abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:12:38 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182688309
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:08 schreef Bolasie het volgende:
Ik heb dit ook ooit gehad, kan je niks tegen doen inderdaad. Het grappige is: de boete op zwartrijden is goedkoper dan met de verkeerde OV reizen. Volgende keer dus gewoon zwartrijden.
Pakkans op zwartrijden is dan ook groter, dus ook wel logisch.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182688323
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Pakkans op zwartrijden is dan ook groter, dus ook wel logisch.
Blijft wel funny.
  Redactie Sport dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:22:12 #28
274204 crew  Mexicanobakker
pi_182688489
Identificatiefraude lijkt mij hier niet terecht, omdat je bewust hebt aangegeven dat het niet je eigen kaart was
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_182688492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:08 schreef Bolasie het volgende:
Ik heb dit ook ooit gehad, kan je niks tegen doen inderdaad. Het grappige is: de boete op zwartrijden is goedkoper dan met de verkeerde OV reizen. Volgende keer dus gewoon zwartrijden.
Volgens de OP zijn de boetes even hoog - TS heeft ze allebei gehad...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182688515
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Volgens de OP zijn de boetes even hoog
In dit geval krijg je twee boetes, zoals in de OP staat beschreven. Als je alleen aan het zwartrijden bent, krijg je één boete: de helft.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 13:25:29 ]
pi_182688567
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Identificatiefraude lijkt mij hier niet terecht, omdat je bewust hebt aangegeven dat het niet je eigen kaart was
Dat doet er natuurlijk niet toe. Bewust of niet bewust speelt geen rol bij de kwalificatie van identificatiefraude.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 13:26:29 ]
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:30:26 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_182688626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Dat doet er natuurlijk niet toe. Bewust of niet bewust speelt geen rol bij de kwalificatie van identificatiefraude.
Volgens mij wel. Het moet opzettelijk zijn, en daar valt hier over te discussiëren. Dit is overduidelijk een vergissing omdat TS ook gewoon een chipkaart met een abo heeft, en dus helemaal geen aanleiding had om met een andere chipkaart in te checken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_182688747
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Het moet opzettelijk zijn, en daar valt hier over te discussiëren. Dit is overduidelijk een vergissing omdat TS ook gewoon een chipkaart met een abo heeft, en dus helemaal geen aanleiding had om met een andere chipkaart in te checken.
Neem de Wet personenvervoer maar bij de hand, opzet speelt geen rol. Wat verder ook logisch is.

Hier komt de TS echt niet onder uit.
pi_182688778
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:23 schreef Bolasie het volgende:

[..]

In dit geval krijg je twee boetes, zoals in de OP staat beschreven. Als je alleen aan het zwartrijden bent, krijg je één boete: de helft.
De boetes zijn even hoog. Dus onderstaande klopt niet:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:08 schreef Bolasie het volgende:
Ik heb dit ook ooit gehad, kan je niks tegen doen inderdaad. Het grappige is: de boete op zwartrijden is goedkoper dan met de verkeerde OV reizen. Volgende keer dus gewoon zwartrijden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182688825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:40 schreef baskick het volgende:

[..]

De boetes zijn even hoog. Dus onderstaande klopt niet:

[..]

Het is ietwat ongelukkig geformuleerd door mij inderdaad, wat ik probeer te zeggen is dat alleen zwartrijden zonder kaartje jou rond de 50 euro kost (vergeef mij even het exacte bedrag). In geval van identificatiefraude zoals in de OP staat beschreven, krijg je een dubbele boete (identificatiefraude + zwartrijden).

Dus puur zwartrijden is 'goedkoper' en slaat dus op mijn cynische laatste zin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 13:43:05 ]
pi_182688950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:42 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Het is ietwat ongelukkig geformuleerd door mij inderdaad, wat ik probeer te zeggen is dat alleen zwartrijden zonder kaartje jou rond de 50 euro kost (vergeef mij even het exacte bedrag). In geval van identificatiefraude zoals in de OP staat beschreven, krijg je een dubbele boete (identificatiefraude + zwartrijden).

Dus puur zwartrijden is 'goedkoper' en slaat dus op mijn cynische laatste zin.
Oke, dus eigenlijk zeg je hetzelfde als ik in post #4. Dan zijn we het eens :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182688983
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:12 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Waarom zou je dit met gemak winnen? Hier kan je vrij weinig tegen doen, hoor.
Omdat het overduidelijk een fout is waar je geen financieel gewin van hebt.
Het is, naar mijn weten, ook niet strafbaar om de OV van iemand anders in bezit te hebben. Tenzij er natuurlijk aangifte van diefstal is gedaan.

De politie heb ik vaak genoeg op TV iemand zien opdragen dat hij zijn rijbewijs moest laten brengen door een derde.
pi_182689040
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Omdat het overduidelijk een fout is waar je geen financieel gewin van hebt.
Het is, naar mijn weten, ook niet strafbaar om de OV van iemand anders in bezit te hebben. Tenzij er natuurlijk aangifte van diefstal is gedaan.

De politie heb ik vaak genoeg op TV iemand zien opdragen dat hij zijn rijbewijs moest laten brengen door een derde.
In bezit hebben niet, nee, maar ermee reizen is niet toegestaan middels de algemene voorwaarden van de vervoerders.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182689157
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Omdat het overduidelijk een fout is waar je geen financieel gewin van hebt.
Het is, naar mijn weten, ook niet strafbaar om de OV van iemand anders in bezit te hebben. Tenzij er natuurlijk aangifte van diefstal is gedaan.

De politie heb ik vaak genoeg op TV iemand zien opdragen dat hij zijn rijbewijs moest laten brengen door een derde.
Zo werkt het natuurlijk niet. Wat ik zeg: lees de wet gewoon. TS heeft nul kans van slagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 14:00:53 ]
pi_182689222
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:00 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet. Wat ik zeg: lees de wet gewoon. TS heeft nul kans van slagen.
TS heeft wél kans van slagen op coulance. Dat is geen recht, maar kan TS gegund worden aangezien het evident een fout is (daar hij een abonnement heeft voor het traject waarop hij reisde).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:44:59 #41
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_182690081
Als ik nou gewoon niet eerlijk was geweest en gezegd had dat ik zwart had gereist had ik maar de helft vd boete gehad, meen je dit nou? Wat zijn dit voor jodenstreken als ik het eerlijke verhaal vertel waarin ik zeg dat ik het perongeluk deed en beide ov’s geef een dubbele boete krijg
pi_182690281
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:44 schreef jigggy het volgende:
Als ik nou gewoon niet eerlijk was geweest en gezegd had dat ik zwart had gereist had ik maar de helft vd boete gehad, meen je dit nou? Wat zijn dit voor jodenstreken als ik het eerlijke verhaal vertel waarin ik zeg dat ik het perongeluk deed en beide ov’s geef een dubbele boete krijg
Lijkt er wel op. En kosten voor een vervangende ov voor je vriend + reiskosten gedurende de periode dat hij geen studentenreisrecht heeft (en administratiekosten voor restitutie van saldo - als dat nog steeds van toepassing is).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:16:06 #43
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_182690689
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:53 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt er wel op. En kosten voor een vervangende ov voor je vriend + reiskosten gedurende de periode dat hij geen studentenreisrecht heeft (en administratiekosten voor restitutie van saldo - als dat nog steeds van toepassing is).
we zullen zien wat er uit de mail komt maar ik vind dit echt heel erg belachelijk :')
pi_182691338
Je maat kan wellicht nog tijdelijk reisrecht fixen tot hij een nieuwe heeft.

https://www.studentenreis(...)isproduct-aanvragen/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:09:39 #45
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_182691839
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 15:45 schreef _serial_ het volgende:
Je maat kan wellicht nog tijdelijk reisrecht fixen tot hij een nieuwe heeft.

https://www.studentenreis(...)isproduct-aanvragen/
scheelt dat het mijn maat weinig boeit , hij doet een BBL en pakt elke dag de auto , maar tof dat je eraan denkt O+
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:18:24 #46
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182692000
Naar de rechter toe (dus bezwaar op bezwaar blijven maken ..), met die vriend, en een goed verhaal waarom jij zijn OV had?

En dan hopen dat die een beetje mee wilt, je had tenslotte toch je eigen pas bij en een abbo en je gewoon vergist in pasje waarmee je dus wel incheckte. Dat die boa alleen maar in 0 of 1 denkt ...
Dum de dum
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:22:30 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_182693603
Gewoon aan de vervoerder uitleggen en kijken of je coulance op de wettelijke verhoging van 50 euro kan krijgen.
Als het NS is en het is de eerste uitstel van betaling die je ontvangt en je je niet misdragen hebt qua opmerkingen etc naar de conducteur is de kant zeer groot dat je gewoon de coulance krijgt.
De rest van de reiskosten leg je neer bij je werkgever met de vraag of ze dit ook als vervoersbewijs accepteren en vergoeden. Wat er dan nog over blijft aan kosten is dat wat er boven gezegd werd leergeld.
Dan heb je alleen de 11 euro van de vervangende kaart van je vriend nog als kosten.


quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Naar de rechter toe (dus bezwaar op bezwaar blijven maken ..), met die vriend, en een goed verhaal waarom jij zijn OV had?

En dan hopen dat die een beetje mee wilt, je had tenslotte toch je eigen pas bij en een abbo en je gewoon vergist in pasje waarmee je dus wel incheckte. Dat die boa alleen maar in 0 of 1 denkt ...
de rechter?
Het ligt vooralsnog gewoon bij de vervoersmaatschappij, pas als hij het niet betaald en het ook bij het incassobureau laat verhogen en niet voldoet gaat het naar het OM.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_182696235
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:04 schreef baskick het volgende:

[..]

TS heeft wél kans van slagen op coulance. Dat is geen recht, maar kan TS gegund worden aangezien het evident een fout is (daar hij een abonnement heeft voor het traject waarop hij reisde).
Geen recht :?

En ja, de rechter zal hem vast 'gunnen'. Tuurlijk.
pi_182696590
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:31 schreef jigggy het volgende:

[..]

dus doordat ik een stomme onnodige fout maak door niet op te letten verdien ik 104 euro boete,thanks man :')
Welkom in de grote mensen wereld....
Stomme fouten kunnen grote gevolgen hebben... Maar meestal accepteer je deze gewoon. Immers je maakt zelf deze stomme fout.
pi_182696667
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 15:16 schreef jigggy het volgende:

[..]

we zullen zien wat er uit de mail komt maar ik vind dit echt heel erg belachelijk :')
Het is ook belachelijk dat de verantwoordelijke hiervoor geen verantwoording neemt. Terwijl er maar 1 dit probleem heeft veroorzaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')