Zelf heb ik ook veel valuta achter de hand. Voor de volgende beurscrash is het handig om dat te hebben voor aankoop van vastgoed of andere beleggingen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:18 schreef Lunatiek het volgende:
Bedenk me net dat je vroeger enkele procenten rente kreeg over spaargeld, dat stelt nu niks meer voor. Dus lijkt me dat je een buffer hebt van een bepaald bedrag en dat je met de rest van het geld iets zinnigs gaat doen (investeren, beleggen).
De buffer zal min of meer inkomensafhankelijk zijn. Wie netto per maand 1200 ontvangt heeft immers een ander uitgavenpatroon dan iemand die het dubbele of meer krijgt.
Daarom kun je aan investeringen gaan denken, die zich snel kunnen terugbetalen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:22 schreef YebCar het volgende:
[..]
Zelf heb ik ook veel valuta achter de hand. Voor de volgende beurscrash is het handig om dat te hebben voor aankoop van vastgoed of andere beleggingen.
Alles in beleggingen stoppen, dan kan je ook niet inspringen als het echt goedkoop is.
Wat is dit voor onzinquote:Op zondag 28 oktober 2018 09:50 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Alles boven de 25k op de bank is veel te veel. Vooral als je nog zo jong bent.
quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:43 schreef boekenplank. het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin. Is juist verstandig om op die leeftijd een buffer te hebben. 25k is daarnaast niet extreem veel geld ofzo.
Nee, het is onwaar en een narcistische poging om te pochen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 09:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zo kan je een zelfstandige woonruimte best noemen hoor. Zeker als je uit je studentenkamer komt.
Zeggen dat je een eigen huurwoning hebt is pochen?quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:47 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Nee, het is onwaar en een narcistische poging om te pochen.
Naja, misschien om in te kunnen stappen in de woningmarkt. TS was een student, dus ja. Dan is zoń bedrag vrij snel op.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En wat moet je met een buffer van meer dan 25k?
Wat een onzin.
Maar als je niet werkloos wordt kan je beter een grote buffer hebben. Spaar jij om deze reden precies tot de max buffer?quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:55 schreef Lunatiek het volgende:
Kijk, de buffer van Nibud is 5000 en meer is niet verstandig als je werkloos wordt en in de bijstand komt. Dan mag je eerst dat spaargeld opmaken voordat je een uitkering krijgt
Nee, ik niet, al zal ik als ik in de WW kom wel zorgen dat mocht het overgaan op bijstand dat geld gewoon weg is.quote:Op zondag 28 oktober 2018 11:13 schreef bamibij het volgende:
[..]
Maar als je niet werkloos wordt kan je beter een grote buffer hebben. Spaar jij om deze reden precies tot de max buffer?
TS heeft geen studieschuld en 30K spaargeld. Ik ken er genoeg bij wie dat andersom isquote:Op zondag 28 oktober 2018 11:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, ik niet, al zal ik als ik in de WW kom wel zorgen dat mocht het overgaan op bijstand dat geld gewoon weg is.
Ik kwam op het idee toen ik de PoHi van TS laswat een skere gast.
Haha wel geniaal jaquote:Op zondag 28 oktober 2018 11:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, ik niet, al zal ik als ik in de WW kom wel zorgen dat mocht het overgaan op bijstand dat geld gewoon weg is.
Ik kwam op het idee toen ik de PoHi van TS laswat een skere gast.
Vergeet niet dat "ik dreig te worden ontslagen" topic, met z'n vier maanden werk op uitzendbasis als werkverleden voor een eventuele ontslagvergoedingquote:Op zondag 28 oktober 2018 11:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha wel geniaal ja"Ik ben student"
ander topic: "Ik heb jarenlang in het bedrijfsleven gewerkt, nu wil ik misschien bij de gemeente werken"
ander topic: "Ik wil antikraak gaan wonen"
En in augustus precies een zelfde topic als deze. Toen had ie nog maar 23 K
Verzonnen topicsquote:Op zondag 28 oktober 2018 11:23 schreef bamibij het volgende:
[..]
TS heeft geen studieschuld en 30K spaargeld. Ik ken er genoeg bij wie dat andersom is
haha die had ik niet eens gelezen. Tja, het praktisch nut van zulke fratsen ontgaat me. Het heeft wel amusementswaarde. Wel een beetje zonde voor de mensen die er echt serieus op ingaan.quote:Op zondag 28 oktober 2018 11:30 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Vergeet niet dat "ik dreig te worden ontslagen" topic, met z'n vier maanden werk op uitzendbasis als werkverleden voor een eventuele ontslagvergoeding
Als je in de ww komt wordt het weer anders, dan is die 25k niet zo’n ramp. Ook voor huizenbezitters is een hogere buffer nuttig.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:55 schreef Lunatiek het volgende:
Kijk, de buffer van Nibud is 5000 en meer is niet verstandig als je werkloos wordt en in de bijstand komt. Dan mag je eerst dat spaargeld opmaken voordat je een uitkering krijgt
Geniet van het leven, zonder direct je zorgen te maken?quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Nee, je ww tijd moet je gebruiken om òf nieuw werk te vinden, of om die buffer te reduceren. Want anders krijg je na die paar maanden geen bijstand, terwijl je die buffer mooi had kunnen gebruiken voor nieuwe dingen/kwalitatieve vervanging van oude dingen, cursussen, opzetten eigen bedrijf, vakantie etc. Dingen die je kunt gebruiken als je geen geld meer hebt om degelijke kwaliteit te kopen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 11:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als je in de ww komt wordt het weer anders, dan is die 25k niet zo’n ramp. Ook voor huizenbezitters is een hogere buffer nuttig.
Lekker genieten in je antikraakpand terwijl je de kans hebt een bescheiden koopwoning te kopen die zijn waarde behoud en met veel klussen flink in waarde kan stijgen?quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:00 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Geniet van het leven, zonder direct je zorgen te maken?
Antikraak is in ieder geval niet genieten. Wel prettig als je niet anders kan, maar met zoveel op de bank zou ik een andere keuze maken.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Lekker genieten in je antikraakpand terwijl je de kans hebt een bescheiden koopwoning te kopen die zijn waarde behoud en met veel klussen flink in waarde kan stijgen?
Is ook een mogelijkheid.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Lekker genieten in je antikraakpand terwijl je de kans hebt een bescheiden koopwoning te kopen die zijn waarde behoud en met veel klussen flink in waarde kan stijgen?
Wacht maar tot je in de grote mensen wereld komt en een eigen huis wat wil verbouwen, nieuwe keuken nieuwe vloer alles laten stucen en weg 25kquote:Op zondag 28 oktober 2018 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat een onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |