abonnement Unibet Coolblue
pi_182758355
De vraag is: Waarom zijn links-liberale mensen zo tolerant t.o.v moslims terwijl de islam de antithesis is van veel dingen waar zij voor staan.

Het liberalisme staat bijv voor gelijke rechten tussen man en vrouw, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van religie en gelijke rechten voor personen van verschillende nationaliteiten. Tegenwoordig staat het ook voor de acceptatie van homoseksuelen en transgenders.

Dat liberale mensen zo tolerant zijn jegens de islam zou dan dus komen doordat ze vrijheid van religie belangrijk vinden. Maar er is wel één probleem: De islam is de antithesis van veel dingen waar zij voor staan. Sommige mensen denken dat de islam in Nederland past en dat moslims vreedzaam samen kunnen leven met niet-moslims. Maar zodra zij in de meerderheid zijn ontstaan er een probleem. Zelfs nu ze niet in de meerderheid zijn, zijn d'r al problemen.

In Nederland mag je geloven wat je wilt, maar het probleem is dat de islam anders is. Sure, er zijn bijv ook radicale christelijke groeperingen, maar daar merken we hier in Nederland eigenlijk niks van, dus dat is een kromme vergelijking. In de moderne tijd botst eigenlijk geen enkele oude religie echt met de normen en waarden van het land, behalve de islam. In het geval van andere religieuzen is er nauwelijks een botsing, als die er überhaupt al is. Er kan van alles en nog wat in hun religieuze boek staan, maar soms gaat het er ook om wat voor problemen je echt in de praktijk merkt.

Moslim apologeten proberen de waarheid te ontkennen omdat ze de islam willen uitbreiden. Ze willen dat niemand ze kan stoppen, en leugens kunnen hun daarbij helpen. In de islam is het niet verboden om te liegen om ervoor te zorgen dat de islam groter wordt, het wordt zelfs aangemoedigd.

Ik zal ook uitleggen waarom de islam precies de antithesis is van het liberalisme voor het geval je dat niet weet of voor het geval dat je het niet tot in de details weet:

De islam is tegen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof
- In de islam is er geen vrijheid van meningsuiting. Het bekritiseren van Mohammed of de Koran is strafbaar.

- Moslims die de islam verlaten krijgen de doodstraf. Dit wordt vrijwel altijd in de praktijk toegepast. In de Koran staat dit niet zo precies omschreven, maar in de Hadiths wel.
But those who reject Faith after they accepted it, and then go on adding to their defiance of Faith, – never will their repentance be accepted; for they are those who have (of set purpose) gone astray.
— Quran 3:90

Make ye no excuses: ye have rejected Faith after ye had accepted it. If We pardon some of you, We will punish others amongst you, for that they are in sin.

— Quran 9:66

He who disbelieves in Allah after his having believed, not he who is compelled while his heart is at rest on account of faith, but he who opens (his) breast to disbelief-- on these is the wrath of Allah, and they shall have a grievous chastisement.
— Quran 16:106

'Whoever changes his Islamic religion, kill him' Hadith - Sahih Al-Bukhari (9:57)

Volgens de islam zijn vrouwen minderwaardig en dommer dan mannen
Quran (4:11) - (Inheritance) "The male shall have the equal of the portion of two females"

Sahih Bukhari (6:301) - "[Muhammad] said, 'Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?' They replied in the affirmative. He said, 'This is the deficiency in her intelligence.'"

Volgens de Koran zijn ongelovigen (niet-moslims) het slechtste van alle wezens en moeten ze zelfs gedood worden.
Indeed, they who disbelieved among the People of the Scripture and the polytheists will be in the fire of Hell, abiding eternally therein. Those are the worst of creatures. - Quran 98:6

[Remember] when your Lord inspired to the angels, "I am with you, so strengthen those who have believed. I will cast terror into the hearts of those who disbelieved, so strike [them] upon the necks and strike from them every fingertip."- Quran 8:12

En zo zijn er nog meer manieren waarop de islam de antithesis is van het liberalisme. Hoe kunnen liberale mensen dan zo tolerant zijn t.o.v de islam, is dat niet dom?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2018 18:34:38 ]
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:40:36 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182759142
Ik vraag me dit ook vaak af.
Misschien komt het deels doordat linkse mensen sterk de neiging hebben om voor minderheden en de "zwakkeren" op te komen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182759606
Selectief quoten en dan nog zonder context ook. Man man, zo doorzichtig. Die domme notie dat vrouwen minderwaardig zouden zijn. Dit allemaal beredeneerd vanuit je oppervlakkig westerse referentiekader. Jammer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2018 19:11:27 ]
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:16:53 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182759719
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 18:40 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vraag me dit ook vaak af.
Misschien komt het deels doordat linkse mensen sterk de neiging hebben om voor minderheden en de "zwakkeren" op te komen.
Ik vind mezelf vrij links, maar ik heb dat gevoel totaal niet. Ik vind dat je gewoon normaal om moet gaan met iedereen, dus ook moslims. Ik denk dat veel linkse mensen moslims helemaal niet willen beschermen, maar gewoon dat iedereen eerlijk behandeld wordt.

En, linkse mensen gaan vaak uit van het goede in mensen, rechts gaat juist vaak uit van het slechte. Dus ik denk waar rechtse mensen aanslagen zien, en vrouwenonderdrukking, ziet links juist mensen die ook gevoelens hebben. Maar daarmee wordt niet bedoelt dat aanslagen en vrouwenonderdrukking opeens door de beugel kunnen.

Maar zowel links en rechts maken de fout om moslims als groep weg te zetten. Dat wel. Terwijl je juist naar het individueel moet kijken vind ik. Dus niet alle moslims straffen omdat sommige extremistisch zijn, maar anderzijds ook niet moslims het hand boven het hoofd houden als ze dingen doen vanuit hun religie die eigenlijk niet passen onze samenleving.

Zo vind ik dat, hoewel ik dus vrij links ben, een boerkaverbod wel goed is. Hoofddoek verbod gaat mij weer wat te ver echter.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182759947
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dat veel linkse mensen moslims helemaal niet willen beschermen, maar gewoon dat iedereen eerlijk behandeld wordt.
Meer dan dit valt eigenlijk niet te zeggen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_182760156
Moslims en links-liberale mensen hebben een gezamelijke vijand.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182760748
Dat heet: sociaal gewenst gedrag. Daar kun je zelfs politicus mee worden terwijl je geen snars af weet van de maatschappij. In Nederland dan.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182761323
In Nederland heeft het christendom nog best grote invloeden, liberalen zien dat liever helemaal het liefst verdwijnen en steken dat ook niet onder stoelen en banken.
De moslims zijn daar miss wat toleranter in. Ook zien ze de moslims als de zwakke schakel.
pi_182762245
Linkse mensen zijn niet tolerant t.o.v. moslims, ze zijn tolerant t.o.v. mensen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_182766057
Wij zijn tolerant tegenover bepaalde moslims. Het overgrote merendeel dat niet extremist is, die een meerwaarde vormt aan de maatschappij, die best aangename mensen zijn, soms zelfs aangenamer dan christenen of atheïsten die veel sneller kunnen oordelen over mensen.

Maar ik ga wel akkoord dat er een fundamenteel probleem is met vooral moslimfundamentalisten, net zoals dat probleem ook aanwezig is bij christenfundamentalisten of radicale christenen, maar die zijn hier quasi al uitgestorven.

Bijkomend probleem is dat het integratieproces voor sommigen gewoon niet zo makkelijk verloopt, dat sommigen zich niet kunnen of willen aanpassen, dat bepaalden in probleemwijken/probleemsituaties wonen en er in bepaalde regio's / steden / districten ghetto's zijn die de assimilatie van moslims / immigranten in onze cultuur en ons land niet bevorderen. Het is niet de bedoeling dat we overal "Klein-Jordanie", "Klein-Turkije", "Joodse gemeenschap" enzovoort hier hebben. Immigranten dienen gewoon verspreid over het land te worden, en onze taal te leren net zoals wij we ons ook daarvoor moeten openstellen.

Al is dat misschien al niet zo een super links standpunt meer. Ik ben op economisch vlak een pak linkser dan op sociaal vlak. Zo ben ik bijvoorbeeld ook niet zo te vinden voor positieve discriminatie (omdat de kwaliteit dat niet bevordert en de beste kandidaat bijvoorbeeld niet altijd wordt gekozen omdat raciale / genderquota moeten behaald worden en dat vind ik belachelijk). En politieke correctheid is verder ook best eng aan het worden. Politieke incorrectheid vind ik verder trouwens ook not done. Gewoon normalisatie graag, dank je. En hoofddoeken enzovoort horen niet thuis in onze cultuur of toch niet op ambtenaarplaatsen.

Mensen die geen meerwaarde vormen voor onze maatschappij, die zich niet voldoende willen aanpassen (en geloof me de maatschappij is "zeer tolerant") en zeker de mensen die in de criminaliteit belanden (vanaf diefstal) mogen indien eerste gen immigranten teruggestuurd worden.

Tweede / Derde en Vierde graadsimmigranten zijn verder gewoon Belgen imo, maar er moeten wel maatregelen genomen worden om die mensen meer te verspreiden, want het vormen van ghetto's is voor niemand goed.

Ik blijf er wel bij dat het echt om een kleine minderheid gaat, maar in bepaalde regio's (vooral steden) is het wel een groot probleem. Zoals in Molenbeek dat ik met momenten vergelijk met Zuid-Afrika. Waarom vergelijk ik dat met Zuid-Afrika. Wel omdat ik in Zuid-Afrika niet zou "durven" op een linkse partij te stemmen omdat links (ANC en extreemlinks) = zwarte bevolking en blank = liberale partij. In Molenbeek zou ik wellicht ook niet durven op sociaaldemocraten te stemmen omwille van die reden, en ondanks dat ik echt authentiek links ben, daar wellicht op centrumrechts stemmen of zelfs N-VA (wat gezien het daar een kleine minderheid is geen slechte keuze is), maar wat ik op federaal, vlaams en europees niveau nooit zou doen gezien het al te veel populariteit heeft, en ik op zeer veel vlakken niet akkoord ga met het beleid.

Je mag wel niet vergeten dat de politici en de media graag met onze angsten spelen, zeker rechtse media en politici doen dat maar al te graag, en dat er dan sprake is van normvervaging of een andere perceptie. Uiteindelijk heb ik in de realiteit nog nooit een probleem ervaren met vreemdelingen. Ook omdat ik niet echt in een regio woon waar dat wel echt een kwestie was. Natuurlijk zullen er wel eens wat op school geweest zijn die me bijvoorbeeld niet graag hadden, of waar ik niet populair bij was, maar zo waren er evenzeer ook gewoon blanken.

