Ik heb veel bij de Duitse Amazon besteld en als er iets mis was kon het retour, bijvoorbeeld een LP waar de downloadcode niet bijzat, gewoon omgeruild (eerst nieuwe gekregen, daarna die andere gratis retour). En als je er vroeg bij bent heb je vaak dat bepaalde platen nog erg goedkoop zijn.quote:Op woensdag 5 december 2018 07:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Eens maar verder geen idee of ze daarin verschillen, heb nog nooit van m'n leven iets geretourneerd
Prima, maar merendeel van de amazon pakketten komen niet uit de US maar net over de grens vanuit Duitsland.quote:Op woensdag 5 december 2018 07:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mwah, als ik zie dat m'n pakket uit de US via Amazon er net zo lang over doet als via een 3rd party reseller van Bol binnen Nederland mag dat best netjes genoemd worden.
Qua service echter maakt het weinig uit, beiden doen immers wat ze moeten doen: iets afleveren wat je besteld hebt.
En bij de blokker moet je het dan zelf op de terminal in de winkel bestellen en wordt het thuisbezorgd.quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen service in de winkel
“Als het niet in het schap staat hebben we het niet”
Service in de winkel:
“Ik kan het voor u bestellen!”
Verplicht is iets anders dan dat het zonder gezeur gebeurt.quote:Op woensdag 5 december 2018 11:10 schreef jajablahblah het volgende:
Zonder gezeur retour kan volgens mij bij elke webshop, omdat dat voor zover ik weet verplicht is.
Euh ja, waarom zou je iets uitpakken als je het niet wil?quote:Op woensdag 5 december 2018 12:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Verplicht is iets anders dan dat het zonder gezeur gebeurt.
Kleine webshops klagen nog wel dat het is uitgepakt en miepen over de verzendkosten.
Er stond bij dat het vandaag pas zou aankomen vanuit Duitslandquote:Op dinsdag 4 december 2018 21:55 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Is dat zo bijzonder dan?
Dat je iets pas na 2 dagen krijgt en, omdat je zoals de meeste werkende Nederlanders overdag niet thuis bent, je het nog zelf moet ophalen ook?
Dan ben je best snel tevreden.
Nounou. Wat een wonder! Wat geweldig van Amazon!quote:Op woensdag 5 december 2018 13:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Er stond bij dat het vandaag pas zou aankomen vanuit Duitsland
Je wil het product toch bekijken als consument? Daar is de wet koop op afstand toch ooit voor bedacht. Zichttermijn e.d.quote:Op woensdag 5 december 2018 12:23 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Euh ja, waarom zou je iets uitpakken als je het niet wil?
Realiseer je dat die dingen bijna niet meer te verkopen zijn daarna.
Oh en er zal nou wel iemand gaan zeggen dat hem dat als consument niet boeit, maar het zou je wel moeten boeien. Het is een heleboel verspilling en daar betalen we hoe dan ook een keer de rekening voor.
Dat riep ik (en bijna iedereen die ik hier ken in Drenthe) al jaren van te voren. Boerenverstand ipv dollartekens in de ogen wil nog wel eens helpen.quote:Op woensdag 5 december 2018 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien niet helemaal op z'n plek hier, maar toch ook wel weer opmerkelijk te noemen:
https://www.looopings.nl/(...)an-betaling-aan.html
Na nog geen drie jaar al zo op de afgrond van faillissement staan..
Sommige mensen zijn blij met heel weinig, blijkt wel. moet je nagaan hoe die ervaring zou zijn als Djeez gewoon bij een Nederlandse webshop zou kopen en het dezelfde avond ontvangtquote:Op woensdag 5 december 2018 13:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Nounou. Wat een wonder! Wat geweldig van Amazon!
Verbaast me niks. Ben er zelf niet geweest maar van degenen die er geweest zijn hoor ik alleen maar tegenvallende geluiden of hooguit "leuk voor een keer maar ik hoef er niet nog eens heen".quote:Op woensdag 5 december 2018 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien niet helemaal op z'n plek hier, maar toch ook wel weer opmerkelijk te noemen:
https://www.looopings.nl/(...)an-betaling-aan.html
Na nog geen drie jaar al zo op de afgrond van faillissement staan..
Dat maakt me niet uit, het gaat erom dat Amazon de helft goedkoper is. Ali Expres ook, maar daar wacht ik een maandquote:Op woensdag 5 december 2018 15:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn blij met heel weinig, blijkt wel. moet je nagaan hoe die ervaring zou zijn als Djeez gewoon bij een Nederlandse webshop zou kopen en het dezelfde avond ontvangt
Verbaast mij ook niet. Ik ben er ook niet geweest, maar het trekt me ook to-taal niet. Is het nou een dierentuin, een attractiepark, een informatief leer- en doe-park of van alles net niks? Hoe dan ook, aan mij gaan ze niks verdienen. Nou ja, indirect natuurlijk wel, de belastingbetaler zal wel weer opdraaien voor deze sof.quote:Op woensdag 5 december 2018 15:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Ben er zelf niet geweest maar van degenen die er geweest zijn hoor ik alleen maar tegenvallende geluiden of hooguit "leuk voor een keer maar ik hoef er niet nog eens heen".
Verder veel te duur dus mensen die gaan, hebben vaak kaarten via kortingsacties. Dan gaat het snel mis natuurlijk.
Ik snap prima dat je bij Amazon besteld als de prijs zoveel scheelt. Maar verder is je lofzang gewoon een beetje misplaatstquote:Op woensdag 5 december 2018 15:45 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat maakt me niet uit, het gaat erom dat Amazon de helft goedkoper is. Ali Expres ook, maar daar wacht ik een maand
Wel echt jammer, want de dierentuin was echt goed. Maar als je er een achtbaan gaat plaatsen en 30 euro entree gaat vragen sla je plank ook wel een beetje misquote:Op woensdag 5 december 2018 16:08 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Verbaast mij ook niet. Ik ben er ook niet geweest, maar het trekt me ook to-taal niet. Is het nou een dierentuin, een attractiepark, een informatief leer- en doe-park of van alles net niks? Hoe dan ook, aan mij gaan ze niks verdienen. Nou ja, indirect natuurlijk wel, de belastingbetaler zal wel weer opdraaien voor deze sof.
Volgens mij was het in het begin zelfs meer dan 30 euro pp.quote:Op woensdag 5 december 2018 16:12 schreef Blik het volgende:
Wel echt jammer, want de dierentuin was echt goed. Maar als je er een achtbaan gaat plaatsen en 30 euro entree gaat vragen sla je plank ook wel een beetje mis
hier om zekerquote:Op woensdag 5 december 2018 16:16 schreef Cynix ® het volgende:
Oh ja, toen het nog een 'gewone' dierentuin was kwam ik er zeker wel!
Was misschien wel de beste dierentuin van Nederland...
mwah die dierentuin voldeed echt niet meer aan de huidige standaarden voor de dieren. Maar zo'n megalomaan plan was gedoemd te mislukkenquote:Op woensdag 5 december 2018 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij was het in het begin zelfs meer dan 30 euro pp.
Het was een megalomaan plan met Amerikaanse trekjes terwijl er een héél erg leuke dierentuin aanwezig was waar wat renovatiewerkzaamheden genoeg waren geweest.
bronquote:Hudson’s lijdt in ons land zware verliezen
AMSTERDAM - Warenhuis Hudson’s Bay (HBC) staat er beroerd voor. De nieuwe directie maakt zich grote zorgen over de zware investeringen in ons land en de achterblijvende omzetten. Uit interne stukken blijkt dat de dertien warenhuizen in Nederland dit jaar meer dan ¤80 miljoen verlies draaien. Een ontslagronde wordt niet uitgesloten.
