abonnement Unibet Coolblue
pi_182658830
Hi,

Ik werk in dienst van Detacheerder X. Hier verdien ik gewoon een vast salaris. Ik ben afgelopen tijd gedetacheerd geweest bij opdrachtgever Y. Omdat opdrachtgever Y zogenaamde "adv dagen" had, kreeg ik als extern ingehuurd personeel een vergoeding bovenop mijn salaris ter compensatie van deze adv dagen.

Nu krijg ik een binnenkort een nieuwe opdracht bij een nieuwe opdrachtgever. Mijn detacheerder gaat hierop meer aan mij verdienen omdat ze een hoger uurtarief hebben afgesproken.

Mijn nieuwe opdrachtgever heeft echter geen adv dagen. Ik ga dus qua salaris erop achteruit, terwijl mijn werkgever meer gaat verdienen aan mij. Ik ga er per saldo bijna 120 euro netto op achteruit

Is het redelijk dat ik hier compensatie voor vraag? Dit lijkt me wel zo eerlijk. Mijn werkgever gaat weer een jaar lang veel geld aan mij verdienen. Ze hebben aangegeven dat ze erg blij met me zijn. Dan kan ik ook wel compensatie eisen lijkt mij tegen mijn lagere salaris?

[ Bericht 12% gewijzigd door Franke0101 op 21-10-2018 22:30:48 ]
pi_182659010
Heb niet het idee dat je "recht" hebt op dat geld. Je had gewoon geluk dat je bij je vorige klant die adv dagen kreeg.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182659091
Als jij meer vrij bent. zou je toch juist minder moeten krijgen.
.
pi_182659111
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 22:30 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Heb niet het idee dat je "recht" hebt op dat geld. Je had gewoon geluk dat je bij je vorige klant die adv dagen kreeg.
geen recht uiteraard, maar lijkt me wel zo netjes dat ik compensatie krijg? Mijn werkgever is erg blij dat ik een nieuwe opdracht van 1 jaar binnengehaald heb (vrij lang in de detacheringswereld) en bovendien ook nog tegen een hoger uurtarief.

Lijkt me dat ze dan ook wel een gebaar kunnen maken naar mij toe? Zo wil ik het tenminste gaan brengen. Tips?
pi_182659151
Ik denk dat je beter om een loonsverhoging kunt vragen zonder dit verhaal erbij.
Weggegaan en opgerot
  zondag 21 oktober 2018 @ 22:36:19 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_182659165
Je had een mooi voordeeltje bij je vorige werkgever. Je nieuwe werkgever geeft je dat voordeel niet. Dat je detacheerder meer aan je verdient, is hun voordeel.

Zoals ik het bekijk had je bij je vorige werkgever gewoon geluk. Ik zie niet in waarvoor je compensatie moet krijgen. Wat moet er gecompenseerd worden? Je kreeg meer dan dat zou hoeven, nu ga je verdienen wat je eigenlijk zou verdienen.

Echter, je kan het natuurlijk altijd proberen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_182659211
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 22:35 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik denk dat je beter om een loonsverhoging kunt vragen zonder dit verhaal erbij.
Dit inderdaad. Zoals je hierboven zegt zou het je werkgever wel sieren om je een verhoging te geven. Dat verhaal er omheen zou ik laten voor wat het is.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182659365
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 22:37 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zoals je hierboven zegt zou het je werkgever wel sieren om je een verhoging te geven. Dat verhaal er omheen zou ik laten voor wat het is.
Nouja ik heb in augustus al loonsverhoging gekregen. Dit was echter om mijn salaris meer recht te trekken tot marktconform. Ik denk echter dat ik gezien het werk dat ik doe, nog wel ietsjes omhoog kan.

Maja zij gaan natuurlijk zeggen, je hebt in augustus loonsverhoging gehad. Maja die wordt nu weer weggestreept doordat die adv vergoeding wegvalt. Terwijl mijn nieuwe opdracht op een hoger niveau is...

Als ik nu nee zeg tegen de nieuwe opdracht dan lopen zij heel veel geld mis (ga ik niet doen natuurlijk, maar stel).. Lijkt me dat ze ook een geen unhappy medewerker willen hebben...
pi_182659570
Zeg gewoon dat je er niet in salaris op achteruit wil gaan ten opzichte van je vorige opdracht. Lekker boeiend of dat komt door adv-vergoeding of niet.

