abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183383351
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ook de All The Leaves BA is nu overigens met 20% korting voor als je er nog niet genoeg had.
Wat een chaotische boel... Uitverkocht, terug in stock, eerst dat met korting, dan dat,... 't Lijkt wel allemaal om de paar uren te wijzigen... Heb het zelfs niet over die Leaves, maar in het algemeen...
  dinsdag 27 november 2018 @ 16:49:11 #202
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_183403617
Hopt lijkt het in ieder geval dit jaar stukken beter voor elkaar te hebben qua logistiek. BCBS donderdag besteld, vandaag in huis. Dat ging vorig jaar een stukkie minder soepel.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_183405074
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:49 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Hopt lijkt het in ieder geval dit jaar stukken beter voor elkaar te hebben qua logistiek. BCBS donderdag besteld, vandaag in huis. Dat ging vorig jaar een stukkie minder soepel.
Ik voel me wel echt een shitlord dat ik ze al geruild heb voor ik ze in huis had
  dinsdag 27 november 2018 @ 18:29:23 #204
62913 Blik
The one and Only!
pi_183405372
Beery Christmas op black friday besteld en zaterdag gewoon binnen, prima!
  dinsdag 27 november 2018 @ 20:31:31 #205
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_183408555
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 18:13 schreef Saind het volgende:

[..]

Ik voel me wel echt een shitlord dat ik ze al geruild heb voor ik ze in huis had
Goed dat wij steeds vaker op één lijn zitten.
NAC Breda
Rèsbaarge
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:09:51 #206
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_183409361


Ik had zondag de vierde Barrel Blend van de Moersleutel maar gepakt, wat was die ongelooflijk lekker zeg :). Voor het eerst een echt hoge rating gegeven aan een Nederlands biertje.
Makkelijk tweede.
pi_183416812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 22:48 schreef Metalfreak het volgende:
Ik had vorig jaar dat Hopt pakket, maar dat viel me op een gegeven moment zo erg tegen. Te extreme dingen die ertussen zaten. Heb er nog steeds flesjes van staan die ik zelfs mijn vrienden niet voorgezet krijg...
oh echt welke vond je te extreem dan? vond het persoonlijk een heel leuk pakketje, van alles wat en ook bieren die ik normaal niet zo snel mee zou pakken. Dat maakte het juist leuk.

Trouwens zaterdag opent een bierbrigadier in Roermond, ben wel erg benieuwd naar wat het assortiment daar.
pi_183416826
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had zondag de vierde Barrel Blend van de Moersleutel maar gepakt, wat was die ongelooflijk lekker zeg :). Voor het eerst een echt hoge rating gegeven aan een Nederlands biertje.
heb die nog staan, hoor er zo veel goeds over, snel maar eens openen.

Wie gaan er trouwens naar Antwerpen dit weekend?
  woensdag 28 november 2018 @ 11:45:22 #209
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_183416852
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:42 schreef JJ76 het volgende:

[..]

oh echt welke vond je te extreem dan? vond het persoonlijk een heel leuk pakketje, van alles wat en ook bieren die ik normaal niet zo snel mee zou pakken. Dat maakte het juist leuk.

Trouwens zaterdag opent een bierbrigadier in Roermond, ben wel erg benieuwd naar wat het assortiment daar.
Wat zat er ook alweer allemaal in? Iets met ananas, speculaas, zo'n zure bieren en veel teveel IPA-achtigen die ik echt het liefst meteen door de gootsteen spoel.

Bierbrigadier? Wie wat waar? Ik kom zelf uit Roermond maar dat had ik nog niet meegekregen.
Don't let my username fool you...
pi_183416945
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat zat er ook alweer allemaal in? Iets met ananas, speculaas, zo'n zure bieren en veel teveel IPA-achtigen die ik echt het liefst meteen door de gootsteen spoel.

Bierbrigadier? Wie wat waar? Ik kom zelf uit Roermond maar dat had ik nog niet meegekregen.
ah ja ok, die speculaas was wel grappig en hou wel van IPA's en heb nu de zure echt goed leren drinken. Vond dat vroeger ook maar niets.

Was voor mij ook verrassing maar zag woensdag ineens nieuwe facebookpagina ervan. Komt pop-up store in een van de lege panden in Hamstraat. Erg benieuwd aangezien Roermond toch wel erg beperkt was qua assoritment bij de slijters.
pi_183418261
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:43 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Wie gaan er trouwens naar Antwerpen dit weekend?
Ik heb wel een flinke selectie die ik moet wegwerken zaterdag. Zin in :)

Ook voor het eerst een bestelling bij Beer Republic gedaan (tja 8 KBS halen 4 betalen, dat kan erger). Gister besteld en nu al binnen, niet gek.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  woensdag 28 november 2018 @ 14:53:33 #212
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183419819
quote:
6s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:22 schreef pipster het volgende:

[..]

Ik heb wel een flinke selectie die ik moet wegwerken zaterdag. Zin in :)

Ook voor het eerst een bestelling bij Beer Republic gedaan (tja 8 KBS halen 4 betalen, dat kan erger). Gister besteld en nu al binnen, niet gek.
22 euro + 7 euro shipping is niet gek nee :P
pi_183420209
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat zat er ook alweer allemaal in? Iets met ananas, speculaas, zo'n zure bieren en veel teveel IPA-achtigen die ik echt het liefst meteen door de gootsteen spoel.

Bierbrigadier? Wie wat waar? Ik kom zelf uit Roermond maar dat had ik nog niet meegekregen.
Maar wat verwacht je dan van een craft pakket, 80% van de brouwerijen heeft nog steeds IPA-achtigen als hun flagships..
  woensdag 28 november 2018 @ 16:19:30 #214
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_183421158
Ik vind het ook nogal interessant om een craft beer mix te kopen als je geen IPA’s en zuur bier lust, want dan heb je inderdaad gewoon al 60% van de craft beers zo’n beetje :P

Moet wel zeggen dat veel Nederlandse brouwerijen nog vnl in andere stijlen brouwen, maar dat zijn meestal abdij-stijlen (die vaak nog een stuk minder zijn dan echte abdij-bieren), en anders ook nog in Engelse of Duitse stijlen. Wat ik overigens enorm jammer vind, op misschien Frontaal na is er eigenlijk geen enkele Nederlandse brouwer die consistent lekkere IPA’s aflevert zoals je bijvoorbeeld hebt met Wylam, Fraugruber of Whiplash.
Makkelijk tweede.
pi_183421174
quote:
6s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:22 schreef pipster het volgende:

[..]

Ik heb wel een flinke selectie die ik moet wegwerken zaterdag. Zin in :)

Ook voor het eerst een bestelling bij Beer Republic gedaan (tja 8 KBS halen 4 betalen, dat kan erger). Gister besteld en nu al binnen, niet gek.
ohhh zou eigenlijk even niets meer kopen maar toch maar even op Beer Republic kijken. KBS blijft een favorietje.

Heb de lijst voor zaterdag op Untappd staan, pfffff de keuze is weer reuze, zelfs puur op rating gaan proeven, alle 4+ rating bieren, wordt al een zware opgave. Maar enorm veel zin in.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:24:42 #216
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_183421249
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het ook nogal interessant om een craft beer mix te kopen als je geen IPA’s en zuur bier lust, want dan heb je inderdaad gewoon al 60% van de craft beers zo’n beetje :P

Moet wel zeggen dat veel Nederlandse brouwerijen nog vnl in andere stijlen brouwen, maar dat zijn meestal abdij-stijlen (die vaak nog een stuk minder zijn dan echte abdij-bieren), en anders ook nog in Engelse of Duitse stijlen. Wat ik overigens enorm jammer vind, op misschien Frontaal na is er eigenlijk geen enkele Nederlandse brouwer die consistent lekkere IPA’s aflevert zoals je bijvoorbeeld hebt met Wylam, Fraugruber of Whiplash.
Ik heb er nog weinig van op, maar dat verse spul van Het Uiltje krijgt toch ook hele positieve reacties?
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_183421355
Laat Verdant maar lekker uitbreiden tegen volgende zomer... :+
  woensdag 28 november 2018 @ 16:41:43 #218
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_183421547
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:31 schreef Seul het volgende:
Laat Verdant maar lekker uitbreiden tegen volgende zomer... :+
Frontaal idem dito denk ik. Halen even 8 ton op met crowdfunding, terwijl ze op 5 ton hadden ingezet. _O_
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_183422063
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:24 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Ik heb er nog weinig van op, maar dat verse spul van Het Uiltje krijgt toch ook hele positieve reacties?
Ik heb eigenlijk alleen maar lauwwarme reacties en wat hele negatieve gehoord
pi_183424009
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:11 schreef Saind het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk alleen maar lauwwarme reacties en wat hele negatieve gehoord
Heb alleen de Mosaic Mammoth ddh gehad, die vond ik erg goed.
pi_183424440
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:53 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Heb alleen de Mosaic Mammoth ddh gehad, die vond ik erg goed.
Ahja die krijgt ook wel stevige ratings

Die met fruit was ruk toch?
pi_183426339
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:11 schreef Saind het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen maar lauwwarme reacties en wat hele negatieve gehoord
waar dan? de ratings zijn overal best hoog... mosaic mammoth was top, amarillo armadillo vond ik zelf iets te zoet/moutig, en nu heb je mosaic moustache (NEIPA en een west coast versie) en die zijn allebei weer jum.

daarentegen heb ik zelf vier-vijf IPA's gehad van Fraugruber en daar vond ik dan weer niks aan.

die DDH IPL van die fresh fast reeks scoorde wat lager maarja dat is ook een beetje inherent aan de stijl, een lager scoort om een of andere reden altijd laag. Lees je door die reviews "wow echt superlekker en hoppig, top!" en dan geven mensen een 3.5/5.0 :')

neem een RIS en pleur die in een vat en je hebt altijd >4.0/5.0
pi_183426828
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:14 schreef racerdkb het volgende:

[..]

waar dan? de ratings zijn overal best hoog... mosaic mammoth was top, amarillo armadillo vond ik zelf iets te zoet/moutig, en nu heb je mosaic moustache (NEIPA en een west coast versie) en die zijn allebei weer jum.

daarentegen heb ik zelf vier-vijf IPA's gehad van Fraugruber en daar vond ik dan weer niks aan.

die DDH IPL van die fresh fast reeks scoorde wat lager maarja dat is ook een beetje inherent aan de stijl, een lager scoort om een of andere reden altijd laag. Lees je door die reviews "wow echt superlekker en hoppig, top!" en dan geven mensen een 3.5/5.0 :')

neem een RIS en pleur die in een vat en je hebt altijd >4.0/5.0
Ja absoluut

Maar hoorde wat kritiek dat die met fruit slecht was/waren op Facebook, en dat de IPA's wat mwaoh waren hoorde ik van wat vrienden van me. Kleine sample size dus

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2018 20:35:32 ]
  woensdag 28 november 2018 @ 20:57:00 #224
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_183427344
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:14 schreef racerdkb het volgende:

[..]

daarentegen heb ik zelf vier-vijf IPA's gehad van Fraugruber en daar vond ik dan weer niks aan.

die DDH IPL van die fresh fast reeks scoorde wat lager maarja dat is ook een beetje inherent aan de stijl, een lager scoort om een of andere reden altijd laag. Lees je door die reviews "wow echt superlekker en hoppig, top!" en dan geven mensen een 3.5/5.0 :')

neem een RIS en pleur die in een vat en je hebt altijd >4.0/5.0
Oe, ik vond de Fraugrubers tot nu toe juist allemaal enorm lekker (op een na, die brandde echt gek hard in mijn keel). Had er laatst ook één uit de Duitse reeks ‘Monsters of New England’, die was ook absurd goed.

Ik geef lagers vaak lager omdat ik ze wat meer casual wegdrink, ze drinken wat minder intens ofzo. De (weinige) IPL’s en Imperial Pilsners die ik heb gehad hadden een beetje hetzelfde, het is allemaal wel lekker maar het drinkt gewoon te makkelijk door. Met een goede imp stout of 44cl NEIPA doe ik zo een Netflix-avondje, een lager volstaat minder. Maar dat is mijn mening.

Je merkt ook wel de verschillen wanneer een brouwerij er een imp stout ingooit, als je een 3.60 of 3.70 ziet voor een stout denk je van ‘wow dat is bagger!’. Zie je het bij een pilsner, dan is het ineens heel hoog.

Stiekem let ik zelf ook veel te veel op de rating van een bier bij het kopen en het proeven. Het verandert ook je perceptie, van ‘ik ga nu iets heel goeds drinken!’. Om een voorbeeld te noemen, als de Barrel Blend IV van laatst in een blik had gezeten met de naam: ‘Gulpener Krachtige Stout!’, dan had ik het vermoedelijk niet zo hoog gegeven.
Makkelijk tweede.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:26:56 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183428121
quote:
6s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:22 schreef pipster het volgende:

[..]

Ik heb wel een flinke selectie die ik moet wegwerken zaterdag. Zin in :)

Ook voor het eerst een bestelling bij Beer Republic gedaan (tja 8 KBS halen 4 betalen, dat kan erger). Gister besteld en nu al binnen, niet gek.
Heb er ook maar even 16 besteld voor de feestdagen :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')