abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:54:38 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182837973
registreer om deze reclame te verbergen
Drie jaar na de opnames van ‘The Amsterdam Project’ is Beau van Erven Dorens terug met ‘Het Rotterdam Project’. Niet zonder reden, want het aantal daklozen in Nederland stijgt nog steeds. Vanaf dinsdag 30 oktober is bij RTL 4 te zien hoe Beau vijf Rotterdamse daklozen helpt in hún strijd van de straat te komen. Hierbij krijgen ze hulp van het Leger des Heils, een team van experts én Beau.

763?appId=e9b4e2a1869038ffcaf318a6d1463b0b&quality=0.8

‘Het Rotterdam Project’ is het indrukwekkende verhaal van vijf daklozen die onderaan de samenleving bungelen en met deze hulp het leven weer richting proberen te geven. De daklozen moeten het zelf willen en zelf doen, met doorzettingsvermogen, veerkracht en hetzelfde lef waarmee ze zich jarenlang op straat overeind hebben weten te houden.

De daklozen Soufyan (20), Stephany (24) en haar pasgeboren zoontje, Patrick (43), Hilde (54) en Yvar (28) krijgen van en via Beau alle hulp die ze nodig hebben én een pinpas met 10.000 euro. Beau: “Met dit geld kunnen zij bijvoorbeeld een deel van hun schulden aflossen of een kamer huren. En dan kunnen ze gaan nadenken: hoe krijg ik mijn leven weer op de rit? Geld is daarin essentieel.”

Hoe zal dit experiment in Rotterdam uitpakken? Zal de vonk van een beetje publieke aanmoediging en genegenheid op de daklozen overslaan en hun wilskracht aanvuren om de problemen in hun leven aan te pakken? Of zal het allemaal voor niets zijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RTL4 dinsdagen, 21:30
Poef.....gone! ©golfer
pi_182838466
Straks bij DWDD
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_182846074
Jaaaaaa
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:41:28 #4
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_182847491
Mooi programma, maar ik word er wel verdrietig van... ;(
pi_182848239
Dat meisje dat het geld niet wilde, zo sneu hoe ze het allemaal gewoon niet kon accepteren ;(

Mooi programma, erg benieuwd hoe het gaat lopen.
pi_182849011
Net pas kunnen terugkijken. Jammer dat het niet een project als in Amsterdam was, waarbij Beau ruim een jaar mensen kon volgen. Dit is allemaal vanaf mei 2018. En nog meer jammer dat alle "kandidaten" al een microfoon op hun kleding hadden bij de zogenaamde eerste ontmoeting.
Poef.....gone! ©golfer
pi_182849561
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:45 schreef golfer het volgende:
Net pas kunnen terugkijken. Jammer dat het niet een project als in Amsterdam was, waarbij Beau ruim een jaar mensen kon volgen. Dit is allemaal vanaf mei 2018. En nog meer jammer dat alle "kandidaten" al een microfoon op hun kleding hadden bij de zogenaamde eerste ontmoeting.
Het hele programma is jammer (want goedkoop effectbejag). MO
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:16:55 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182851437
Ik ken deze mensen niet, niet dat het uitmaakt. Ik ben sinds maart dit jaar zelf dakloos in Rotterdam. Met die 10.000 euro had ik wel raad geweten. Dan zat ik deze week nog met mijn vrouw (en mijn prachtige dochter) in een goed huurhuis.

Ik zou graag een boek willen schrijven over de situatie, maar ben niet een geweldige schrijver. Veel ellende meegemaakt, maar ook weer hele mooie dingen. Uiteraard raad ik het niemand aan.
"Evil Alien Conquerers....They Rule!"
  PR/Manusje van alles woensdag 31 oktober 2018 @ 09:39:45 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_182851676
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:16 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ken deze mensen niet, niet dat het uitmaakt. Ik ben sinds maart dit jaar zelf dakloos in Rotterdam. Met die 10.000 euro had ik wel raad geweten. Dan zat ik deze week nog met mijn vrouw (en mijn prachtige dochter) in een goed huurhuis.

Ik zou graag een boek willen schrijven over de situatie, maar ben niet een geweldige schrijver. Veel ellende meegemaakt, maar ook weer hele mooie dingen. Uiteraard raad ik het niemand aan.
hoe doe je dat, dakloos zijn. Waar slaap je? Is je kind ook dakloos?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 31 oktober 2018 @ 10:14:49 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182852207
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

hoe doe je dat, dakloos zijn. Waar slaap je? Is je kind ook dakloos?
Mijn kind is bij mijn zus en komt weer terug zodra wij een huis hebben. Mijn vrouw en ik slapen elke dag in een opvang, maar niet dezelfde. Het systeem is ingericht op verslaafden en mentaal zieken en dat is niet ons verhaal. Daardoor is er heel veel tegenstrijdigheid en kom je vast te zitten in de bureaucratie.

Dit klinkt allemaal wat vreemd zonder context. Deze zou ik erg graag verder willen uitschrijven en dat ga ik doen ook. Zodra ik wat meer tijd heb (terwijl je juist zou verwachten dat ik alle tijd heb) leg ik graag uit hoe het werkt in die situatie.
pi_182853201
Prachtig programma! Gisteren ook al de 2e aflevering bekeken, met de junk. Mooi! Ik ga dit zeker volgen.
Eens kijken
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:48:54 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182856988
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:16 schreef Vis1980 het volgende:

Ben wel benieuwd hoe jullie in die situatie terecht zijn gekomen.
Je hebt in ieder geval nog wel de middelen en mogelijkheid om dit soort TV-programma's te bekijken en regelmatig op Fok! te posten?
Poef.....gone! ©golfer
pi_182985416
Interessant programma.
pi_182987272
Ik kan me niet voorstellen hoe het is om dakloos te zijn. Maar door dit programma ben ik savonds mij weer meer bewust hoeveel geluk ik heb dat ik met een volle maag in een vertrouwd warm bedje lig.
pi_182987721
3000 daklozen in Rotterdam. Veel.
pi_182987861
Ik kijk :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_182988066
Arme man.
pi_182988515
Zo mooi dit O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_182988697
Soufyan maar die tattas zeggen Sofiejan
  dinsdag 6 november 2018 @ 22:31:36 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182989478
Mijn vrouw komt uit Amerika en is hier sinds 2012. In 2014 kregen wij een hele mooie baby. In 2015 werd mijn vrouw ziek net nadat haar contract afliep. Na een tijd kon ik mijn dochter niet op de crèche houden, omdat onze portomonee dat niet toe liet.

Mijn vrouw kon steeds minder voor onze dochter zorgen en haar toestand werd steeds slechter. Veel bezoeken aan de dokter en het ziekenhuis leverde of niets op of heel even, maar de oorzaak kon men niet vinden. Op een gegeven moment kon ze niets meer en had ik niemand die voor mijn kind kon zorgen. Ik maakte de keuze om te stoppen met werken, omdat mijn vrouw niet eens meer langer wakker kon zijn dan een paar uur. We bleven naar de dokter gaan en ik probeerde toch weer te gaan werken, maar het was niet te combineren. We konden ook geen bijstand aanvragen, omdat mijn vrouw dan zou worden teruggestuurd naar Amerika.

Schulden werden groter en haar verblijfsvergunning zou dit jaar gaan aflopen. Dat terwijl ze inmiddels 46 kilo woog en eruit zag als een zombie. Haaruitval, overgang, kotsen, diarre etc. Instanties konden niet helpen en zo was er geen houden meer aan. Mijn dochter heeft wel altijd goed te eten gehad.

En dan word je dakloos... voor mij zelf vond ik het al vreselijk, omdat ik onze familie heb zien wegzakken, terwijl ik mijn ziel en zaligheid in hun verzorging stopte. Voor mijn vrouw en ik vond ik het helemaal erg. Het is iets waar je normaal gesproken over leest en denkt nooit in te verzanden. Voordat je dakloos wordt krijg je te maken met een wijkteam. In de gemeente waar ik woonde waren die heel slecht en men wist niets, terwijl familie en anderen vonden dat wij alles moestwn slikken. Ik begrijp de gedachte, maar er viel niets te slikken, omdat ze echt helemaal niets wisten. Sterker nog; ze vroegen ons steeds om hun te bellen als wij wat info hadden gevonden omdat zij er nog nooit van hebben gehoord.

