abonnement Unibet Coolblue
pi_182773733
quote:
'Turkse politie denkt dat verdwenen journalist is vermoord in consulaat

De Turkse politie gaat ervan uit dat de prominente Saudische journalist Jamal Khashoggi is vermoord in het consulaat van Saudi-Arabië in Istanbul. Anonieme overheidsbronnen vertellen dat aan persbureau Reuters en aan The Washington Post.

"We denken dat de moord is gepland en dat het lichaam het consulaat is uitgebracht", zegt een van hen. De Saudische consul zegt tegen Reuters dat zijn land meehelpt met de zoektocht naar de journalist. Hij wil niets weten van Khashoggi's verdwijning.

Een Turkse journalist meldt op Twitter dat de Turkse politie zondag een video zal publiceren over de zaak-Khashoggi. Ook suggereert hij dat president Erdogan er iets over zal zeggen.
'Turkse politie denkt dat verdwenen journalist is vermoord in consulaat
Khashoggi wordt sinds afgelopen dinsdag vermist, nadat hij het consulaat in de Turkse stad was binnengegaan. Hij had een afspraak voor trouwpapieren. Zijn Turkse verloofde wachtte op hem, maar heeft hem niet naar buiten zien komen.

De 59-jarige Jamal Khashoggi is een van de bekendste journalisten van Saudi-Arabië en een van de weinige die kritisch durft te zijn op de machthebbers. Een jaar geleden vertrok hij naar de Verenigde Staten omdat de grond hem te heet onder de voeten werd. Hij publiceerde sindsdien vooral in The Washington Post.
https://nos.nl/artikel/22(...)rd-in-consulaat.html

Saoedi-Arabië levert verdachten moord op Khashoggi niet uit

Ik ben benieuwd hoe Saoedi-Arabië deze doofpot gaat opdienen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182774652
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe S.A. deze doofpot gaat opdienen.
Media-aandacht staat in Saudi Arabia gelijk aan Mediahysterie
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182774666
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:04 schreef Digi2 het volgende:

Ik ben benieuwd hoe Saoedi-Arabië deze doofpot gaat opdienen.
Met heel veel gedraai en in afstemming met de VS
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182799032
https://www.express.co.uk(...)ical-weapons-use/amp

"MURDERED journalist Jamal Khashoggi was about to disclose details of Saudi Arabia’s use of chemical weapons in Yemen, sources close to him said last night. The revelations come as separate intelligence sources disclosed that Britain had first been made aware of a plot a full three weeks before he walked into the Saudi consulate in Istanbul."

Als dit waar is...
pi_182799471
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:40 schreef Peunage het volgende:
https://www.express.co.uk(...)ical-weapons-use/amp

"MURDERED journalist Jamal Khashoggi was about to disclose details of Saudi Arabia’s use of chemical weapons in Yemen, sources close to him said last night. The revelations come as separate intelligence sources disclosed that Britain had first been made aware of a plot a full three weeks before he walked into the Saudi consulate in Istanbul."

Als dit waar is...
Die bron heeft de gewoonte de grootste onzin te verkopen.
Maar.. het zou kunnen natuurlijk.
pi_182805204
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:56 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die bron heeft de gewoonte de grootste onzin te verkopen.
Maar.. het zou kunnen natuurlijk.
Je verwacht dat zo'n info in de eerste plaats van correspondenten ter plaatse komt. Niet van iemand in Turkije of de VS.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182846627
De Turkse beurs is sinds dit incident wel aan het dalen ipv stijgen dus een positief effect heeft het nog niet gehad, voor Turkije wat dat betreft.


https://www.bloomberg.com/quote/XU100:IND
pi_182847046
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:58 schreef WammesWaggel het volgende:
De Turkse beurs is sinds dit incident wel aan het dalen ipv stijgen dus een positief effect heeft het nog niet gehad, voor Turkije wat dat betreft.

https://www.bloomberg.com/quote/XU100:IND
Elke beurs is gezakt de afgelopen weken...
pi_182847118
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Elke beurs is gezakt de afgelopen weken...
Maar geen enkele andere beurs zou een influx van kapitaal uit Riyadh mogen verwachten ;)
pi_182872526
In Nederland en de VS is een lichaam niet vereist juridisch gezien.
Turkije en SA? Geen idee.
pi_182882767
Ook een vreemd verhaal...

Mystery surrounds deaths of Saudi sisters found in New York

https://www.bbc.com/news/amp/world-us-canada-46039480

https://abcnews.go.com/US(...)pe/story?id=58848003
pi_182887136
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:30 schreef kitano het volgende:
Ook een vreemd verhaal...

Mystery surrounds deaths of Saudi sisters found in New York

https://www.bbc.com/news/amp/world-us-canada-46039480

https://abcnews.go.com/US(...)pe/story?id=58848003
De hitsquads van MBS zijn goed bezig maşallah.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182887148
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182887800
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:30 schreef kitano het volgende:
Ook een vreemd verhaal...

Mystery surrounds deaths of Saudi sisters found in New York

https://www.bbc.com/news/amp/world-us-canada-46039480

https://abcnews.go.com/US(...)pe/story?id=58848003
Uit het eerste artikel:
quote:
´The Associated Press, citing New York police, said that the day before their bodies were discovered, their mother received a call from an official at the Saudi embassy ordering the family to leave because the girls had applied for political asylum.´
Hoe de hell wist de Saudi-Arabische ambassade dat de zusjes politiek asiel verzochten?
pi_182888035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:17 schreef Bilge het volgende:

Hoe de hell wist de Saudi-Arabische ambassade dat de zusjes politiek asiel verzochten?
Omdat de Amerikanen een wit voetje willen halen bij MBS en zijn kliek door saudische dissidenten te verkopen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182892776
Politiek asiel houdt in dat het herkomstland om politieke redenen levensgevaarlijk is. Als vluchteling geef je aan dat levensgevaarlijke regime niet door dat je bent weggevlucht naar land x. Dat is net zo onrealistisch als aan een huurmoordenaar je actuele locatie doorgeven.

Kushner, een afgetapt telefoontje van een loslippig familielid of een liegende moeder die de politie op een dwaalspoor aanstuurt lijken mij realistischere scenario's.
pi_182907224
Erdogan plots opvallend mild over Bin Salman.

’Opdracht moord Khashoggi komt uit hoogste kringen’ :

https://www.telegraaf.nl/(...)-uit-hoogste-kringen
pi_182907430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 21:19 schreef gynaika het volgende:
Erdogan plots opvallend mild over Bin Salman.

’Opdracht moord Khashoggi komt uit hoogste kringen’ :

https://www.telegraaf.nl/(...)-uit-hoogste-kringen
:') ^2
Je weet totaal niet waar je over praat.
  vrijdag 2 november 2018 @ 22:13:21 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182912728
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 21:19 schreef gynaika het volgende:
Erdogan plots opvallend mild over Bin Salman.

Waaruit concludeer je dat?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182914637
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2018 01:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waaruit concludeer je dat?
Gewoon het artikel in zijn totaliteit lezen:

Quote:
Erdogan schrijft ook dat de twee landen vriendschappelijke relaties onderhouden en dat de affaire Khashoggi niet als een ’probleem’ voor de twee landen moeten worden gezien. „Ik geloof voor geen seconde dat koning Salman, de bewaarder van de heilige moskeeën, opdracht gaf Khashoggi te vermoorden.”
pi_182915197
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 08:45 schreef gynaika het volgende:

[..]

Gewoon het artikel in zijn totaliteit lezen:

Quote:
Erdogan schrijft ook dat de twee landen vriendschappelijke relaties onderhouden en dat de affaire Khashoggi niet als een ’probleem’ voor de twee landen moeten worden gezien. „Ik geloof voor geen seconde dat koning Salman, de bewaarder van de heilige moskeeën, opdracht gaf Khashoggi te vermoorden.”
Erdogan was in heel de affaire al milder tegen de koning dan tegen MBS, niet?
pi_182916111
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 08:45 schreef gynaika het volgende:

[..]

