abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182818419
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:59 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze eerder komen als ze je geld al hebben? Dan kunnen ze beter voorrang geven aan iemand wiens geld ze nog moeten zien binnen te halen, voordat hij naar de concurrent gaat.
Onzin, je betaald voor een contract, daar staat bij mij een herstel en responsetijd in afgesproken. Een storingsmonteur kan bij grotere bedrijven een andere persoon zijn dan de installateur. Dus de storingsdienst zal mij binnen een afgesproken tijd MOETEN helpen, en iemand die aan komt waaien niet.
pi_182818909
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Tjonge,...
Maar heb jij een CO meter dan? Dat afstellen kan toch niet uit de losse pols?
.
pi_182822508
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:48 schreef Fer het volgende:
Maar heb jij een CO meter dan? Dat afstellen kan toch niet uit de losse pols?
Nee ik heb geen CO/O2 meter, daar is die onderhoudsbeurt, - bedrijf, - man juist voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 29-10-2018 20:47:43 ]
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_182838689
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Hangt van je gasverbruik en het aantal starts/stops af (modulerend??). Maar een eerste onderhoudsbeurt is na 4 jaar wel aan te raden en daarna elke 2 jaar. En dus opletten dat ze CO en O2 afregelen; sommige laten het bij schoonspuiten van de brander en warmtewisselaar, maar dat is onvoldoende.
Ah beter, nog even twee jaartjes wachten dus *O*
pi_182872329
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:22 schreef MrDrako het volgende:

[..]
Dus de storingsdienst zal mij binnen een afgesproken tijd MOETEN helpen, en iemand die aan komt waaien niet.
En als ze dat niet doen? Ga je ze dan aanklagen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 10:43:56 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182872510
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:22 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Onzin, je betaald voor een contract, daar staat bij mij een herstel en responsetijd in afgesproken. Een storingsmonteur kan bij grotere bedrijven een andere persoon zijn dan de installateur. Dus de storingsdienst zal mij binnen een afgesproken tijd MOETEN helpen, en iemand die aan komt waaien niet.
En als ze dat nou midden in de winter gewoon niet doen ? En geloof mij ook daar zijn er een hoop van !
pi_182884729
registreer om deze reclame te verbergen
Wij hebben wel een contract af gesloten, vooral vanwege het storingsdeel wat erbij zit. Komt bij dat het bedrijf kwa storing alles doet. Afvoer, gas, water, cv. en elektra. Ik ben veel van huis en wil gewoon dat mijn vrouw dan iemand kan bellen zonder gezeur. Deze mannen komen en fixen na akkoord van eventuele extra kosten uiteraard.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_182884753
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:52 schreef pasab het volgende:
Wij hebben wel een contract af gesloten, vooral vanwege het storingsdeel wat erbij zit. Komt bij dat het bedrijf kwa storing alles doet. Afvoer, gas, water, cv. en elektra. Ik ben veel van huis en wil gewoon dat mijn vrouw dan iemand kan bellen zonder gezeur. Deze mannen komen en fixen na akkoord van eventuele extra kosten uiteraard.
Of dat of ze fixen ook gelijk je vrouw, als je van huis bent.
.
pi_182884808
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Of dat of ze fixen ook gelijk je vrouw, als je van huis bent.
Als ze het maandelijks lekken en bijbehorend humeur kunnen fixen wil ik er ook nog wel voor betalen :D
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_182888067
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En als ze dat nou midden in de winter gewoon niet doen ? En geloof mij ook daar zijn er een hoop van !
tja in mijn verzekeringen pakket zit ook rechtskundige bijstand verzekering, als ik in de winter zit dood te vriezen omdat mijn cv stuk is, en ze komen niet zoek ik het wel in die hoek.
Maar, ik zit bij kemkens, en die zijn tot nu toe bij elke storing altijd binnen de afgesproken tijd gekomen, zelfs bij niet spoed.
pi_182889846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:30 schreef MrDrako het volgende:

[..]