Kijk, zuiver logisch geredeneerd klopt het natuurlijk niet, maar in salarisland bestaan er geen wetten van hoe iets hoort. Het is gangbaar dat er slechts één keer per jaar een salarisverhoging is, maar dat wil niet zeggen dat een tweede salarisverhoging niet kan. Evenzo met die adv-dagen. Het is logisch dat ze er vanaf gaan, maar dat wil niet zeggen dat je er dan ook in salaris achteruit hoort te gaan. Gewoon aangeven dat je er niet op wilt inleveren en of er wat bij kan. Wie weet waar ze mee komen.
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 23:15:34 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182660088
Misschien eens uitleggen bij je werkgever?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 21 oktober 2018 @ 23:23:31 #11
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182660225
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 22:34 schreef Franke0101 het volgende:
Mijn werkgever is erg blij dat ik een nieuwe opdracht van 1 jaar binnengehaald heb (vrij lang in de detacheringswereld) en bovendien ook nog tegen een hoger uurtarief.

Tips?
Voor jezelf beginnen.
  zondag 21 oktober 2018 @ 23:59:57 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182660817
In detacheringsland win je soms en verlies je (sws vaker). Ik zou, als gezegd, bespreken of een variabele verhoging mogelijk is gezien jouw inzet (of aanzet).

Ik zou totaal niet met het jankverhaal aankomen en al helemaal niet voor je baas uitrekenen of/wat hij aan jou verdiend. Hij heeft het contract, de deal en het gaat er nu om in hoeverre dat direct van en met jou (w inbreng) afhangt. Gewoon een deal maken, slikken of wegwezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182665800
Ik vraag me af of je als je in augustus al loonverhoging hebt gehad of je wel opnieuw met hangende pootjes naar je werkgever moet. Vooral niet als je het geld ook niet per se nodig hebt. Kijk, als je een auto wil kopen, per se een keer extra op vakantie wil, of nog erger; niet rond kan komen, is het een andere zaak, maar als de nood niet hoog is zou ik dat geld zeker niet "opeisen".

Volgens mij zou ik als werkgever zoiets hebben van "is het niet genoeg"?
pi_182666268
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:15 schreef Daboman het volgende:
Ik vraag me af of je als je in augustus al loonverhoging hebt gehad of je wel opnieuw met hangende pootjes naar je werkgever moet. Vooral niet als je het geld ook niet per se nodig hebt. Kijk, als je een auto wil kopen, per se een keer extra op vakantie wil, of nog erger; niet rond kan komen, is het een andere zaak, maar als de nood niet hoog is zou ik dat geld zeker niet "opeisen".

Volgens mij zou ik als werkgever zoiets hebben van "is het niet genoeg"?
nou ja, de loonsverhoging in augustus was meer om mijn salaris iets meer gelijk te maken met de rest.

Ik zit nu op een "normaal" niveau. Alleen als nu die adv vergoeding eraf gaat (wat toch zo'n 5% eraf is), dan ga verdien ik effectief nog minder dan voor mijn loonsverhoging in augustus. Snap je?

Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
pi_182666331
Dus je kreeg een vast salaris + tijdelijke vergoeding ter compensatie en je vaste salaris is verhoogd zodat je gelijk zat met de rest. Hoe kan je dan nu de tijdelijke vergoeding wegvalt minder verdienen dan voorheen; je krijgt nog steeds je (verhoogde) vaste salaris. Het lijkt erop dat je de tijdelijke vergoeding meetelt als salaris - dat was het niet. Je had bij de salarisverhoging je vaste salaris + compensatie als uitgangspunt moeten nemen.

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 22:25 schreef Franke0101 het volgende:
Mijn detacheerder gaat hierop meer aan mij verdienen omdat ze een hoger uurtarief hebben afgesproken.
Je werkgever neemt ook het risico, de overhead, enz. Je krijgt ook salaris als je geen opdracht hebt. Je hebt geen rechten op een verhoging, tenzij je hierover afspraken hebt gemaakt. Gezien dit topic lijkt het daar niet op.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 22 oktober 2018 @ 11:24:59 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_182666726
Als je hierna op een klus komt met een lager tarief, accepteer je dan ook een loonaverlaging?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_182666800
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:24 schreef Innisdemon het volgende:
Als je hierna op een klus komt met een lager tarief, accepteer je dan ook een loonaverlaging?
nee natuurlijk niet, wat denk je zelf?
pi_182666947
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:29 schreef Franke0101 het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet, wat denk je zelf?
Ik denk dat je hier al je eigen vraag beantwoord....
pi_182667171
De werkgever had er bij je vorige opdracht ook voor kunnen kiezen de compensatie niet uit te betalen, daar heb je gewoon mazzel mee gehad.

Het uurtarief wat je werkgever krijgt is eigenlijk niet van toepassing als jij een vast salaris hebt uitonderhandeld, kortom je zult een keer opnieuw in onderhandeling moeten gaan voor salarisverhoging.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage maandag 22 oktober 2018 @ 11:46:35 #20
38148 crew  Innisdemon
pi_182667241
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:29 schreef Franke0101 het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet, wat denk je zelf?
Ik denk dat dat niet meer dan logisch zou zijn, als jij je salaris af wilt laten hangen van het tarief waarvoor je werkgever je wegzet.

Misschien kun je beter voor jezelf gaan beginnen. Dan is elke tariefsverhoging kassa voor jou.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_182667776
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:53 schreef Franke0101 het volgende:

[..]

nou ja, de loonsverhoging in augustus was meer om mijn salaris iets meer gelijk te maken met de rest.

Ik zit nu op een "normaal" niveau. Alleen als nu die adv vergoeding eraf gaat (wat toch zo'n 5% eraf is), dan ga verdien ik effectief nog minder dan voor mijn loonsverhoging in augustus. Snap je?

Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
Ik kijk er niet van op eerlijk gezegd. Maar ik heb ook een ontzettend turbulent inkomen gehad. Door wegvallen gevarengeld, ploegendiensttoeslag of doordat ik mijn baan kwijt raak als gevolg van bedrijfs-economische omstandigheden. Omgekeerd kon ik ook meer vragen bij nieuwe werkgevers aangezien ik altijd netjes m'n werk heb gedaan en dit ook kon aantonen. Maar 15% terugval is mij echt niet vreemd.

Het was al moeilijk genoeg om überhaupt het hoofd boven water te houden, als ik ook nog eens marktconform moest hebben was ik hoogstwaarschijnlijk van het dak gesprongen van de frustratie. Toch mag ik niet klagen, want in tijden van economische voorspoed kreeg ik wel bovenmodaal betaald. En wat is dat extra geld nou waard behalve een nummertje op je bankrekening als je verder gewoon precies kan doen waar je zin in hebt en genoeg ingedekt zit tegen economische tegenspoed?
pi_182669271
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:24 schreef Innisdemon het volgende:
Als je hierna op een klus komt met een lager tarief, accepteer je dan ook een loonaverlaging?
_O_
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182672158
andere vraag. De nieuwe opdracht is slecht bereikbaar met OV. Mijn werkgever heeft veel auto's in de leasepool. Ik zou hier ook voor in aanmerking komen.

als ik de auto alleen wil gebruiken voor woon-werkverkeer. Is het dan redelijk dat mijn werkgever de auto kosteloos aan mij versterkt?

Zij sturen mij naar de opdracht. Of is het gebruikelijk dat ze ook nog een eigen bijdrage uit mijn salaris voor deze auto vragen?
pi_182672738
Mbt je laatste vraag, als je hem niet voor privé kilometers gebruikt (of niet meer dan 500km privé rijdt per jaar) dan betaal je volgens mij geen bijtelling of eigen bijdrage.

Overschrijd je die grens, dan ga je wel betalen uit eigen zak.
(Y)
pi_182673193
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:55 schreef chiren het volgende:
Mbt je laatste vraag, als je hem niet voor privé kilometers gebruikt (of niet meer dan 500km privé rijdt per jaar) dan betaal je volgens mij geen bijtelling of eigen bijdrage.

Overschrijd je die grens, dan ga je wel betalen uit eigen zak.
Ja dat klopt voor het belastingtechnische stuk.

maar ik bedoel meer, is het gebruikelijk dat mijn werkgever een bijdrage van mij verlangt voor die auto die ik dus nodig heb om naar de opdracht te gaan? Of is het normaal dat ze die gewoon ter beschikking stellen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')