Gewoon het artikel in zijn totaliteit lezen:

Quote:
Erdogan schrijft ook dat de twee landen vriendschappelijke relaties onderhouden en dat de affaire Khashoggi niet als een ’probleem’ voor de twee landen moeten worden gezien. „Ik geloof voor geen seconde dat koning Salman, de bewaarder van de heilige moskeeën, opdracht gaf Khashoggi te vermoorden.”
MBS is de zoon van koning salman. erdo lijkt vader en zoon uit elkaar te willen drijven door MBS totaal niet te benoemen en koning salman alle lof te geven, zoals in deze quote.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182921668
quote:
de telegraaf herinnert mij weer eens waarom ik het platform zo veel mogelijk probeer te mijden. ze refereren naar een artikel uit de washington post, maar begrijpen kennelijk niet wat het artikel, een opinistuk van erdo, probeert duidelijk te maken. onderstaande tweet vat het goed samen

p_zalewski twitterde op zaterdag 03-11-2018 om 11:43:06 This is the closest Erdogan has come to accusing MBS of Khashoggi’s murder:“we know the order to kill Khashoggi came from the highest levels of the Saudi government” “I do not believe for a second that King Salman... ordered the hit on Khashoggi.” https://t.co/mi9vQ8VnuL reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 november 2018 @ 19:32:19 #31
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_182943261
Het is een Turkse traditie, altijd de schuld geven aan de bekende vijanden-zonder bewijs:

https://www.zerohedge.com(...)ashoggis-murder-plot
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_182943905
Ondertussen is cocaïne one helluva drug voor de Coca-Cola prins :D


  zondag 4 november 2018 @ 20:19:22 #33
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182944229
Tering. Ze hebben hem goed gemarteld en afgeschrikt dat hij een tamme hond is geworden deze bin Tallal.
pi_183044474
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183097020
wat een beerput zeg :P

Saudis Close to Crown Prince Discussed Killing Other Enemies a Year Before Khashoggi’s Death

WASHINGTON — Top Saudi intelligence officials close to Crown Prince Mohammed bin Salman asked a small group of businessmen last year about using private companies to assassinate Iranian enemies of the kingdom, according to three people familiar with the discussions.

The Saudis inquired at a time when Prince Mohammed, then the deputy crown prince and defense minister, was consolidating power and directing his advisers to escalate military and intelligence operations outside the kingdom. Their discussions, more than a year before the killing of the journalist Jamal Khashoggi, indicate that top Saudi officials have considered assassinations since the beginning of Prince Mohammed’s ascent.

Saudi officials have portrayed Mr. Khashoggi’s death as a rogue killing ordered by an official who has since been fired. But that official, Maj. Gen. Ahmed al-Assiri, was present for a meeting in March 2017 in Riyadh, the Saudi capital, where the businessmen pitched a $2 billion plan to use private intelligence operatives to try to sabotage the Iranian economy.

During the discussion, part of a series of meetings where the men tried to win Saudi funding for their plan, General Assiri’s top aides inquired about killing Qassim Suleimani, the leader of the Quds Force of Iran’s Revolutionary Guards Corps and a man considered a determined enemy of Saudi Arabia.
.....
As for the businessmen, who had intelligence backgrounds, they saw their Iran plan both as a lucrative source of income and as a way to cripple a country that they and the Saudis considered a profound threat. George Nader, a Lebanese-American businessman, arranged the meeting. He had met previously with Prince Mohammed, and had pitched the Iran plan to Trump White House officials. Another participant in the meetings was Joel Zamel, an Israeli with deep ties to his country’s intelligence and security agencies.

Both Mr. Nader and Mr. Zamel are witnesses in the investigation by Robert S. Mueller III, the special counsel, and prosecutors have asked them about their discussions with American and Saudi officials about the Iran proposal. It is unclear how this line of inquiry fits into Mr. Mueller’s broader inquiry. In 2016, a company owned by Mr. Zamel, Psy-Group, had pitched the Trump campaign on a social media manipulation plan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183119003
Ach de mediastorm en tijdelijk gespeelde westerse verontwaardiging is weer aan het luwen dus blijven we dadelijk weer vrolijk zaken doen met een van de meest verachtelijke regimes in deze wereld. :')
pi_183119490
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:27 schreef Basp1 het volgende:
Ach de mediastorm en tijdelijk gespeelde westerse verontwaardiging is weer aan het luwen dus blijven we dadelijk weer vrolijk zaken doen met een van de meest verachtelijke regimes in deze wereld. :')
uiteraard, maar eerst moet er wel wat bloed vloeien, de westerse landen, die nu ook de turkse audio/video hebben gezien/gehoord kunnen simpelweg niet doen alsof er niets is gebeurd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183120146
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:27 schreef Basp1 het volgende:
Ach de mediastorm en tijdelijk gespeelde westerse verontwaardiging is weer aan het luwen dus blijven we dadelijk weer vrolijk zaken doen met een van de meest verachtelijke regimes in deze wereld. :')
Gisteren zei Trudeau dat Canada's intelligence agencies de geluidsopname van de moord beluisterd hadden. Kan me vergissen, maar dat lijkt me de eerste openlijke bevestiging van een Westers land dat de opname inderdaad bestaat en de Turken ze gedeeld hebben. De NYT en WaPo hadden wel eerder gemeld dat de Amerikanen de opname hadden, maar dat waren anonieme bronnen. Nu Trudeau het bevestigd heeft is het een "officieel" feit, wordt het voor de Trump administratie en andere regeringen moeilijk om vragen te ontwijken...

https://thehill.com/busin(...)of-khashoggi-killing
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183121015
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 12:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Gisteren zei Trudeau dat Canada's intelligence agencies de geluidsopname van de moord beluisterd hadden. Kan me vergissen, maar dat lijkt me de eerste openlijke bevestiging van een Westers land dat de opname inderdaad bestaat en de Turken ze gedeeld hebben. De NYT en WaPo hadden wel eerder gemeld dat de Amerikanen de opname hadden, maar dat waren anonieme bronnen. Nu Trudeau het bevestigd heeft is het een "officieel" feit, wordt het voor de Trump administratie en andere regeringen moeilijk om vragen te ontwijken...

https://thehill.com/busin(...)of-khashoggi-killing
De Fransen ontkennen dat ze info hebben ontvangen van de turken, maar op termijn kan ik het me niet voorstellen dat ze het volhouden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183122310
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:27 schreef Basp1 het volgende:
Ach de mediastorm en tijdelijk gespeelde westerse verontwaardiging is weer aan het luwen dus blijven we dadelijk weer vrolijk zaken doen met een van de meest verachtelijke regimes in deze wereld. :')
Of ze grijpen in en zetten er een puppet neer wanneer het uit de hand loopt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183125989
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Of ze grijpen in en zetten er een puppet neer wanneer het uit de hand loopt.
Waar zet men puppets neer?

Saudi Arabië had na de twin tower aanslagen met zoveel daders uit dat land op een terreurlijst moeten komen en het wahhabisme wat vanuit daar gefinancierd wordt ook.

Denken we nu echt dat dit regime een strobreed in de weg gelegd gaat krijgen. Ik hoop het nog steeds maar de internationale gemeenschap zijn een stelletje hypocrieten.
pi_183126338
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 12:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Fransen ontkennen dat ze info hebben ontvangen van de turken, maar op termijn kan ik het me niet voorstellen dat ze het volhouden.
Bolton geeft het nu toe, maar zegt dat er geen bewijs voor betrokkenheid van de prins is.
quote:
Bolton says Saudi crown prince not implicated in recording of Khashoggi killing

National security adviser John Bolton on Tuesday said that an audio recording of journalist Jamal Khashoggi’s killing does not appear to implicate the Saudi crown prince.

Speaking to reporters in Singapore, Bolton said that while he hasn’t heard the recording, “that’s not the conclusion that I think the people who heard it have come to,” according to the Wall Street Journal.

Bolton’s comments come after the New York Times reported Monday night that audio shared with the United States by Turkey includes a member of the kill team telling someone on the phone to “tell your boss,” adding words to the effect of “the deed was done.”

Citing three unnamed people familiar with the recording, the Times reported that American intelligence officials believe the “boss” in question is Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman.

The person who made the phone call was Maher Abdulaziz Mutreb, a former bodyguard for Prince Mohammed, according to the Times.
https://thehill.com/polic(...)cording-of-khashoggi
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183132754
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2018 11:11 schreef Slayage het volgende:
wat een beerput zeg :P

Saudis Close to Crown Prince Discussed Killing Other Enemies a Year Before Khashoggi’s Death

WASHINGTON — Top Saudi intelligence officials close to Crown Prince Mohammed bin Salman asked a small group of businessmen last year about using private companies to assassinate Iranian enemies of the kingdom, according to three people familiar with the discussions.

The Saudis inquired at a time when Prince Mohammed, then the deputy crown prince and defense minister, was consolidating power and directing his advisers to escalate military and intelligence operations outside the kingdom. Their discussions, more than a year before the killing of the journalist Jamal Khashoggi, indicate that top Saudi officials have considered assassinations since the beginning of Prince Mohammed’s ascent.

Saudi officials have portrayed Mr. Khashoggi’s death as a rogue killing ordered by an official who has since been fired. But that official, Maj. Gen. Ahmed al-Assiri, was present for a meeting in March 2017 in Riyadh, the Saudi capital, where the businessmen pitched a $2 billion plan to use private intelligence operatives to try to sabotage the Iranian economy.

During the discussion, part of a series of meetings where the men tried to win Saudi funding for their plan, General Assiri’s top aides inquired about killing Qassim Suleimani, the leader of the Quds Force of Iran’s Revolutionary Guards Corps and a man considered a determined enemy of Saudi Arabia.
.....
As for the businessmen, who had intelligence backgrounds, they saw their Iran plan both as a lucrative source of income and as a way to cripple a country that they and the Saudis considered a profound threat. George Nader, a Lebanese-American businessman, arranged the meeting. He had met previously with Prince Mohammed, and had pitched the Iran plan to Trump White House officials. Another participant in the meetings was Joel Zamel, an Israeli with deep ties to his country’s intelligence and security agencies.

Both Mr. Nader and Mr. Zamel are witnesses in the investigation by Robert S. Mueller III, the special counsel, and prosecutors have asked them about their discussions with American and Saudi officials about the Iran proposal. It is unclear how this line of inquiry fits into Mr. Mueller’s broader inquiry. In 2016, a company owned by Mr. Zamel, Psy-Group, had pitched the Trump campaign on a social media manipulation plan.

Die Libanees George Nader is veroordeeld voor kindermisbruik en kinderporno, volgens Wikipedia.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_183133097
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 22:04 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Die Libanees George Nader is veroordeeld voor kindermisbruik en kinderporno, volgens Wikipedia.
Hij heeft niks anders gedaan dan Pim Fortuyn als ik het zo lees, en dat is volgens de Nederlandse bevolking de grootste Nederlander, ever. :')
pi_183138178
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 17:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Bolton geeft het nu toe, maar zegt dat er geen bewijs voor betrokkenheid van de prins is.

[..]

https://thehill.com/polic(...)cording-of-khashoggi
niet verrassend dat mensen als bolton blijven doorgaan met de hand boven het hoofd houden van MBS.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183139117
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183156246
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Of ze grijpen in en zetten er een puppet neer wanneer het uit de hand loopt.
Niet eens nodig ingrijpen met het leger. CIA kan dat waarschijnlijk ook wel regelen. De Amerikanen zitten al aartsdiep in Saudi. De Golf-Arabieren zijn al veel te bang voor de consequenties als ze niet luisteren naar de Amerikanen. Ik weet alleen niet of dit in het voordeel is van West-Europa. Ze laten de Yanks wel lekker rotzooien met die regio zonder enig of heel soms minimaal protest maar de vluchtelingenstromen komen op hun bordje. Vergeet niet dat Saudi-Arabië werk biedt aan honderdduizenden Zuid-Aziaten en Filipino's die weer zoveel miljoenen familieleven van onderhoud voorzien door geld over te maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 14-11-2018 23:36:17 ]
pi_183165101
de saudisch blijven draaien, nadat kashogi niet overgehaald kon worden om terug te keren naar saudi arabie en het gesprek ontaardde in een vechtpartij werd kashoggi vastgebonden en werd er een kalmeringsmiddel toegediend waarop hij stierf. uiteraard moet expliciet vermeld worden dat MBS nergens van op de hoogte was :')

Saoedi-Arabië wil doodstraf voor vijf leden ‘moordcommando’ dat Khashoggi doodde

De openbaar aanklager in Saoedi-Arabië wil de doodstraf eisen tegen vijf van de elf Saoediërs die ervan worden verdacht de journalist Jamal Khashoggi te hebben vermoord. Hij zou een dodelijke injectie hebben gekregen in het Saoedische consulaat in Istanbul. Riyad ontkent echter nog steeds dat de Saoedische kroonprins achter de moord zat.

‘Hij was hiervan niet op de hoogte', aldus plaatsvervangend aanklager Shalaan bin Rajih Shalaan over kroonprins Mohammed bin Salman, de machtigste man van Saoedi-Arabië. Het was voor het eerst dat het OM zo gedetailleerd inging op de moord op de kritische journalist.

Volgens het OM werd Khashoggi gedood nadat een gesprek was mislukt op het consulaat om hem over te halen terug te keren naar Saoedi-Arabië. Volgens de aanklager ontaardde het onderhoud in ‘een ruzie en een gevecht’ waarna de journalist werd vastgebonden. Hij kreeg vervolgens een overdosis van een kalmerend middel waarna hij stierf.

Vervolgens zou het lichaam van Khashoggi in stukken zijn gehakt en zijn overgedragen aan een lokale hulp om het te verbergen. Volgens de aanklager wordt nog steeds gezocht naar het lijk. Turkije, dat vanaf het begin het Saoedische regime beschuldigde van betrokkenheid, noemde de uitleg van het OM direct onvoldoende. ‘Diegenen die de opdracht hebben gegeven moeten bekend worden gemaakt', aldus minister van Buitenlandse Zaken Cavusoglu.

De aanklager zei dat de opdracht voor de moord werd gegeven door de leider van het onderhandelingsteam dat naar Istanbul werd gestuurd om met Khashoggi te praten. De grote man achter deze operatie om de journalist terug te halen naar Saoedi-Arabië, zou voormalig plaatsvervangend inlichtingenchef Ahmed al-Assiri zijn geweest.

Al-Assiri, een vertrouweling van de kroonprins, is ook aangeklaagd. Dat het OM hem donderdag niet aanwees als de opdrachtgever van de moord, wordt gezien als een nieuwe poging om de kroonprins te beschermen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183173570
Ik lees net dat de Trump administratie dacht aan een deal met Erdogan in ruil voor dat die zijn mond houdt over deze zaak zodat het minder in het nieuws komt. Jared Kushner en trawanten doen moeite om MBS te ''beschermen''. Hun trouwe vazal.

quote:
Foreign-policy veterans were floored Thursday following a bombshell report that the White House considered extraditing one of Turkish President Recep Tayyip Erdogan's top enemies to get Ankara to back off the investigation into the murder of journalist Jamal Khashoggi. NBC News reported that the White House is looking for legal ways to boot out Fethullah Gulen - an exiled Turkish cleric whom Erdogan accuses of orchestrating a failed coup against him in 2016 - in exchange for Turkey easing pressure on the Saudi government, which is responsible for Khashoggi's killing.


https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=UK

[ Bericht 13% gewijzigd door Jellereppe op 15-11-2018 22:38:06 ]
pi_183173898
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:22 schreef Jellereppe het volgende:
Ik lees net dat de Trump administratie dacht aan een deal met Erdogan in ruil voor dat die zijn mond houdt over deze zaak zodat het minder in het nieuws komt. Jared Kushner en trawanten doen moeite om MBS te ''redden''. Hun trouwe vazal.

[..]

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=UK
Die erdo probeert echtvhet maximale uit de situatie te halen. Had nooit verwacht dat gulens naam hierbij zou vallen :D

Kennelijk voelt het witte huis zich zo invested in Saudi dat ze zelfs dit soort dubieuze verzoeken van de Turken serieus nemen. :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183174193
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die erdo probeert echtvhet maximale uit de situatie te halen. Had nooit verwacht dat gulens naam hierbij zou vallen :D

Kennelijk voelt het witte huis zich zo invested in Saudi dat ze zelfs dit soort dubieuze verzoeken van de Turken serieus nemen. :D
In zijn schoenen zou ik zo snel mogelijk de grens oversteken richting Canada. Maar waarschijnlijk denkt Gulen boeiend, ik ben al op leeftijd, wat ook gebeurt ik laat het op mij afkomen. Die drang om grenzen over te steken is vooral toebehoren aan jong vlees.
pi_183174658
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

In zijn schoenen zou ik zo snel mogelijk de grens oversteken richting Canada. Maar waarschijnlijk denkt Gulen boeiend, ik ben al op leeftijd, wat ook gebeurt ik laat het op mij afkomen. Die drang om grenzen over te steken is vooral toebehoren aan jong vlees.
Misschien zou hij het niet eens zo erg vinden om te sterven als "martelaar" in een Turkse gevangenis :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183175170
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

Misschien zou hij het niet eens zo erg vinden om te sterven als "martelaar" in een Turkse gevangenis :p
Nou ja, buiten eigen land moorden ze wel lekker en geven ze weinig behalve om het in stand houden van hun hegemonie (realpolitik). De wet van de jungle. In binnenland is sprake van een rechtsstaat dus Gulen kan een leger advocaten inhuren. Om die binnenlandse rechtsstaat te omzeilen hadden ze Guantanamo Bay maar dat was in het kader van hun ''war on terror'' (synoniem voor omver werpen van islamitische regimes die ze niet zinden).
pi_183179940
de turken waren niet tevreden met de stappen van de saudis gisteren waarop ze verder gaan met de druk opvoeren _O-

Turkey has second audio recording on Khashoggi killing: Columnist

Hürriyet columnist Abdulkadir Selvi reported on Nov. 16 that Turkey has more evidence, including a second, longer audio recording that contradicts with key findings of the Saudi public prosecutor’s indictment against the suspected murderers of journalist Jamal Khashoggi.