tja in mijn verzekeringen pakket zit ook rechtskundige bijstand verzekering, als ik in de winter zit dood te vriezen omdat mijn cv stuk is, en ze komen niet zoek ik het wel in die hoek.
Maar, ik zit bij kemkens, en die zijn tot nu toe bij elke storing altijd binnen de afgesproken tijd gekomen, zelfs bij niet spoed.
De grootste zegt dit in hun AV

quote:
Artikel 9 Schade
1. In geval van een tekortkoming door de Opdrachtnemer in de nakoming van haar verplichtingen onder het ServiceAbonnement welke te wijten is aan opzet of grove schuld aan de zijde van de Opdrachtnemer, is Opdrachtnemer aanspra- kelijk voor directe personen- of zaakschade die hiervan het onmiddellijk gevolg is tot een bedrag van maximaal
450.000,= per gebeurtenis.
Dus als ze niet komen opdagen door drukte, tekort personeel, ziekte of sneeuw op de weg, kun je ze nog weinig maken, behalve eisen dat ze tenminste een keer komen.
.
pi_182949241
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 00:32 schreef Fer het volgende:

[..]

De grootste zegt dit in hun AV

[..]

Dus als ze niet komen opdagen door drukte, tekort personeel, ziekte of sneeuw op de weg, kun je ze nog weinig maken, behalve eisen dat ze tenminste een keer komen.
Nu ben ik geen jurist, maar het stukje dat je quote stelt alleen dat ze aansprakelijk zijn voor een schade vergoeding in gevalk van tekortkoming door opzet of grove schuld.

Ik hoef geen enorme schadevergoeding, als ze om wat voor een reden mij midden in de winter dagen lang in de kou zouden laten zitten, is dat een vorm van contractbreuk. Want ook in die voorwaarde staat onder artikel 11:
Het bedrijf verplicht zich:
1.1. Het toestel zodanig te onderhouden dat deze veilig, doelmatig en bedrijfszeker kan functioneren.
1.2. Storingen zoveel mogelijk op de dag van melding doch uiterlijk binnen 24 uur na een storingsmelding, tenzij een spoedeisend karakter ontbreekt, te verhelpen.

En bij vorst geen verwarming hebben is wel degelijk een spoedeisend karakter.Als de leverancier dit zou ontkennen houd dat geen stand bij het eventueel voorleggen aan een rechter.
pi_182949377
punt 1.2 klinkt al beter als veel andere contracten.
Vaak staat er dat ze binnen xx uur langs moeten zijn gekomen zonder een hersteltijd te noemen.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_183278092
Wel grappig om dit verhaal nog even hier te delen. Vorige week zijn er dus 2 loodgieters langs gekomen, omdat mijn CV ketel op mijn slaapkamer een brommend geluid maakte. Ik had al op internet gezocht wat het zou kunnen zijn en overal las ik 'verkeerde lucht/gas verhouding. Dus die loodgieter en zijn stagiaire komen hier op mijn slaapkamer, gaan allebei op mijn bed zitten (zodat ik zoiets had van wtf maargoed) en ik legde het verhaal dus uit. De ene monteur maakte de cv iets schoon en kon vervolgens het geluid nabootsen door dat gaskraantje iets open en dicht te draaien. Dus ik had al door dat het alleen dat was. Zegt ie even later paniekzaaiend: "bereid je maar vast voor, want je membraanpomp is lek en dat gaat je 500 euro kosten. Ik kan de materialen zo vast voor je halen, doe maar alvast een aanbetaling van 100". Dus ik gaf aan dat ik me opeens wel erg verplicht voelde en moest al 82 euro betalen voor het 'onderhoud' en vertelde dat een klusjesman mij al had uitgelegd dat het alleen een verkeerde druk was. Als ik de verwarming open draai op mijn slaapkamer is het stil. Zegt hij: "Ja mij maakt het niet uit hoor ik verdien er niet meer of minder om, wat je ook besluit, ik werk gewoon voor dit bedrijf. Dan vraag je toch lekker die klusjesman? Maar ik zal je eerlijk zeggen dat we voor die 82 euro eigenlijk niets doen. En dan is er nog niets opgelost. Als je die materialen vervangt a 500 euro kan je later bij de receptioniste naar mij vragen en dan krijg je een deel van die 82 euro weer terug."

Ik zei dat ik op dit moment toch geen 500 euro op mijn rekening had en dat ik er dus voor koos om alleen het onderhoud te doen a 82. Hij weer aangeven dat er dan niets verholpen was en ze zouden er ook geen sticker op plakken. De sfeer werd heel kut omdat ik me dus niet liet omlullen en heb netjes die 82 euro betaald en ze weg gestuurd.

Zie ik later na enig speurwerk op het www staan dat die kerel de eigenaar van het bedrijf is :') dus ik snap 'm!

Lang verhaal kort; het brommend geluid is verholpen en mijn CV doet weer normaal voor 82 ipv 500 euro.
  woensdag 21 november 2018 @ 07:07:38 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183278149
En wat nou als je membraanpomp echt lek is? Hoe kom je daar achter?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183278845
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 07:07 schreef Lienekien het volgende:
En wat nou als je membraanpomp echt lek is? Hoe kom je daar achter?
Er zit helemaal geen membraanpomp in een CV ketel. Die lui hebben geprobeerd Onniedah af te zetten en daarvoor heeft hij 82 betaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 21-11-2018 08:55:53 ]
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  woensdag 21 november 2018 @ 09:48:04 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183279678
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Er zit helemaal geen membraanpomp in een CV ketel. Die lui hebben geprobeerd Onniedah af te zetten en daarvoor heeft hij 82 betaald.
Zij.

Toch zou ik ook dan niet zo tevreden zijn, want als het afzetters zijn heeft ze a. geen betrouwbare onderhoudsclub gevonden en b. is er geen betrouwbare onderhoudsbeurt gepleegd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183279793
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:48 schreef Lienekien het volgende:

Zij.

?

quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:48 schreef Lienekien het volgende:

Toch zou ik ook dan niet zo tevreden zijn, ….

Niet zo tevreden zijn? Dit is om woest van te worden, die lui hebben geprobeerd hem 500,- af te troggelen en zijn er met 80,- vandoor gegaan. Dat soort lieden beschadigt het imago van vaklui die wel eerlijk en goed werk doen i.p.v. de klant proberen een poot uit te draaien.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  woensdag 21 november 2018 @ 09:58:30 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183279835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:56 schreef blomke het volgende:

[..]

?

[..]

Niet zo tevreden zijn? Dit is om woest van te worden, die lui hebben geprobeerd hem 500,- af te troggelen en zijn er met 80,- vandoor gegaan. Dat soort lieden beschadigt het imago van vaklui die wel eerlijk en goed werk doen i.p.v. de klant proberen een poot uit te draaien.
Lees nou nog eens wat ik schrijf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183280487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:58 schreef Lienekien het volgende:
Lees nou nog eens wat ik schrijf.
Na 3x lezen, kan je misschien mij vertellen wat mijn misinterpretatie is?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  woensdag 21 november 2018 @ 10:40:38 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183280516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:38 schreef blomke het volgende:

[..]

Na 3x lezen, kan je misschien mij vertellen wat mijn misinterpretatie is?
Was je het met mij eens, dan?

(Zij = TS, geen hij.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_183280662
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:40 schreef Lienekien het volgende:

Was je het met mij eens, dan?

Als je goed leest wel ja, sterker nog ik probeerde je stelling te waarderen. Maar blijkbaar doe ik iets verkeerd.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  woensdag 21 november 2018 @ 11:10:19 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183280950
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Als je goed leest wel ja, sterker nog ik probeerde je stelling te waarderen. Maar blijkbaar doe ik iets verkeerd.
Dan ligt de misinterpretatie aan mijn kant.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183288355
Zulke lui wens je toch en hernia toe?
.
pi_183289689
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Er zit helemaal geen membraanpomp in een CV ketel. Die lui hebben geprobeerd Onniedah af te zetten en daarvoor heeft hij 82 betaald.
Echt niet?? :( hij heeft het zelfs op de betaalbon geschreven waar ik mijn handtekening onder heb gezet: "klant geadviseerd gas regel unit te vervangen ivm lekke membraanpomp en hard brommend geluid. CV ketel voorplaat niet geopend ivm bijkomende kosten qua pakkingen en ontsteekpen."
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')