abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 november 2018 @ 22:57:34 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182948285
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 22:40 schreef RensAjacied het volgende:

Dit was absoluut geen topshow
Eens.
Alleen de Braziliëmix was vermakelijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 november 2018 @ 23:00:33 #202
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182948333
Dit is wel precies wat Arjen bedoelde.

Aan het woord kernenergie hangt een negatief stigma, net als wintertijd, terwijl het de veiligste vorm van energie is. Mensen horen kernenergie en denken meteen aan Hiroshima en Nagasaki.

Als er een elektriciteitsmast op een huis gaat niemand roepen dat het een onveilige vorm van energie is.
  zondag 4 november 2018 @ 23:04:17 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182948407
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 23:00 schreef Ixnay het volgende:
Dit is wel precies wat Arjen bedoelde.

Aan het woord kernenergie hangt een negatief stigma, net als wintertijd, terwijl het de veiligste vorm van energie is. Mensen horen kernenergie en denken meteen aan Hiroshima en Nagasaki.

Als er een elektriciteitsmast op een huis gaat niemand roepen dat het een onveilige vorm van energie is.
Dat waren atoombommen.
De meeste (bijna) kernenergierampen vergat Lubach gemakshalve verder dus maar even.
https://www.alletop10lijs(...)cleaire-rampen-ooit/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Sport zondag 4 november 2018 @ 23:06:09 #204
274204 crew  Mexicanobakker
pi_182948455
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 22:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Fukushima is wel een non argument omdat er inderdaad nog wel meer slachtoffers kunnen komen...

Zo snel gaat dat niet...
Mee eens ja, Tsjernobyl heeft ook jaren geduurd
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_182948948
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 22:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Matig onderwerp dit, je kunt nu nog niets definitief zeggen over het aantal doden. Ik woon in de buurt van Tihange en zou toch best blij zijn als die lekkende centrale dicht gaat.
Nu ben ik wel heel benieuwd. Woon je in Luik? Woon je in Namen? Waarom heb je een UI van Erzgebirge Aue?
  zondag 4 november 2018 @ 23:43:21 #206
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_182949047
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 23:00 schreef Ixnay het volgende:
Dit is wel precies wat Arjen bedoelde.

Aan het woord kernenergie hangt een negatief stigma, net als wintertijd, terwijl het de veiligste vorm van energie is. Mensen horen kernenergie en denken meteen aan Hiroshima en Nagasaki.

Als er een elektriciteitsmast op een huis gaat niemand roepen dat het een onveilige vorm van energie is.
Op zich terechte vraag, risico van kernenergie vs Klimaatdoelstellingen.

Hij mistte wel paar punten. Zo is er helemaal niet zoveel uranium beschikbaar, en zeker niet als een structurele oplossing. En ligt dat ook vaak nog in dubieuze landen.

De aardbeving werd niet in de schaal van Richter gemeten. Al jaren niet meer. Hardnekkig misverstand in de media.

En dat de as van de aarde verschoven zou zijn ofzo is helemaal geen feit. Is ook niet feitelijk gemeten. 1 wetenschapper heeft dat eens geroepen en is veel overgenomen. Die heeft zelf ook gezegd dat het een theoretisch idee is, nooit empirisch gemeten.

Zijn ook stukken geschreven die dat ontkrachten, maar dat haalt de media nauwelijks. Had wel verwacht dat de redactie dat zou hebben gevonden.

Hij liet wel mooi zien dat zo'n Greenpeace voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. En het is goed die discussie wat rationeler te voeren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 4 november 2018 @ 23:47:49 #207
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_182949106
quote:
11s.gif Op zondag 4 november 2018 23:36 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Nu ben ik wel heel benieuwd. Woon je in Luik? Woon je in Namen? Waarom heb je een UI van Erzgebirge Aue?
Hoho, die was van BSG Zentra Wismut Aue he ;-) Ik woon in het Heuvelland.
En die UI heb ik omdat ik fan ben van Erzgebirge Aue. Prachtige club!