“Khashoggi’s desperate attempts to survive could be heard in a seven minute audio recording. There is no hint of anyone trying to persuade him,” Selvi wrote Nov. 16.

“Turkish officials also did not confirm [Saudi prosecutor’s claim] that Khashoggi was killed after they gave him a fatal dose of drug. They say that he was strangulated with a rope or something like a plastic bag,” the columnist added.
....
Selvi added that the strongest evidence about the premeditated nature of the killing could be seen in another audio recording.

The Turkish columnist had reported on Oct. 22 the existence of the first audio tape, which “proved that Khashoggi was strangulated in 7-8 minutes.”

Another tape, Selvi wrote Nov. 16, was recorded 15 minutes before Khashoggi arrived the consulate.

In this 15-minute recording, “the Saudi team discusses how to execute Khashoggi. They are reviewing their plan, which was previously prepared, and reminding themselves the duties of each member,” according to the columnist.

“There is also evidence from the period after the killing. Turkey has the international phone calls made by the 15-member Saudi hit squad,” he noted.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:37:41 #59
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183185333
quote:
Symbolische uitvaart voor Khashoggi in Istanbul

De gedode Saudische journalist Jamal Khashoggi is in Istanbul herdacht bij een symbolische uitvaartdienst. In de Fatih-moskee waren vele honderden mensen aanwezig bij de plechtigheid na het vrijdagmiddaggebed.

Anderhalve maand nadat Khashoggi in het Saudische consulaat in Istanbul werd gedood, is zijn lichaam nog altijd niet gevonden. De baar in de moskee, waarop zijn kist had moeten liggen, bleef daarom leeg. Ook was er een speciaal gebed voor het afwezige lichaam van de overledene.

Onder de aanwezigen waren vooral Turken. Ook waren er prominente Arabische oppositieleden, uit onder meer Syrië en Egypte. Een adviseur van de Turkse president Erdogan was een van de sprekers bij de herdenking.
Toespraak

Eén van de Turkse sprekers refereerde aan de laatste woorden van Khashoggi die in geluidsopnames zijn te horen. Khashoggi zou gezegd hebben dat hij stikte. "Ook Jemen stikt. Palestina stikt. De hele Arabische wereld stikt", zei de Turkse spreker.

Khashoggi is ook in Saudi-Arabië herdacht. In Medina en Mekka waren gebedsdiensten voor hem. En in Khashoggi's huis in Jeddah nam zijn familie condoleances in ontvangst.

Nadat Khashoggi tijdens een bezoek aan het consulaat op 2 oktober was verdwenen, zei Saudi-Arabië aanvankelijk dat hij levend het gebouw had verlaten. Pas na enkele weken erkende het land dat de journalist in het consulaat was gedood. Elf Saudische verdachten worden beschuldigd van betrokkenheid bij de moord. Tegen vijf is in Saudi-Arabië de doodstraf geëist.
https://nos.nl/artikel/22(...)ggi-in-istanbul.html
pi_183197872
https://www.reddit.com/r/(...)_of_jamal_khashoggis => https://al-sura.com/break(...)y-saudi-authorities/

NSFL!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X. :X. :X. :X. :X.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2018 10:50:03 ]
pi_183198029
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:22 schreef zarGon het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_of_jamal_khashoggis => https://al-sura.com/break(...)y-saudi-authorities/

NSFL!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X. :X. :X. :X. :X.
Wil ik dat zien?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183198320
Oké, ik durf niet te klikken.
pi_183198389
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183198397
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Oké, ik durf niet te klikken.
Lijkt me ook niet zo verstandig, zo vlak voor het slapen gaan :D

Misschien klik ik morgen wel :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183198456
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:43 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nou ja, buiten eigen land moorden ze wel lekker en geven ze weinig behalve om het in stand houden van hun hegemonie (realpolitik). De wet van de jungle. In binnenland is sprake van een rechtsstaat dus Gulen kan een leger advocaten inhuren. Om die binnenlandse rechtsstaat te omzeilen hadden ze Guantanamo Bay maar dat was in het kader van hun ''war on terror'' (synoniem voor omver werpen van islamitische regimes die ze niet zinden).
Zolang voor de uitlevering van Gulen bewijs nodig is dat hij achter de coupe zit gaat ook president Trump dat niet voor elkaar krijgen. Nog net geen apenland de US waar de president voor hoge rechter speelt naar gelang zijn (persoonlijke) belangen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_183198457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Oké, ik durf niet te klikken.
Wil je dat ik je hand vast houdt? Ze zijn groot en warm. Wie weet durf je met die enorme steun wel te klikken.
pi_183198474
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 01:06 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Zolang voor de uitlevering van Gulen bewijs nodig is dat hij achter de coupe zit gaat ook president Trump dat niet voor elkaar krijgen. Nog net geen apenland de US waar de president voor hoge rechter speelt naar gelang zijn (persoonlijke) belangen.
Dat klopt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 17-11-2018 01:16:34 ]
  zaterdag 17 november 2018 @ 07:17:59 #68
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_183200094
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:22 schreef zarGon het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_of_jamal_khashoggis => https://al-sura.com/break(...)y-saudi-authorities/

NSFL!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X. :X. :X. :X. :X.
Fake
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_183200760
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 07:17 schreef Szura het volgende:

[..]

Fake
i hope so
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183201546
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 07:17 schreef Szura het volgende:

[..]

Fake
Pff, had het kunnen weten. De website was niet meer bereikbaar (503-fout), geen alternatieve bronnen gezocht en ging uit van de reacties op reddit.

Thanks voor de correctie.
pi_183201561
quote:
Heeft dit nog gevolgen?

Bedoel, Trump heeft eerder aangetoond dat-ie een andere mening blijft houden dan z'n inlichtingendiensten... Ben benieuwd of-ie z'n toon zal veranderen.
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:30:26 #73
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_183201962
Heerlijk dat de CIA gewoon de knuppel in het hoenderhok gooit door MBS aan te wijzen als opdrachtgever. Hij is nu voor het oog van de wereld praktisch veroordeeld. Deze deuk komt hij never nooit echt te boven ongeacht hoe de zaak verder verloopt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_183202705
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183202737
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:30 schreef VeX- het volgende:
Heerlijk dat de CIA gewoon de knuppel in het hoenderhok gooit door MBS aan te wijzen als opdrachtgever. Hij is nu voor het oog van de wereld praktisch veroordeeld. Deze deuk komt hij never nooit echt te boven ongeacht hoe de zaak verder verloopt.
inshallah _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183202780
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:30 schreef VeX- het volgende:
Heerlijk dat de CIA gewoon de knuppel in het hoenderhok gooit door MBS aan te wijzen als opdrachtgever. Hij is nu voor het oog van de wereld praktisch veroordeeld. Deze deuk komt hij never nooit echt te boven ongeacht hoe de zaak verder verloopt.
Ik hoop het, maar betwijfel het.
pi_183202842
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 07:17 schreef Szura het volgende:

[..]

Fake
Denk ook dat het fake is, ik zie bijv geen hoofd.
En wie heeft de foto's gemaakt en voor wie?
Als MBS ,de opdrachtgever, een bewijs wilde hebben, dan zou het hoofd iig duidelijk in beeld moeten zijn gebracht. Dus fake
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183202913
Het nieuws is natuurlijk niet dat MBS de opdrachtgever is, want dat wist vrijwel iedereen direct nadat de moord bekend geworden was.
Het nieuws is dat de CIA het naar buiten brengt, daarmee willen ze wrs. politiek bedrijven, met name Trump in een lastig parket brengen, want nu zou hij sancties tegen S_A moeten uitspreken, maar dat is moeilijk, want olie en miljarden orders voor de wapenindustrie
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183203833
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Denk ook dat het fake is, ik zie bijv geen hoofd.
En wie heeft de foto's gemaakt en voor wie?
Als MBS ,de opdrachtgever, een bewijs wilde hebben, dan zou het hoofd iig duidelijk in beeld moeten zijn gebracht. Dus fake
Een vorkheftruck in een ambassade?

Als het echt was, was het groot nieuws geweest.
pi_183205576
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wil ik dat zien?
Je ziet niet veel bijzonders
pi_183205676
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:20 schreef Oud_student het volgende:
Het nieuws is natuurlijk niet dat MBS de opdrachtgever is, want dat wist vrijwel iedereen direct nadat de moord bekend geworden was.
Het nieuws is dat de CIA het naar buiten brengt, daarmee willen ze wrs. politiek bedrijven, met name Trump in een lastig parket brengen, want nu zou hij sancties tegen S_A moeten uitspreken, maar dat is moeilijk, want olie en miljarden orders voor de wapenindustrie
:Y
pi_183206157
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:20 schreef Oud_student het volgende:
Het nieuws is natuurlijk niet dat MBS de opdrachtgever is, want dat wist vrijwel iedereen direct nadat de moord bekend geworden was.
Het nieuws is dat de CIA het naar buiten brengt, daarmee willen ze wrs. politiek bedrijven, met name Trump in een lastig parket brengen, want nu zou hij sancties tegen S_A moeten uitspreken, maar dat is moeilijk, want olie en miljarden orders voor de wapenindustrie
De CIA wil daarnaast de reden voor het uitzetten van Gulen wegnemen, Erdogan heeft zo immers weinig leverage meer.
pi_183207287
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De CIA wil daarnaast de reden voor het uitzetten van Gulen wegnemen, Erdogan heeft zo immers weinig leverage meer.
Waarom zou de CIA Gulen willen beschermen?
pi_183207663
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 15:42 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom zou de CIA Gulen willen beschermen?
Hij heeft ooit nuttige diensten kunnen leveren aan de CIA middels informanten neem ik aan.
Mensen bescherming bieden en ze vervolgens doodleuk aan hun vijand uitleveren sets a bad example... de volgende bron van dien aard gaat zich wel twee keer bedenken.
pi_183207667
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 15:42 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom zou de CIA Gulen willen beschermen?
Omdat gulen een CIA agent / asset is. Duh!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183207924
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2018 16:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

Omdat gulen een CIA agent / asset is. Duh!
Het was dan ook een retorische vraag. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 17-11-2018 16:52:26 ]
pi_183214835
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:22 schreef zarGon het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_of_jamal_khashoggis => https://al-sura.com/break(...)y-saudi-authorities/

NSFL!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X. :X. :X. :X. :X.
Dit is FAKE NEWS.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_183241280
wat een zieke tak van sport is de politiek ook :')

de turken gebruiken de moord op kashoggi om gulen uit handen van de amerikanen te krijgen en het witte huis gebruikt de oorlog in yemen als bargaining chip tegen het congres om MBS te beschermen.

Despite Evidence on Khashoggi, Trump Sticks With the Crown Prince. Why?

WASHINGTON — As evidence piles up pointing to the Saudi crown prince’s responsibility in the brutal killing of the dissident journalist Jamal Khashoggi, President Trump has only hardened his refusal to concede any possibility that the prince had a hand in the crime.

Mr. Trump said he would wait for a report on Mr. Khashoggi’s death produced by his administration, due Tuesday, before deciding how to assign blame. But he seemed to play down the importance of the report even before it was issued, suggesting that it would not establish definitively who was ultimately responsible and risking a clash with his own intelligence agencies.
....
Mr. Trump’s son-in-law and senior adviser, Jared Kushner, cultivated Prince Mohammed, and views him as critical to his efforts to broker a peace agreement between Israel and the Palestinians. The prince did help by modulating Saudi Arabia’s response to Mr. Trump’s decision to move the American Embassy to Jerusalem last year.

But the prince’s father, King Salman, has since made clear that the Saudis will not force the Palestinians to accept a deal with Israel — and Mr. Kushner’s peacemaking efforts look stymied.

Given the passions generated by the Yemen war on Capitol Hill, the White House is likely to use the Khashoggi affair as leverage to force Prince Mohammed to wind down the conflict as quickly as possible. But Saudi experts warn that this will be difficult since an abrupt Saudi retreat would further tarnish the prince’s image inside the kingdom.

“It’s very clear that what the administration wants is to buy off Congress with Yemen,” Mr. Riedel said. “But it doesn’t solve the underlying problem, which is that Mohammed bin Salman is a destabilizing force in the region.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183250090
Quote:
Koning Salman, de vorst van Saudi-Arabië, blijft trouw aan zijn zoon Mohammed bin-Salman, troonopvolger. Vandaag richtte Salman senior zich tot de Majlis al-Shura, een adviesorgaan, waarbij de koning erg duidelijk maakte dat hij achter de besluiten van zijn zoon staat.

In zijn langverwachte speech aan de 150-koppige Shura-raad prees de 82-jarige vorst van Saudi-Arabië de rechterlijke macht en het openbaar ministerie. Dat deed hij wel zonder een directe link te leggen met de moord op Khashoggi. Die naam werd simpelweg niet vermeld tijdens zijn toespraak. Al was het een korte speech, koning Salman maakte meermaals duidelijk dat hij zijn zoon steunt en dat hij zich concentreert “op het voorbereiden van de nieuwe generatie”.

https://www.hln.be/nieuws(...)bin-salman~a8eae020/
pi_183256526
Als de 82-jarige koning Salman sterft, is kroonprins MBS niet automatisch de nieuwe koning. De ´Allegiance Counsil´ moet hem eerst goedkeuren. Deze raad bestaat uit 34 personen die allemaal vertakkingen vertegenwoordigen van de koninklijke familie.

İn 2017 keurde de raad MBS goed als nieuwe troonprins (31 stemmen voor, 3 tegen), maar sindsdien heeft MBS veel vijanden gemaakt. Volgens Reuters zijn van de honderden prinsen binnen de Saoudische koninklijke familie enkele tientallen de messen aan het slijpen. Wanneer de huidige koning sterft, willen ze hun slag slaan.
pi_183257416
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 00:18 schreef Bilge het volgende:
Als de 82-jarige koning Salman sterft, is kroonprins MBS niet automatisch de nieuwe koning. De ´Allegiance Counsil´ moet hem eerst goedkeuren. Deze raad bestaat uit 34 personen die allemaal vertakkingen vertegenwoordigen van de koninklijke familie.

İn 2017 keurde de raad MBS goed als nieuwe troonprins (31 stemmen voor, 3 tegen), maar sindsdien heeft MBS veel vijanden gemaakt. Volgens Reuters zijn van de honderden prinsen binnen de Saoudische koninklijke familie enkele tientallen de messen aan het slijpen. Wanneer de huidige koning sterft, willen ze hun slag slaan.
Kortom, barbaren zoals we allemaal al wisten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183260528
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 02:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kortom, barbaren zoals we allemaal al wisten.
veel democratischer dan de europese monarchieën iig ;)

quote:
The House of Saud is made up of hundreds of princes. Unlike typical European monarchies, there is no automatic succession from father to eldest son. Instead the kingdom’s tribal traditions dictate that the king and senior family members from each branch select the heir they consider fittest to lead.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183269442
De VS gaat geen verdere actie ondernemen.

Trump's statement:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cnbc.com/2018(...)ashoggi-killing.html




[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 20-11-2018 19:27:16 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183269460
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:08 schreef crystal_meth het volgende:
De VS gaat geen verdere actie ondernemen.

Trump's statement:

[..]

https://www.cnbc.com/2018(...)ashoggi-killing.html
Juist niet.
pi_183271122
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:08 schreef crystal_meth het volgende:
De VS gaat geen verdere actie ondernemen.

Trump's statement:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cnbc.com/2018(...)ashoggi-killing.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waaruit concludeer je dat de VS verder actie gaat ondernemen? Ik lees vooral dat Trump met veel plezier de saudisch wil blijven pijpen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183271323
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:08 schreef Atak het volgende:

[..]

Juist niet.
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waaruit concludeer je dat de VS verder actie gaat ondernemen? Ik lees vooral dat Trump met veel plezier de saudisch wil blijven pijpen.
Is dat woord "GEEN" zo onzichtbaar? Er staan slechts 7 woorden...

De VS gaat geen verdere actie ondernemen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:20:37 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_183271385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:08 schreef crystal_meth het volgende:
De VS gaat geen verdere actie ondernemen.

Trump's statement:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cnbc.com/2018(...)ashoggi-killing.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een nitwit :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_183271400
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]


[..]

Is dat woord "GEEN" zo onzichtbaar? Er staan slechts 7 woorden...

De VS gaat geen verdere actie ondernemen.
Ninja edit. :')
pi_183271521
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:17 schreef crystal_meth het volgende:

Is dat woord "GEEN" zo onzichtbaar? Er staan slechts 7 woorden...

De VS gaat geen verdere actie ondernemen.
[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 20-11-2018 19:27:16 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183271531
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:21 schreef Atak het volgende:

[..]

Ninja edit. :')
Too slow for a ninja :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183271976
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 20-11-2018 19:27:16 ]
Atak quote me op 19:08... toen ik de pictures nog niet had toegevoegd...

bizarre mensen, ontkennen wat ze zelf gequote hebben...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183272124
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Atak quote me op 19:08... toen ik de pictures nog niet had toegevoegd...

bizarre mensen, ontkennen wat ze zelf gequote hebben...
*;
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183272172
Ik denk dat Trumps boodschap voor meerdere interpretaties vatbaar is.

Hij benadrukt óók dat MBS mogelijk achter de moord zit, dat het Amerikaanse congres deze zaak niet zal loslaten, en dat de VS een hechte band heeft met Saudi-Arabië (en dus niet per se met MBS).

Misschien creëert hij bewust ambiguïteit, als stok/ wortel voor het geval SA de olieprijs verhoogt, de beloftes over de aankoop van Amerikaanse wapens niet nakomt, de sociale hervormingen in SA staakt/terugdraait, de banden met Israel niet herstelt en Iran niet genoeg aanpakt.
pi_183272217
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 20-11-2018 19:27:16 ]
En jij reageerde pas om 20:10.....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183272280
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:52 schreef Bilge het volgende:
Ik denk dat Trumps boodschap voor meerdere interpretaties vatbaar is.

Hij benadrukt óók dat MBS mogelijk achter de moord zit, dat het Amerikaanse congres deze zaak niet zal loslaten, en dat de VS een hechte band heeft met Saudi-Arabië (en dus niet per se met MBS).
Aangezien de CIA heeft verklaard dat MBS achter de moord zit, zijn de twijfels van Trump natuurlijk wat vreemd.....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183272333
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangezien de CIA heeft verklaard dat MBS achter de moord zit, zijn de twijfels van Trump natuurlijk wat vreemd.....
Mwah trump staat toch bekend om zijn ondermijning van belangrijke Amerikaanse instituten
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183272877
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangezien de CIA heeft verklaard dat MBS achter de moord zit, zijn de twijfels van Trump natuurlijk wat vreemd.....
Zonder meer. Ook zonder de CIA wist iedereen wie de journalist heeft laten vermoorden. Trump erkent weliswaar niet dat MBS achter de moord stond, maar hij ontkent het ook niet. Hij staat niet onvolwaarorwaardelijk achter de prins. Hij laat het open. Hij kan alle kanten op. Het Congres gaat nu moeilijk doen, en dan kan Trump in ruil voor concessies MBS redden. Trump buit MBS' precaire situatie uit.

Het Saudische koninklijke huis kan hier een stokje voor steken door een andere kroonprins te benoemen. Ik ben ook benieuwd wat voor geluidsfragmenten/ bewijsmiddelen Turkije nog meer heeft. Wellicht lekt ook de CIA het een en ander.
  woensdag 21 november 2018 @ 01:12:21 #111
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_183277349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:08 schreef crystal_meth het volgende:
De VS gaat geen verdere actie ondernemen.

Trump's statement:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cnbc.com/2018(...)ashoggi-killing.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trump is een slappe zak.

Walgelijk hoe het geld
de wereld regeert. Zelfs de VS en Trump verloochenen zonder gene hun ziel om maar meer dollars binnen te kunnen harken. Principes en moraal zijn immers niks waard. Aan de andere kant, wat verwacht je eigenlijk ook van een land dat in de 21e eeuw marteling op overheidsniveau goedkeurde en toepaste.. :')

De zogenaamde 'leader of the free world' die het kwaadaardige Saudische regime met moord op journalisten weg laat komen en intussen wel moralistisch met het vingertje naar landen als Rusland, China, Cuba en Iran wijzen. Wat een grap. Ik zou er om lachen als het niet zo triest was.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_183277795
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mwah trump staat toch bekend om zijn ondermijning van belangrijke Amerikaanse instituten
Drain the stamp.
  woensdag 21 november 2018 @ 04:49:14 #113
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_183277836
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangezien de CIA heeft verklaard dat MBS achter de moord zit, zijn de twijfels van Trump natuurlijk wat vreemd.....
Er is geen verklaring van de CIA, maar wel een lek naar (heel verrassend; NOT) The Washington Post.



bron


[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 21-11-2018 05:16:33 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_183278323
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 01:12 schreef VeX- het volgende:

[..]

Trump is een slappe zak.

Walgelijk hoe het geld
de wereld regeert. Zelfs de VS en Trump verloochenen zonder gene hun ziel om maar meer dollars binnen te kunnen harken. Principes en moraal zijn immers niks waard. Aan de andere kant, wat verwacht je eigenlijk ook van een land dat in de 21e eeuw marteling op overheidsniveau goedkeurde en toepaste.. :')

De zogenaamde 'leader of the free world' die het kwaadaardige Saudische regime met moord op journalisten weg laat komen en intussen wel moralistisch met het vingertje naar landen als Rusland, China, Cuba en Iran wijzen. Wat een grap. Ik zou er om lachen als het niet zo triest was.
Dit.
pi_183286932
:Y)

dokuz8_EN twitterde op woensdag 21-11-2018 om 16:06:26 A group of Saudi businesspeople have called for a boycott against Turkey with accusation of Turkey trying to include Saudi crown prince Salman in slain journalist Jamal Khashoggi's murder case. https://t.co/oWPtGDWl8R reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183301923
Dus de Saudische ambassadeur in de VS wist er ook van. En die wordt niet de VS uitgestuurd. Wat een ongelofelijk beerput zijn die diplomatieke betrekkingen met dat land ook.
pi_183307019




pi_183321351
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:15 schreef Basp1 het volgende:
Dus de Saudische ambassadeur in de VS wist er ook van. En die wordt niet de VS uitgestuurd. Wat een ongelofelijk beerput zijn die diplomatieke betrekkingen met dat land ook.
wablief?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183321354
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Silence, I kill you

:D
Silence! I keel you!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 23 november 2018 @ 12:07:06 #124
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_183321919
quote:
Voorspelbaar artikel van een van de grootste dagbladen uit de alom bekende ruime persvrijheid in Turkije. :X

De CIA heeft geen verklaring afgelegd.

En het artikel dat jij hier ter referentie deelt is gebaseerd op een Turkse columnist die iets schrijft dat de suggestie moet opwekken dat de CIA verklaringen aflegt en bewijzen publiekelijk maakt.
Niets is minder waar, want deze Turkse verhalenschrijver verwijst naar niet-geïdentificeerde bronnen (aka #FakeNews).



bron
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 23 november 2018 @ 12:49:57 #125
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_183322779
De claims dat Jamal Khashoggi geen lid van de Moslimbroederschap was kunnen ook de prullenbak in, want zelfs de links-liberale Brookings Institute erkent dit feit.



bron

En David Ignatius, Khashoggi's collega van The Washington Post heeft dit feit bevestigd.



bron

In het artikel van Ignatius komt naar voren dat Kashoggi een duidelijke voorstander was van de islamistische idealen van de Mujahideen.

Verder kan de claim in de prullenbak dat Jamal Khashoggi een permanente statushouder bezat.
Volgens een vriend van bezat Khashoggi geen green card. Jamal Khashoggi was een green card holder is ook #FakeNews.



bron

Met andere woorden is een lid van de Moslimbroederschap en een islamisme sympathisant vermoord in Turkije en de propaganda is dat de Verenigde Staten vanwege dit gebeuren de banden met Saoedi-Arabië moet opzeggen -feitelijk Iraanse invloed in het Midden-Oosten vrij spel moet geven.
Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat deze morele verontwaardiging niet gold bij de vorige Amerikaanse regering gedurende de totstandkoming van de Iran-deal, terwijl de Iraanse overheid met grote regelmaat dissidenten met de nek aan kranen liet bungelen.
Er was imo destijds in vergelijking meer aanleiding om banden op te zeggen en elke deal null en void te verklaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 23-11-2018 12:55:30 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_183326868
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:49 schreef dellipder het volgende:
De claims dat Jamal Khashoggi geen lid van de Moslimbroederschap was kunnen ook de prullenbak in, want zelfs de links-liberale Brookings Institute erkent dit feit.
jij zit kennelijk ook op de saudi bandwagon om karakter moord te plegen op kashoggi. hij blijkt nu op eens al getrouwd te zijn en een moslimbroederschap lid en een enemy of the state van saudi, waardoor zijn moord opeens minder erg zou moeten zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183326930
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:07 schreef dellipder het volgende:

bla
media (met name in turkije) altijd met een korrel zout nemen uiteraard, echter mbt deze casus heeft de turkse media wel degelijk altijd primeurs, omdat ze doelbewust ingelicht worden door turkse overheidsbronnen. of dit echt is of niet zou moeten blijken

dus om dit bericht af te doen als fake news is te gemakkelijk ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183330970
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:49 schreef dellipder het volgende:
De claims dat Jamal Khashoggi geen lid van de Moslimbroederschap was kunnen ook de prullenbak in, want zelfs de links-liberale Brookings Institute erkent dit feit.

[ afbeelding ]

bron

En David Ignatius, Khashoggi's collega van The Washington Post heeft dit feit bevestigd.

[ afbeelding ]

bron

In het artikel van Ignatius komt naar voren dat Kashoggi een duidelijke voorstander was van de islamistische idealen van de Mujahideen.

Verder kan de claim in de prullenbak dat Jamal Khashoggi een permanente statushouder bezat.
Volgens een vriend van bezat Khashoggi geen green card. Jamal Khashoggi was een green card holder is ook #FakeNews.

[ afbeelding ]

bron

Met andere woorden is een lid van de Moslimbroederschap en een islamisme sympathisant vermoord in Turkije en de propaganda is dat de Verenigde Staten vanwege dit gebeuren de banden met Saoedi-Arabië moet opzeggen -feitelijk Iraanse invloed in het Midden-Oosten vrij spel moet geven.
Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat deze morele verontwaardiging niet gold bij de vorige Amerikaanse regering gedurende de totstandkoming van de Iran-deal, terwijl de Iraanse overheid met grote regelmaat dissidenten met de nek aan kranen liet bungelen.
Er was imo destijds in vergelijking meer aanleiding om banden op te zeggen en elke deal null en void te verklaren.
Dus omdat Iran ook mensen in het buitenland vermoord mag S-A het ook?
Ik zou zeggen leg S-A dezelfde sancties op waarmee Iran al jaren te kampen heeft.
pi_183359417
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 november 2018 @ 20:48:32 #130
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_183368929
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij zit kennelijk ook op de saudi bandwagon om karakter moord te plegen op kashoggi. hij blijkt nu op eens al getrouwd te zijn en een moslimbroederschap lid en een enemy of the state van saudi, waardoor zijn moord opeens minder erg zou moeten zijn
Ik vind het niet interessant dat jij dit onderwerp heel zwart-wit benadert.

Het enige dat ik -nu dan bij herhaling doe- is aangeven imo daar waar de mainstream media in gebreke blijft zoals dat Jamal Khashoggi geen Amerikaans staatsburger is of een green card holder.

Ik vind het opvallend dat jij je hierop niet richt. Dit staat ook in hetzelfde bericht waarop je reageert.

So, Jamal Khashoggi Wasn't a U.S. Green Card Holder After All?

De keuze om selectief te reageren op mijn bericht maakt volgens jouw logica dat jij op de bandwagon van Iran en Turkije zit.
Lekker belangrijk, allemaal! :Z
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

media (met name in turkije) altijd met een korrel zout nemen uiteraard, echter mbt deze casus heeft de turkse media wel degelijk altijd primeurs, omdat ze doelbewust ingelicht worden door turkse overheidsbronnen. of dit echt is of niet zou moeten blijken

dus om dit bericht af te doen als fake news is te gemakkelijk ;)
Whatever...

Ik wil je attent maken op mijn argument, dat de CIA geen verklaring heeft afgelegd, waar je helemaal niet op in gaat.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 25 november 2018 @ 20:50:15 #131
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_183368982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:08 schreef TargaFlorio het volgende:

Dus omdat Iran ook mensen in het buitenland vermoord mag S-A het ook?
Ik zou zeggen leg S-A dezelfde sancties op waarmee Iran al jaren te kampen heeft.
Wat bedoel je met "dus"? :N

Lees wat er staat en projecteer geen argumenten die ik niet heb gemaakt.
Wel leuke poging, verder..
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_183369139
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2018 20:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik vind het niet interessant dat jij dit onderwerp heel zwart-wit benadert.

Het enige dat ik -nu dan bij herhaling doe- is aangeven imo daar waar de mainstream media in gebreke blijft zoals dat Jamal Khashoggi geen Amerikaans staatsburger is of een green card holder.

Ik vind het opvallend dat jij je hierop niet richt. Dit staat ook in hetzelfde bericht waarop je reageert.

So, Jamal Khashoggi Wasn't a U.S. Green Card Holder After All?

De keuze om selectief te reageren op mijn bericht maakt volgens jouw logica dat jij op de bandwagon van Iran en Turkije zit.
Lekker belangrijk, allemaal! :Z

[..]

Whatever...

Ik wil je attent maken op mijn argument, dat de CIA geen verklaring heeft afgelegd, waar je helemaal niet op in gaat.
En wat boeit t of hij wel of geen green card holder was?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 25 november 2018 @ 21:04:47 #133
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_183369384
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 20:55 schreef marsan het volgende:

[..]

En wat boeit t of hij wel of geen green card holder was?
Dit vind ik opmerkelijk. En daar heb ik in dit bericht iets over gezegd.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_183369542
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2018 21:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit vind ik opmerkelijk. En daar heb ik in dit bericht iets over gezegd.
Maar voor deze moord boeit t niet.
Hij is afgeslacht door een moordcommando.
En wss op gezag van een moordlustig prinsje.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 25 november 2018 @ 21:21:04 #135
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_183369876
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 21:09 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar voor deze moord boeit t niet.
Hij is afgeslacht door een moordcommando.
En wss op gezag van een moordlustig prinsje.
Ik zie jou op geen enkele manier als autoriteit op dit onderwerp, dus wat jou niet boeit is allesbehalve algemeen geldend.
Dit lijkt me duidelijk.

Het gaat hier over een Saoedische dissident (gelet zijn achtergrond is de kwalificatie dissident niet uit de lucht gegrepen) vermoedelijk vermoord door Saoedische actoren in Turkije.
En verder zie ik voornamelijk vooral veel hearsay en propaganda.

Hoe dit dan vertaald wordt naar een eis voor politieke implicaties die de Verenigde Saten zou moeten nemen vind ik hoogst merkwaardig.
Imo boeit het verder niemand behalve dan propagandisten die het liefst een wig zien in de Amerikaans-Saoedische coalitie in het Midden-Oosten, zoals Turkije en Iran en iedereen die voordeel had bij JCPOA.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_183370344
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2018 21:21 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zie jou op geen enkele manier als autoriteit op dit onderwerp, dus wat jou niet boeit is allesbehalve algemeen geldend.
Dit lijkt me duidelijk.

Het gaat hier over een Saoedische dissident (gelet zijn achtergrond is de kwalificatie dissident niet uit de lucht gegrepen) vermoedelijk vermoord door Saoedische actoren in Turkije.
En verder zie ik voornamelijk vooral veel hearsay en propaganda.

Hoe dit dan vertaald wordt naar een eis voor politieke implicaties die de Verenigde Saten zou moeten nemen vind ik hoogst merkwaardig.
Imo boeit het verder niemand behalve dan propagandisten die het liefst een wig zien in de Amerikaans-Saoedische coalitie in het Midden-Oosten, zoals Turkije en Iran en iedereen die voordeel had bij JCPOA.
Troost t je als ik zeg dat niemand jou als autoriteit ziet?

Feit blijft dat die saoedische sukkels dit op hun geweten hebben.

Wel of geen green card boeit niemand. Op wellicht een enkeling na die de voeten wil kussen van een paar olieprinsjes.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 25 november 2018 @ 21:43:51 #137
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_183370451
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 21:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Troost t je als ik zeg dat niemand jou als autoriteit ziet?

Feit blijft dat die saoedische sukkels dit op hun geweten hebben.

Wel of geen green card boeit niemand. Op wellicht een enkeling na die de voeten wil kussen van een paar olieprinsjes.
Er zijn juist weinig feiten en vooral veel hearsay beschikbaar vanuit propagandistische Turkse kranten, bronnen en Amerikaanse mainstream media, maar echt ingaan op mijn argumenten doe je niet.
En ik heb jou nu voldoende entertaint.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_183371739
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2018 21:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er zijn juist weinig feiten en vooral veel hearsay beschikbaar vanuit propagandistische Turkse kranten, bronnen en Amerikaanse mainstream media, maar echt ingaan op mijn argumenten doe je niet.
En ik heb jou nu voldoende entertaint.
Je argumenten over wel of green card. Ja dat is idd waar het om draait in deze.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183378322
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 22:29 schreef marsan het volgende:

[..]

Je argumenten over wel of green card. Ja dat is idd waar het om draait in deze.
Idd een afleidingsmanoeuvre om maar gewoon handel te kunnen blijven drijven met de financiers van het wahabisme die feitelijk dan weer de basis vormen voor het huidige terrorisme.
pi_183466490
Bromance tussen Bin Salman en Putin op G20 top.
pi_183474878
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:31 schreef polderturk het volgende:
Bromance tussen Bin Salman en Putin op G20 top.
DarthPutinKGB twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:56:58 'Dude! You kill journalists!!''Dude! Me too!''Dude...''Dude.........' https://t.co/f1WPXjLCpF reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183476774
heeft iemand een link naar de video gezien van onderstaande situatie met erdo en MBS?

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183477811
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2018 14:34 schreef Slayage het volgende:
heeft iemand een link naar de video gezien van onderstaande situatie met erdo en MBS?

[ afbeelding ]
Wat staat daar?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183486718
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2018 14:34 schreef Slayage het volgende:
heeft iemand een link naar de video gezien van onderstaande situatie met erdo en MBS?

[ afbeelding ]
links boven: het gezicht van de hond die zijn eigenaar ziet
links beneden: het moment dat de duivel gedist wordt
rechts: het gezicht van de duivel

wat getrol van erdo fan boys
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183491042
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2018 00:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

links boven: het gezicht van de hond die zijn eigenaar ziet
links beneden: het moment dat de duivel gedist wordt
rechts: het gezicht van de duivel

wat getrol van erdo fan boys
Thnx,
Dat idee had ik al een beetje, maar wilde ook wet weten wat er stond.
Dankzij jou weet ik dat nu ook. :)
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183507846
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:31 schreef polderturk het volgende:
Bromance tussen Bin Salman en Putin op G20 top.
Leek me bizar, zo heb ik Putin nog nooit iemand zien begroeten. Maar nu gok ik dat het voor de Amerikaanse senaat bedoeld was. Daar is al een meerderheid bereid om wat SA betreft tegen Trump in te gaan, die begroeting zal dat nog versterkt hebben...

https://thehill.com/homen(...)sh-over-saudi-arabia
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183517155
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 01:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Leek me bizar, zo heb ik Putin nog nooit iemand zien begroeten. Maar nu gok ik dat het voor de Amerikaanse senaat bedoeld was. Daar is al een meerderheid bereid om wat SA betreft tegen Trump in te gaan, die begroeting zal dat nog versterkt hebben...

https://thehill.com/homen(...)sh-over-saudi-arabia
Interesting times!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183517168
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183547518
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183623010
een fascinerend reportage over hoe de saudisch gebruik maakten van de onervarenheid van jared kushner, om hun eigen agenda te promoten oa. door zichzelf bij kushner te promoten als een bastion tegen "islamic extremisim" _O-

het verklaart ook deels waarom de amerikanen zo invested zijn in saudi en met name MBS, die zij hebben gesteund in de strijd om het verkrijgen van de kroonprins status.

The Wooing of Jared Kushner: How the Saudis Got a Friend in the White House

Senior American officials were worried. Since the early months of the Trump administration, Jared Kushner, the president’s son-in-law and Middle East adviser, had been having private, informal conversations with Prince Mohammed bin Salman, the favorite son of Saudi Arabia’s king.

Given Mr. Kushner’s political inexperience, the private exchanges could make him susceptible to Saudi manipulation, said three former senior American officials. In an effort to tighten practices at the White House, a new chief of staff tried to reimpose longstanding procedures stipulating that National Security Council staff members should participate in all calls with foreign leaders.

But even with the restrictions in place, Mr. Kushner, 37, and Prince Mohammed, 33, kept chatting, according to three former White House officials and two others briefed by the Saudi royal court. In fact, they said, the two men were on a first-name basis, calling each other Jared and Mohammed in text messages and phone calls.

The exchanges continued even after the Oct. 2 killing of Jamal Khashoggi, the Saudi journalist who was ambushed and dismembered by Saudi agents, according to two former senior American officials and the two people briefed by the Saudis.

As the killing set off a firestorm around the world and American intelligence agencies concluded that it was ordered by Prince Mohammed, Mr. Kushner became the prince’s most important defender inside the White House, people familiar with its internal deliberations say.

Mr. Kushner’s support for Prince Mohammed in the moment of crisis is a striking demonstration of a singular bond that has helped draw President Trump into an embrace of Saudi Arabia as one of his most important international allies.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183624390
dit is eigenlijk voor het eerst dat een motief voor de moord zo gedetaileerd wordt beschreven

"This is a ghastly murder story, but as in any complicated case, we look for clues about how and why the killing took place. This killer’s motive was control of information."


How a chilling Saudi cyberwar ensnared Jamal Khashoggi

Khashoggi, as one of Saudi Arabia’s best-known journalists and leading “influencers,” was inexorably drawn into this conflict. As Qahtani beamed up his “army of flies” to combat Qatar on Twitter, Khashoggi’s friends wanted to create an alternative media presence.

Omar Abdulaziz, a young Saudi dissident living in Canada, encouraged Khashoggi in June and July of this year to help recruit a rival army of “electronic bees” to neutralize the Saudi online onslaught, according to a lawsuit filed in Tel Aviv last Sunday.

Khashoggi and Abdulaziz didn’t realize that the Saudis were able to spy on their messages, thanks to Israeli-supplied Pegasus surveillance tools, according to the lawsuit. The complaint alleges that two of Abdulaziz’s brothers were arrested in Saudi Arabia late last summer; one of the imprisoned brothers, pressured by his captors, “begged [Abdulaziz] to stop his work on political activities in which he was involved,” the suit contends. The Pegasus surveillance gave the Saudis information that “contributed in a significant manner to the decision to murder . . . Khashoggi,” the suit alleges.
.....
For Qahtani, the anti-Khashoggi campaign was personal. A Saudi official told me that Qahtani felt that he had let down his boss, MBS, by allowing Khashoggi to leave Saudi Arabia in 2017. When Khashoggi fled to the United States later that year and began writing columns for The Post that were critical of Saudi Arabia, Qahtani viewed him as a renegade enemy in the information domain he sought to control.

Just before Khashoggi began writing for The Post, some Saudi officials offered him a column in the pro-Saudi newspaper Al-Hayat, according to two Saudi officials who were briefed on the proposal. But Khashoggi soon began his Post columns, augmenting his voice in social media. The Saudis tried to squeeze him by preventing his son Salah from traveling outside the kingdom, which deeply upset Khashoggi, but he didn’t temper his writing or his independence.

Last July, according to a U.S. official, Qahtani had convinced MBS that Khashoggi was a threat to the kingdom’s attempts to control information, and the crown prince sent a message that month ordering that the renegade journalist be brought back to the kingdom, by force if necessary. The message wasn’t understood by U.S. officials until too late.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184892690
De eerste stappen van het internationale onderzoek zijn eindelijk gezet.


The killing of Saudi journalist Jamal Khashoggi in the kingdom’s Istanbul Consulate was “planned and perpetrated by Saudi officials,” the UN special rapporteur said on Feb. 7.

Agnes Callamard recently visited Turkey with a team of experts on an international inquiry into Khashoggi’s murder.

“Evidence collected during my mission to Turkey shows prime facie case that Mr. Khashoggi was the victim of a brutal and premeditated killing, planned and perpetrated by officials of the State of Saudi Arabia,” Callamard was quoted as saying in a statement.

“Turkey’s efforts to apply prompt; effective and thorough; independent and impartial; and transparent investigations - in line with international law - had been seriously curtailed and undermined by Saudi Arabia,” she said.

“Woefully inadequate time and access was granted to Turkish investigators to conduct a professional and effective crime-scene examination and search required by international standards for investigation.”

She added Khashoggi’s murder was the “gravest violation” of the most fundamental of all rights, the right to life.

The killing violated “both international law and core rules of international relations, including the requirements for lawful use of diplomatic missions,” according to the statement.

“Guarantees of immunity were never intended to facilitate the commission of a crime and exonerate its authors of their criminal responsibility or to conceal a violation of the right to life. The circumstances of the killing and the response by State representatives in its aftermath may be described as ‘immunity for impunity’,” Callamard said.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')