abonnement Unibet Coolblue
pi_182741251
Hallo fokkers,

Ik heb besloten om voortaan vegetarisch door het leven te gaan. Ik heb het idee dat ik hiermee bijdraag aan het milieu en welzijn van dieren.
Ik ben tot nu toe alleen maar uitgelachen door mensen om mij heen. Vrienden, familie en collega's: ze snappen er niets van en vinden het maar achterlijk.

Wat vinden jullie er van? Ik hou het nu al 5 a 6 weken vol. Enige wat ik mis is kip. Kippendijtje. Kippensoepje. Kipburger. Dat soort dingen ;(
pi_182741330
Ik vind het oprecht heel knap en ik vind dat mensen, ongeacht wat hun eigen voorkeur is, hier meer respect voor mogen hebben.

Zet m op ^O^
pi_182741366
Ja, dacht misschien kan ik hier wat waardering halen, IRL had ik de negatieve reacties niet verwacht.
O+
pi_182741374
Kijk als je echt zin hebt in kip kun je natuurlijk ook zelf kippen houden en slachten. Je weet dat je vleesje het goed heeft gehad en van 1 kip heb je zeker een half jaar 1x in de maand een kipburgertje. Neem je 6 kippen dan hebben ze zeker 3 jaar een luizenleventje gehad.
pi_182741517
Let ook op micro enzymen, dit zijn heeel lieve onschuldige diertjes in allerlij soorten eten die helemaal geen zin hebben om opgegeten te worden, doe je dat toch ben je een enzymenbeul,..
pi_182741520
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:54 schreef -mosrednA het volgende:
Kijk als je echt zin hebt in kip kun je natuurlijk ook zelf kippen houden en slachten. Je weet dat je vleesje het goed heeft gehad en van 1 kip heb je zeker een half jaar 1x in de maand een kipburgertje. Neem je 6 kippen dan hebben ze zeker 3 jaar een luizenleventje gehad.
Nee, ben daar te lui voor en heb daar te weinig ruimte voor.

Hoe weet je zeker dat een een kip goed behandeld is en op latere leeftijd geslacht wordt voor het vlees? Dat wil ik best eten, maar waar haal je zoiets he?
pi_182741562
kip eet heeeel de dag door aan de lopende band, in de natuur ook, ze eten non stop en eten alles op hun pad wat los en vast zit, dus typisch een lopende band dier
pi_182741694
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:01 schreef possetje het volgende:
kip eet heeeel de dag door aan de lopende band, in de natuur ook, ze eten non stop en eten alles op hun pad wat los en vast zit, dus typisch een lopende band dier
Oke.
pi_182741748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:07 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Oke.
als je nog meer primatieve dieren gaat bekijken en die nog kleiner zijndie heeeeel de dag door aleeeeen maar eten, kom je uiteindleijk bij ameubes uit enzo, non stop etende organimses
pi_182741837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:09 schreef possetje het volgende:

[..]

als je nog meer primatieve dieren gaat bekijken en die nog kleiner zijndie heeeeel de dag door aleeeeen maar eten, kom je uiteindleijk bij ameubes uit enzo, non stop etende organimses
Ja klopt. Heb je dat filmpje gezien van dat slachthuisje waarbij ze eencelligen levend villen?
pi_182741870
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:12 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ja klopt. Heb je dat filmpje gezien van dat slachthuisje waarbij ze eencelligen levend villen?
mmmm ik kick ook niet op moorden van dieren, het liefst zou ik willen dat ze naast een diepe klif woonde, en dat er af en toe eentje naar beneden valt, dan is ie op natuurlijke manier overleden en voel ik me beter bij :)
pi_182741936
of je hebt een bos met lekkere eetbare dieren , maar je maakt met dna technologie een nieuw soort roofdier, een soort mega grote amuebe, die op het wild jaagt, dat zit dan gewon in zijn natuur, en zodra hij eentje heeft doorgeslikt dood je de ameube, niemand vind een amuebe doden erg :) en in zijn lichaam zit dan lekker groot stuk vlees
pi_182741976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:00 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Nee, ben daar te lui voor en heb daar te weinig ruimte voor.

Hoe weet je zeker dat een een kip goed behandeld is en op latere leeftijd geslacht wordt voor het vlees? Dat wil ik best eten, maar waar haal je zoiets he?
Zolang je maar betaald overal
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:17:41 #14
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182741982
Vind het helemaal prima als mensen dit doen, als dit jou gelukkiger maakt dan moet je het lekker doen.

Persoonlijk zou ik nooit zo door het leven kunnen gaan...Ik hou gewoon van vlees en eet elke dag vlees, het lijkt me ook vreselijk eerst steeds te moeten denken van mag om dit nu eten of niet ?
pi_182742011
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:17 schreef RobjeGeus het volgende:
Vind het helemaal prima als mensen dit doen, als dit jou gelukkiger maakt dan moet je het lekker doen.

Persoonlijk zou ik nooit zo door het leven kunnen gaan...Ik hou gewoon van vlees en eet elke dag vlees, het lijkt me ook vreselijk eerst steeds te moeten denken van mag om dit nu eten of niet ?
Elke dag vlees eten is slecht voor je gezondheid.
pi_182742031
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:18 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Elke dag vlees eten is slecht voor je gezondheid.
Dat is ook niet helemaal waar. Verschilt per type vlees. Zeker als je vis ook meerekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 20:19:59 ]
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:19:57 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182742032
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:18 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Elke dag vlees eten is slecht voor je gezondheid.
Onzin.
And so is the past
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:20:35 #18
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182742047
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:18 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Elke dag vlees eten is slecht voor je gezondheid.
Alles is slecht voor je gezondheid.
pi_182742048
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:18 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Elke dag vlees eten is slecht voor je gezondheid.
ja kan je ook anders zeggen : je lichaam heeft ook andere dingen nodig als vlees
pi_182742083
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:20 schreef possetje het volgende:

[..]

ja kan je ook anders zeggen : je lichaam heeft ook andere dingen nodig dan vlees
Zolang jij mn vlees maar scant en snel een beetje

En met korting graag ookal heb ik de codes niet bij me
pi_182742102
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:22 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Zolang jij mn vlees maar scant en snel een beetje

En met korting graag ookal heb ik de codes niet bij me
ik probeer meestal aardig te doen tegen cashieres, maar soms lopen mensen ook achter tegen je aan te douwen, pffffff
pi_182742140
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:19 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal waar. Verschilt per type vlees. Zeker als je vis ook meerekend.
Vis is ook niet super goed, hoor? Iets met plastic en verontreiniging.
Tevens, als je het gaat onderverdelen in categorieėn kunnen we er dieper op in gaan, maar in het algemeen is elke dag vlees niet goed voor de darmen.
pi_182742151
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:23 schreef possetje het volgende:

[..]

ik probeer meestal aardig te doen tegen cashieres, maar soms lopen mensen ook achter tegen je aan te douwen, pffffff
Wie ben jij en waarom ben je zo vervelend?
pi_182742225
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:25 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Wie ben jij en waarom ben je zo vervelend?
hoi heb je het over mij? topic gaat toch helemaal niet over mij?
pi_182742300
Vind je het zo moeilijk? Ik heb al 23 jaar geen vlees op. Zo moeilijk is dat niet.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_182742361
In het begin is het soms lastig omdat je op een andere manier over eten moet gaan denken. Vlees is gemaksvoer, je hoeft er alleen wat garnituur bij te doen en je hebt een min of meer complete maaltijd. Zonder vlees moet je wat meer gaan nadenken over je eiwitten en vetten. Maar dat went snel en na een tijdje gaat het vanzelf.

En alle haters moet je gewoon de tiefus laten krijgen, ze weten niet beter.
pi_182742367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:33 schreef Posergoth6667 het volgende:
Vind je het zo moeilijk? Ik heb al 23 jaar geen vlees op. Zo moeilijk is dat niet.
JIJ.

Ik heb een ander referentiekader.
pi_182742399
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:36 schreef Farenji het volgende:
In het begin is het soms lastig omdat je op een andere manier over eten moet gaan denken. Vlees is gemaksvoer, je hoeft er alleen wat garnituur bij te doen en je hebt een min of meer complete maaltijd. Zonder vlees moet je wat meer gaan nadenken over je eiwitten en vetten. Maar dat went snel en na een tijdje gaat het vanzelf.

En alle haters moet je gewoon de tiefus laten krijgen, ze weten niet beter.
Ik heb een app gedownload om alle vitamientjes bij te houden. Het is inderdaad gemak wat ik mis.
De smaak van kip is een ander verhaal. ;( Moest even huilen toen ik mij bedacht nooit meer BBQ kip te eten.
pi_182742480
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:54 schreef -mosrednA het volgende:
Kijk als je echt zin hebt in kip kun je natuurlijk ook zelf kippen houden en slachten. Je weet dat je vleesje het goed heeft gehad en van 1 kip heb je zeker een half jaar 1x in de maand een kipburgertje. Neem je 6 kippen dan hebben ze zeker 3 jaar een luizenleventje gehad.
Hoe weet jij zo zeker dat mijn kip het zo goed heeft gehad? Ik mag er dan maar 5 hebben. Is geen enkele reden dat ik hun meer levenskwaliteit gun als hun soortgenoten in een industriėle stal.
pi_182742599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:38 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik heb een app gedownload om alle vitamientjes bij te houden. Het is inderdaad gemak wat ik mis.
De smaak van kip is een ander verhaal. ;( Moest even huilen toen ik mij bedacht nooit meer BBQ kip te eten.
Ik merkte bij mezelf dat mijn smaak ging veranderen na een tijd vegetarisch eten. Ik ging groente veel meer waarderen, ook dingen die ik vroeger vies vond. Zoals zuurkool, champignons, tuinbonen. Deed me vroeger kokhalzen, nu smul ik ervan. En andersom, de lucht van vis en gebraden vlees ging ik steeds minder lekker vinden.

Qua voedingsmiddelen hoef je je niet zoveel zorgen te maken dat je iets tekort komt, zolang je maar regelmatig peulvruchten, noten, pinda's, linzen etc eet voor je eiwitten, en af en toe wat dierlijk vet uit zuivel of eieren voor je vitamine b12. Met gevarieerde groente erbij zul je een stuk gezonder eten dan de gemiddelde vleeseter, grote kans dat je dat ook positief aan je gezondheid gaat merken.
pi_182742634
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:41 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Hoe weet jij zo zeker dat mijn kip het zo goed heeft gehad? Ik mag er dan maar 5 hebben. Is geen enkele reden dat ik hun meer levenskwaliteit gun als hun soortgenoten in een industriėle stal.
HAD IK HET OVER JOU DAN? A MAAT
pi_182743598
geef varkens een hoog ikuu, bijv 110, en dan gaan ze allemaal welvaarts dingen doen zoals skieen en elkaar vermoorden door relatie problemen enzo, en dan elke keer als er eentje dood is mag je hem zonder schuldgevoel opeten, want is de natuur :)
pi_182743709
Je bent vegetarier geworden, niet vegetarisch ;) anders zou je een plant zijn.
pi_182743921
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:36 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Je bent vegetarier geworden, niet vegetarisch ;) anders zou je een plant zijn.
Dit wist ik, maar geen idee waarom ik het zo beschreef. ;(
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:47:06 #35
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182743973
Gewoon lachen laten. Fuck them.
pi_182744266
zelfs al zou ik geen vlees eten heb ik nog steeds liever kat in mn tuin als een koe, laat staan in mn huis :)
pi_182744319
ps het was wel zo dat onze voorouders in het jaar min 1000 in leven bleven in de winter , door de koe te laten leven, want dan had je onder de koe, en op de 1e verdieping werd het dan snel warm door de temperatuur van de koe,, als je dan koe genoeg had omdat ze zich steeds voortplanten dan pas ging je er eentje opeten :)
pi_182744467
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:00 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Nee, ben daar te lui voor en heb daar te weinig ruimte voor.

Hoe weet je zeker dat een een kip goed behandeld is en op latere leeftijd geslacht wordt voor het vlees? Dat wil ik best eten, maar waar haal je zoiets he?
https://www.koopeenkip.nl Hier koop je het.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_182749895
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:49 schreef Cronometer het volgende:

Ik heb besloten om voortaan vegetarisch door het leven te gaan. Ik heb het idee dat ik hiermee bijdraag aan het milieu en welzijn van dieren.
Hoe draag je bij aan het welzijn van dieren dan? Het is niet zo dat de kippenboer voor elke vegetarier die erbij komt een paar kippen vrij laat om nog lang en gelukkig te leven of voor ze gaat zorgen zodat ze een mooie oude dag hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182749979
Prima toch? Je hebt een bepaalde overtuiging en je handelt daar naar, zonder dat anderen er de dupe van worden. Dat is al meer dan ik doe.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:51:41 #41
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182750769
Niet weten dat het vegetariėr is :')
Man of Steal.
pi_182751001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe draag je bij aan het welzijn van dieren dan? Het is niet zo dat de kippenboer voor elke vegetarier die erbij komt een paar kippen vrij laat om nog lang en gelukkig te leven of voor ze gaat zorgen zodat ze een mooie oude dag hebben.
Met minder vleeseters is er minder noodzaak voor intensieve bio-industrie met alle ellende en vervuiling die daarbij komt kijken.
pi_182754153
*O* Hier ook sinds 1 september *O* .
Ga zo door, de meeste mensen die zo reageren hebben helemaal geen benul hoe schadelijk de vleesindustrie is.
pi_182754246
Dat mensen dom reageren op iemand die meldt dat hij of zij een vegetarier is, begrijp ik niet. het is echt opvallend en 'ze' hebben het ook nodig om jou als vegatarier in een hokje te stoppen. Alsof de vegetarier de ander beledigd, heel maf

Dit debiele gedrag zie je ook als je een alcoholisch drankje afslaat. Daar wordt over het algemeen ook primair op gereageerd.
pi_182757036
Succes.

Zelf eet ik ook niet elke dag vlees. Ik heb het niet nodig, en mis het niet eens. Bij het avondeten hooguit 3 keer per week een goed stuk vlees. Dus niet die met water volgespoten zooi van de appie.
pi_182757093
Geniet ervan dat je nu moreel superieur bent, en kijk op ze neer als de paupers die het zijn! Zij zijn onbewuste en jij bewust. Alle reden dus voor een egoboost! _O_
Eens kijken
pi_182763651
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:17 schreef RobjeGeus het volgende:
Vind het helemaal prima als mensen dit doen, als dit jou gelukkiger maakt dan moet je het lekker doen.

Persoonlijk zou ik nooit zo door het leven kunnen gaan...Ik hou gewoon van vlees en eet elke dag vlees, het lijkt me ook vreselijk eerst steeds te moeten denken van mag om dit nu eten of niet ?
Geloof me, het is eigenlijk best makkelijk.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:15:36 #48
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182764599
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 22:26 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Geloof me, het is eigenlijk best makkelijk.
Ik hou het wel bij mn stukje vlees
pi_182764621
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:15 schreef RobjeGeus het volgende:
Ik hou het wel bij mn stukje vlees
Man, man man, haal toch vleesvervangers. Dan mis je niks meer aan vlees. Net zo lekker dat spul :Y)
Eens kijken
pi_182764646
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:16 schreef Maharski het volgende:

[..]

Man, man man, haal toch vleesvervangers. Dan mis je niks meer aan vlees. Net zo lekker dat spul :Y)
Wel mee eens inderdaad. Prima te eten tegenwoordig.

Alleen hoop ik alsnog op een (economische) doorbraak van in vitro vlees
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:27:08 #51
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182764805
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:14 schreef possetje het volgende:

[..]

mmmm ik kick ook niet op moorden van dieren, het liefst zou ik willen dat ze naast een diepe klif woonde, en dat er af en toe eentje naar beneden valt, dan is ie op natuurlijke manier overleden en voel ik me beter bij :)
_O-

OT: ik probeer vaker wel vega te eten. Zo veel vlees heeft een mens niet nodig en goed vegetarisch eten is sowieso gewoon lekker.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:28:07 #52
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182764823
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:16 schreef Maharski het volgende:

[..]

Man, man man, haal toch vleesvervangers. Dan mis je niks meer aan vlees. Net zo lekker dat spul :Y)
Wat moet ik als vervanger van biefstuk halen ? Wil het best eens proberen
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:28:40 #53
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182764831
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:16 schreef Maharski het volgende:

[..]

Man, man man, haal toch vleesvervangers. Dan mis je niks meer aan vlees. Net zo lekker dat spul :Y)
Meh, ik maak wel wat klaar met gewoon veel groente en noten.

Als ik vlees eet dan ook gewoon vlees.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:55:17 #54
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_182765322
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:49 schreef Cronometer het volgende:
Hallo fokkers,

Ik heb besloten om voortaan vegetarisch door het leven te gaan. Ik heb het idee dat ik hiermee bijdraag aan het milieu en welzijn van dieren.
Ik ben tot nu toe alleen maar uitgelachen door mensen om mij heen. Vrienden, familie en collega's: ze snappen er niets van en vinden het maar achterlijk.

Wat vinden jullie er van? Ik hou het nu al 5 a 6 weken vol. Enige wat ik mis is kip. Kippendijtje. Kippensoepje. Kipburger. Dat soort dingen ;(
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_182766140
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:28 schreef Trashcanman het volgende:
Meh, ik maak wel wat klaar met gewoon veel groente en noten.

Als ik vlees eet dan ook gewoon vlees.
Ik ben die gewoonte echt compleet ontgroeid gelukkig, dankzij vleesvervangers ^O^
Eens kijken
pi_182766387
Ik zou best vaker vegetarisch willen koken, maar dat is nog best lastig als kaas, peulvruchten, noten, paddestoelen ed niet zo geliefd zijn :{

Dus haal ik regelmatig voor dochter en mij een groenteburger oid waar ik voor andere dochter en vriend vlees haal. Zo eet ons gezin zon 4x per week half vegetarisch :+
compact en kleverig.
pi_182767253
Probeer een kipvervanger te vinden die goed genoeg is voor je.
Voor de rest gaat het wennen en heb je uiteindelijk ook geen zin meer in kip.


Ps. Je bent overigens niet vegetarisch maar eet vegetarisch.
pi_182769270
Nou heel veel sterkte ermee.
Geen vlees, wat zonde.

Idealisten hou je altijd, in je eentje stoppen gaat geen dier minder van dood.
Dan moet je als land stoppen. Nou dan blijf ik toch echt liever dat lekkere stukje kip, rund en van alles eten.

Plus dat de dierenmensjes het leed in de veehouderij echt ongelofelijk overdrijven, zelfs liegen.

En vlees een gemaksitem noemen lol xD.
Mensen die vlees niet kunnen waarderen :N
pi_182769344
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:50 schreef bianconeri het volgende:
Nou heel veel sterkte ermee.
Geen vlees, wat zonde.

Idealisten hou je altijd, in je eentje stoppen gaat geen dier minder van dood.
Dan moet je als land stoppen. Nou dan blijf ik toch echt liever dat lekkere stukje kip, rund en van alles eten.

Plus dat de dierenmensjes het leed in de veehouderij echt ongelofelijk overdrijven, zelfs liegen.

En vlees een gemaksitem noemen lol xD.
Mensen die vlees niet kunnen waarderen :N
Typerend, dat jij het nodig hebt om die onzinargumenten bij de voor jou tegenpartij te verzinnen
pi_182771901
Niks van die anderen aantrekken TS. Veel mensen reageren negatief/lacherig uit onwetendheid en/of omdat ze bang zijn dat je hun levensstijl bekritiseerd. En zeker als ze met dat laatste eigenlijk zelf al wat in conflict zijn, krijg je soms erg heftige reacties.(Geldt niet alleen voor dit onderwerp natuurlijk. Ik kan ook heftig reageren als ik me aangevallen of ongemakkelijk voel)

Tip: sluit je aan op faceboekgroepen en hier in CUL zijn er ook topics te vinden. Er zitten op FB soms wat felle leden tussen, negeer dat een beetje, want er worden heel veel nuttige tips uitgewisseld. Vegetarisch (of veganistisch) koken hoeft echt niet moeilijk te zijn en kan heel erg lekker smaken, maar zelf elke keer het wiel moeten uitvinden is wel eens vermoeiend. En onnodig. :)

Succes!

Oh, enne ;) :

pi_182772118
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:23 schreef Candaasje het volgende:
Niks van die anderen aantrekken TS. Veel mensen reageren negatief/lacherig uit onwetendheid en/of omdat ze bang zijn dat je hun levensstijl bekritiseerd. En zeker als ze met dat laatste eigenlijk zelf al wat in conflict zijn, krijg je soms erg heftige reacties.(Geldt niet alleen voor dit onderwerp natuurlijk. Ik kan ook heftig reageren als ik me aangevallen of ongemakkelijk voel)

Tip: sluit je aan op faceboekgroepen en hier in CUL zijn er ook topics te vinden. Er zitten op FB soms wat felle leden tussen, negeer dat een beetje, want er worden heel veel nuttige tips uitgewisseld. Vegetarisch (of veganistisch) koken hoeft echt niet moeilijk te zijn en kan heel erg lekker smaken, maar zelf elke keer het wiel moeten uitvinden is wel eens vermoeiend. En onnodig. :)

Succes!

Oh, enne ;) :

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:23 schreef Candaasje het volgende:
Niks van die anderen aantrekken TS. Veel mensen reageren negatief/lacherig uit onwetendheid en/of omdat ze bang zijn dat je hun levensstijl bekritiseerd. En zeker als ze met dat laatste eigenlijk zelf al wat in conflict zijn, krijg je soms erg heftige reacties.(Geldt niet alleen voor dit onderwerp natuurlijk. Ik kan ook heftig reageren als ik me aangevallen of ongemakkelijk voel)

Tip: sluit je aan op faceboekgroepen en hier in CUL zijn er ook topics te vinden. Er zitten op FB soms wat felle leden tussen, negeer dat een beetje, want er worden heel veel nuttige tips uitgewisseld. Vegetarisch (of veganistisch) koken hoeft echt niet moeilijk te zijn en kan heel erg lekker smaken, maar zelf elke keer het wiel moeten uitvinden is wel eens vermoeiend. En onnodig. :)

Succes!

Oh, enne ;) :

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:23 schreef Candaasje het volgende:
Niks van die anderen aantrekken TS. Veel mensen reageren negatief/lacherig uit onwetendheid en/of omdat ze bang zijn dat je hun levensstijl bekritiseerd. En zeker als ze met dat laatste eigenlijk zelf al wat in conflict zijn, krijg je soms erg heftige reacties.(Geldt niet alleen voor dit onderwerp natuurlijk. Ik kan ook heftig reageren als ik me aangevallen of ongemakkelijk voel)

Tip: sluit je aan op faceboekgroepen en hier in CUL zijn er ook topics te vinden. Er zitten op FB soms wat felle leden tussen, negeer dat een beetje, want er worden heel veel nuttige tips uitgewisseld. Vegetarisch (of veganistisch) koken hoeft echt niet moeilijk te zijn en kan heel erg lekker smaken, maar zelf elke keer het wiel moeten uitvinden is wel eens vermoeiend. En onnodig. :)

Succes!

Oh, enne ;) :

[ afbeelding ]
Gandhi Quoten... ;( Racist.
pi_182774243
Terechte klacht.
pi_182774373
Ik heb ZOVEEL zin in een BigMac ;(
pi_182775230
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:48 schreef Cronometer het volgende:
Ik heb ZOVEEL zin in een BigMac ;(
Neem een goede vegetarische burger. Veel lekkerder dan zo'n zoete kleffe bigmac.
pi_182775966
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:28 schreef RobjeGeus het volgende:
Wat moet ik als vervanger van biefstuk halen ? Wil het best eens proberen
Vivera vegetarische bierstuk. Heerlijk. :9~ Beetje mayo erbij (vind ik persoonlijk heerlijke combi) smullen maar!
Eens kijken
pi_182777325
Zolang je niet zo een "ik ben een vegetariėr dus ik moet te pas en te onpas vermelden dat ik bewust geen vlees eet" vegetariėr wordt dan hardstikke leuk voor je.

Ik zou zelf nooit vegetariėr worden, minder vlees eten misschien wel maar ik vind het gewoon te lekker.
pi_182777531
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:49 schreef Cronometer het volgende:
Hallo fokkers,

Ik heb besloten om voortaan vegetarisch door het leven te gaan. Ik heb het idee dat ik hiermee bijdraag aan het milieu en welzijn van dieren.
Ik ben tot nu toe alleen maar uitgelachen door mensen om mij heen. Vrienden, familie en collega's: ze snappen er niets van en vinden het maar achterlijk.

Wat vinden jullie er van? Ik hou het nu al 5 a 6 weken vol. Enige wat ik mis is kip. Kippendijtje. Kippensoepje. Kipburger. Dat soort dingen ;(
Waarom doe je het niet voor jezelf ? Denk dat dat wat belangrijker is dan externe factoren.
Gezondheid is onbetaalbaar
pi_182777559
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:59 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Waarom doe je het niet voor jezelf ? Denk dat dat wat belangrijker is dan externe factoren.
Gezondheid is onbetaalbaar
En vleeseters zijn allemaal ongezond bezig?
pi_182781748
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:00 schreef Questular het volgende:
En vleeseters zijn allemaal ongezond bezig?
Ik heb laatst eens een interessant wetenschappelijk artikel gelezen over hoe het consumeren van vlees ook tot DNA/RNA(?)-overdracht zou leiden. Ik weet niet meer exact hoe of wat en kan het ook niet meer vinden. Maar er werd geopperd hoe er zo bepaalde angsten-overdracht van de dieren we eten in ons eigen systeem terecht komen. Bijvoorbeeld de angst in het slachthuis. Hoe dat mogelijk opgeslagen wordt door het consumeren van dieren. Wie weet verklaart het wel dingen als onverklaarbare paniekaanvallen e.d.
Dus ja, als dat waar is... dan is het best wel verstandig de dieren lekker met rust te laten en als mensheid te kappen met deze gewoonte.
Eens kijken
pi_182789799
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

Neem een goede vegetarische burger. Veel lekkerder dan zo'n zoete kleffe bigmac.
Nee, sorry... Not true.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:26 schreef Maharski het volgende:

[..]

Vivera vegetarische bierstuk. Heerlijk. :9~ Beetje mayo erbij (vind ik persoonlijk heerlijke combi) smullen maar!
Het is lekker, maar een echte biefstuk is gewoon lekkerder.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:59 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Waarom doe je het niet voor jezelf ? Denk dat dat wat belangrijker is dan externe factoren.
Gezondheid is onbetaalbaar
Mijn stoelgang is verbeterd. Thats it.
Daarnaast denk ik dat er niets mis is met 1 a 2 x per week een stukje vlees, hoor?
pi_182789897
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:46 schreef Cronometer het volgende:
Het is lekker, maar een echte biefstuk is gewoon lekkerder.
Het is wel zo, wat iemand anders hier ook al zei, dat je eraan gaat wennen, en vlees je op den duur ook steeds minder gaat doen. Ik vind nu die vega dingen veel lekkerder.
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:46 schreef Cronometer het volgende:
Daarnaast denk ik dat er niets mis is met 1 a 2 x per week een stukje vlees, hoor?
Lijkt me niet inderdaad. Minderen is al een goede zaak. Als iedereen dat zou doen, zal dat al een stuk beter voor de natuur zijn.
Eens kijken
pi_182789951
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:52 schreef Maharski het volgende:

[..]