Verblijfsvergunning zou in 3 maanden aflopen, mijn dochter kon gelukkig bij mijn zus terecht, mijn vrouw nogsteeds zombie. Stempel dakloos en moeilijk, want dat zijn ze volgens veel mensen.

Dus je komt in een opvang. Er zijn weinig plekken voor vrouwen en sowieso geen plaatsen voor stellen. Op de eerste dag hebben we een gesprek met iemand die ons verteld dat we binnen een week in een huis zouden zitten. Dat is nu 8 maanden geleden....

Een plaats gevonden in Rotterdam,bij De Hille. Voor mannen en vrouwen. Dag- en nachtopvang. Daar zit je dan tussen verslaafden, criminelen, mentaal zieken en verslaafde criminele zieken. Met je zieke vrouw.

Je komt eerst bij Centraal Onthaal, daar krijg je een pasje zodat je recht hebt op een bed. Bij De Hille werd er elke dag om 5 uur geloot. 48 bedden waren er beschikbaar. Soms stonden we daar met 75 man. Als je naam genoemd werd kon je daar niet blijven slapen en als je geluk had dan konden ze ergens anders een plek vinden. Zo niet moest je buiten slapen, terwijl je daar in Rotterdam een boete voor krijgt van 90 euro.

Dit is deel 1, want het wordt wat lang. Ik wil het wel graag vertellen. In deel 2 wordt het pas echt 'leuk', want dan kom je in het systeem en dan kom je erachter hoe krom het systeem is.

Alvast een spoiler: mijn vrouw ligt inmiddels voor de 2e keer in 8 maanden in het ziekenhuis. Haar lichaam neemt voedsel erg slecht op. Inmiddels lijkt ze op het moment niet meer in levensgevaar, maar ze moet nog wel een tijd liggen.

Overigens gaat het niet om zielig te doen, maar om een inzicht te geven in hoe het leven als dakloos in Rotterdam 'echt' is
pi_182989734
@vis wat een vreselijk rot verhaal. Weet niet goed wat te zeggen. Ik hoop dat jullie snel een plek voor jezelf vinden..
  dinsdag 6 november 2018 @ 23:15:33 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182990717
Wat een verhaal.
Maar waarom kon JIJ geen bijstand aanvragen? Dat is toch onafhankelijk van het feit dat jouw vrouw Amerikaanse is?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 november 2018 @ 23:16:33 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182990734
Overigens qua programma van vandaag, die zwaar verslaafde lijkt mij een heel moeilijk geval.
Die jonge jongen gaat het vast wel redden.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 november 2018 @ 00:16:01 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182991527
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2018 23:15 schreef golfer het volgende:
Wat een verhaal.
Maar waarom kon JIJ geen bijstand aanvragen? Dat is toch onafhankelijk van het feit dat jouw vrouw Amerikaanse is?
nee, met bijstand word je vrouw meegerekend. Het is iets wat duidelijk wordt meegedeeld bij het uitreiken van haar verblijfsvergunning door het IND. Overigens is mijn vrouw hier niet illegaal. We werden eerst geadviseerd om het arrest Chavez aan te spreken. Dan moet je kunnen aantonen dat je dochter haar moeder nodig heeft. We hadden alle papieren bijeen en belden voor een afsprask om het in te leveren. Het IND zei dat we dan eerst een verlenging moesten aanvragen, omdat ze nog niet illegaal was. Dat kon dan online.

Na vele malen proberen bleven we een foutmelding krijgen. We moesten het blijven proberen van het IND, maar de klok begon te tikken. Een afspraak gemaakt en op de laatste dag van haar legaliteit de formulieren voor verlenging kunnen overhandigen. In oktober de uitspraak. Oktober: er zitten twee dagen tussen afloop verblijfsvergunning en de verwerking van de aanvraag. Gelukkig kon ik aantonen dat ik optijd was en nu krijgen we de uitslag in december te horen.
  woensdag 7 november 2018 @ 01:45:50 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182992075
Maar je hebt nog genoeg geld/mogelijkheden om dit programma op TV te zien en nogal regelmatig op Fok! te posten?
Ik begin wat twijfels te krijgen over jouw verhaal.
http://forum.fok.nl/user/history/258333

[ Bericht 43% gewijzigd door golfer op 07-11-2018 01:52:36 ]
Poef.....gone! ©golfer
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')