[ Bericht 3% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 04-11-2018 23:55:58 ]
Rini dankjewel.
  zondag 4 november 2018 @ 23:58:01 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_182949235
Heb niet gekeken, maar de ramp van Fukushima is ook nog wel wat groter dan "alleen" de doden. Door de schaamtecultuur praten de Japanners er niet graag over waardoor je al gauw het idee krijgt dat het wel over is, maar er zijn nog 100.000 mensen ontheemd, een gedeelte waarvan nooit terug kan naar huis. Er zijn nog altijd hele gebieden waar je niet mag wonen of zelfs niet mag komen, en alleen het afbreken van de kerncentrale gaat nog 40 jaar duren. Kun je je voorstellen dat een heel gebied in Nederland waar 100.000 mensen woonden (landelijk gebied, niet enkel een stad) vijftig jaar lang onbewoonbaar is?

(Ja Limburg, maar ik bedoel letterlijk)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182949256
Kernenergie stoot van wieg tot graf wel degelijk CO2 uit...

quote:
Is kernenergie de oplossing?
De hoeveelheid kernenergie welk in Nederland wordt geproduceerd is 1,1% van het totale energieverbruik.
Vaak wordt gesteld dat kernenergie CO2 vrij is en dat dit de oplossing voor het probleem is. Als we kijken vanaf het begin tot het eind van het gehele proces blijkt dit niet zo te zijn. Er is zeer zeker CO2 uitstoot, voornamelijk indirecte CO2 uitstoot. Al tijdens de bouw van een kerncentrale komt CO2 vrij doordat er van conventionele machines en bouwmethodes gebruik wordt gemaakt. Waaronder het vervoer van bouwmaterialen en het vervaardigen van deze bouwmaterialen. Ook bij de ontmanteling van een centrale zal er door het gebruik van conventionele machines CO2 uitstoot zijn.

Bij de winning van uraniumerts komt het meeste CO2 vrij. Het erts welk op dit moment wordt gewonnen is van hoge kwaliteit met een gemiddeld uraniumgehalte van 0,1 procent. In 1000 kilo gesteente zit dus 1 kilo uranium. De indirecte CO2 uitstoot voor het winnen van dit uranium komt op ongeveer 33 % van de totale uitstoot van een gascentrale. Bij een erts met een percentage 0,013% zal de CO2 uitstoot hoger zijn dan van een traditionele gascentrale.Echter de hoeveelheid erts met percentage van 0,1 is beperkt. Zodra men uranium erts begint te gebruiken met een lager percentage uranium dan neemt de uitstoot van CO2 steeds meer toe.Dit betekent dat er steeds meer energie in het proces gestopt moet worden om uranium te verkrijgen.De netto energie opbrengst van een kerncentrale zal hierdoor afnemen. Met het meeste rijke uraniumerts duurt het nu al 10 jaar voordat een kerncentrale meer energie opwekt dan dat het gekost heeft om het te bouwen en draaiende te houden. Bij erts met een percentage van 0,05% of lager produceert een kerncentrale netto geen energie meer.

Als er meerdere kerncentrales gebouwd zouden worden betekent dit ook een grotere vraag naar uraniumerts. Hierdoor zullen de huidige uranium rijke ertsen sneller opraken. Om toch aan de vraag te kunnen voldoen zal men genoodzaakt zijn minder rijke uranium ertsen te exploiteren met een verhoging van CO2 uitstoot tot gevolg. Wereldwijd gebruiken alle kerncentrales nu samen 68.000 ton uranium. Volgens een onderzoek door het WNA(World Nuclear Association) zijn de huidige voorraden 5327200 ton. Met het huidige gebruik zullen deze voorraden over 78 jaar op zijn.

Vanaf de bouw van de centrale, het delven van uraniumerts, het verrijken van uranium, onderhoud, transport tot het verwerking van de afvalstroom is conventionele proces industrie met CO2 uitstoot. De nucleaire reactor is het enige deel van een kerncentrale welk geen CO2 uitstoot heeft.

Bron: https://wetenschap.infonu(...)ie-wel-co2-vrij.html
  Redactie Sport maandag 5 november 2018 @ 00:13:00 #210
274204 crew  Mexicanobakker
pi_182949452
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 23:59 schreef MaGNeT het volgende:
Kernenergie stoot van wieg tot graf wel degelijk CO2 uit...

[..]

Dan doen windmolens dat ook...

Die hebben hetzelfde probleem dat productie terugwinnen heel lang duurt, nog veel langer dan 10 jaar
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_182949471
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 00:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan doen windmolens dat ook...
Klopt absoluut, maar die verdienen dat energetisch in 4 tot 8 maand terug, geen 10 jaar. Op zee kan dat uitlopen tot 12 maand.

