AD kopte van de week dat het bar en boos gesteld is met het vaderlandse oliebollenbakkersgilde. Bijna iedere producent moest het afleggen tegen de normen die AD hanteerde. Hoe zit het met jou oliebol...? Bak jezelf of koop je ze bij bakker of supermarkt...
Eerste indruk: ruime hoeveelheid oliebollen en appelbeignets in papieren zakken. Twee zakjes poedersuiker. De handel druipt bijna de zak uit.
Buitenkant: niet allemaal donkerbruin.
Textuur: luchtig, goed gaar.
Rozijnen: goed verdeeld, smakelijk.
Smaak: goed, alleen vettig, zorgt voor zurige nasmaak.
Prijs: 45 eurocent p. st.
Totale appreciatie: 6,5
quote:same here! heb nog nooit een kraam gevonden waar ze betere hadden
Op dinsdag 31 december 2002 14:43 schreef hp22 het volgende:
Mijn opa bakt ze altijd...nergens beter te krijgen
quote:Daar heb ik ze vanmorgen ook gehaald! Jammer dat ze alleen kentenbollen hebben, en geen oliebollen. Ik heb ze nog niet geproefd, dus ik vertrouw op jouw oordeel en verwacht voor vanavond veel eetplezier. Een ding kan ik al wel vertellen: ze zijn niet vettig, de zak ziet er nog prima uit!
Op dinsdag 31 december 2002 14:42 schreef zodiakk het volgende:
Ik koop ze altijd bij Richard Visser in Rotterdam (DE oliebollenkraam) waar ze altijd erg lekker zijn omdat ze ook oliebollen hebben met een vleugje kaneelsuiker. Jammer dat ze twee weken lang pronkten met een A4-tje waarop stond dat ze de oliebollentest hadden gewonnen, terwijl ze uiteindelijk tweede zijn geworden. Voor de rest heb ik al vanalles over deze oliebollenkraam verteld. Ik vind ze gewoon lekker en ik ga niet Arceeniaans cijfers geven, categoriseren of in een ranglijst zetten.
eindcijfer: 4,5
quote:Oliebollenbakken lijkt bijna altijd iets te zijn voor het mannelijke geslacht hè? Hoe zou dit toch komen...?
Op dinsdag 31 december 2002 14:58 schreef firstwollie het volgende:
mijn pa heeft net gebakken en ze zijn meesterlijk dit jaar. als je ze koopt hebben ze meestal zo'n harde korst vind ik, deze zijn luchtig en en niet zo hard
quote:waar woon je?
Op dinsdag 31 december 2002 14:58 schreef firstwollie het volgende:
mijn pa heeft net gebakken en ze zijn meesterlijk dit jaar. als je ze koopt hebben ze meestal zo'n harde korst vind ik, deze zijn luchtig en en niet zo hard
quote:in ieder geval niet in de buurt van almere
Op dinsdag 31 december 2002 15:05 schreef UrbanMike het volgende:[..]
waar woon je?
quote:Bij mijn ouders is het een duobaan: mijn moeder maakt het beslag, mijn vader bakt.
Op dinsdag 31 december 2002 15:05 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Oliebollenbakken lijkt bijna altijd iets te zijn voor het mannelijke geslacht hè? Hoe zou dit toch komen...?
quote:200?!!!!
Op dinsdag 31 december 2002 16:25 schreef WebForce het volgende:
Mijn pa heeft gisteren van 17:30 tot 00:00 uur in de garage staan bakken, meer dan 200 stuks. Nergens zijn ze lekkerder!
De rest van deze zooi moet waarschijnlijk bij het chemisch afval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |