abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 oktober 2018 @ 23:02:45 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_182806151
Ik ben niet echt iemand die het Eredivisie voetbal volledig volgt, maar er valt me dit jaar wel iets op aan de huidige stand. Ik zie namelijk FC Groningen, normaal gesproken een middenmoot tot subtop club, helemaal onderaan bengelen. En vorig jaar de verrassende degradatie van FC Twente. Volgens sommigen is degradatie financieel zo'n zware klap (bv. tav tv rechten) dat het erg moeilijk is voor zo'n club, bv. als FC Twente om weer terug te komen in de eredivisie. Op het moment doet FC Twente het aardig goed in de 2e divisie (Eerst altijd Jupiler league, nu Keukenkampioen league), maar eenmaal daar is het pompen of verzuipen voor een voormalige subtopper (en zelfs kampioen voor een paar jaar terug). En FC Groningen heeft ook verscheidene jaren gekend dat ze bijzonder hoog in de rankings stonden. Maar nu bungelt de 'trots van het noorden' helemaal onderaan. Ik denk dat menig Heerenveen supporter er niet rouwig om zou zijn dat Groningen degradeert, maar ik vind eigenlijk niet (net als bij Twente) dat die club in 2e divisie thuis hoort. Clubjes zoals De Graafschap, Willem II, Excelsior, dat zijn echt van die heen en weer hoppers van en naar de Eredivisie.
  maandag 29 oktober 2018 @ 06:57:59 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_182808879
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:02 schreef TechnoCat het volgende:
Ik ben niet echt iemand die het Eredivisie voetbal volledig volgt, maar er valt me dit jaar wel iets op aan de huidige stand. Ik zie namelijk FC Groningen, normaal gesproken een middenmoot tot subtop club, helemaal onderaan bengelen. En vorig jaar de verrassende degradatie van FC Twente. Volgens sommigen is degradatie financieel zo'n zware klap (bv. tav tv rechten) dat het erg moeilijk is voor zo'n club, bv. als FC Twente om weer terug te komen in de eredivisie. Op het moment doet FC Twente het aardig goed in de 2e divisie (Eerst altijd Jupiler league, nu Keukenkampioen league), maar eenmaal daar is het pompen of verzuipen voor een voormalige subtopper (en zelfs kampioen voor een paar jaar terug). En FC Groningen heeft ook verscheidene jaren gekend dat ze bijzonder hoog in de rankings stonden. Maar nu bungelt de 'trots van het noorden' helemaal onderaan. Ik denk dat menig Heerenveen supporter er niet rouwig om zou zijn dat Groningen degradeert, maar ik vind eigenlijk niet (net als bij Twente) dat die club in 2e divisie thuis hoort. Clubjes zoals De Graafschap, Willem II, Excelsior, dat zijn echt van die heen en weer hoppers van en naar de Eredivisie.
Excelsior doet het al jaren prima in de eredivisie met een kleine begroting. Die heeft zich wat mij betreft wel bewezen als Eredivisieclub. Ook Willem II heeft de zware jaren achter zich liggen.

Ik denk dat Groningen er wel bovenop komt. Ze hebben een paar zware tegenstanders gehad, blessures, gebrek aan leiderschap en negatief moraal na vorig seizoen.
Maar ook gewoon pech. Tegen PEC Zwolle hadden ze meer verdiend (gelukkig won PEC zeg ik als Zwolle supporter), en ook tegen PSV had er een punt in gezeten. Het is vervelend als de punten uitblijven en ik denk dat een trainerswissel op dit moment ook vrij weinig zin heeft. Buijs heeft gewoon de botte pech dat het aan kwaliteit ontbreekt en ook qua cultuur is het al jaren niet pluis daar.

Padt incident is niets nieuws. Die dronk voorheen regelmatig na de training 3-4 baco's. Die is vaker in de binnenstad zwalkend gesignaleerd.
Geen degelijk scoutnetwerk, een steeds leger wordend stadion, Kemkers die er zomaar uit werd gebonjourd omdat het niet boterde met anderen, een trainingscomplex dat tijden rommelde, Mahi, Veldwijk en nog een paar jongens waar het mee rommelde....

Tl;dr, ik denk dat wanneer er in de winterstop niet een beetje kwaliteit in wordt gestopt en Jans aanblijft als TD, dan gaat het mis. De playoffs worden dit seizoen rete spannend.
Sparta sowieso, Twente, Almere, Roda, Go Ahead, Den Bosch (die hebben echt een leuk elftal!) Misschien nog NEC en/of Cambuur die aan kunnen haken.
Dat is geen kattenpis als je een kutseizoen draait in de Eredivisie en weinig vertrouwen hebt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 14:47:26 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182815326
Wat wimderon zegt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')