abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184761963
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en al die heilige koeien in ons land die de hele dag Methaan staan uit te wasemen

1 kilo kaas kost 5000 liter schoon water
1 liter melk kost 500 liter schoon water, is melk gezonder dan water ?? NEE
http://melkjekanzonder.nl/de-melkfeiten/milieu-impact/

[..]

Wat is er mis met water verbruik, het komt met bakken uit de lucht vallen en stroomt zo het land in etc etc.

Methaan wordt afgebroken in de atmosfeer, dat CO2 equivalent is dus een tijdelijk effect. Er zal daar wel ergens een evenwicht in komen qua concentratie in de atmosfeer.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
pi_184762255
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 21:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die in een topic over een stalbrand wat lolligs moeten zeggen over gaar vlees :') Die dode varkens hebben nog een beter gevoel voor humor.

Er is een toename in het aantal stalbranden de laatste jaren. Er is ook sprake van schaalvergroting in de agrarische sector waardoor een enkele brand meer dode beesten op kan leveren. Meer brandveiligheid en controle hierop zijn nodig, ook bij bestaande stallen. Er worden door de sector en de overheid continu nieuwe nieuwe regels bedacht, ook voor dierenwelzijn, die de boer allemaal veel investeringsgeld kosten, maar tegen brand wordt voor zover ik zie weinig gedaan en dat is jammer.
Meer dode beesten per stalbrand... Dus? Hoe is dit een argument in hemelsnaam? Met 10 stallen ipv 1 branden er naar verwachting 10x zoveel stallen af. Sterker nog. De kosten om die 10 stallen te controleren zullen hoger zijn dus het aantal dieren dat sterft door stalbrand zal wss al zijn afgenomen.

Maar ik begrijp dit argument niet wat steeds weer terug komt "meer dode dieren per brand" so what!? Ieder dier dat dood gaat door brand is even erg. Als dat door een massadood komt maakt het niet meer of minder kut.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
pi_184762320
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Dinsdagochtend 23 oktober zijn bij een hevige brand in een varkensstal in Heusden 4000 biggen een gruweldood gestorven. Zondag 28 oktober organiseert Burning Souls een wake om deze dieren te herdenken. Wij hopen op jullie aanwezigheid.

Het betreft een vreedzame wake, elke vorm van agressie, geweld, racisme wordt niet geaccepteerd!

De wake vindt plaats op de openbare weg en het is niet toegestaan het erf te betreden.
https://www.facebook.com/BurningSoulsNL/

Goed dat ze dit blijven doen. Hopelijk begrijpen boeren dat dit wordt gedaan voor de dieren en voor een algemeen besef dat er iets moet gebeuren.
Dit wordt gewoon gedaan als dikke middelvinger naar de boer hoor.
pi_184762358
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met 10 stallen ipv 1 branden er naar verwachting 10x zoveel stallen af.
Dat lijkt me niet. Er zal dan even vaak kortsluiting of broei of een andere oorzaak voorkomen, alleen brandt in dat geval een kleinere stal af.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184762391
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Er zal dan even vaak kortsluiting of broei of een andere oorzaak voorkomen, alleen brandt in dat geval een kleinere stal af.
.. ehh, ja, daarom even vaak kortsluiting per stal, 10* meer stallen dus 10* zo vaak kortsluiting.
pi_184762522
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

.. ehh, ja, daarom even vaak kortsluiting per stal, 10* meer stallen dus 10* zo vaak kortsluiting.
Ja, daar heb je gelijk in.

Ik kan me wel voorstellen dat een grotere stal bij brand lastiger te doven is waardoor er meer beesten doodgaan. Of er invloed is op het brandgevaar weet ik niet.

Maar het probleem zit hem vooral in de grootte van de industrie als geheel. Schaalvergroting is daar een gevolg van. Meer varkens = meer dode varkens.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184762683
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in.

Ik kan me wel voorstellen dat een grotere stal bij brand lastiger te doven is waardoor er meer beesten doodgaan. Of er invloed is op het brandgevaar weet ik niet.

Maar het probleem zit hem vooral in de grootte van de industrie als geheel. Schaalvergroting is daar een gevolg van. Meer varkens = meer dode varkens.
Meer beesten een leven gunnen resulteert in hogere sterftecijfers van de beesten.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 23:04:06 #83
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_184762913
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Meer beesten een leven gunnen resulteert in hogere sterftecijfers van de beesten.
Dat je voor boeren bent is duidelijk, maar mag ik hieruit concluderen dat je dus ook voor de bioindustrie bent?
pi_184762930
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat 'een leven gunnen' is wel onzin. Ten eerste leven die beesten alleen om zodra het wat oplevert weer dood te moeten. Ten tweede is er niet ergens een vat met nog niet levende varkentjes die zo graag het levenslicht willen zien. Je doet iets dat niet bestaat er geen plezier mee om het wel te laten bestaan.
pi_184762957
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat je voor boeren bent is duidelijk, maar mag ik hieruit concluderen dat je dus ook voor de bioindustrie bent?
Wat definieer jij als bio industrie?

Als je bij gemiddelde boer in de schuur kijkt heeft een koe prima ruimte om rond te lopen, rugborstels voor jeuk... Klassieke muziek op de achtergrond. Lekker bedje om te slapen. En als het lekker weer is buiten kunnen ze in alle ruimte buiten spelen.

Het kan vast beter maar het is geen hels leven. Ik voel mij zeker bij onze Nederlandse melk koeien totaal niet schuldig naar het beest.
pi_184762983
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat 'een leven gunnen' is wel onzin. Ten eerste leven die beesten alleen om zodra het wat oplevert weer dood te moeten. Ten tweede is er niet ergens een vat met nog niet levende varkentjes die zo graag het levenslicht willen zien. Je doet iets dat niet bestaat er geen plezier mee om het wel te laten bestaan.
Beetje anti leven dit hoor. Je mag een nihilistische levensvisie hebben hoor daar niet van.
pi_184763042
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je bij gemiddelde boer in de schuur kijkt heeft een koe prima ruimte om rond te lopen, rugborstels voor jeuk... Klassieke muziek op de achtergrond. Lekker bedje om te slapen. En als het lekker weer is buiten kunnen ze in alle ruimte buiten spelen.

Het kan vast beter maar het is geen hels leven. Ik voel mij zeker bij onze Nederlandse melk koeien totaal niet schuldig naar het beest.
Melkkoeien hebben van het vee gemiddeld wel het beste bestaan.
pi_184763155
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Beetje anti leven dit hoor. Je mag een nihilistische levensvisie hebben hoor daar niet van.
Nee hoor. Als leven bestaat mag het bescherming genieten. Maar als het niet bestaat, bestaat het niet.
pi_184763171
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Melkkoeien hebben van het vee gemiddeld wel het beste bestaan.
Veel uier ontsteking vanwege de genetische selectie etc. Extreme melkproductie.. iets minder zou beter zijn waarschijnlijk. Meer beweegruimte kan ook nog. Maar het gaat daar iig vrij mooi.
pi_184763189
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee hoor. Als leven bestaat mag het bescherming genieten. Maar als het niet bestaat, bestaat het niet.
Nihilisme is dan ook een betere beschrijving.
pi_184763279
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nihilisme is dan ook een betere beschrijving.
Nihilisten geloven in niets (nothing Lebowski), vind ik niet echt een terechte conclusie van je. Maar wat jij wilt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')