Het is wel zo, wat iemand anders hier ook al zei, dat je eraan gaat wennen, en vlees je op den duur ook steeds minder gaat doen. Ik vind nu die vega dingen veel lekkerder.

[..]

Lijkt me niet inderdaad. Minderen is al een goede zaak. Als iedereen dat zou doen, zal dat al een stuk beter voor de natuur zijn.
Ik hoop het.. Vind die vega dingen gewoon niet zo lekker.. ;(
pi_182790067
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:55 schreef Cronometer het volgende:
Ik hoop het.. Vind die vega dingen gewoon niet zo lekker..
Bijna alles van Garden Gourmet vind ik zeer goed te doen. Vegetarische slager ook, al is die wat prijzig...
Vivera ook wel goed merk.

Bijvoorbeeld:



Erg lekker...





Het is ook gewoon een beetje uitproberen natuurlijk. En lekkere sausjes maken vaak dingen ook al snel lekkerder. :P
Eens kijken
pi_182790320
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:55 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik hoop het.. Vind die vega dingen gewoon niet zo lekker.. ;(
Ik heb het niet over die dingen uit de supermarkt he. Ik kan je wel wat tips qua restaurants geven in Rotterdam, waar ze uitstekende en zeer lekkere burgers maken die je die kleffe plakjes plofgehakt in de bigmac zo doen vergeten.
pi_182790835
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:17 schreef Farenji het volgende:
Ik heb het niet over die dingen uit de supermarkt he. Ik kan je wel wat tips qua restaurants geven in Rotterdam, waar ze uitstekende en zeer lekkere burgers maken die je die kleffe plakjes plofgehakt in de bigmac zo doen vergeten.
Gisteren chilibonenburger geprobeerd. Ontzettend smakelijk!
Eens kijken
pi_182791563
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:49 schreef Cronometer het volgende:
Hallo fokkers,

Ik heb besloten om voortaan vegetarisch door het leven te gaan. Ik heb het idee dat ik hiermee bijdraag aan het milieu en welzijn van dieren.
Ik ben tot nu toe alleen maar uitgelachen door mensen om mij heen. Vrienden, familie en collega's: ze snappen er niets van en vinden het maar achterlijk.

Wat vinden jullie er van? Ik hou het nu al 5 a 6 weken vol. Enige wat ik mis is kip. Kippendijtje. Kippensoepje. Kipburger. Dat soort dingen ;(
Als je niet zonder kan dan ''tracteer'' je jezelf gewoon af en toe.... ''en keertje per week''
of 2 keer in de twee weken.... op een biologisch half kippetje en ondertussen ga je eens
kijken wat er allemaal te koop is, en dat is héél erg véél....

Als je érg graag kip wil eten dan zou ik je persoonlijk de Vegatarische kipstukckjes
aanraden. gewoon te koop bij o.a. AH of Jumbo, geloof me .. het is niet te onderscheiden
van gewone kik

https://www.devegetarisch(...)er/vegan-kipstuckjes

én als je af en tóch een ''normale'' biefstuk wil eten, neem dan een beetje diervriendelijk
vlees.

Je Vrienden, familie en collega's die er niets van snappen en jou maar achterlijk vinden,
moet je gewoon laten lullen.......

Ik lust héél graag voor vis.... dus héél af en toe koop ik een visje......

Shoot me :+

Op Fok ben je écht niet de enige vegetariėr enige of flex vegetarier of wat dan ook...

Topics zijn er ook...

Vegetarisch of Vega en alles er tussen in...

CUL / Vegetarisch #15

. CUL / [VEGAN] Vrij van dierlijke producten - deel 1

Lees je in ^O^ en eet smakelijk ;)
pi_182791663
Flex vegetariėr wtf
pi_182791789
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:45 schreef Questular het volgende:
Flex vegetariėr wtf
Ik ben in de nacht meestal vegetariėr.
pi_182792076
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:39 schreef FANN het volgende:
Ik lust héél graag voor vis.... dus héél af en toe koop ik een visje......

Shoot me

Vis eet ik nog wel gewoon. Las een tijdje terug dat geen vis eten ook bij vegaschap hoort haha. Maar ja, ach. Vis ook gewoon erg gezond, vanwege de omega 3 vetzuren, voor hart en bloedvaten. En lekker.
Niet dat ik heel erg veel vis eet, maar dat hou ik er toch wel in.
Eens kijken
pi_182795910
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:13 schreef Maharski het volgende:

[..]

Vis eet ik nog wel gewoon. Las een tijdje terug dat geen vis eten ook bij vegaschap hoort haha. Maar ja, ach. Vis ook gewoon erg gezond, vanwege de omega 3 vetzuren, voor hart en bloedvaten. En lekker.
Niet dat ik heel erg veel vis eet, maar dat hou ik er toch wel in.
mooi toch....

misschien zie ik je nog wel eens hiero dan........



.CUL / Vegetarisch #15
pi_182799168
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:17 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb het niet over die dingen uit de supermarkt he. Ik kan je wel wat tips qua restaurants geven in Rotterdam, waar ze uitstekende en zeer lekkere burgers maken die je die kleffe plakjes plofgehakt in de bigmac zo doen vergeten.
Ja, heel graag... :)
pi_182799256
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:03 schreef Maharski het volgende:

[..]

Bijna alles van Garden Gourmet vind ik zeer goed te doen. Vegetarische slager ook, al is die wat prijzig...
Vivera ook wel goed merk.

Bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Erg lekker...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is ook gewoon een beetje uitproberen natuurlijk. En lekkere sausjes maken vaak dingen ook al snel lekkerder. :P
sorry maar hier doel ik op.. Vind dit gewoon echt niet te nassen ;( IK eet het wel, want moet toch iets, maar lekker is anders.
pi_182799301
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:54 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ik ben in de nacht meestal vegetariėr.
Dan eet ik juist graag vlees.

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:39 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je niet zonder kan dan ''tracteer'' je jezelf gewoon af en toe.... ''en keertje per week''
of 2 keer in de twee weken.... op een biologisch half kippetje en ondertussen ga je eens
kijken wat er allemaal te koop is, en dat is héél erg véél....

Als je érg graag kip wil eten dan zou ik je persoonlijk de Vegatarische kipstukckjes
aanraden. gewoon te koop bij o.a. AH of Jumbo, geloof me .. het is niet te onderscheiden
van gewone kik

https://www.devegetarisch(...)er/vegan-kipstuckjes

én als je af en tóch een ''normale'' biefstuk wil eten, neem dan een beetje diervriendelijk
vlees.

Je Vrienden, familie en collega's die er niets van snappen en jou maar achterlijk vinden,
moet je gewoon laten lullen.......

Ik lust héél graag voor vis.... dus héél af en toe koop ik een visje......

Shoot me :+

Op Fok ben je écht niet de enige vegetariėr enige of flex vegetarier of wat dan ook...

Topics zijn er ook...

Vegetarisch of Vega en alles er tussen in...

CUL / Vegetarisch #15

. CUL / [VEGAN] Vrij van dierlijke producten - deel 1

Lees je in ^O^ en eet smakelijk ;)
Ik wil nu eerst echt wennen aan vleesloos. Anders ga ik het namelijk weer eten. Even tijdje niets en mocht ik dan een plek vinden waarbij het vlees netjes is behandeld, dan wil ik het wel wagen.
Mijn moeder zei wel een kip dat lang leeft heeft minder lekker vlees. Kllopt dat?
pi_182799974
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:50 schreef Cronometer het volgende:

[..]

.
Mijn moeder zei wel een kip dat lang leeft heeft minder lekker vlees. Kllopt dat?
Ik denk dat je moeder misschien deze Kip bedoeld?


maar beter is dit.........

Je hoeft niet op een wortel je kauwen hoor.....

Hier zijn héérlijke recepten en als je wil krijg je iedere week een nieuwe
gratis nieuwsbrief.

https://www.evavzw.be/recepten
pi_182800145
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:10 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik denk dat je moeder misschien deze Kip bedoeld?


maar beter is dit.........

Je hoeft niet op een wortel je kauwen hoor.....

Hier zijn héérlijke recepten en als je wil krijg je iedere week een nieuwe
gratis nieuwsbrief.

https://www.evavzw.be/recepten
Dit is het meest achterlijke wat ik OOIT gezien heb.. Hoe durven ze dit te brengen als iets moois :(
pi_182803156
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:45 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ja, heel graag... :)
Begin hier eens:

https://roodkapje.org/burgertrut/

https://ellisgourmetburger.nl/nl
pi_182804601
quote:
maar ik ben een Burgertrut in Amsterdam :D

hebben ze daar ook zoiets?
  zondag 28 oktober 2018 @ 22:08:59 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182804801
Neem de Kipstuckjes van de vegetarische slager. Smaken zoals echte poulet.
Sowieso is er tegenwoordig heel veel smakelijk nepvlees.
pi_182804914
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:08 schreef Lunatiek het volgende:
Neem de Kipstuckjes van de vegetarische slager. Smaken zoals echte poulet.
Sowieso is er tegenwoordig heel veel smakelijk nepvlees.
IS ÉCHT WAAR! :Y
  zondag 28 oktober 2018 @ 22:32:11 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182805471
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:12 schreef FANN het volgende:

[..]

IS ÉCHT WAAR! :Y
Ik ben geen vegetariėr maar dit is een goed compromis voor als er vegetariėrs komen eten :Y)
Als die vega's eraan gewend zijn, kun je ze zó echte kip voorschotelen }) (wel even de verpakking van de Vegetarische Slager bewaren).
pi_182805813
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ben geen vegetariėr maar dit is een goed compromis voor als er vegetariėrs komen eten :Y)
Als die vega's eraan gewend zijn, kun je ze zó echte kip voorschotelen }) (wel even de verpakking van de Vegetarische Slager bewaren).
Klopt :+

:D
pi_182805876
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ben geen vegetariėr maar dit is een goed compromis voor als er vegetariėrs komen eten :Y)
Als die vega's eraan gewend zijn, kun je ze zó echte kip voorschotelen }) (wel even de verpakking van de Vegetarische Slager bewaren).
Zo'n soort grap heb ik ook wel eens met iemand met een pinda-allergie uitgehaald. Was echt hilarisch. Hij kwam niet meer bij.
pi_182806027
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:49 schreef Cronometer het volgende:
sorry maar hier doel ik op.. Vind dit gewoon echt niet te nassen IK eet het wel, want moet toch iets, maar lekker is anders.
Echt? Er is zo veel variatie man... zitten toch vast wel lekkere dingen tussen voor je? Is het niet meer een bepaalde houding in je denken dat dit misschien een beetje inkleurt?

Nou ja, er is een troost in aantocht: kweekvlees. Dat zal spoedig op de markt gaan komen waarschijnlijk.
Eens kijken
pi_182806053
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:01 schreef FANN het volgende:


https://roodkapj
Moest ook lachen. :D
Eens kijken
pi_182806070
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:57 schreef Maharski het volgende:

[..]

Moest ook lachen. :D
ja geinig toch? :D
pi_182806103
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:49 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zo'n soort grap heb ik ook wel eens met iemand met een pinda-allergie uitgehaald. Was echt hilarisch. Hij kwam niet meer bij.
effe serieus.......

ja... je moet er wel voorzichtig mee zijn... is waar.. zélf heb ik het nooit gedaan........
pi_182806165
Die vegetarische smeerworst is ook zo lekker. Ook bijna niet te onderscheiden van echte vlees. Of tja ik kan 'bijna' zelfs wel weglaten... Zo heb ik meerdere dingen gegeten die echt niet te onderscheiden waren. Die vega-hamburger en gehaktbal van de Vegetarische Slager ook. Zó lekker. Vooral met pindasaus. :9~
Eens kijken
pi_182806232
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:00 schreef FANN het volgende:

[..]

effe serieus.......

ja... je moet er wel voorzichtig mee zijn... is waar.. zélf heb ik het nooit gedaan........
Het is wel heel geinig om van die figuren die "liever niet te veel gluten" eten, seitan voor te zetten.
pi_182806253
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:06 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is wel heel geinig om van die figuren die "liever niet te veel gluten" eten, seitan voor te zetten.
Ja ik heb een zus met pinda allergie :X je moet er niet aan denken dat iemand
zo'n geintje uithaald.........
  zondag 28 oktober 2018 @ 23:50:13 #101
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182806908
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:00 schreef FANN het volgende:

[..]

effe serieus.......

ja... je moet er wel voorzichtig mee zijn... is waar.. zélf heb ik het nooit gedaan........
Bij mijn weten is er niemand met een vleesallergie of -intolerantie. Hooguit in de richting van cholesterolvrij maar dan moet je ook met andere etenswaar rekening houden. En zolang ze af en toe "zondigen" door m'n bitterballen van m'n bord te jatten }:|

Laatst nog prima vegetarische bitterballen gegeten :Y)
pi_182807618
Helemaal geen vlees eten is per definitie ongezond. De mens is evolutionair gezien omnivoor en heeft nou eenmaal dierlijk voedsel nodig als onderdeel van een gebalanceerd dieet.
pi_182807633
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:50 schreef Gehrman het volgende:
Helemaal geen vlees eten is per definitie ongezond. De mens is evolutionair gezien omnivoor en heeft nou eenmaal dierlijk voedsel nodig als onderdeel van een gebalanceerd dieet.
Dierlijke vetten zitten niet alleen in vlees maar ook in zuivel en eieren.
  maandag 29 oktober 2018 @ 00:57:27 #104
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182807670
Laatst had ik iemand die jarenlang in een duur restaurant gewerkt, heeft producten van de vegetarische slager gegeven zonder het te vertellen.

Had niks in de gaten, na 2 keer had ik het verteld. De eerste keer zei ze zelfs dat ze het goed vlees vond.
  maandag 29 oktober 2018 @ 01:03:13 #105
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182807700
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:50 schreef Gehrman het volgende:
Helemaal geen vlees eten is per definitie ongezond. De mens is evolutionair gezien omnivoor en heeft nou eenmaal dierlijk voedsel nodig als onderdeel van een gebalanceerd dieet.
Evolutionair werd inderdaad wel eens vlees van een dier gegeten.
Daar werd wekenlang van gegeten en het was een luxe product.
Dat dier heeft lange tijd vrij rondgelopen en gevarieerd eten gehad en zeker geen hormonen ingespoten gekregen.

De fabrieksmatige wijze waarop tegenwoordig dieren geproduceerd worden alsof het bakstenen zijn was toen niet mogelijk. Dat is pas iets van de laatste eeuw. De kilo´s vlees die nu wekelijks gegeten worden is evolutioneer zeker niet noodzakelijk voor een gezonde levensstijl.
  maandag 29 oktober 2018 @ 05:49:17 #106
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182808276
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:08 schreef Lunatiek het volgende:
Neem de Kipstuckjes van de vegetarische slager. Smaken zoals echte poulet.
Sowieso is er tegenwoordig heel veel smakelijk nepvlees.
Nou écht niet. De textuur vind ik anders. Prima eetbaar maar echt geen kip.
With the stars as her umbrella
pi_182808369
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:57 schreef Ixnay het volgende:
Laatst had ik iemand die jarenlang in een duur restaurant gewerkt, heeft producten van de vegetarische slager gegeven zonder het te vertellen.

Had niks in de gaten, na 2 keer had ik het verteld. De eerste keer zei ze zelfs dat ze het goed vlees vond.
Werkte ze daar als toiletjuffrouw?
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182808394
Ik ben echt nog nooit een leuke of sympathieke vegetariėr tegen gekomen.
Als er niet over vlees geklaagd wordt dan wel over 1000 en 1 andere dingen.

Maakt niet uit wat, altijd zeiken en zaniken. :')
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 29 oktober 2018 @ 06:15:59 #109
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182808404
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 05:49 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Nou écht niet. De textuur vind ik anders. Prima eetbaar maar echt geen kip.
Ligt er waarschijnlijk aan hoe je het bereidt.
pi_182808414
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 06:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ligt er waarschijnlijk aan hoe je het bereidt.
Nee, het is gewoon een heel ander product.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:08:43 #111
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182809240
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 06:21 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon een heel ander product.
... dat bij goede bereiding toch verdacht veel lijkt op...
pi_182809283
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

... dat bij goede bereiding toch verdacht veel lijkt op...
Een appel is geen peer en wordt geen peer, hoe vaak je het ook blijft herhalen.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:12:34 #113
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182809298
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

... dat bij goede bereiding toch verdacht veel lijkt op...
Goede bereiding of niet, ik vind het toch anders dan kip.
With the stars as her umbrella
pi_182809348
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:50 schreef Gehrman het volgende:
Helemaal geen vlees eten is per definitie ongezond. De mens is evolutionair gezien omnivoor en heeft nou eenmaal dierlijk voedsel nodig als onderdeel van een gebalanceerd dieet.
Nee hoor, hoeft echt heel niet ongezond te zijn. Je kunt alle voedingsstoffen prima uit plantaardige bronnen halen, op B12 na. Maar B12 kan tegenwoordig synthetisch gevormd worden. (Daarbij zijn er tegenwoordig ook veel mensen die wél regelmatig vlees en zuivel eten met een B12-tekort. De oorzaak daarvan zijn ze aan het onderzoeken in het Erasmus als ik me niet vergis.)

We zijn inderdaad evolutionair gezien omnivoor, geen carnivoor. Dat betekent dat we ook prima zonder vlees of zuivel/eieren/etc. kunnen leven zolang we de B12 maar toevoegen en natuurlijk wel letten op wįt je eet. Weliswaar geldt dit voor in onze moderne Westerse maatschappij waar goede alternatieven voor handen zijn. In de rimboe wordt het wat lastiger.)


En wat betreft vervangers: ik vind de 'kip' van de vegetarische slager (e.d.) ook niet echt naar kip smaken. Maar de kebab/shoarma van Vivera en Jumbo komen dan wel weer heel dichtbij (afhaal)kebab/shoarma qua smaak en structuur. En de Roockworst van de veg. slager smaakt misschien niet naar een rookworst bij de slager vandaan, maar ik denk niet dat veel mensen hem zouden kunnen onderscheiden van een Hema-hotdog-worst. Het wisselt echt sterk per product.

Er zijn ook vervangers die dan weer heel niet naar 'echt' vlees proberen te smaken, hoewel ze qua vorm of naam er wel een beetje op lijken. (Denk aan 'Hak linzenburgers', of 'Boon chili nuggets'). Die vind ik vaak lekkerder omdat ik er dan geen 'oude' verwachtingen bij heb :)
pi_182809448
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee hoor, hoeft echt heel niet ongezond te zijn. Je kunt alle voedingsstoffen prima uit plantaardige bronnen halen, op B12 na. Maar B12 kan tegenwoordig synthetisch gevormd worden. (Daarbij zijn er tegenwoordig ook veel mensen die wél regelmatig vlees en zuivel eten met een B12-tekort. De oorzaak daarvan zijn ze aan het onderzoeken in het Erasmus als ik me niet vergis.)

We zijn inderdaad evolutionair gezien omnivoor, geen carnivoor. Dat betekent dat we ook prima zonder vlees of zuivel/eieren/etc. kunnen leven zolang we de B12 maar toevoegen en natuurlijk wel letten op wįt je eet. Weliswaar geldt dit voor in onze moderne Westerse maatschappij waar goede alternatieven voor handen zijn. In de rimboe wordt het wat lastiger.)


Tja als je dit idee doortrekt, kunnen we ook op volledig synthetische voeding overstappen.
Heel duurzaam en milieuvriendelijk, kunnen we hier gezellig met 25 miljard gaan wonen. :')
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182809540
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:29 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Tja als je dit idee doortrekt, kunnen we ook op volledig synthetische voeding overstappen.
Heel duurzaam en milieuvriendelijk, kunnen we hier gezellig met 25 miljard gaan wonen. :')
Kan, ik denk alleen niet dat je iedereen meekrijgt. ;) Dit gaat over één voedingsstof, B12. De rest kun je gewoon uit 'lekker' eten halen. Dus geen zakjes astronautenvoer.
(Anderzijds; we zijn al behoorlijk gewend aan synthetische voeding. Kijk maar naar alle doosjes Aardbeien-of bosvruchtenthee; synthetischer bestaat niet. Broodverbeteraar, ook zoiets. Et cetera.)

En 25 miljard... lijkt mij een beetje aan de drukke kant :P , maar ik vraag me af of 25miljard mensen die plantaardig eten niet alsnog milieuvriendelijker is dan zo'n 45% van onze totale (mondiale) voedselproductie opvoeren aan vee. Want dat vee eet gigantisch veel, maar produceert uiteindelijk maar heel erg weinig, als je naar de beschikbare calorieėn, eiwitten e.d. kijkt. En produceert wel veel afvalstoffen. Waaronder methaan.
Er zal vast ergens een balans liggen, en 25 miljard mensen is ook niet wat je wil. Maar eer we daar zijn, zijn we al verzopen door gesmolten ijsbergen vrees ik :+
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:48:40 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182809613
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:29 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Tja als je dit idee doortrekt, kunnen we ook op volledig synthetische voeding overstappen.
Heel duurzaam en milieuvriendelijk, kunnen we hier gezellig met 25 miljard gaan wonen. :')
Als het over b12 gaat doen we dat eigenlijk al.

Door de manier waarop we onze consumptiedieren houden zit er zonder toevoegingen te weinig b12 in dat vlees.
Daarom is het vrij standaart om via veevoeder e.d. extra b12 en grondstoffen om meer b12 aan te maken toe te voegen.

De vleeseter maakt dus net zo goed gebruik van supplementen, alleen doet die dat via via, wat vooral maakt dat het minder effectief is, er meer verloren gaat in dat proces.

Daarbij is het laatste woord nog niet gesproken over b12. Want er zijn vele dagelijks vleeseter met een b12 tekort. Net zoals er vele vegetariers zijn die geen supplementen nemen zonder een b12 tekort (eten dan wel zuivel en eieren, maar vaak ook met mate).

Vergis je trouwens niet in waar b12 allemaal aan toegevoegd wordt. In cornflakes zit zelfs b12 bv (en dan doel ik niet op de melk die erbij gegooit wordt).
Ook jij als vleeseter krijgt dus ontzettend veel supplementen binnen via allerlei voedsel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182809633
Als we nu eens stoppen met fokken in de naam van jesus, allah of economische groei.

Een half tot 1 miljard mensen zouden in grote rijkdom kunnen leven met genoeg bronnen om op een verantwoorde en diervriendelijke wijze vlees te eten. :Y
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:58:35 #119
208890 June.
Seriously?
pi_182809728
Waarom alles of niets? Je kunt ook flexitarier zijn, waarbij je niet elke dag vlees eet. Het geld dat je dan overhoud kun je weer besteden aan een mooi stukje diervriendelijk biologisch vlees als je wel een dagje zin hebt in biefstuk.
Shine bright like a diamond.
pi_182810845
Geen vlees. Dus wel eieren, melk, honing en kaas?


Bij de weg, ik ben gewoon vleeseter gebleven na het zien van deze documentaire.
pi_182811010
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 06:12 schreef Zalmslaatje het volgende:
Ik ben echt nog nooit een leuke of sympathieke vegetariėr tegen gekomen.
érg heh........ neerschieten die lui :+
pi_182811079
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]


Laatst nog prima vegetarische bitterballen gegeten :Y)
Ik had gisternacht nog deze bitterballen :o

40+ / [40+ SC #1000] Hoera voor ons!

wel een beetje teveel ''korst'' als ik effe mag zeiken O-)
pi_182811099
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:10 schreef FANN het volgende:

[..]

érg heh........ neerschieten die lui :+
en 9 van de 10 hebben ook radicale trekjes. :Y
Dank voor de bevestiging van mijn stelling!
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182811123
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:14 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

en 9 van de 10 hebben ook radicale trekjes. :Y
is dat zo! :o

jeeeeeeetje.........
pi_182811156
Dank voor de bevestiging van mijn stelling! :s)
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:20:49 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182811195
Hoe voelt dat? Plantaardig worden?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182811219
quote:
11s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:20 schreef Copycat het volgende:
Hoe voelt dat? Plantaardig worden?
Aardig tegen de plantjes? ofzo? :o
pi_182811234
Je moet ook vaker tegen ze praten ....... *;
pi_182811243
quote:
11s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:20 schreef Copycat het volgende:
Hoe voelt dat? Plantaardig worden?
Geen idee maar je wordt heel naar voor andere mensen die niet willen vegateren. :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182811298
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:23 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Geen idee maar je wordt heel naar voor andere mensen die niet willen vegateren. :D
Ik ben heel aardig.. ook tegen mensjes die wel vlees willen eten, ik denk dat jij een beetje
overdrijft..
pi_182811328
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:26 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben heel aardig.. ook tegen mensjes die wel vlees willen eten, ik denk dat jij een beetje
overdrijft..
Anderen kleinerend "mensjes" noemen vind ik niet echt aardig.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182811358
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:28 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Anderen kleinerend "mensjes" noemen vind ik niet echt aardig.
ja ja.. ik vind het wel goed zo......... :')
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:29:53 #133
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182811361
Groeien er blaadjes uit TS' hoofd? En vallen die nu in de herfst?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182811439
Wat ik er van vind? Doe wat je niet laten kunt. Zolang mensen maar met hun poten van mijn vlees afblijven.




:9
pi_182811566
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:29 schreef FANN het volgende:

[..]

ja ja.. ik vind het wel goed zo......... :')
Je blijft lachen met die vegadrammers :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182811708
Zeg zalmslaatje, als je niet tegen vegadrammers kan, wat doe je dan in dit topic? Dit is het verzamelpunt van vegadrammers, alle tofuvreters, herbivoren, linkse dierenknuffelaars en eco-zeikerds komen hier samen, je zoekt het wel zelf op he.

Of wil je gewoon alleen een beetje drammen? :D
pi_182811925
Hoeveel topics in cul over vlees zijn al niet gekaapt door vegadrammers?
Ik ben geļnteresseerd in eten en alles wat er mee samen hangt.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182812407
Vandaag maar eens een spicybean burger gehaald eens kijken of dat vlees voor mij kan vervangen 1 of 2 dagen in de week.
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:53:32 #139
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182812618
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:23 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Geen idee maar je wordt heel naar voor andere mensen die niet willen vegateren. :D
Wat een onzin.
Ja er zitten evangelisten tussen, net zoals er fervente vleeseters zijn die al getriggerd raken als ze zien dat iemand geen vlees eet.
Maar de meeste bemoeien zich amper met anderen (net zoals bij de vleeseters).

Aangezien er meer vleeseters zijn dan vega's heb ik veel vaker meegemaakt dat de vleeseters een (vervelende) discussie begonnen.
Dus niet dat wel vleeseters vervelender zijn, maar gewoon met meer zijn waardoor de kans groter is dat je zo'n vervelende tegen komt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:10:21 #140
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_182812856
Heb het ook weleens geprobeerd, maar ik vond vlees toch te lekker. Probeer er nu gewoon een beetje op te letten, ik eet ongeveer de helft van de dagen vlees/vis en de helft vegetarisch.

Wel kudos. ^O^
pi_182819368
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:55 schreef Maharski het volgende:

[..]

Echt? Er is zo veel variatie man... zitten toch vast wel lekkere dingen tussen voor je? Is het niet meer een bepaalde houding in je denken dat dit misschien een beetje inkleurt?

Nou ja, er is een troost in aantocht: kweekvlees. Dat zal spoedig op de markt gaan komen waarschijnlijk.
Hoe durf je vlees met soja te vergelijken, barbaar ;(
pi_182819476
Waarom is mijn stoelgang trouwens anders :$ Hoe komt dat? Waar ik voorheen niet ging, ga ik nu vaker..
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:34:13 #143
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182819917
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:13 schreef Cronometer het volgende:
Waarom is mijn stoelgang trouwens anders :$ Hoe komt dat? Waar ik voorheen niet ging, ga ik nu vaker..
Gebruik je veel olie tav voorheen? Meer vezels? Of ben je qua volume meer gaan eten?

Waar haal jij je recepten zoal vandaan btw?
pi_182820318
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:13 schreef Cronometer het volgende:
Waarom is mijn stoelgang trouwens anders :$ Hoe komt dat? Waar ik voorheen niet ging, ga ik nu vaker..
Is vrij gebruikelijk :Y . Komt o.a. veel meer vezels die je waarschijnlijk eet. En je verteert lang niet alles.
pi_182821035
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:34 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Gebruik je veel olie tav voorheen? Meer vezels? Of ben je qua volume meer gaan eten?

Waar haal jij je recepten zoal vandaan btw?
Heb geen recepten, eet gewoon waar ik zin in heb.

Vandaag een salade met rauwkost en gekookte aardappelen met kipkruiden. was serieus kapot lekker.

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Is vrij gebruikelijk :Y . Komt o.a. veel meer vezels die je waarschijnlijk eet. En je verteert lang niet alles.
Ik eet ook veel troep.
Zoals nu.
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:06:06 #146
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182822053
Ik improviseer ook veel: mijn soepen zien er vaak ook uit als vloerpizza maar smaken iig wel prima 👌
pi_182825002
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:42 schreef Questular het volgende:
Vandaag maar eens een spicybean burger gehaald eens kijken of dat vlees voor mij kan vervangen 1 of 2 dagen in de week.
De vegetarische "hamburger" van de AH kwam goed uit de test, het is zeker even wennen qua structuur maar zeker het proberen waard. En de kaasschnitzels van Garden Gourmet ook wel, ook bij de AH
pi_182825554
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:11 schreef Anouk83 het volgende:
De vegetarische "hamburger" van de AH kwam goed uit de test, het is zeker even wennen qua structuur maar zeker het proberen waard.
die eten wij ook vaak :P
pi_182825641
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Dus niet dat wel vleeseters vervelender zijn, maar gewoon met meer zijn waardoor de kans groter is dat je zo'n vervelende tegen komt.
klets geen onzin, tussen vleeseters is er nooit gezever, alleen als er zo'n tofuknauwer tussen zit heb je gezeik.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:40:26 #150
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182831514
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:07 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Hoe durf je vlees met soja te vergelijken, barbaar ;(
Het is niet of vlees of soja he?

Nu ben ik persoonlijk niet zo van de vleesvervangers (ik eet ook nog gewoon vlees, alleen de meeste dagen niet). Maar een goede groente of bonenburger bv kan echt heel erg lekker zijn.
Vind ik persoonlijk vaak beter te doen omdat er niet gepoogd wordt vlees na te doen.

Verder curry's, pasta's, bonenschotels, stoofschotels e.d.. Doen het fantastisch zonder vlees erin. Een pasta met paddestoelen ipv van vlees is geen afzien. De indiase keuken, kent echt veel recepten zonder vlees of waar het vlees heel makkelijk weggelaten kan worden.

Als je echt vegetarisch wil blijven eten (of grotendeels) dan raad ik je echt met klem aan om met jezelf af te spreken dat je de aankomende maand (iig) minstens 2 keer per week een nieuw recept probeert.
Anders blijf je teveel hangen bij wat je kent, waar vlees bij hoort. En zal je merken dat volhouden lastiger is omdat je steeds denkt, met vlees was het beter geweest.

Je wordt creatiever als je dat doet, maar vooral, je gaat lekkerder eten waardoor geen vlees niet als gemis voelt. Het geen 'offer' meer is om vegetarisch te eten, maar gewoon heerlijk eten is. Je dat niet eens met vlees wil eten, dat vlees Dan niets meer toevoegd.
Als je dat doet zal je merken dat zelfs al ga je weer terug naar wel ook vlees eten je gewoon regelmatig behoefte hebt aan zo'n vegetarisch recept. Daar meer zin in hebt dan in die vleesmaaltijd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183093098
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:00 schreef Questular het volgende:

[..]

En vleeseters zijn allemaal ongezond bezig?
Correct
pi_183094511
Goed verhaal lekke kort, leest goed weg beetje slappe onderbouwing.
pi_183110801
het is vegetariėr. :')
pi_183116031
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:36 schreef Farenji het volgende:
In het begin is het soms lastig omdat je op een andere manier over eten moet gaan denken. Vlees is gemaksvoer, je hoeft er alleen wat garnituur bij te doen en je hebt een min of meer complete maaltijd. Zonder vlees moet je wat meer gaan nadenken over je eiwitten en vetten. Maar dat went snel en na een tijdje gaat het vanzelf.

En alle haters moet je gewoon de tiefus laten krijgen, ze weten niet beter.
:D
  dinsdag 13 november 2018 @ 15:52:24 #155
481676 oralbfan
Tandpasta Goeroe
pi_183124574
Ik ben compleet het tegenovergestelde van vegetariėr.
Ik leef sinds jaar en dag "keto".

Zou het voor geen geld willen veranderen.
Wel respect voor jouw keuze, OP.

succes
  dinsdag 13 november 2018 @ 16:06:01 #156
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183124842
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:52 schreef oralbfan het volgende:
Ik ben compleet het tegenovergestelde van vegetariėr.
Ik leef sinds jaar en dag "keto".

Zou het voor geen geld willen veranderen.
Wel respect voor jouw keuze, OP.

succes
Heb je (ernstige) epelepsie dat je een keto dieet volgt?

Is geen makkelijk dieet, maar dat zal je vast zelf al wel als je het al langer volgt. Is aardig wat toewijding en kennis voor nodig om daar (op de lange) termijn gezond onder te blijven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183137611
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Heb je (ernstige) epelepsie dat je een keto dieet volgt?

Is geen makkelijk dieet, maar dat zal je vast zelf al wel als je het al langer volgt. Is aardig wat toewijding en kennis voor nodig om daar (op de lange) termijn gezond onder te blijven.
ik moest even googelen wat dat precies was maar na dit lijstje
ben is gestopt met lezen...

Wat mag je niet eten bij een ketogeen dieet?
Laten we beginnen met wat je niet mag eten

aardappelen
pasta
rijst
brood
ontbijtgranen
Deze producten zijn ten strengste verboden. Fruit en suiker kun je ook op het lijstje zetten van verboden producten. Een pittig dieet.


Wat een horror dieet :o
pi_183137731
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:52 schreef oralbfan het volgende:
Ik ben compleet het tegenovergestelde van vegetariėr.
Ik leef sinds jaar en dag "keto".

Zou het voor geen geld willen veranderen.
Wel respect voor jouw keuze, OP.

succes
Dat lijkt me heel lastig om vol te houden, zeker omdat je na per ongeluk een beetje koolhydraten zo'n beetje weer overnieuw mag beginnen toch? Koolhydraten zitten in zoveel dingen. Eet je in de praktijk dan niet vooral hele bergen vlees? Vraag me ook af wat je dan nog als ontbijt kan eten, groente, eieren? Of gewoon een biefstukje? :D
  woensdag 14 november 2018 @ 09:41:28 #159
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183137934
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:13 schreef FANN het volgende:

[..]

ik moest even googelen wat dat precies was maar na dit lijstje
ben is gestopt met lezen...

Wat mag je niet eten bij een ketogeen dieet?
Laten we beginnen met wat je niet mag eten

aardappelen
pasta
rijst
brood
ontbijtgranen
Deze producten zijn ten strengste verboden. Fruit en suiker kun je ook op het lijstje zetten van verboden producten. Een pittig dieet.


Wat een horror dieet :o
Vrijwel geen koolhydraten en eiwitten idd. Het is idd best pitting om dan nog gezond te eten.

Het is van oorsprong een medisch dieet om hardnekkkige epelepsie aanvallen onder controle te krijgen (ze weten niet hoe dat werkt, maar het werkt). Je lever maakt dan ketonlichamen aan, wat eigenlijk een reactie op uithongering is. Beter gezegd, een reactie op als de voedingstoffen die je hersenen nodig hebben niet aanwezig zijn. Een 'vervanging' daarvoor.

Nu zijn er tegenwoordig variaties van dit dieet, ook wat mildere varianten. Hoe milder hoe meer je je af moet vragen hoeveel zin het heeft, want dan is de kans erg groot dat je lever helemaal geen keton lichamen aan gaat maken en je hersenen gewoon op glucose blijven draaien. Dat doen ze namelijk het liefste, dat andere is het 'noodsysteem'. En zoveel hebben ze niet nodig. Daarin varieren heeft dus of weinig zin, of je gaat steeds door de overgang heen, die niet prettig is.
Doe je een zeer strenge vorm dan is er gevaar op ernstige tekorten en dat de lever teveel ketonlichamen aan gaat maken.

Het idee achter de modernere varianten is op zichzelf niet zo slecht. Het leunt op het idee dat we als modern mens teveel toegang hebben tot makkelijke bronnen voor die glucose. En dat ons lijf nogsteeds op de natuurlijke manier van zaken ingericht is.
Dus weinig glucose (wat daarin omgezet kan worden) en tijden van schaarste (serieuze honger). Dat proberen ze dan te simuleren met het dieet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cause_Mayhem op 14-11-2018 09:48:10 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183138102
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vrijwel geen koolhydraten en eiwitten idd. Het is idd best pitting om dan nog gezond te eten.

Het is van oorsprong een medisch dieet om hardnekkkige epelepsie aanvallen onder controle te krijgen (ze weten niet hoe dat werkt, maar het werkt). Je lever maakt dan ketonlichamen aan, wat eigenlijk een reactie op uithongering is. Beter gezegd, een reactie op als de voedingstoffen die je hersenen nodig hebben niet aanwezig zijn. Een 'vervanging' daarvoor.

Nu zijn er tegenwoordig variaties van dit dieet, ook wat mildere varianten. Hoe milder hoe meer je je af moet vragen hoeveel zin het heeft, want dan is de kans erg groot dat je lever helemaal geen keton lichamen aan gaat maken en je hersenen gewoon op glucose blijven draaien. Dat doen ze namelijk het liefste, dat andere is het 'noodsysteem'. En zoveel hebben ze niet nodig. Daarin varieren heeft dus of weinig zin, of je gaat steeds door de overgang heen, die niet prettig is.
Doe je een zeer strenge vorm dan is er gevaar op ernstige tekorten en dat de lever teveel ketonlichamen aan gaat maken.

Het idee achter de modernere varianten is op zichzelf niet zo slecht. Het leunt op het idee dat we als modern mens teveel toegang hebben tot makkelijke bronnen voor die glucose. En dat ons lijf nogsteeds op de natuurlijke manier van zaken ingericht is.
Dus weinig glucose (wat daarin omgezet kan worden) en tijden van schaarste (serieuze honger). Dat proberen ze dan te simuleren met het dieet.
Jemig..... nou ik wens je sterkte toe... serieus....... :*
pi_183138116
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel lastig om vol te houden, zeker omdat je na per ongeluk een beetje koolhydraten zo'n beetje weer overnieuw mag beginnen toch? Koolhydraten zitten in zoveel dingen. Eet je in de praktijk dan niet vooral hele bergen vlees? Vraag me ook af wat je dan nog als ontbijt kan eten, groente, eieren? Of gewoon een biefstukje? :D
een ellende lijkt het mij...... :'(

Ik heb net mijn bordje Brinta (met havermelk) achter mijn kiezen......
pi_183141240
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vrijwel geen koolhydraten en eiwitten idd. Het is idd best pitting om dan nog gezond te eten.

Wat, ook geen eiwitten? Je kan toch helemaal niet leven zonder eiwitten? Lijkt me dat je daarmee roofbouw op je lichaam pleegt.
pi_183157280
"Vegetarisch geworden"

Dat is onmogelijk.
Je bent van vlees gemaakt, je kunt niet ineens NIET van vlees gemaakt zijn.

Vegetariėr daarentegen.....
pi_183159070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 01:00 schreef pietbier het volgende:
"Vegetarisch geworden"

Dat is onmogelijk.
Je bent van vlees gemaakt, je kunt niet ineens NIET van vlees gemaakt zijn.

