abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 25 december 2018 @ 12:05:56 #201
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_183957439
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:04 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

ik gebruik portfolio-performance, maar je kan ook zelf aan de slag met excel (of desnoods een sheet downloaden)
Dank je wel. Ziet er goed uit. Maar voor zover je je geld belegt, lijkt het me zo moeilijk om te bepalen hoe je ervoor staat, doordat het van dag tot dag zo kan verschillen.
pi_183957566
Naast crowdfunding de afgelopen 1.5 maand ook wat aandelen opgepikt gericht op dividend/uitkeringen.

T
URW
Postnl (gokje)
GSK
RDS
Rabo cert.

Heb me voorgenomen bij elke 20 punten AEX daling een nieuwe aankoop te doen en dat gaat best hard :)

Op mijn lijstje staan:
Een financial, ING of Aegon
Een Zwitsers fonds om iets in chf te hebben: adecco
Een it-club: ibm
Bayer ag
Edp (portugal) of engie

Die financial twijfel ik nog even aan of het nog niet te vroeg is.

Nog tips?

[ Bericht 1% gewijzigd door crowdiefunder op 25-12-2018 12:19:36 ]
pi_183957907
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:05 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Dank je wel. Ziet er goed uit. Maar voor zover je je geld belegt, lijkt het me zo moeilijk om te bepalen hoe je ervoor staat, doordat het van dag tot dag zo kan verschillen.
Ik kijk af en toe wat de totale waarde is van alles, maar probeer dat zoveel mogelijk te beperken. Voor lange termijn zegt het toch niets en als je ene dag op dikke winst staat en volgende week verlies, voelt dat alleen maar slecht en kan je rationele gedachten beļnvloeden. Op winst staan voelt goed, maar je hebt er ook niets aan, zolang je niet stopt.

Kenny Rogers schreef er ooit een passend nummer over.
"You never count your money
When you're sittin' at the table
There'll be time enough for countin'
When the dealin's done"

Gaat dan wel over gokken, maar komt in principe op hetzelfde neer.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 25 december 2018 @ 12:37:42 #204
254082 Extraneus
pi_183958211
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik kijk af en toe wat de totale waarde is van alles, maar probeer dat zoveel mogelijk te beperken. Voor lange termijn zegt het toch niets en als je ene dag op dikke winst staat en volgende week verlies, voelt dat alleen maar slecht en kan je rationele gedachten beļnvloeden. Op winst staan voelt goed, maar je hebt er ook niets aan, zolang je niet stopt.

Kenny Rogers schreef er ooit een passend nummer over.
"You never count your money
When you're sittin' at the table
There'll be time enough for countin'
When the dealin's done"

Gaat dan wel over gokken, maar komt in principe op hetzelfde neer.
Ja, precies. Da's een goed punt. Vind het alleen wel lastig dat niet te zeggen is wat het waard is.
pi_183959755
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:37 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Ja, precies. Da's een goed punt. Vind het alleen wel lastig dat niet te zeggen is wat het waard is.
Waarom is dat lastig en/of belangrijk?
pi_183959953
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 05:34 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad interessant zijn, maar ik weet vrijwel zeker dat hij nog lang niet aan kopen denkt. Je kunt op diverse websites de actuele Shiller P/E bekijken en deze is nog lang niet teruggekeerd naar een gemiddeld niveau.
Prijzen nu / winsten lang geleden...

Prijzen nu staan hoog wisten lang geleden waren onnatuurlijk laag.

Vooral vanwege de staart van deze som kansloos om te gebruiken voor de meeste bedrijven vind ik. Als iets totaal niet conjunctuurgevoelig is zou je het kunnen toepassen voor een aandeel zou ik zeggen.
pi_183960178
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:11 schreef crowdiefunder het volgende:
Naast crowdfunding de afgelopen 1.5 maand ook wat aandelen opgepikt gericht op dividend/uitkeringen.

T
URW
Postnl (gokje)
GSK
RDS
Rabo cert.

Heb me voorgenomen bij elke 20 punten AEX daling een nieuwe aankoop te doen en dat gaat best hard :)

Op mijn lijstje staan:
Een financial, ING of Aegon
Een Zwitsers fonds om iets in chf te hebben: adecco
Een it-club: ibm
Bayer ag
Edp (portugal) of engie

Die financial twijfel ik nog even aan of het nog niet te vroeg is.

Nog tips?
Tips op basis van 5 jaar grafiek laagste punt.. TA, AEGON kopen op 3.4 en ING kopen op 10 dollar (8.8 euro ofzo)

Ik vind Aegon nu zeker ook koopwaardig en ING ook. Beide 7%+ dividend. Nu speel ik het spelletje pas 2 jaar echt mee maar toch.

PostNL zit ik zelf dik in (20% portefouille ofzo) en voelt voor mij totaal niet als gok.

Ja je gokt dat de overheid positieve dingen gaat doen voor het bedrijf maar die pakket sector gaat echt tering hard... Als die postsector wordt genationaliseerd en ze fuseren met de Belgische pakket tak van Bpost dan gaat het hard.
  dinsdag 25 december 2018 @ 13:56:36 #208
254082 Extraneus
pi_183960278
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 13:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waarom is dat lastig en/of belangrijk?
Omdat het niet te zeggen is hoe veel vermogen je werkelijk hebt. Stel dat je een ton hebt belegd en het de ene keer 20.000 euro waard is en de andere keer 150.000 euro, an vind ik dat belangrijk als er een moment is waarop je het nodig hebt. Dan makt het heel veel uit wat de waarde op dat moment is.
  dinsdag 25 december 2018 @ 14:20:23 #209
254082 Extraneus
pi_183960790
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:04 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

ik gebruik portfolio-performance, maar je kan ook zelf aan de slag met excel (of desnoods een sheet downloaden)
Is daar ook een Engels- of een Nederlandstalige versie van?
pi_183960951
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 13:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tips op basis van 5 jaar grafiek laagste punt.. TA, AEGON kopen op 3.4 en ING kopen op 10 dollar (8.8 euro ofzo)

Ik vind Aegon nu zeker ook koopwaardig en ING ook. Beide 7%+ dividend. Nu speel ik het spelletje pas 2 jaar echt mee maar toch.

PostNL zit ik zelf dik in (20% portefouille ofzo) en voelt voor mij totaal niet als gok.

Ja je gokt dat de overheid positieve dingen gaat doen voor het bedrijf maar die pakket sector gaat echt tering hard... Als die postsector wordt genationaliseerd en ze fuseren met de Belgische pakket tak van Bpost dan gaat het hard.
Bedankt voor je reactie. Postnl meer een gok omdat er een enorme hoeveelheid short in zit, de yield uit de pas loopt en het alle kanten op gaat en voor mijn gevoel meer speculeren dan beleggen is. Maar dat geldt wel voor meer fondsen, urw vond ik op 158 al koopwaardig genoeg maar blijkt ook veel lager te kunnen :)
pi_183961181
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:25 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Postnl meer een gok omdat er een enorme hoeveelheid short in zit, de yield uit de pas loopt en het alle kanten op gaat en voor mijn gevoel meer speculeren dan beleggen is. Maar dat geldt wel voor meer fondsen, urw vond ik op 158 al koopwaardig genoeg maar blijkt ook veel lager te kunnen :)
Zo dan, Unibail staat er ook mooi voor zou je inderdaad zeggen man.

Misschien dat ze toch wat negativiteit verwachten qua stijgende rentes enzo?
pi_183961384
https://www.aandelencheck(...)o/winst-per-aandeel/

18 euro winst per aandeel gemiddeld de laatste 5 jaar
  dinsdag 25 december 2018 @ 15:20:40 #213
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_183961963
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:20 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Is daar ook een Engels- of een Nederlandstalige versie van?
engels ;)
pi_183962423
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 13:56 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Omdat het niet te zeggen is hoe veel vermogen je werkelijk hebt. Stel dat je een ton hebt belegd en het de ene keer 20.000 euro waard is en de andere keer 150.000 euro, an vind ik dat belangrijk als er een moment is waarop je het nodig hebt. Dan makt het heel veel uit wat de waarde op dat moment is.
Dan is het de ene keer 20k waard en de andere keer 150k. Maar net wanneer je de boel omzet naar geld. Kwestie van je aandelen x Waarde optellen en je weet je vermogen.
pi_183987774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 13:56 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Je kan toch een simpel Excel bestand aanmaken?
Koopkoers * Aantal aandelen
Huidige koers * Aantal aandelen
Eventueel nog Huidige koers - Koopkoers en je hebt het resultaat (exclusief dividend)
pi_184013590
Zal blij zijn als het jaar voorbij is :)
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184023270
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:26 schreef AQuila360 het volgende:
Zal blij zijn als het jaar voorbij is :)
Waarom?
  vrijdag 28 december 2018 @ 21:43:43 #218
254082 Extraneus
pi_184043164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:15 schreef Nelsinho87 het volgende:

[..]

Je kan toch een simpel Excel bestand aanmaken?
Koopkoers * Aantal aandelen
Huidige koers * Aantal aandelen
Eventueel nog Huidige koers - Koopkoers en je hebt het resultaat (exclusief dividend)
Dat is zo, alleen vind ik het zo'n raar idee dat de hoogte van je vermogen zo'n dagkoers is. Ik heb nog nooit belegd en ben alleen spaargeld gewend.
pi_184082121
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 21:43 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Dat is zo, alleen vind ik het zo'n raar idee dat de hoogte van je vermogen zo'n dagkoers is. Ik heb nog nooit belegd en ben alleen spaargeld gewend.
Rustig aan beginnen, went vanzelf wel. :)
pi_184085780
Wat vinden jullie van margin? / Geld bijlenen van de broker?
  zondag 30 december 2018 @ 13:38:46 #221
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_184085857
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:35 schreef ludovico het volgende:
Voor korte termijn kan het interessant zijn. Op lange termijn is het gewoon beleggen met hefboom en dus extreem risico verhogend.
pi_184086071
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:38 schreef malleable het volgende:

[..]

Voor korte termijn kan het interessant zijn. Op lange termijn is het gewoon beleggen met hefboom en dus extreem risico verhogend.
Ik vind vooral het risico op een margin call the Groot, hoe ver kan je dan dus gaan hierin?

Stel je hebt 100k, je leent 20k erbij. Koersen dalen 67%.. 80k weg... 20k onderpand met 20k lening hou je dan over.

Ik zit een beetje op deze manier te denken. Ik heb zo een vermoeden dat als je met margin wat langere termijn denkt dat je onder de 20% marge moet blijven.

Maar ik heb nog steeds in mijn achterhoofd dat dit misschien al teveel risico is.
  zondag 30 december 2018 @ 13:49:32 #223
129292 LXIV
misdunker
pi_184086146
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:35 schreef ludovico het volgende:
Die vraagt teveel rente. 6% Binck. Ik schrijf puts om mijn leverage te vergroten.

Heel grappig: als je op een iPhone leverage intikt maakt hij er levensgevaarlijk van!!!!
Rijke oudere heteroseksuele blanke mannen zijn de nieuwe Joden.
  zondag 30 december 2018 @ 13:51:35 #224
129292 LXIV
misdunker
pi_184086182
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind vooral het risico op een margin call the Groot, hoe ver kan je dan dus gaan hierin?

Stel je hebt 100k, je leent 20k erbij. Koersen dalen 67%.. 80k weg... 20k onderpand met 20k lening hou je dan over.

Ik zit een beetje op deze manier te denken. Ik heb zo een vermoeden dat als je met margin wat langere termijn denkt dat je onder de 20% marge moet blijven.

Maar ik heb nog steeds in mijn achterhoofd dat dit misschien al teveel risico is.
Zo veel margin krijg je niet eens!!

Ik heb nu behoorlijk wat margin gebruikt om te profiteren van de koersval. Over een half kaar zie ik wel hoe dat uitgepakt heeft.
Rijke oudere heteroseksuele blanke mannen zijn de nieuwe Joden.
pi_184086215
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die vraagt teveel rente. 6% Binck. Ik schrijf puts om mijn leverage te vergroten.

Heel grappig: als je op een iPhone leverage intikt maakt hij er levensgevaarlijk van!!!!
Degiro vraagt 1.25%, maar de put zelf heeft ook invloed op de margin en initieert ook een margin call als je daarin te ver gaat.

Geschreven put blijf ik overigens wel een mooie vorm vinden, even rekenen alleen met de misgelopen dividenden en hoeveel rente er in de koers zit verwerkt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')