abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183125926
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tent overnemen na een faillissementje en meteen 2/3e sluiten van de winkels als de locaties niet rendabel zijn.
Dat deed HBC ook met V&D.
Volgens mij heeft HBC helemaal niets overgenomen.
Ze hebben alleen panden van eigenaren gehuurd waar vroeger een V&D in zat. Of zie jij iets dat HBC heeft overgenomen?
dag
  dinsdag 13 november 2018 @ 20:01:43 #77
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183129812
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2018 12:29 schreef skrn het volgende:
Even iets anders, nu ik jonge vader ben, vraag ik me af hoe babyspeciaalzaken het doen. Als ik in de Prenetal loop, loop ik vaak bijna alleen. Ook in dit segment is de concurrentie van internet enorm. En zekers moeders zijn in de regel nog vaak aan huis gebonden dus is on-line bestellen alleen maar makkelijker. En daarnaast zijn er ook in dit segment veel meer winkels die echt op de prijs gaan concurreren. En die winkels staan dan echt op industrie-terreinen in plaats van A-lokaties.

En ouders hebben toch vaak een auto, dus dat omrijden is niet heel erg.

Ook loont marktplaats voor het regelen van allerlei artikelen.
prenatal is denk ik straks voor de mensen die een kraamcadeau zoeken. Ik heb 2 kinderen en ik heb er hooguit een keer een paar spenen gekocht (en dan alleen een bepaald formaat dat ze bij Etos niet hadden). Rest allemaal gekregen, online gekocht of tweedehands overgenomen. Bijna alles bij Prenatal koop je elders ook en dan goedkoper.
  dinsdag 13 november 2018 @ 20:46:49 #78
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183130978
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij heeft HBC helemaal niets overgenomen.
Ze hebben alleen panden van eigenaren gehuurd waar vroeger een V&D in zat. Of zie jij iets dat HBC heeft overgenomen?
Nee, ik had het anders moeten verwoorden. Je aast op een bepaald bedrijf, maar zolang er nog andere eigenaren zijn kun je het verlies niet nemen en de verhuurders niet dwingen tegen lagere prijzen de panden te blijven gebruiken of huurcontracten op te zeggen. Beste voor zo'n bedrijf is dan een faillissement van het bedrijf met een doorstart op enkel de succesvolle locaties.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_183219319
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Merendeel van de spullen koop je vantevoren, dus voordat de vrouw aan huis gekluisterd is. Marge op babyspullen is enorm. Voor een beetje babykamer betaal je zo 500+ euro terwijl de kwaliteit echt om te janken is. Kinderwagen van 1000+ euro is ook normaal. Babymatras (Aerosleep) kost 150 euro. Dat maakt een hoop goed. En de grote speciaalzaken hebben ook vaak een best ok online verkoopkanaal.

Dingen zoals speentjes, flesjes, kleertjes worden vaak bij de supermarkt, zeeman, hema gekocht.
Ja, prenetal heeft een prima on-line verkoopkanaal maar cadeaukaarten kun je enkel in de fysieke winkel gebruiken.

Wat een rara keten.

Misschien zijn de marges nog steeds prima maar ik denk dat als mensen bewust worden van de alternatieven het snel gedaan is met deze keten.

Vind het eigenlijk ook geen winkel voor een tweede kind, geen speelhoekje, niks om je al geboren kinderen te vermaken, je koopt alleen shit voor het eerste kindrn dan is het opbokken.
  zondag 18 november 2018 @ 10:55:31 #80
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_183219374
Zelfs als je meer kinderen wilt hebben kan je beter universeel spullen kopen bij Prenatal voor 1ste kind die je dan ook aan tweede kind kan geven.

Je hebt echt een gat in de hand als je daar alles blauw of roze gaat kopen.
Daar zijn genoeg goedkope alternatieven voor.
pi_183219432
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Volgens mij zegt de jaarlijkse cashflow ook niets over de prijs.
Ik denk dat je Blokker niet voor een miljard hoeft te kopen. Daarnaast kan Blokker een bol.com-punt worden waardoor je op die manier weer synergie weet te behalen. Zeg niet dat het heel logisch voor Ahold-Delhaize is om Blokker te kopen, maar er kan best een goede business case achter zitten.
Ik zou ze wel prima bij elkaar passen. AH voor het eten, Bol voor de apparaten met een stekker, en Blokker voor de rest van het huishoudelijk spul.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_183219447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Merendeel van de spullen koop je vantevoren, dus voordat de vrouw aan huis gekluisterd is. Marge op babyspullen is enorm. Voor een beetje babykamer betaal je zo 500+ euro terwijl de kwaliteit echt om te janken is. Kinderwagen van 1000+ euro is ook normaal. Babymatras (Aerosleep) kost 150 euro. Dat maakt een hoop goed. En de grote speciaalzaken hebben ook vaak een best ok online verkoopkanaal.

Dingen zoals speentjes, flesjes, kleertjes worden vaak bij de supermarkt, zeeman, hema gekocht.
Defuk, 1000+ euro voor een kinderwagen 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 november 2018 @ 11:00:12 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183219449
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:58 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik zou ze wel prima bij elkaar passen. AH voor het eten, Bol voor de apparaten met een stekker, en Blokker voor de rest van het huishoudelijk spul.
Coolblue is beter dan Bol.com. Ze hebben echt een geniaal goede service!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 18 november 2018 @ 13:16:19 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_183221386
quote:
6s.gif Op zondag 18 november 2018 11:00 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Coolblue is beter dan Bol.com. Ze hebben echt een geniaal goede service!
Wat een vergelijking, Coolblue verkoopt 60.000 producten en bol.com verkoopt er 16 miljoen. Dus dan je bij coolblue misschien beter die wasmachine kopen, maar als je er ook nog een boek en kleren bij wilt kopen kun je toch echt beter bij bol.com zijn als one-stop shop
pi_183221843
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 13:16 schreef Blik het volgende:


Wat een vergelijking, Coolblue verkoopt 60.000 producten en bol.com verkoopt er 16 miljoen. Dus dan je bij coolblue misschien beter die wasmachine kopen, maar als je er ook nog een boek en kleren bij wilt kopen kun je toch echt beter bij bol.com zijn als one-stop shop
amazon.de: veel goedkoper en accepteert ideal nu ook
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zondag 18 november 2018 @ 13:44:29 #86
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_183221969
Ja,laat amazon.nl maar komen. tijd dat ook de internetshops wat serieuze concurrentie krijgen. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 18 november 2018 @ 13:46:38 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_183222018
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 13:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

amazon.de: veel goedkoper en accepteert ideal nu ook
Veel goedkoper valt ook wel mee, is regelmatig onderzocht door de media. Daarbij slechtere levertijd en lang niet alles wordt geleverd naar Nederland. Daarnaast zou ik altijd Nederlands kopen indien mogelijk en zo min mogelijk bij Amazon danwel Ali als het prijsverschil overbrugbaar is.

Nog even los van de dramatische site van amazon, wat een rotzooi.
  zondag 18 november 2018 @ 13:48:18 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_183222053
quote:
99s.gif Op zondag 18 november 2018 13:44 schreef Cynix ® het volgende:
Ja,laat amazon.nl maar komen. tijd dat ook de internetshops wat serieuze concurrentie krijgen. :Y
Denk dat er al genoeg concurrentie is, Amazon kan gewoon 5 jaar op inkoopprijs verkopen in Nederland en zo alle concurrentie eruit wringen. Moeten we helemaal niet willen, zou helemaal niet goed zijn voor de Nederlandse ondernemer
  † In Memoriam † zondag 18 november 2018 @ 13:49:22 #89
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_183222070
Overigens zijn de online-shops ook niet een zaligmakende oplossing voor alles. De laatste maanden heb ik met alle grote namen (o.a. bol.com, coolblue, fonq.nl) wel enige ellende gehad. Lange levertijden, verkeerde en/of defect product, te laat bezorgd, verkeerde rekeningnummer, lange wachttijden bij de callcenters, etc.).

Ze hebben het jarenlang veel te gemakkelijk gehad en ze zijn de consument aan het verwaarlozen.
Laat Amazon de boel maar eens opstoken! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2018 @ 13:50:18 #90
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_183222083
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 13:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Denk dat er al genoeg concurrentie is, Amazon kan gewoon 5 jaar op inkoopprijs verkopen in Nederland en zo alle concurrentie eruit wringen. Moeten we helemaal niet willen, zou helemaal niet goed zijn voor de Nederlandse ondernemer
Nederlandse ondernemers moeten dan wel wakker worden/blijven!
En met bol.com hebben we toch hopelijk geen medelijden of zo? :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_183222166
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 13:46 schreef Blik het volgende:

Veel goedkoper valt ook wel mee, is regelmatig onderzocht door de media. Daarbij slechtere levertijd en lang niet alles wordt geleverd naar Nederland. Daarnaast zou ik altijd Nederlands kopen indien mogelijk en zo min mogelijk bij Amazon danwel Ali als het prijsverschil overbrugbaar is.

Nog even los van de dramatische site van amazon, wat een rotzooi.
Ik heb toch echt een paar keer met forse korting hetzelfde product/merk/type bij amazon.de gekocht. En met forse korting bedoel ik dat het in Nederland 230 moest zijn en daar 99. Koop dan maar fijn Nederlands als je wilt. Niet goedkoper zie je al snel en dan koop je het bij een Nederlands bedrijf. Ik kijk tegenwoordig eerst op Amazon of het daar is. Het meeste is overigens gewoon leverbaar in de hele EU (EU wet sinds 2018).

Dramatische site: klopt :Y Wat een ellende is dat :X Maar daar heb ik dan wel weer 130 euro korting voor over.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 18 november 2018 @ 14:32:39 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_183222786
quote:
6s.gif Op zondag 18 november 2018 11:00 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Coolblue is beter dan Bol.com. Ze hebben echt een geniaal goede service!
Bij bol heb ik ook echt nooit gezeik. Altijd meteen een oplossing als er wat mis is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 18 november 2018 @ 14:47:22 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_183222978
quote:
99s.gif Op zondag 18 november 2018 13:49 schreef Cynix ® het volgende:
Overigens zijn de online-shops ook niet een zaligmakende oplossing voor alles. De laatste maanden heb ik met alle grote namen (o.a. bol.com, coolblue, fonq.nl) wel enige ellende gehad. Lange levertijden, verkeerde en/of defect product, te laat bezorgd, verkeerde rekeningnummer, lange wachttijden bij de callcenters, etc.).

Ze hebben het jarenlang veel te gemakkelijk gehad en ze zijn de consument aan het verwaarlozen.
Laat Amazon de boel maar eens opstoken! :Y
Lijken me eerder groeipijnen, groei is enorm. Maar echt winst wordt er weinig gemaakt, dus van verwaarlozing zou ik niet willen spreken.
  zondag 18 november 2018 @ 14:49:47 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_183223017
quote:
99s.gif Op zondag 18 november 2018 13:50 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nederlandse ondernemers moeten dan wel wakker worden/blijven!
En met bol.com hebben we toch hopelijk geen medelijden of zo? :o
Weet je hoeveel winst bol.com maakt? Geen
Coolblue, hooguit enkele miljoenen

Amazon, tientallen miljarden per kwartaal. Dus als er 1 bedrijf is waar we geen medelijden mee moeten hebben is het amazon. Terwijl de medewerkers van amazon wel aan alle kanten klagen over werkomstandigheden en werkdruk.
  zondag 18 november 2018 @ 14:52:42 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_183223059
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb toch echt een paar keer met forse korting hetzelfde product/merk/type bij amazon.de gekocht. En met forse korting bedoel ik dat het in Nederland 230 moest zijn en daar 99. Koop dan maar fijn Nederlands als je wilt. Niet goedkoper zie je al snel en dan koop je het bij een Nederlands bedrijf. Ik kijk tegenwoordig eerst op Amazon of het daar is. Het meeste is overigens gewoon leverbaar in de hele EU (EU wet sinds 2018).

Dramatische site: klopt :Y Wat een ellende is dat :X Maar daar heb ik dan wel weer 130 euro korting voor over.
Ik ontken ook niet dat er wel eens prijsverschillen zijn, sterker nog, ik zeg expliciet dat als het prijsverschil overbrugbaar is je gewoon Nederlands moet bestellen (en anders dan bij amazon)
  † In Memoriam † zondag 18 november 2018 @ 15:30:13 #96
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_183223649
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:49 schreef Blik het volgende:
Weet je hoeveel winst bol.com maakt? Geen
Mwoa, Ahold des te meer. Maak je geen zorgen.

quote:
Ahold Delhaize heeft de winst en omzet in het afgelopen kwartaal zien groeien. Dat kwam naar voren uit een woensdag gepubliceerd tussentijds handelsbericht van het supermarktconcern.

De omzet van de onderneming steeg ten opzichte van een jaar eerder bij constante wisselkoersen met 2,5 procent tot 14,9 miljard euro. De winst dikte met ruim een kwart aan tot 407 miljoen euro.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 18 november 2018 @ 15:34:34 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_183223721
quote:
99s.gif Op zondag 18 november 2018 15:30 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Mwoa, Ahold des te meer. Maak je geen zorgen.

[..]

Amazon nog veel meer...

https://twinklemagazine.n(...)e-kwartaal/index.xml
  zondag 18 november 2018 @ 16:38:07 #98
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183224922
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Weet je hoeveel winst bol.com maakt? Geen
Coolblue, hooguit enkele miljoenen

Amazon, tientallen miljarden per kwartaal. Dus als er 1 bedrijf is waar we geen medelijden mee moeten hebben is het amazon. Terwijl de medewerkers van amazon wel aan alle kanten klagen over werkomstandigheden en werkdruk.
Tientallen miljarden per kwartaal, ja? In non-VS markten in elk geval niet (operating margin van -5.1%) en als je de winst als percentage van de omzet ziet, dan opereert Amazon ook op een behoorlijk dun koord. Het is nieuws als Amazon een kwartaal >2 miljard aan winst haalt, dat is misschien 4-5 x Ahold Delhaize.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_183225010
quote:
15s.gif Op zondag 18 november 2018 16:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tientallen miljarden per kwartaal, ja? In non-VS markten in elk geval niet (operating margin van -5.1%) en als je de winst als percentage van de omzet ziet, dan opereert Amazon ook op een behoorlijk dun koord. Het is nieuws als Amazon een kwartaal >2 miljard aan winst haalt, dat is misschien 4-5 x Ahold Delhaize.
Het gros van die winst van Amazon komt tegenwoordig bovendien uit cloud computing en niet uit retail.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 november 2018 @ 16:45:11 #100
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183225047
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 16:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gros van die winst van Amazon komt tegenwoordig bovendien uit cloud computing en niet uit retail.
AWS (alles web services) is sinds Q2 '17 inderdaad winstgevender dan retail.
Ook de enige rechtvaardiging dat zo'n bedrijf als Amazon de beurswaardering krijgt die het nu heeft.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')