Of ja, één keer wel een probleem ervaren met vreemdelingen maar dat was wanneer ik heel jong was, en in één v/d suburbs in Lille. Agressie van een vreemdeling tov mijn ouders wanneer ik jong was in de auto dusja. Misschien vergeet ik nog wel iets. Maar je mag niet vergeten dat een immigratieproces niet éénvoudig is. Misschien juist daarmee dat het wel strenger moet., dus daarmee ga ik wel akkoord met rechts. En dat is ook ten voordele van de immigrant in kwestie zelf. Natuurlijk is een bepaald geval nooit zwart-wit. Wat met vluchtelingen. Maar ik denk dat de beste oplossing is vluchtelingenkampen op strategische plaatsen gaan organiseren. Het is niet de bedoeling om hele landen te gaan importeren omdat er ergens oorlog is. Het uitroeien van oorlog zal helaas nog niet voor meteen zijn. En andere derdewereldlanden etc... gebruiken ook vluchtelingenkampen. Daar is niets mis mee. Verder moet links ook beseffen dat je de armoede niet aanpakt door armoede te gaan importeren. Dat is een contradictie op zijn eigen. Anderzijds ga ik er ook niet akkoord mee met hoe rechtse politici het immigrantendebat gebruiken om er stemmen op te winnen, te polariseren en tweets te gebruiken met #opkuisen. Zo behandel je mensen niet. Voer gewoon je job uit. Punt.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheRussianBear op 27-10-2018 00:43:59 ]
PVDA-PTB lid. Sanders supporter. Student psychologie. Interesse voor films, sport, geschiedenis, multimedia, wereldpolitiek, geologie en het weer.
pi_182767401
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:10 schreef Hamzoef het volgende:
Selectief quoten en dan nog zonder context ook. Man man, zo doorzichtig. Die domme notie dat vrouwen minderwaardig zouden zijn. Dit allemaal beredeneerd vanuit je oppervlakkig westerse referentiekader. Jammer.
Als jij na je dood de keuze moet maken om als vrouw in een islamitisch land geboren te worden of in een oppervlakkig westers land, waar zou je dan voor gaan? Er vanuit gaande dat de beide landen een vergelijkbaar welvaartsniveau hebben.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:37 schreef oranjevogel1 het volgende:
Moslims en links-liberale mensen hebben een gezamelijke vijand.
Maar de vijand van mijn vijand maakt van mijn vijand toch geen vriend? Linkse mensen waren vroeger dé religiebeledigaars en zijn 180 graden gedraaid. Das toch gek? Ik zie zelf maar 2 verschillen tussen islam en de meeste gristenen in de jaren 50. Islamieten hebben een kleurtje en hun religie is zo mogelijk nog idioter. Volgens mij geen van tweeën een reden om minder te lullig te doen.
pi_182767496
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 01:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar de vijand van mijn vijand maakt van mijn vijand toch geen vriend?
Vertel dat aan links.
quote:
Linkse mensen waren vroeger dé religiebeledigaars en zijn 180 graden gedraaid.
Vroeger was de enige religie van betekenis in Europa - naast het Jodendom - het Christendom. De vijand van vroeger is hetzelfde gebleven. En de omwenteling van de Islam in een religie met weinig aanhangers in Europa tot een religie van betekenis is door links nog niet eenduidig beordeeld.
quote:
Das toch gek?
Ze zijn dan ook niet 180 graden gedraaid. Ze zien in de Moslims een vriend om de vroegere hegemonie van het Christendom verder af te breken, met als doel een postmodernistische gemeenschap op te bouwen.
quote:
Ik zie zelf maar 2 verschillen tussen islam en de meeste gristenen in de jaren 50.
Een religie vergelijken met de aanhangers van een ander geloof? Appels met peren. Misschien maar de inhoud van de Bijbel met de Koran vergelijken?
quote:
Islamieten hebben een kleurtje
Moslims kunnen ook gewoon blond zijn. De grootste moslimgemeenschappen in Zwitserland, bijvoorbeeld, zijn van de Balkan afkomstig.
quote:
en hun religie is zo mogelijk nog idioter. Volgens mij geen van tweeën een reden om minder te lullig te doen.
Je kunt in de politiek moeilijk op te veel fronten tegelijk vechten. Om het draagvlak te vergroten is het beter om op een strijdveld te concentreren en pas na de overwinnig op het volgende te storten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182769152
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 00:29 schreef TheRussianBear het volgende:

Bijkomend probleem is dat het integratieproces voor sommigen gewoon niet zo makkelijk verloopt, dat sommigen zich niet kunnen of willen aanpassen, dat bepaalden in probleemwijken/probleemsituaties wonen en er in bepaalde regio's / steden / districten ghetto's zijn die de assimilatie van moslims / immigranten in onze cultuur en ons land niet bevorderen.
Je begint me integratie, maar eindigt met assimilatie. Dit is nu precies het knelpunt. Veel Nederlanders spreken altijd eufemistisch over integratie, maar onder aan de streep verlangen ze assimilatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2018 09:39:21 ]
pi_182770310
Van de 1.000.000 ambtenaren en een grote groep ambtenaren als ZZP-er verkleed is het merendeel links politiek gekneed. Die zijn zeer enthousiast over de moslims, niet als hun levensopvatting maar over het behoud van hun baantje.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:25:31 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_182770386
Ik ben vrij liberaal en gun moslims net als elk ander mens de vrijheid om zichzelf te onderdrukken. Maar zodra ze denken anderen vrijheden te ontnemen krijgen we een probleem. En daar mag onze maatschappij zich best wat beter tegen wapenen. We hebben net de ontkerking een beetje gehad, lijkt me niet de bedoeling dat we nu een nieuwe verzuiling krijgen.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:27:42 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182770411
Omdat linksliberale mensen anderen beoordelen op hun daden als individu en niet hen verdacht maken op basis van een groep waarbij ze horen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 27-10-2018 16:39:23 ]
pi_182770460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je begint me integratie, maar eindigt met assimilatie. Dit is nu precies het knelpunt. Veel Nederlanders spreken altijd eufemistisch over integratie, maar onder aan de streep verlangen ze assimilatie.
Om een maatschappij te laten functioneren moet er ook wel redelijk wat geassimileerd zijn. Anders krijg je totaal naast elkaar levende groepen die totale tegenpolen gaan worden waar dan op den duur ook conflicten uit voor gaan komen.
pi_182770492
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 11:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Om een maatschappij te laten functioneren moet er ook wel redelijk wat geassimileerd zijn. Anders krijg je totaal naast elkaar levende groepen die totale tegenpolen gaan worden waar dan op den duur ook conflicten uit voor gaan komen.
Ik denk dat integratie voldoende is.
pi_182770499
Dat heeft simpelweg te maken met het 'goed' willen zijn, en de 'voor-de-zwakkeren-opkom-reflex'; een hoop mensen reageren niet echt positief en aardig op deze nieuwkomers, en dus voelen een hoop mensen zich dan genoodzaakt wél welwillendheid te laten zien, om dat er tegenover te zetten. En anders voorziet men ook misschien serieuze problemen die men graag wilt voorkomen.

En wat ook meespeelt is persoonlijke referenties: men heeft in eigen leven ook zat individuele, positieve ervaring met een aantal moslims, en die gaan het model ervoor vormen van binnen; 'als ik kritisch ben naar de Islam/moslims, dan stoot ik ook Rachid, die ik zo aardig vind, tegen het hoofd', en dat is een soort cognitief ongemak waar men liever niet aan wilt.
Eens kijken
pi_182770558
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 11:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat integratie voldoende is.
Hoe zie jij succesvolle integratie voor je van streng gelovigen in een maatschappij die in hun optiek het sodom en gomorra is?
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:44:09 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182770680
Het is vrij simpel

Hassan de vriendelijke, hardwerkende moslim vind ik een toffe peer. En moslim Ali de baldadige, hypocriete nietsnut en vind ik een eikel.
pi_182770720
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 11:36 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zie jij succesvolle integratie voor je van streng gelovigen in een maatschappij die in hun optiek het sodom en gomorra is?
Precies. Goeie vraag. Dat is dus, heel reëel, een recept voor ellende. Assimilatie IS belangrijk, of je het nu leuk vind of niet.
Eens kijken
pi_182771868
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik vind mezelf vrij links, maar ik heb dat gevoel totaal niet. Ik vind dat je gewoon normaal om moet gaan met iedereen, dus ook moslims. Ik denk dat veel linkse mensen moslims helemaal niet willen beschermen, maar gewoon dat iedereen eerlijk behandeld wordt.
^O^

quote:
Maar zowel links en rechts maken de fout om moslims als groep weg te zetten. Dat wel. Terwijl je juist naar het individueel moet kijken vind ik. Dus niet alle moslims straffen omdat sommige extremistisch zijn, maar anderzijds ook niet moslims het hand boven het hoofd houden als ze dingen doen vanuit hun religie die eigenlijk niet passen onze samenleving.
Precies.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182771895
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Omdat linksliberale mensen anderen beoordelen op hun daden als individu en niet hen verdacht maken op basis van eeb groep waarbij ze horen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182771946
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 11:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat integratie voldoende is.
Integratie bestaat niet. Zie de werken van Maslow.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')