Een woordvoerster van Hudson’s Bay in Nederland zegt dat er nu weinig te vertellen valt. „Dat er iets gaat gebeuren is duidelijk, maar de nieuwe eigenaren moeten nog besluiten nemen.”
De Europese tak van HBC, waaronder de dertien Nederlandse winkels vallen, is net gefuseerd met het Duitse warenhuis Karstadt, dat eigendom is van retailbedrijf Signa van de Oostenrijkse miljardair René Benko. Signa heeft de meerderheid van de aandelen van het fusiebedrijf in handen, Hudson’s Bay een minderheid.
Ook Karstadt en Kaufhof hebben het lastig
Volgens het Duitse blad Wirtschaftswoche, dat een geheim plan in handen heeft, gaat het ook met de moederbedrijven Karstadt en Kaufhof veel slechter dan gedacht. In totaal maakt Kaufhof, inclusief de Nederlandse HBC-winkels, dit jaar naar verwachting ¤190 miljoen verlies. Het winkelbedrijf heeft nauwelijks nog contant geld en zal mogelijk vastgoed moeten verkopen om te kunnen investeren. Karstadt doet het weliswaar iets beter met een mogelijk verlies van ¤26 miljoen voor belastingen, maar dit bedrijf heeft al vrijwel al het vastgoed van de hand gedaan en ook al stevig ingegrepen in het personeelsbestand.
De Oostenrijkse eigenaar René Benko wil in 2023 ongeveer ¤100 miljoen besparen op de personeelskosten. Dat is slecht nieuws voor de Nederlandse Hudson’s Bay warenhuizen en voor Kaufhof. Er moeten waarschijnlijk 3000 arbeidsplaatsen verdwijnen bij het fusiebedrijf. Miljardair Benko denkt dat door deze besparingen en door de synergievoordelen van het samengaan van Kaufhof en Karstadt, over een jaar weer winst kan worden gemaakt.
Nieuwe winkels in Amstelveen en Utrecht
In Nederland staan volgend jaar nog twee openingen van HBC-winkels op stapel: in Amstelveen en in Utrecht. Het lijkt erop dat dit gewoon doorgaat. Dat moet ook wel, omdat Hudson’s Bay, zo blijkt uit hun jaarverslag, voor zestien grote panden in ons land een langlopende leaseovereenkomst is aangegaan. In Amsterdam heeft het voormalige Canadese winkelbedrijf ook nog een winkel van de keten Saks of Fifth, met goedkopere spullen.
Hudson’s Bay kwam in 2017 naar ons land. De Canadezen dachten een gat in de markt te hebben gevonden door het wegvallen van V&D. „Er zit een groot gat tussen het superluxe warenhuis De Bijenkorf en de rest”, zei toenmalig ceo Jerry Storch. Hij verwachtte per jaar ongeveer ¤500 miljoen aan verkopen. „Het wordt warenhuis 2.0, omdat we dit helemaal van de grond af aan kunnen opbouwen en geheel naar onze eigen wensen en inzichten inrichten”, zei de topman, die een jaar geleden de laan is uitgestuurd.
Nieuwe strategie levert nog weinig op
Hudson’s Bay wilde in het begin geen reclame maken en ook geen kortingen geven. Maar al snel bleek dat dit niet werkte in Nederland. De klanten liepen de winkel straal voorbij.
Al na acht weken gooide het management het roer om, waardoor het winkelbedrijf nu veelvuldig met reclame op tv is te zien en er nu talloze producten worden afgeprijsd. Of het werkt is gezien het verlies van ¤80 miljoen dit jaar zeer de vraag.
Is dat de vraag? Nou, het antwoord is er ook al: Nee, gaat niet werken.quote:Op woensdag 12 december 2018 20:53 schreef Mylene het volgende:
Al na acht weken gooide het management het roer om, waardoor het winkelbedrijf nu veelvuldig met reclame op tv is te zien en er nu talloze producten worden afgeprijsd. Of het werkt is gezien het verlies van ¤80 miljoen dit jaar zeer de vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |