abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:09:57 #51
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851348
quote:
Bosz: 'Hij is voor mij de openbaring van dit seizoen bij Ajax'

Peter Bosz is enthousiast over het huidige Ajax. De oefenmeester, die in het seizoen 2016/17 de Europa League-finale bereikte met de Amsterdamse grootmacht, kan vooral genieten van de ontwikkeling van Frenkie de Jong.

Dat zegt Bosz in gesprek met Voetbal International. "Ik was altijd heel kritisch op hem. Dat hij kon voetballen, zag iedereen, maar bij balverlies vond ik dat hij nog weleens te veel wandelde. Te weinig aanwezig was. Dat is nu verdwenen", aldus de momenteel werkloze oefenmeester.

"Hij onderschept ballen, is continu in beweging, heel mooi om te zien. En dat in combinatie met zijn geweldige spel aan de bal."

De opmars en ontwikkeling van Noussair Mazraoui noemt Bosz 'bijzonder'. "Vanuit de beloften en eigenlijk in bepaalde mate de Daley Sinkgraven-move. Ook een middenvelder die als back zichzelf ontwikkelt. Hij is voor mij de openbaring van dit seizoen, en moet nog stappen maken."

"Dat laconieke in zijn spel is zijn kracht, maar tegelijkertijd ook zijn valkuil. Op bepaalde momenten zal hij sneller moeten omschakelen, sneller terug in zijn verdedigende positie moeten komen."
zaadje was al geplant door BoszGOD dus.
hij heeft Frenkie gemaakt to wat hij nu is.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 09:14:38 #52
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182851415
De hype train dendert voort *O*

Ajax verkocht de laatste jaren al voor tientallen miljoenen aan spelers, maar de huidige selectie is pas écht een goudmijn. De geschatte transfer­­waarde van wat ‘het meest waardevolle Ajax ooit’ genoemd kan worden, overstijgt de 250 miljoen euro.

quote:
Matthijs de Ligt, 60 miljoen

Met welke Europese topclub is Matthijs de Ligt nog niet in verband gebracht? Juventus, FC Barcelona, Bayern München. De grootmachten van Europa zullen aankomende zomer vechten om de centrale verdediger binnen te halen. De Ligt, nu al aanvoerder van Ajax, blijft stoïcijns. Buiten, maar vooral in het veld. Behoort wekelijks tot de uitblinkers, óók als zijn directe tegenstander pakweg Robert Lewandowski heet.
quote:
Frenkie de Jong, 60 miljoen
In feite hadden we het stukje over De Ligt kunnen kopiëren en onder de naam van Frenkie de Jong plakken. Want ook voor de middenvelder ligt de Europese top op de loer. En ook voor De Jong geldt dat hij vrolijk blijft doen wat hij al deed: ijzersterk spelen. Vrolijk vooral, want De Jong straalt één en al spelvreugde uit. Niet gestoord door het denkbeeldige prijskaartje om zijn nek. Manchester City zou 60 miljoen voor hem over hebben.
quote:
Hakim Ziyech, 30 miljoen
Iedereen binnen Ajax was ervan overtuigd dat Hakim Ziyech afgelopen zomer al zou vertrekken. Maar nee, de spelmaker is nog steeds Ajacied en dat is voor alle partijen wel zo prettig. Ziyech zit in de beste fase van zijn loopbaan. Hij dacht een paar maanden terug naar AS Roma te verkassen, de club waar hij zelf al akkoord mee was. Maar een deal bleef uit. Dan komende zomer maar, mits hij zijn huidige vorm vasthoudt.
quote:
David Neres, 25 miljoen
Ook weer een speler voor wie nu al genoeg interesse was. Borussia Dortmund bracht een riant bod uit op de Braziliaanse buitenspeler, maar weer verkocht Ajax nee. De Amsterdammers investeerden bijna twee jaar geleden fors in ­Neres (16 miljoen euro). Aanvankelijk waren er twijfels over zijn kwaliteiten, maar die heeft de Braziliaan weggenomen. Hij moet het de laatste wedstrijden wel doen met invalbeurten.
quote:
Kasper Dolberg, 20 miljoen
De transferwaarde van Kasper Dolberg is lastig in te schatten. De Deense spits was hot na het succesvolle jaar van Ajax in de Europa League. De miljoenenbedragen vlogen toen rond, maar daarna raakte Dolberg wat in de vergetelheid door een slepende blessure. Nu is hij terug en in de hiërarchie ook weer de eerste spits van Ajax. Tekende onlangs een jaartje bij in Amsterdam tot 2022, omdat hij ‘nog niet klaar is bij Ajax’.
quote:
Andre Onana, 18 miljoen

Nog maar 22 jaar is de doelman van Ajax. Maar Onana keept alsof hij al jaren de eerste keus is. De Kameroener baalde er na het succesvolle seizoen in de Europa League onder trainer Peter Bosz van dat een aantal steunpilaren (Sánchez, Klaassen) wegviel. Hij wilde zelf ook wel verder kijken, maar staat nu weer tevreden onder de lat. Is inmiddels ook eerste keeper van zijn land, onder de bondscoaches Seedorf en Kluivert.
quote:
Donny van de Beek, 18 miljoen

Van de Beek staat er als één van de grootste talenten uit de opleiding van Ajax internationaal uiteraard nog altijd goed op. Ook omdat hij als jeugdinternational bij Oranje altijd indruk maakte. Maar Van de Beeks start van dit seizoen verliep ronduit teleurstellend en de aanvallende middenvelder belandde tot zijn eigen onvrede op de bank. De laatste weken heeft hij zijn plek in het elftal van trainer Erik ten Hag terugveroverd.
quote:
Nicolás Tagliafico, 16 miljoen euro

Zo’n 5 miljoen euro telde Ajax bijna een jaar geleden neer voor de toenmalige aanvoerder van de Argentijnse topclub Independiente. Een koopje, bleek al snel. Tagliafico bewees zich letterlijk vanaf zijn eerste duel (met Feyenoord, toen hij man van de wedstrijd werd). Uitblinker in de Champions League. Was onlangs zelfs captain van het Argentijnse elftal, bij absentie van Messi. Met die status lijkt hij klaar voor een transfer naar Spanje.
quote:
Noussair Mazraoui, 6 miljoen euro

Een nieuwe groeibriljant bij Ajax. Hoeveel de tot rechtsback omgeschoolde middenvelder uiteindelijk waard wordt, hangt natuurlijk bovenal af van zijn ontwikkeling in de komende maanden. Maar die gaat nu in elk geval stormachtig. Mazraoui was al twee keer de gevierde man bij Ajax in de Champions League, dankzij zijn goals tegen Bayern en Benfica. Van buitenbeentje in de jeugdopleiding naar vaste basisspeler.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:15:10 #53
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851421
quote:
AD over Ajax-goudmijn: negen spelers vertegenwoordigen waarde van 253 miljoen

Hoewel meerdere Ajacieden de afgelopen zomer werden gevolgd door absolute topclubs, wist Ajax de selectie tijdens de afgelopen zomer bij elkaar te houden. Het Algemeen Dagblad verwacht echter niet dat dit in de zomer van 2019 nog eens zal lukken.

Volgens de ochtendkrant beschikt de Ajax-selectie over negen spelers die samen een ongekend hoge transferwaarde van 253 miljoen euro vertegenwoordigen. De meeste daarvan lijken bovendien van plan om de stap naar een absolute topclub te maken. Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong worden allebei op zestig miljoen euro ingeschat door het AD. Het tweetal wordt al maandenlang in verband gebracht met FC Barcelona, terwijl ook Manchester City bezig zou zijn met het duo.

Hakim Ziyech leek afgelopen zomer op weg naar AS Roma, bleef toch bij Ajax en zou komende zomer dertig miljoen op kunnen leveren. De geschatte marktwaarde van David Neres ligt op 25 miljoen: Borussia Dortmund meldde zich al in Amsterdam voor de Braziliaan, maar Ajax wilde niet meewerken aan een transfer. Kasper Dolberg had de Amsterdammers na het 'Europa League-seizoen' 2016/2017 naar verluidt vijftig miljoen euro op kunnen leveren. De Deen wordt nu, na hardnekkig blessureleed, echter ingeschat op twintig miljoen.

André Onana en Donny van de Beek krijgen allebei een prijskaartje van achttien miljoen euro van het AD. De beide backs sluiten de rij: Argentijns international Nicolas Tagliafico zou goed moeten zijn voor zestien miljoen euro en de dit seizoen doorgebroken Noussair Mazraoui voor zes miljoen. Alle bovengenoemde spelers beschikken over langlopende contracten: Onana, De Ligt, Mazraoui en Ziyech liggen vast tot medio 2021. Tagliafico, De Jong, Van de Beek, Dolberg en Neres hebben zellfs een verbintenis tot de zomer van 2022.
vind de bedragen niet ondenkbaar, en fijn dat ze allemaal nog flinke contracten hebben.

wat dit betreft ben ik zowel huiverig als nieuwsgierig naar aankomende zomer (ik verwacht in de winter geen vertrek) aankomende Zomer is het er op of er onder voor Overmars (ajax) kunnen we doorpakken en niveau terugkopen/door laten stromen of wordt het een totale leegloop met een tussenjaar als gevolg.
dat er een flinke bak geld binnen gaat komen lijkt mij duidelijk.

ik kan eigenlijk niet wachten, al ben ik mij er ook van bewust dat we nu nog even moeten genieten van spelers als Hakim, Frenkie en Mathijs, die staan er volgend seizoen zeker niet meer.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:25:34 #54
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_182851540
Ja, maar weer zien wat je ervoor terug krijgt.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_182851542
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:15 schreef mokkiemok het volgende:

[..]
ik kan eigenlijk niet wachten, al ben ik mij er ook van bewust dat we nu nog even moeten genieten van spelers als Hakim, Frenkie en Mathijs, die staan er volgend seizoen zeker niet meer.
Zijn jullie niet bang dat er volgend jaar dan weer een 'tussenjaar' gaat plaatsvinden? Of denk je dat van de Beek en Eiting Ziyech/de Jong kan vervangen en dat Wöber de Ligt kan vervangen?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:26:59 #56
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851554
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:25 schreef DenXD het volgende:

[..]

Zijn jullie niet bang dat er volgend jaar dan weer een 'tussenjaar' gaat plaatsvinden? Of denk je dat van de Beek en Eiting Ziyech/de Jong kan vervangen en dat Wöber de Ligt kan vervangen?
als je nou gewoon mijn hele stukje leest....
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:31:19 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182851595
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:14 schreef onlogisch het volgende:
De hype train dendert voort *O*

Ajax verkocht de laatste jaren al voor tientallen miljoenen aan spelers, maar de huidige selectie is pas écht een goudmijn. De geschatte transfer­­waarde van wat ‘het meest waardevolle Ajax ooit’ genoemd kan worden, overstijgt de 250 miljoen euro.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Onana 18 miljoen? leuke keeper maar dat lijkt me toch wel veel, dat zo'n Frenkie en De Ligt veel op gaan leveren geloof ik wel
pi_182851599
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:26 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

als je nou gewoon mijn hele stukje leest....
Ik zou toch hopen dat er een type Sanchez naast Wöber komt te staan en dat Blind dan doorschuift naar middenveld samen met vd Beek.
pi_182851631
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

Onana 18 miljoen? leuke keeper maar dat lijkt me toch wel veel, dat zo'n Frenkie en De Ligt veel op gaan leveren geloof ik wel
Als een club als Tottenham erop gaat bieden denk ik niet dat het onhaalbaar is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:35:43 #60
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851635
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:31 schreef DenXD het volgende:

[..]

Ik zou toch hopen dat er een type Sanchez naast Wöber komt te staan en dat Blind dan doorschuift naar middenveld samen met vd Beek.
er zal een verdediger bij moeten komen ja, maar nogmaals dat is toch precies wat ik zeg in mijn reactie.

er zal moeten worden gekeken hoe Perr zich ontwikkeld, en in ieder geval moet er iets bij komen.

Blind naar het middenveld, afscheid nemen van Schone (of in ieder geval geen basis meer) en dan een middenveld met, hopelijk nog, Donny

het blijft natuurlijk ook maar de vraag of er een totale leegloop zal zijn. sommige jongen hebben gewoon een contract die nog lang door loopt. ik zie een Dolberg, Tagliafico en Mazraoui niet vertrekken nog aankomende zomer. Neres en Donny eigenlijk ook niet.

Overmars kan ook gewoon op een gegeven moment aan de rem trekken.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:37:46 #61
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851656
Ziyech, Onana, Frenkie, en De Ligt gaan denk ik wel gewoon weg. De rest zie ik best nog wel een jaar blijven.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_182851685
Waarom zou Tottenham bieden op Onana? Lloris doet het prima daar op enkele kortsluitingen na. Vorm heeft ook een lang contract, alhoewel het niet ondenkbaar is dat ze hem willen vervangen. Maar Onana gaat natuurlijk geen tweede keeper willen worden.
pi_182851690
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:37 schreef mokkiemok het volgende:
Ziyech, Onana, Frenkie, en De Ligt gaan denk ik wel gewoon weg. De rest zie ik best nog wel een jaar blijven.
Waar moet Ziyech heen? Dan moet hij toch echt nog meer laten zien vind ik. Want zelf wil hij naar een topclub.

De Jong en De Ligt zullen sowieso naar een absolute topclub gaan en Ziyech lijkt mij te trots om dan niet een vergelijkbare stop te willen maken ten koste van alles. En daar heeft hij toch de potentie niet voor.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:41:45 #64
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851692
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom zou Tottenham bieden op Onana? Lloris doet het prima daar op enkele kortsluitingen na. Vorm heeft ook een lang contract, alhoewel het niet ondenkbaar is dat ze hem willen vervangen. Maar Onana gaat natuurlijk geen tweede keeper willen worden.
Vi had dat geschreven dat er interesse is vanuit tottenham.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:42:10 #65
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851696
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar moet Ziyech heen? Dan moet hij toch echt nog meer laten zien vind ik. Want zelf wil hij naar een topclub.

De Jong en De Ligt zullen sowieso naar een absolute topclub gaan en Ziyech lijkt mij te trots om dan niet een vergelijkbare stop te willen maken ten koste van alles. En daar heeft hij toch de potentie niet voor.
een club als Roma zie ik voor Ziyech wel gebeuren hoor.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_182851707
Wanneer de CL lekker loopt, en Overmars gaat verbeterde contracten aanbieden (¤¤), lijkt het mij niet onhaalbaar om de groep bij elkaar te houden.
pi_182851735
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:42 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

een club als Roma zie ik voor Ziyech wel gebeuren hoor.
En dan De Ligt en De Jong naar Barca of City. Dat steekt hoor.

Ik denk dat hij het niet doet. En ik denk overigens ook dat de Italiaanse competitie helemaal niet geschikt is voor hem.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:45:13 #68
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851737
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:43 schreef patrickt37 het volgende:
Wanneer de CL lekker loopt, en Overmars gaat verbeterde contracten aanbieden (¤¤), lijkt het mij niet onhaalbaar om de groep bij elkaar te houden.
Dit zou echt waanzinnig zijn. maar eerlijk is eerlijk

als Barca de Ligt en Frenkie echt wil hebben, zie ik het niet gebeuren dat ze nee zeggen.

de rest kan je inderdaad bij elkaar houden als je de contracten upgrade en CL lekker loopt.
zoals hierboven terecht geroepen Ziyech gaat niet naar iedere willekeurige club toe.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:46:10 #69
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851750
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En dan De Ligt en De Jong naar Barca of City. Dat steekt hoor.

Ik denk dat hij het niet doet. En ik denk overigens ook dat de Italiaanse competitie helemaal niet geschikt is voor hem.
nou juist hierom kan ik eigenlijk ook niet wachten op volgend jaar zomer. Ben zo benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:48:46 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182851788
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:42 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

een club als Roma zie ik voor Ziyech wel gebeuren hoor.
daar gaat hij echt niet meer heen, die hebben hem laten zitten en hij is rancuneus genoeg
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:49:02 #71
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851792
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:31 schreef DenXD het volgende:

[..]

Ik zou toch hopen dat er een type Sanchez naast Wöber komt te staan en dat Blind dan doorschuift naar middenveld samen met vd Beek.
Gravenberch komt er ook voorzichtig aan. wie weet is hij de nieuwe Sanchez/de Ligt
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:49:15 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182851800
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:43 schreef patrickt37 het volgende:
Wanneer de CL lekker loopt, en Overmars gaat verbeterde contracten aanbieden (¤¤), lijkt het mij niet onhaalbaar om de groep bij elkaar te houden.
nee, dat kan je vergeten
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:49:41 #73
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851807
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar gaat hij echt niet meer heen, die hebben hem laten zitten en hij is rancuneus genoeg
zeker waar, daarom ook niet ondenkbaar dat hij nog een jaar blijft.
al zal een verbeterd contract ook wel moeten komen denk ik dan.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:50:27 #74
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182851818
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee, dat kan je vergeten
een totale leegloop zie ik ook niet gebeuren hoor.
Frenkie en de Ligt zijn eigenlijk de enige die echt 100% weg gaan.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:53:25 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182851853
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:50 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

een totale leegloop zie ik ook niet gebeuren hoor.
Frenkie en de Ligt zijn eigenlijk de enige die echt 100% weg gaan.
wat is totaal? Ziyech zal ook wel gaan, dan kan je bijna weer weer bij 0 beginnen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')