abonnement Unibet Coolblue
pi_182848192
Beste gamers,

Als ik aan het gamen ben dan doe ik dat meestal op een monitor omdat ik dan lekker dichtbij aan mijn bureau zit en dat vind ik persoonlijk nogal comfortabel. Ik heb mijn allereerste PlayStation 1 weer is van zolder gehaald maar nu zou het handig zijn als ik deze op mijn monitor kan aansluiten. Bij mijn PS1 zit een AV Multi Out kabel en op mijn monitor HDMI in. Ik zit te denken aan een verloop van RGB scart naar HDMI maar mijn vraag aan jullie is gaat dit werken op de Playstation 1 ja of nee?

Mocht dit niet gaan lukken dan heb ik een hele grote LCD tv en daar wil ik hem eigenlijk niet op aansluiten als je begrijpt wat ik bedoel. :)
Wat is de oplossing?
pi_182848700
HDMI - Scart converter kopen.
Verwacht wel wat inputlag, eventueel Framemeister kopen.

Of een PS3 :P
blablablabla
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 31 oktober 2018 @ 00:29:53 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_182848869
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:11 schreef Elan het volgende:
HDMI - Scart converter kopen.
Verwacht wel wat inputlag, eventueel Framemeister kopen.

Of een PS3 :P
Dan wel de phat, of een psx classic als die toevallig matcht
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_182850580
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:11 schreef Elan het volgende:
HDMI - Scart converter kopen.
Verwacht wel wat inputlag, eventueel Framemeister kopen.

Of een PS3 :P
Second, ik heb beide opties.
Volgens mij heeft de PS3 ook bilineaire filtering en anti-aliasing voor je PSX games.

Input lag heb ik nooit last van gehad, maar dat is voornamelijk omdat die als ik op een oude console speel sowieso veel hoger is dan ik me herinner :P
pi_182868263
Volgend probleem, na zelf wat research gedaan te hebben kwam ik uit op een website waar ze sync on luma RGB scart kabels verkopen speciaal voor de playstation 1. Dit werd mij aangeraden omdat mij verteld is dat RGB veel beter beeld geeft dan de standaard composite kabels. Dus heb ik deze scart besteld:


Eerder vandaag heb ik ook een scart naar hdmi converter besteld, namelijk deze:


Dus heb ik gevraagd aan de verkoper van de scart kabel (retrogamingcables) of dat werkt op die converter zodat ik de hdmi op mijn monitor kan aansluiten. Hij zegt van niet, zijn antwoord is dat de converter niet RGB video ondersteund. Is dit waar? En hoe kun je dit precies zien?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')