En dat is incl fabricage, plaatsing, onderhoud, afvoeren na 20-25 jaar en recycling metalen.

Edit:

quote:
terugverdientijd
Voor zowel wind op land als offshore windparken geldt dat deze in minder dan een jaar hun energetische voetstap hebben terugverdiend, terwijl de totale levensduur van een turbine 25 jaar is. Wind op land scoort het beste, na maximaal 5,5 maanden is de energie-investering terugverdiend. Voor wind op zee is dat na maximaal 10,5 maanden.

Voor het onderzoek werden twee offshore windparken onderzocht met elk 80 turbines en twee windparken op land met 20 turbines. Voor de analyse van de landparken werd gerekend met een gemiddelde windsnelheid van 8.5 meter per seconde.

CO2-besparing
Bij het opwekken van windenergie wordt ook CO2 uitgestoten maar een stuk minder dan bij fossiele verbranding. De onderzochte offshore windparken wekken gedurende hun 25-jarige bestaan 53 miljoen MWh op, daarbij wordt 7 gram CO2 per kWh uitgestoten. Bij fossiele brandstoffen is dat gemiddeld 865 g/kWh. Gedurende de levenscyclus bespaart een windpark 45 miljoen ton CO2 in vergelijking met fossiele verbranding
Siemens is zelfs nog iets optimistischer dan Wiki.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-11-2018 00:25:50 ]
pi_182949905
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 23:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Hoho, die was van BSG Zentra Wismut Aue he ;-) Ik woon in het Heuvelland.
En die UI heb ik omdat ik fan ben van Erzgebirge Aue. Prachtige club!
Ben je weleens in het stadion geweest?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2018 00:58:25 ]
  maandag 5 november 2018 @ 04:12:42 #213
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_182950915
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 23:58 schreef speknek het volgende:
Heb niet gekeken, maar de ramp van Fukushima is ook nog wel wat groter dan "alleen" de doden. Door de schaamtecultuur praten de Japanners er niet graag over waardoor je al gauw het idee krijgt dat het wel over is, maar er zijn nog 100.000 mensen ontheemd, een gedeelte waarvan nooit terug kan naar huis. Er zijn nog altijd hele gebieden waar je niet mag wonen of zelfs niet mag komen, en alleen het afbreken van de kerncentrale gaat nog 40 jaar duren. Kun je je voorstellen dat een heel gebied in Nederland waar 100.000 mensen woonden (landelijk gebied, niet enkel een stad) vijftig jaar lang onbewoonbaar is?

(Ja Limburg, maar ik bedoel letterlijk)
Ik dacht dat het gebied qua oppervlakte te vergelijken was met België. Mogelijk is niet dat hele gebied zo extreem radioactief dat het nog heel lang onbewoonbaar is, maar ik vond toch dat Lubach daar wel heel makkelijk aan voorbij ging. En om dat dan als voorbeeld te noemen van de veiligheid van kernenergie vind ik wel vrij dubieus.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 5 november 2018 @ 07:15:49 #214
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_182951249
quote:
11s.gif Op maandag 5 november 2018 00:54 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Ben je weleens in het stadion geweest?
Zeker, maar na de verbouwing nog niet. Staat uiteraard wel op de planning. Pik per seizoen sowieso altijd een paar potjes in Noord-Rijn Westfalen mee. Naar Aue zelf moet qua planning ook maar net uitkomen omdat ze de wedstrijden in de 2e Bundesliga vaak pas een paar weken van tevoren pas inplannen.
Rini dankjewel.
  Redactie Sport maandag 5 november 2018 @ 07:39:56 #215
274204 crew  Mexicanobakker
pi_182951364
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 00:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt absoluut, maar die verdienen dat energetisch in 4 tot 8 maand terug, geen 10 jaar. Op zee kan dat uitlopen tot 12 maand.

En dat is incl fabricage, plaatsing, onderhoud, afvoeren na 20-25 jaar en recycling metalen.

Edit:

[..]

Siemens is zelfs nog iets optimistischer dan Wiki.
Oh dat is wel een stuk sneller dan voorheen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_182951555
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 07:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Oh dat is wel een stuk sneller dan voorheen
Was tien jaar geleden ook al zo ;)
Helaas is de "kroegpraat" nog steeds dat een windmolen niet rendabel is.

Energetisch zeker, binnen een jaar.
Economische terugverdientijd hangt het af van de energieprijs én of je de echte prijs voor alternatieven doorrekent.
pi_182951803
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Was tien jaar geleden ook al zo ;)
Helaas is de "kroegpraat" nog steeds dat een windmolen niet rendabel is.

Energetisch zeker, binnen een jaar.
Economische terugverdientijd hangt het af van de energieprijs én of je de echte prijs voor alternatieven doorrekent.
Grote probleem is dat al stouw je heel Nederland vol met zonnecellen en windmolens... tijdens windloze nachten, heb je er geen flikker aan en zul je je elektriciteit gewoon ouderwets moeten opwekken. Dat houdt dus in dat je je capaciteit kolen/gas centrales niet kan verminderen en dat ze continue op stand-by moeten staan. Het inschakelen op het moment van een tekort levert ongelooflijk veel co2 op
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182953385
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Grote probleem is dat al stouw je heel Nederland vol met zonnecellen en windmolens... tijdens windloze nachten, heb je er geen flikker aan en zul je je elektriciteit gewoon ouderwets moeten opwekken. Dat houdt dus in dat je je capaciteit kolen/gas centrales niet kan verminderen en dat ze continue op stand-by moeten staan. Het inschakelen op het moment van een tekort levert ongelooflijk veel co2 op
Daarom is het ook verstandig op zoveel mogelijk paarden te gokken, met andere woorden spreiden. Naast wind en zon kan je ook nog gebruik maken van waterkracht en getijde energie. Die laatste is redelijk regelmatig en goed tevoren te berekenen. Daarnaast hebben we nog biomassa natuurlijk.

Maar de grote klapper is natuurlijk energie gebruiken als het voorradig is en vooral inzetten op opslagmethoden.
pi_182960498
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 23:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Op zich terechte vraag, risico van kernenergie vs Klimaatdoelstellingen.

Hij mistte wel paar punten. Zo is er helemaal niet zoveel uranium beschikbaar, en zeker niet als een structurele oplossing. En ligt dat ook vaak nog in dubieuze landen.

De aardbeving werd niet in de schaal van Richter gemeten. Al jaren niet meer. Hardnekkig misverstand in de media.

En dat de as van de aarde verschoven zou zijn ofzo is helemaal geen feit. Is ook niet feitelijk gemeten. 1 wetenschapper heeft dat eens geroepen en is veel overgenomen. Die heeft zelf ook gezegd dat het een theoretisch idee is, nooit empirisch gemeten.

Zijn ook stukken geschreven die dat ontkrachten, maar dat haalt de media nauwelijks. Had wel verwacht dat de redactie dat zou hebben gevonden.

Hij liet wel mooi zien dat zo'n Greenpeace voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. En het is goed die discussie wat rationeler te voeren.
Precies: Hij wil het uit de taboesfeer halen. Dat is wat anders dan gelijk "Hosanna Kernenergie" te roepen. Ik heb net als Lubach een hekel aan mensen die geen tegenargumenten willen horen en gelijk hun oren dichtstoppen en hard "La La La Ik wil niks horen!!!" lopen te tetteren.
Zoiets van "Ik ben nu eenmaal links, net als al mijn vrindjes, dus ben ik automatisch tegen kernenergie, anders pas ik niet meer in de groep".
Dit geldt trouwens ook voor de conservatieve kant van Nederland. Zoals bv het CDA die geen informatie over de gevaren van XTC meer wil onderzoeken, omdat hun achterban sobieso tegen "dat spul" is, en die zijn toch niet te overtuigen, maar zijn wel belangrijk stemvee.
Waarom noem ik bovenstaand voorbeeld? Omdat dat een paar weken geleden ter sprake kwam bij Lubach.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_182962131
De PVV pleit volgens mij al lang voor kernenergie, maar dan de variant met thorium.
  maandag 5 november 2018 @ 18:04:15 #221
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182962175
Hij heeft het alleen maar over menselijke doden om de ernst van de ramp te beschrijven :N
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182962482
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 18:02 schreef Chai het volgende:
De PVV pleit volgens mij al lang voor kernenergie, maar dan de variant met thorium.
Die is er voorlopig niet.

https://wisenederland.nl/kernenergie/thorium
pi_182963231
Dat Brazilië filmpje _O-
pi_182970626
20 miljard voor een kerncentrale en nog 30 miljard om hem aan de gang te houden...

¤2941 per inwoner van Nederland...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')