Vegetariėr daarentegen.....
hi hi..... :O
  donderdag 15 november 2018 @ 10:00:10 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183159824
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:49 schreef Cronometer het volgende:
Hallo fokkers,

Ik heb besloten om voortaan vegetarisch door het leven te gaan. Ik heb het idee dat ik hiermee bijdraag aan het milieu en welzijn van dieren.
Ik ben tot nu toe alleen maar uitgelachen door mensen om mij heen. Vrienden, familie en collega's: ze snappen er niets van en vinden het maar achterlijk.

Wat vinden jullie er van? Ik hou het nu al 5 a 6 weken vol. Enige wat ik mis is kip. Kippendijtje. Kippensoepje. Kipburger. Dat soort dingen ;(
is goed

vlees heb je niet nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 15 november 2018 @ 10:06:02 #166
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183159916
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:33 schreef Posergoth6667 het volgende:
Vind je het zo moeilijk? Ik heb al 23 jaar geen vlees op. Zo moeilijk is dat niet.
En wat ben je er wijzer van geworden? En de wereld?
pi_183161270
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:06 schreef Kopiko het volgende:

[..]

En wat ben je er wijzer van geworden? En de wereld?
Als je stopt met vlees eten stop je met deel zijn van een groot probleem: de grote vleesconsumptie met alle ellende die daaruit voortvloeit. Daar kun je je ogen voor sluiten en gewoon doorvreten, of je kan er iets aan doen door bij jezelf te beginnen.
  donderdag 15 november 2018 @ 12:50:34 #168
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183162410
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:40 schreef Farenji het volgende:
of je kan er iets aan doen door bij jezelf te beginnen.
Ja, dat begrijp ik. Vandaar mijn vraag: wat heeft het (in die 23 jaar) opgeleverd?
pi_183163409
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:50 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik. Vandaar mijn vraag: wat heeft het (in die 23 jaar) opgeleverd?
Nou ja, stel dat de gemiddelde mens 100 gram vlees per dag eet (conservatief ingeschat) dan heb je 100 x 365 x 23 = 839500 gram oftewel bijna 840 kilo vlees niet gegeten. Per kilo (rund)vlees is er zo'n 15.415 liter water nodig (bron).

Ter vergelijking, voor 1kg aardappels is slechts 286 liter water nodig. Voor 1kg rijst zo'n 2500 liter. Dus laten we zeggen dat je dan (wederom heel conservatief geschat) minimaal zo'n 10 duizend maal 840 = 8,4 miljoen liter water hebt bespaard door vegetarisch te eten. Voor de beeldvorming: dat zijn ruim drie olympische zwembaden vol.

En dan heb ik het nog niet eens over alle methaan, mest etc die al die koeien tijdens hun leven zouden hebben geproduceerd.
  donderdag 15 november 2018 @ 14:00:53 #170
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183163541
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2018 13:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nou ja, stel dat de gemiddelde mens 100 gram vlees per dag eet (conservatief ingeschat) dan heb je 100 x 365 x 23 = 839500 gram oftewel bijna 840 kilo vlees niet gegeten. Per kilo (rund)vlees is er zo'n 15.415 liter water nodig (bron).

Ter vergelijking, voor 1kg aardappels is slechts 286 liter water nodig. Voor 1kg rijst zo'n 2500 liter. Dus laten we zeggen dat je dan (wederom heel conservatief geschat) minimaal zo'n 10 duizend maal 840 = 8,4 miljoen liter water hebt bespaard door vegetarisch te eten. Voor de beeldvorming: dat zijn ruim drie olympische zwembaden vol.

En dan heb ik het nog niet eens over alle methaan, mest etc die al die koeien tijdens hun leven zouden hebben geproduceerd.
OK, mooi, prachtig, bewonderenswaardig.
Maar de kans is groot dat het (in dit geval) niet genuttigde vlees wél gefokt/geproduceerd is, waarna het als overschot vernietigd is. Daarnaast zijn er in die (genoemde) 23 jaar enorm veel vleeseters bijgekomen.
pi_183163552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:00 schreef Kopiko het volgende:

[..]

OK, mooi, prachtig, bewonderenswaardig.
Maar de kans is groot dat het (in dit geval) niet genuttigde vlees wél gefokt/geproduceerd is, waarna het als overschot vernietigd is. Daarnaast zijn er in die (genoemde) 23 jaar enorm veel vleeseters bijgekomen.
Dat is de aller, aller, ALLER slechtste reden om door te gaan met vlees eten.
  donderdag 15 november 2018 @ 14:02:05 #172
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183163564
quote:
13s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:01 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is de aller, aller, ALLER slechtste reden om door te gaan met vlees eten.
In de optiek van sommigen, ja.
pi_183164262
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:02 schreef Kopiko het volgende:

[..]

In de optiek van sommigen, ja.
Ja, als je wanhopig op zoek bent naar argumenten om vlees te blijven eten dan kan het best een aardige reden lijken maar als je eerlijk bent moet je toch toegeven dat het een absolute drogreden is.
  donderdag 15 november 2018 @ 14:49:27 #174
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183164331
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:45 schreef Farenji het volgende:
maar als je eerlijk bent moet je toch toegeven dat het een absolute drogreden is.
Huh? Ik denk er volledig anders over maar jij denk te weten dat ik daarin niet eerlijk ben?
De arrogantie :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Kopiko op 15-11-2018 14:56:50 ]
  donderdag 15 november 2018 @ 14:56:37 #175
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183164427
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:49 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Huh? Ik denk er volledig anders over maar jij weet dat ik daarin niet eerlijk ben?
Yep, dat denk ik idd.

Het hele het wordt toch wel geproduceerd als de markt kleiner wordt slaat namelijk nergens op.
Er is geen enkel drijfveer meer te produceren dan afgezet kan worden. Dat zou geld kosten en producenten zijn geen filantropen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 15 november 2018 @ 14:58:19 #176
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183164451
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Het hele het wordt toch wel geproduceerd als de markt kleiner wordt slaat namelijk nergens op.

Net zoiets als mensen die beweren enorm veel CO2 gered te hebben door de afgelopen 23 jaar niet met het vliegtuig te reizen :)
  donderdag 15 november 2018 @ 14:59:41 #177
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183164469
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:58 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Net zoiets als mensen die beweren enorm veel CO2 gered te hebben door de afgelopen 23 jaar niet met het vliegtuig te reizen :)
Dat klopt dan ook.
Als zij ook vliegreizen hadden gedaan was het nog veel meer geweest.

Er vliegen geen lege vliegtuigen he?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 15 november 2018 @ 15:00:32 #178
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183164485
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat klopt dan ook.
Als zij ook vliegreizen hadden gedaan was het nog veel meer geweest.

Er vliegen geen lege vliegtuigen he?
Ah, dus die vliegtuigen bleven aan de grond?
  donderdag 15 november 2018 @ 15:05:36 #179
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183164558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:00 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ah, dus die vliegtuigen bleven aan de grond?
Allemaal? Nee. Dan zou niemand moeten willen vliegen. Maar als ze dat vliegtuig niet vol krijgen zoeken ze andere oplossingen omdat het anders niet rendabel is.

Zelfde met vlees. Als ze 'vandaag' teveel produceren zullen ze 'morgen' minder produceren. Anders is het niet rendabel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 15 november 2018 @ 15:07:16 #180
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183164579
Dat ga ik testen, ik doe graag iets voor de goede zaak.

Vakantie! Maandag 3 december!
Ik wil graag met de KL0733 naar Curacao.
MAAR DIT DOE IK NIET! GOED VOOR HET MILIEU!
Ik blijf thuis, ga met een tentje de hei op... en op 3 december trots vernemen dat de KL0733 aan de grond gebleven is!
  donderdag 15 november 2018 @ 15:08:19 #181
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183164593
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Er vliegen geen lege vliegtuigen he?
Wel halflege hoor.
  donderdag 15 november 2018 @ 15:12:06 #182
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183164657
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:08 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Wel halflege hoor.
Een enkele keer misschien, naar niet als dat een gewoonte wordt. Dan wordt het of significant duurder (wat in de praktijk meer verlies aan klanten oplevert) of minder vluchten.

Er is werkelijk geen enkele dienstverlener of producent die levert voor de lol. Is het niet rendabel dan schroeven ze terug.

Met vlees net zo. Een keer verspillen kan, maar 'verspil' baten zijn amper voldoende om de kosten te dekken (als het dat al red). Wordt de vraag lager zal ook het aanbod dalen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183164854
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:07 schreef Kopiko het volgende:
Dat ga ik testen, ik doe graag iets voor de goede zaak.

Vakantie! Maandag 3 december!
Ik wil graag met de KL0733 naar Curacao.
MAAR DIT DOE IK NIET! GOED VOOR HET MILIEU!
Ik blijf thuis, ga met een tentje de hei op... en op 3 december trots vernemen dat de KL0733 aan de grond gebleven is!
Ja, goeie troll, doei.
  donderdag 15 november 2018 @ 15:32:07 #184
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183164951
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:24 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, goeie troll, doei.
Niks troll. Motiveer me dan om wel de KL0733 niet te nemen...
  donderdag 15 november 2018 @ 15:35:56 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183165016
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:49 schreef Cronometer het volgende:
Hallo fokkers,

Ik heb besloten om voortaan vegetarisch door het leven te gaan. Ik heb het idee dat ik hiermee bijdraag aan het milieu en welzijn van dieren.
Ik ben tot nu toe alleen maar uitgelachen door mensen om mij heen. Vrienden, familie en collega's: ze snappen er niets van en vinden het maar achterlijk.

Wat vinden jullie er van? Ik hou het nu al 5 a 6 weken vol. Enige wat ik mis is kip. Kippendijtje. Kippensoepje. Kipburger. Dat soort dingen ;(
Dat je uitgelachen wordt zegt meer over het niveau van de mensen die dat doen dan over jou. Ze zouden respect voor je instelling moeten hebben. Ze kunnen een voorbeeld aan je nemen :Y
"Hoka Hey!"
pi_183165047
Sowieso waarom zou je iemand uitlachen omdat hij/zij besluit andere eetgewoontes aan te houden.
  donderdag 15 november 2018 @ 15:43:23 #187
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183165139
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:32 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Niks troll. Motiveer me dan om wel de KL0733 niet te nemen...
Als jij dat ook niet doet krijgen ze dat vliegtuig niet vol. Als dat meerdere keren gebeurd zullen ze het aantal vluchten terug schroeven.
Geen enkele vlieg maatschappij wil halfvolle vluchten laten vliegen, dat is niet rendabel.

Dat begint echt bij jou, bij mij, die zeggen dat we de vraag aan onze kant verminderen. Of op z'n minst zeggen, onze vraag hangt af van bepaalde voorwaarden. We willen wel consumeren, maar enkel als het voldoet aan X.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183165217
Het gaat nu eigenlijk moeiteloos.. Geen issue meer. Totaal aan gewend.
:)
  donderdag 15 november 2018 @ 15:49:34 #189
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183165254
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als jij dat ook niet doet krijgen ze dat vliegtuig niet vol.
Dat is geen vaststaand feit.
Verder is het niet zeker dat zo'n actie ergens het begin van is. Daarop kun je louter hopen.
  donderdag 15 november 2018 @ 15:59:04 #190
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183165417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:49 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dat is geen vaststaand feit.
Verder is het niet zeker dat zo'n actie ergens het begin van is. Daarop kun je louter hopen.
Bla bla.
Het begint ergens en maak je geen zorgen, je bent allang niet meer de eerste.

Vraag/aanbod blijft gelden. Verlaag de vraag en het aanbod zal dalen. Dat is gewoon en feit.

Als jij bv geen vlees meer eet verlaag je de vraag met gemiddeld een 75 kilo vlees per jaar (om en nabij). Voel je vrij om te berekenen hoeveel voedsel, water, energie e.d. dat zal schelen. Als alleen jij dat doet lijkt het maar klein misschien, maar als je de cijfers voor je ziet zal je zien dat jouw persoonlijke bijdrage meer is als je denkt. En als je al die minder vlees eters, vegetariers en veganisten bij elkaar optelt wordt het een stevige slok op een borrel.

Denk eens andersom. Wat als iedereen jaarlijks een (lange) vliegreis zou doen? Wat als elke wereldbewoner jouw gemiddelde hoeveelheid vlees zou eten?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 15 november 2018 @ 16:01:07 #191
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183165443
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Bla bla.
Het begint ergens en maak je geen zorgen, je bent allang niet meer de eerste.

Vraag/aanbod blijft gelden. Verlaag de vraag en het aanbod zal dalen. Dat is gewoon en feit.

Als jij bv geen vlees meer eet verlaag je de vraag met gemiddeld een 75 kilo vlees per jaar (om en nabij). Voel je vrij om te berekenen hoeveel voedsel, water, energie e.d. dat zal schelen. Als alleen jij dat doet lijkt het maar klein misschien, maar als je de cijfers voor je ziet zal je zien dat jouw persoonlijke bijdrage meer is als je denkt. En als je al die minder vlees eters, vegetariers en veganisten bij elkaar optelt wordt het een stevige slok op een borrel.

Denk eens andersom. Wat als iedereen jaarlijks een (lange) vliegreis zou doen? Wat als elke wereldbewoner jouw gemiddelde hoeveelheid vlees zou eten?
Alweer arrogantie. We zijn het niet eens en wat ik zeg is Bla bla. Wat een treurigheid. Je begrijpt: de rest heb ik niet gelezen. Vergeef me. Veel plezier in je ivoren toren!
  donderdag 15 november 2018 @ 16:01:59 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183165459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:01 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Alweer arrogantie. We zijn het niet eens en wat ik zeg is Bla bla. Wat een treurigheid. Je begrijpt: de rest heb ik niet gelezen. Vergeef me. Veel plezier in je ivoren toren!
Voorspelbaar, beetje tegenstand, huilen en wegrennen.
Vooral het daarover hebben bij gebrek aan argumenten.

Veel plezier met je sneeuwvlokjes status.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183165518
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Voorspelbaar, beetje tegenstand, huilen en wegrennen.
Vooral het daarover hebben bij gebrek aan argumenten.

Veel plezier met je sneeuwvlokjes status.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:01 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Alweer arrogantie. We zijn het niet eens en wat ik zeg is Bla bla. Wat een treurigheid. Je begrijpt: de rest heb ik niet gelezen. Vergeef me. Veel plezier in je ivoren toren!
Ach hou op stel zeikerds. Daar gaat dit topic niet eens over.
pi_183165880
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:05 schreef Cronometer het volgende:

[..]

[..]

Ach hou op stel zeikerds. Daar gaat dit topic niet eens over.
Vertel eens, wat heb je de afgelopen tijd zoal gegeten?
pi_183166675
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:00 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Nee, ben daar te lui voor en heb daar te weinig ruimte voor.

Hoe weet je zeker dat een een kip goed behandeld is en op latere leeftijd geslacht wordt voor het vlees? Dat wil ik best eten, maar waar haal je zoiets he?
Die wil bijna niemand eten. Goede kippen, dus geen plofkippen, die het goed hebben gehad, veel hebben kunnen rondlopen en op natuurlijke wijze oud zijn geworden en dan geslacht/of zelf dood zijn gegaan zijn geen lekkere kippen voor de meeste mensen. Dat wil zeggen: Ze hebben heel weinig vlees op het bot, het vlees is taai en moet je echt uren stoven.
Veel mensen waarderen de kip zo niet.

Je kunt zulke kippen meestal wel bij een boerderij kopen, best wel duur ong. 15 euro voor 1 kip.
  donderdag 15 november 2018 @ 17:21:31 #196
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183166876
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:10 schreef Tamilselvi het volgende:

[..]

Die wil bijna niemand eten. Goede kippen, dus geen plofkippen, die het goed hebben gehad, veel hebben kunnen rondlopen en op natuurlijke wijze oud zijn geworden en dan geslacht/of zelf dood zijn gegaan zijn geen lekkere kippen voor de meeste mensen. Dat wil zeggen: Ze hebben heel weinig vlees op het bot, het vlees is taai en moet je echt uren stoven.
Veel mensen waarderen de kip zo niet.

Je kunt zulke kippen meestal wel bij een boerderij kopen, best wel duur ong. 15 euro voor 1 kip.
Ik wil niet zeuren maar een vegetarier eet GEEN vlees dus ook geen kip, ook niet af en toe. Doe je dat wel ben je uiteraard geen vegetarier.
"Hoka Hey!"
pi_183167400
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:21 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik wil niet zeuren maar een vegetarier eet GEEN vlees dus ook geen kip, ook niet af en toe. Doe je dat wel ben je uiteraard geen vegetarier.
Flexetarier of mindervleeseter is ook al een stap in de richting. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 15 november 2018 @ 18:13:47 #198
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183167701
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:52 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Flexetarier of mindervleeseter is ook al een stap in de richting. ^O^
Zeker! Maar je moet jezelf geen vegetarier noemen als je kip eet ...
"Hoka Hey!"
pi_183172814
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:37 schreef Questular het volgende:
Sowieso waarom zou je iemand uitlachen omdat hij/zij besluit andere eetgewoontes aan te houden.
Omdat sommige mensen dom zijn.
pi_183174401
KasumiKriss twitterde op zondag 26-08-2018 om 19:51:40 LEFT: Vegan for almost 4 years, high in fruits and veggies (picture taken 2 months ago). RIGHT: 3 weeks into eating mainly high quality animal foods (picture taken yesterday). Skin improving, less puffy face. But the best of all, I don't feel like dying anymore. https://t.co/ds6LOjM2QB reageer retweet
pi_183182180
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:21 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik wil niet zeuren maar een vegetarier eet GEEN vlees dus ook geen kip, ook niet af en toe. Doe je dat wel ben je uiteraard geen vegetarier.
Ja dat weet ik maar er was een vraag over goed behandelde kippen om te kunnen eten enz.
pi_183201088
d
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:10 schreef Tamilselvi het volgende:

[..]

Die wil bijna niemand eten. Goede kippen, dus geen plofkippen, die het goed hebben gehad, veel hebben kunnen rondlopen en op natuurlijke wijze oud zijn geworden en dan geslacht/of zelf dood zijn gegaan zijn geen lekkere kippen voor de meeste mensen. Dat wil zeggen: Ze hebben heel weinig vlees op het bot, het vlees is taai en moet je echt uren stoven.
Veel mensen waarderen de kip zo niet.

Je kunt zulke kippen meestal wel bij een boerderij kopen, best wel duur ong. 15 euro voor 1 kip.
Dat zij mama ook al. Ze zegt dat hun vlees niet lekker is.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:15:10 #203
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183201109
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:12 schreef Cronometer het volgende:
d

[..]

Dat zij mama ook al. Ze zegt dat hun vlees niet lekker is.
Niet perse niet lekker, maar meer geschikt voor smoor/stoof e.d. Langere, langzamere bereiding. Met wat hulp voor malsheid.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183202672
Nee.
pi_183204044
quote:
Mijn koelkast magneet is leuker :P

pi_183204061
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2018 13:04 schreef FANN het volgende:

[..]

Mijn koelkast magneet is leuker :P

[ afbeelding ]
Whehehe, die is inderdaad wel goed ja. :P
Nee.
pi_183207649
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet perse niet lekker, maar meer geschikt voor smoor/stoof e.d. Langere, langzamere bereiding. Met wat hulp voor malsheid.
Omg ik zei zij.
  zaterdag 17 november 2018 @ 18:09:21 #208
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_183209255
Stel het is oorlog en er is helemaal niks te eten en ik ga dood van de honger en ineens zet er iemand een biefstuk voor me neer dan ga ik daar echt geen "nee" tegen zeggen als ik heel eerlijk ben.

Ik ben dus geen vegetariėr maar ik ben gewoon iemand die vrijwel geen vlees eet onder normale omstandigheden.

Iemand die echt het nooit eet, onder geen enkele voorwaarde is een vegetariėr, maar ik vraag me af hoeveel dat er zijn.
Het is ook een fundamentalist dan trouwens.
pi_183209450
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:09 schreef Ixnay het volgende:
Stel het is oorlog en er is helemaal niks te eten en ik ga dood van de honger en ineens zet er iemand een biefstuk voor me neer dan ga ik daar echt geen "nee" tegen zeggen als ik heel eerlijk ben.

Ik ben dus geen vegetariėr maar ik ben gewoon iemand die vrijwel geen vlees eet onder normale omstandigheden.

Iemand die echt het nooit eet, onder geen enkele voorwaarde is een vegetariėr, maar ik vraag me af hoeveel dat er zijn.
Het is ook een fundamentalist dan trouwens.
įls er écht niks te eten is, dan vreet ik įlles :+
  zaterdag 17 november 2018 @ 19:25:45 #210
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183210317
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:09 schreef Ixnay het volgende:
Stel het is oorlog en er is helemaal niks te eten en ik ga dood van de honger en ineens zet er iemand een biefstuk voor me neer dan ga ik daar echt geen "nee" tegen zeggen als ik heel eerlijk ben.

Ik ben dus geen vegetariėr maar ik ben gewoon iemand die vrijwel geen vlees eet onder normale omstandigheden.

Iemand die echt het nooit eet, onder geen enkele voorwaarde is een vegetariėr, maar ik vraag me af hoeveel dat er zijn.
Het is ook een fundamentalist dan trouwens.
Als het echt om leven en dood gaat zou ik ook mens eten. Toch noem ik mezelf geen kanibaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183212038
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 19:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als het echt om leven en dood gaat zou ik ook mens eten. Toch noem ik mezelf geen kanibaal.
Ik zou wel willen weten of hij/zij een goed leven heeft gehad.
Is het moreel verantwoord een vegetariėr of geheelonthouder te eten? :+
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_183216047
Ja, koeien ten slotte ook vegetarier en geheelonthouder.
pi_183216732
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 19:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als het echt om leven en dood gaat zou ik ook mens eten. Toch noem ik mezelf geen kanibaal.
Jeweethetnooit..... ken de de Andesvliegramp?



De Andesvliegramp was een vliegramp waarbij Fuerza Aérea Uruguaya vlucht 571 op 13 oktober 1972 neerstortte in de Andes. De ramp is bekend geworden door de boeken en verfilmingen van de verhalen van de overlevenden.

Van de 45 inzittenden van het Fairchild Hiller FH-227-vliegtuig overleefden 16 de ramp. Zij moesten na de crash gedurende 72 dagen zien te overleven in de ijskoude omgeving en moesten uiteindelijk zelfs het vlees van de overledenen eten om in leven te blijven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Andesvliegramp

pi_183217656
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:49 schreef Cronometer het volgende:
Hallo fokkers,

Ik heb besloten om voortaan vegetarisch door het leven te gaan. Ik heb het idee dat ik hiermee bijdraag aan het milieu en welzijn van dieren.
Ik ben tot nu toe alleen maar uitgelachen door mensen om mij heen. Vrienden, familie en collega's: ze snappen er niets van en vinden het maar achterlijk.

Wat vinden jullie er van? Ik hou het nu al 5 a 6 weken vol. Enige wat ik mis is kip. Kippendijtje. Kippensoepje. Kipburger. Dat soort dingen ;(
Ik heb het een paar jaar volgehouden.
Paar dingen die opvallend zijn:
1 Mensen vinden je lastig (denk bij uiteten gaan, op bezoek)
2 Het is duur!
3 In restaurants krijgt je meestal bijna altijd vieze smurrie voor een te hoge prijs.
4 Het kost je zeker GainZ, hoee goed je ook je best doet.
5 Kost energie, je bent sneller moe.
pi_183218362
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 06:53 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik heb het een paar jaar volgehouden.
Paar dingen die opvallend zijn:
1 Mensen vinden je lastig (denk bij uiteten gaan, op bezoek)
2 Het is duur!
3 In restaurants krijgt je meestal bijna altijd vieze smurrie voor een te hoge prijs.
4 Het kost je zeker GainZ, hoee goed je ook je best doet.
5 Kost energie, je bent sneller moe.
Dan doe je het echt niet goed, wat betreft de laatste 2 punten. Het is echt niet moeilijk om genoeg eiwit te eten, je moet natuurlijk niet alleen maar het vlees weglaten, je moet er wel iets voor in de plaats doen. Noten, peulvruchten, eieren, linzen zijn minstens even goede eiwitbronnen als vlees. Dat je er moe van wordt begrijp ik ook niet, bij mij is het juist andersom, ik voel me lichamelijk echt uitstekend bij een vegetarisch dieet. Van veel vlees eten word ik juist trager en krijg ik minder energie is mijn ervaring.
pi_183226016
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 09:37 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan doe je het echt niet goed, wat betreft de laatste 2 punten. Het is echt niet moeilijk om genoeg eiwit te eten, je moet natuurlijk niet alleen maar het vlees weglaten, je moet er wel iets voor in de plaats doen. Noten, peulvruchten, eieren, linzen zijn minstens even goede eiwitbronnen als vlees. Dat je er moe van wordt begrijp ik ook niet, bij mij is het juist andersom, ik voel me lichamelijk echt uitstekend bij een vegetarisch dieet. Van veel vlees eten word ik juist trager en krijg ik minder energie is mijn ervaring.
Wellicht dat ik het niet goed aanpakte, het is moeilijk gebleken eetbare hap te maken zonder er uren aan kwijt te zijn.

Eiwitten leek mij het probleem niet, ik at nog voldoende eieren, etc..

De dokter zei dat ik maar een tijdje moest stoppen, nu eet ik 1 a 2x per week een stukje vlees en dat werkt uitstekend.

Wachten op betere vlees vervangers, want de vegetarische slager komt me de oren uit.
  zondag 18 november 2018 @ 21:44:44 #217
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183231585
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 17:44 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Wellicht dat ik het niet goed aanpakte, het is moeilijk gebleken eetbare hap te maken zonder er uren aan kwijt te zijn.

Eiwitten leek mij het probleem niet, ik at nog voldoende eieren, etc..

De dokter zei dat ik maar een tijdje moest stoppen, nu eet ik 1 a 2x per week een stukje vlees en dat werkt uitstekend.

Wachten op betere vlees vervangers, want de vegetarische slager komt me de oren uit.
Dat is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Maar je moet even weten hoe.
Vind het wat apart dat je het met 2 keer per week vlees op kon lossen, als je verder niets aan je dieet hebt veranderd.

Misschien ijzer, is het enige wat ik me kan bedenken (aangezien je wel voldoende ei at). Maar dan at je verder vrij slecht en is de kans aanwezig dat je nogsteeds tekorten hebt en op een later moment weer last gaat krijgen.

Ook wat apart dat de arts zo vlees aanraad zonder eerst naar het bloed gekeken te hebben.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183233826
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 21:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Maar je moet even weten hoe.
Vind het wat apart dat je het met 2 keer per week vlees op kon lossen, als je verder niets aan je dieet hebt veranderd.

Misschien ijzer, is het enige wat ik me kan bedenken (aangezien je wel voldoende ei at). Maar dan at je verder vrij slecht en is de kans aanwezig dat je nogsteeds tekorten hebt en op een later moment weer last gaat krijgen.

Ook wat apart dat de arts zo vlees aanraad zonder eerst naar het bloed gekeken te hebben.
Ze zei letterlijk ik moet stoppen met die gekkegeit. Anyway voel me 10x beter nu en eet nog steeds zeer weinig vlees.
pi_183236884
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 17:44 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Wellicht dat ik het niet goed aanpakte, het is moeilijk gebleken eetbare hap te maken zonder er uren aan kwijt te zijn.

Eiwitten leek mij het probleem niet, ik at nog voldoende eieren, etc..

De dokter zei dat ik maar een tijdje moest stoppen, nu eet ik 1 a 2x per week een stukje vlees en dat werkt uitstekend.

Wachten op betere vlees vervangers, want de vegetarische slager komt me de oren uit.
Met wat handigheid en een repertoir van simpele gerechten lukt het best om elke dag binnen een uur een complete en volwaardige maaltijd te maken. Zelfs zonder gebruik te maken van "vleesvervangers". Ik eet die zelf bijna nooit maar wel heel vaak tofu (is echt lekker, goudbruin gebakken met kruiden en wat lekkere saus), tempeh, kikkererwten (falafel!), kaas (vooral paneer en haloumi die je kan roerbakken) en linzen (bijv indiase dhal is supersimpel en lekker).
pi_183237828
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:03 schreef FANN het volgende:

[..]

maar ik ben een Burgertrut in Amsterdam :D

hebben ze daar ook zoiets?
Thrill Grill, lekkere hamburgers.
Is met de vleesvervanger van Beyond Meat. Zeker een aanrader! Structuur is zo ongeveer hetzelfde als een echte hamburger! En smaakt ook erg goed!
  maandag 19 november 2018 @ 10:48:02 #221
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183237862
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:21 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ze zei letterlijk ik moet stoppen met die gekkegeit. Anyway voel me 10x beter nu en eet nog steeds zeer weinig vlees.
Het klinkt me apart in de oren. Geen fatsoenlijke diagnose, een 'middel' die bar weinig toevoegt op zichzelf. Maar wel de grote oplossing...

Tja. Ik ben blij voor je dat je je beter voelt, maar ik kan er weinig mee. Hey is zo zonder inhoud. Komt op mij over als ik ben geschud water (homeopathie) gaan gebruiken en nu ben ik beter.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 19 november 2018 @ 13:00:54 #222
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_183240592
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 21:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Maar je moet even weten hoe.
Vind het wat apart dat je het met 2 keer per week vlees op kon lossen, als je verder niets aan je dieet hebt veranderd.

Misschien ijzer, is het enige wat ik me kan bedenken (aangezien je wel voldoende ei at). Maar dan at je verder vrij slecht en is de kans aanwezig dat je nogsteeds tekorten hebt en op een later moment weer last gaat krijgen.

Ook wat apart dat de arts zo vlees aanraad zonder eerst naar het bloed gekeken te hebben.
Het is ook een lulverhaal kan ik je zeggen.

Wat ik heel vaak hoor van mensen die van de ene op de andere dag met vlees stoppen is een vitamine B12 tekort. Had ik zelf ook, ook als je vis blijft eten.

Een ijzertekort kan gebeuren maar daar ga je je echt niet veel zwakker door voelen. Na een bepaalde tijd is je lichaam gewend aan je dieet en dan is het goed.

Ik ben geen dokter btw ik spreek uit eigen ervaring.
pi_183240928
Dus je bent geen dokter maar het is wel een lulverhaal? Ok dan.
  maandag 19 november 2018 @ 14:05:26 #224
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183241931
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:16 schreef Questular het volgende:
Dus je bent geen dokter maar het is wel een lulverhaal? Ok dan.
Zonder diagnose is het idd kul.

Een arts die geen bloed afneemt? Die zegt ga weer (weinig) vlees eten en dan is alles weer goed.
Dat is pseudo wetenschap ten top.

De vraag is wat voor stoffen mist dat persoon en waarom?
Neem b12. Met de eieren (en zuivel) zou daar geen tekort in moeten zijn zonder opname probleem. Als er een opname probleem zou zijn is 2 keer per week vlees geen oplossing.

Ijzer, het enige wat ik me zo snel kan bedenken waarbij matig vlees gebruik het symptoom op zou lossen (voor nu dan, mbt 'vermoeidheid/slapheid'). Maar dat duidt op een ernstige onbalans in de voeding. Het vlees zou het symptoom op kunnen lossen (tijdelijk), maar een dieet met zoveel onbalans zou andere problemen veroorzaken, gevaarlijk zijn op de lange termijn.

Je kan niet enkel op vlees leunen. Het is een totaal pakket. Bij problemen ernstig genoeg om naar de arts te gaan is 2 keer per week vlees eten echt de oplossing niet. Vlees is geen wondermiddel, er bestaan geen wondermiddelen (ook vegetarisch is dat niet).

Maar vooral, dat wil ik benadrukken, een arts die geen onderzoek doet is af bij mij.
Zoek aub een arts die wel kijkt naar wat er in het lichaam gebeurd. Als dan de conclusie is dat wel vlees eten zus en zo aanvult is dat andere koek dan de dikke duim gebruiken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183244429
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:46 schreef julius123 het volgende:

[..]

Thrill Grill, lekkere hamburgers.
Is met de vleesvervanger van Beyond Meat. Zeker een aanrader! Structuur is zo ongeveer hetzelfde als een echte hamburger! En smaakt ook erg goed!
Ah! Ga ik eens en keer proeven... Ik heb de link opgeslagen!

https://thrillgrill.nl/

Thanks! :*
pi_183244644
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:21 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ze zei letterlijk ik moet stoppen met die gekkegeit. Anyway voel me 10x beter nu en eet nog steeds zeer weinig vlees.
Mijn dokter zegt iets héél anders!
Dat wij Vegetarisch eten was juist ''gelukkig maar'' .....

Het let lijkt erop dat dokters ook maar hun eigen mening hebben.

Zo min mogelijk dierlijke vetten was het dringende advies...... en toen wist ie nog niet
eens dat we Vegetariėr waren.

(zelf was hij geen Vegetariėr maar hij at zo at en toe een stukje vlees... heb ik gevraagd
want ik was nieuwsgierig :P )
pi_183266534
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 06:53 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik heb het een paar jaar volgehouden.
Paar dingen die opvallend zijn:
1 Mensen vinden je lastig (denk bij uiteten gaan, op bezoek)
2 Het is duur!
3 In restaurants krijgt je meestal bijna altijd vieze smurrie voor een te hoge prijs.
4 Het kost je zeker GainZ, hoee goed je ook je best doet.
5 Kost energie, je bent sneller moe.
Waarom sneller moe?
pi_183266875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:48 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Waarom sneller moe?
You tell me! Je mist toch wat schijnbaar.
pi_183267185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 17:06 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

You tell me! Je mist toch wat schijnbaar.
Dan at je waarschijnlijk toch niet helemaal goed?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 november 2018 @ 17:29:02 #230
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183267280
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 17:23 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dan at je waarschijnlijk toch niet helemaal goed?
Je moet wle echt je best doen om er echt last van te hebben.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 november 2018 @ 17:30:07 #231
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183267306
Je wordt trouwens vegetariėr en je eet vegetarisch.
pi_183267342
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2018 17:30 schreef Kreator het volgende:
Je wordt trouwens vegetariėr en je eet vegetarisch.
JONGUH IS AL 1000 X AANGEGEVEN
pi_183268007
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 17:23 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dan at je waarschijnlijk toch niet helemaal goed?
Ja, waarschijnlijk. Blijkt toch nog moeilijk te zijn. De oplossing is vrij simpel, heel af en toe een stukje vlees toevoegen. Met de tijd komen er betere en betaalbare vlees alternatieve daar ben ik zeker van. (zelfs zo zeker dat ik denk dat de mens uiteindelijk bijna helemaal vegetarisch gaat leven)
pi_183270112
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:00 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk. Blijkt toch nog moeilijk te zijn. De oplossing is vrij simpel, heel af en toe een stukje vlees toevoegen. Met de tijd komen er betere en betaalbare vlees alternatieve daar ben ik zeker van. (zelfs zo zeker dat ik denk dat de mens uiteindelijk bijna helemaal vegetarisch gaat leven)
Ja of je leert gewoon beetje koken, dat is het probleem volgens mij hier. Als je ziet hoe bar slecht sommige vleeseters eten, met vooral kfc, McDonald's, pizza en shoarma, laat daar dan eens het vlees weg en vervang het door wat eieren, ja dan ga je je heel snel heel slecht voelen.
pi_183270350
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:37 schreef Farenji het volgende:
Ja of je leert gewoon beetje koken, dat is het probleem volgens mij hier. Als je ziet hoe bar slecht sommige vleeseters eten, met vooral kfc, McDonald's, pizza en shoarma, laat daar dan eens het vlees weg en vervang het door wat eieren, ja dan ga je je heel snel heel slecht voelen.
Ik eet vooral salades. Nu ook, heb een hekel aan koken.
pi_183271837
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:45 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik eet vooral salades. Nu ook, heb een hekel aan koken.
Salades, dat is vaak vooral vezels en veel water. Daar kan een mens niet op leven.
pi_183282744
Kijk dit is ook een probleem: https://www.ad.nl/koken-e(...)allerhande~a8b8b141/
Elke keer er een vegetarische kans wordt geboden door de gene die het eten bepalen wordt het meteen afgeschoten. Best zonde want ik denk dat dit juist een goed initiatief is.

(Kortom top van de allerhande)

quote:
Ze is niet de enige die het blad met een zucht dichtsloeg. 'Met de feestdagen zet ik geen domme rode kool, pasta (salades), bietjes, aardappel-tuinerwtenpuree op tafel, dat is vies eten', vindt Em van Bale. ‘Gelukkig heb ik die van vorige jaren allemaal bewaard.’


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2018 14:19:19 ]
pi_183282807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:48 schreef ZetaOS het volgende:
Kijk dit is ook een probleem: https://www.ad.nl/koken-e(...)allerhande~a8b8b141/
Elke keer er een vegetarische kans wordt geboden door de gene die het eten bepalen wordt het meteen afgeschoten. Best zonde want ik denk dat dit juist een goed initiatief is.

[..]

ga hier eens kijken dan....

Topicreeks: Vegetarisch eten
pi_183282970
Even een grapje tussendoor

Veganism In "snatch"

  woensdag 21 november 2018 @ 16:13:29 #240
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183286318
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2018 17:30 schreef Kreator het volgende:
Je wordt trouwens vegetariėr en je eet vegetarisch.
Tenzij Kannibalen. Die kunnen vegetariėrs eten.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 21 november 2018 @ 19:48:31 #241
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183290335
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:00 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk. Blijkt toch nog moeilijk te zijn. De oplossing is vrij simpel, heel af en toe een stukje vlees toevoegen. Met de tijd komen er betere en betaalbare vlees alternatieve daar ben ik zeker van. (zelfs zo zeker dat ik denk dat de mens uiteindelijk bijna helemaal vegetarisch gaat leven)
Het is echt niet moeilijk. Een bonenschotel of pasta met meegebakken groente is niet moeilijker dan wel vlees erbij.

En nee, het is een schijnoplossing.
Het enige wat vlees extra biedt is b12 (beste bron daarvoor). De rest is makkelijk uit andere zaken te halen.

Het probleem met het advies dat jij hebt gekregen is dat de rest van de tekorten niet opgelost zijn. En dat je (op de lange termijn) ernstige risico's loopt.

(Matig) vlees is echt niet ongezond. Maar het is geen oplossing voor tekorten. Het kan zijn dat het een enkel symptoom oplost, maar de onderliggende problemen niet.

Ik probeer je dus niet te zeggen dat vlees te laten staan. Maar ik adviseer je wel algemeen beter te gaan eten.
Want altijd gilt men bv over die b12. Maar hoe zit het bv met de hoeveelheid vezels die je binnen krijgt? En met de stevige lijst aan andere voedingstoffen?
Een tekort aan vezels is een van de grotere oorzaken van bv darmproblemen. Oa darmkanker.
Denken maar weinig mensen aan, want langere termijn, maar is wat ernstiger dan wat vermoeidheid.
Te weinig vezels heeft ook nog eens een domino effect. Als je darmen niet naar behoren functioneren krijg je opname problemen.
Dan moet je ineens supplementen krijgen, of zoals in jouw geval vlees extra gaan eten. Maar beter zou je kijken naar waarom je je voedingstoffen niet fatsoenlijk opneemt. Anders verschuif je je problemen alleen maar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 27 november 2018 @ 22:41:41 #244
481922 Ferluccia
Psychopatische psycholoog
pi_183411190
TS: Je omgeving bestaat uit Tokkies als ze zo reageren. Supergoed van je, beter voor het milieu en de dieren. Ga je wel heel goed inlezen zodat je genoeg vervangende voedingsstoffen eet. Let bijvoorbeeld op ijzer, vitamine D en B12.
666
pi_183455576
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:52 schreef -mosrednA het volgende:
Ik vind het oprecht heel knap en ik vind dat mensen, ongeacht wat hun eigen voorkeur is, hier meer respect voor mogen hebben.

Zet m op ^O^
Niks aan toe te voegen. Goed bezig TO.
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')