentemp om 12:00. Deze haal ik van Buienradar af. Rolluiken blijven dan dicht tot ca. 18:00. Vraag is dan welke temp zal ik dan aanhouden (25 graden?);
2. Op basis van binnentemp gemeten via atag one en zonnestralingsindex van buienradar. Daar de vraag welke temp, welke uv-index en hoevaak pollen. Nadeel is dat de rolluiken op de verdieping zitten en de Atag op de BG;
3. Op basis van zonnesterkte en de orientatie van de zon (Pal zuid of Oost). Het liefst vraag ik de gegevens maar 1 a 2x op echter heb ik dan de kans dat het net op dat tijdstip niet voldoet en de rolluiken de hele dag open staan terwijl ze een minuut later wel dicht waren gegaan.

Iemand hier een oplossing voor?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')