abonnement Unibet Coolblue
pi_182627039
Mijn windows explorer / explorer.exe is erg langzaam aan het worden...

- 1 bestand hernoemen duurt 7 seconden.
- 1 bestand verplaatsen binnen dezelfde schijf duurt opvallend lang. Heel vreemd als je bedenkt dat dit jpgs zijn van nog geen 5mb.
- Het kadertje dat aangeeft op hoeveel procent het bestand is verplaatst, blijft nog eens enkele seconden staan op 99%.
- Trouwens waarom geef Task manager aan dat ik 13x chrome heb aanstaan, terwijl ik maar 5 tabs open heb staan?

Bij de volgende screenshot is duidelijk te zien hoe snel de grafiek omhoogschiet. Netflix stond al aan voor het omhoog schieten. Wat deed ik? 2 schermpjes / windows open en het enige wat ik deed en door mappen heen bladeren.

pi_182627183
Controleer je windows eventlog, de smart status van je harddisk(s) (met crystaldiskinfo) , die zouden mogelijk meer inzich kunnen geven waarom de boel traag is
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:47:33 #3
54408 Parzival
Where it happens
pi_182627379
zet in je CPU overview ook even je system resource gebruik aan (rechtermuisknop op het grafiekje en dan zit t onder een van de opties).. dan zien we of het idd het systeem is... of wellicht iets anders..

Hoe vol zit je C schijf? is het een SSD? heb je al gekeken naar fout controle op je c schijf?

Oh en als je een screenshot maakt van je CPU gebruik.. doe dan ook even de onderkant erbij.. de moderne CPU's throttelen automatisch als ze te heet worden.. dan blijft het procentuele gebruik gelijk (dus in de grafiek).. maar werkt de CPU nog maar op 1/x van zijn maximale vermogen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_182633151
quote:
Hoe vol zit je C schijf?
Voor 40 % vol.

quote:
de moderne CPU's throttelen automatisch als ze te heet worden..
Ik heb CPUID HWmonitor gedownload. Bij de bovenstaande situatie heb ik, met Netflix erbij, hetzelfde gedaan. De temperaturen op de Intel Core i5-4670 worden iets meer dan 10 graden warmer. Bij een enkele zelfs 15 graden!
pi_182950925
Wat zou ik doen in zo'n situatie?!

-sowie so google heheel verwijdern, ook uit het register
-Backup terugzetten
-A virus eroverheen gooien
-Daarna schijfcontrole

-dan zoeken naar vage geïnstalleerde progs.
-Temp en temporry Internet Files verwijderen
-via msconfig onzin uitschakelen
-Bios resetten; beter is een nieuwe bios (de laatste) flashen

Help dat niet, dan de hard ware.
Pc geheel zonder stroom zetten; ook het batterijtje eruit moffelen.
CPU klep openen en de cpu even licht heen en weer halen.
Geheugen eruit en er weer in
Sata kabeltjes controleren
Het geheel weer aanzetten. Heb je ook de mogeliojkheid gehad om het systeem weer stofvrij te maken. En Chroom weer installeren
:P
pi_182959006
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 04:28 schreef gepromoveerT het volgende:
Wat zou ik doen in zo'n situatie?!

-sowie so google heheel verwijdern, ook uit het register
-Backup terugzetten
-A virus eroverheen gooien
-Daarna schijfcontrole

-dan zoeken naar vage geïnstalleerde progs.
-Temp en temporry Internet Files verwijderen
-via msconfig onzin uitschakelen
-Bios resetten; beter is een nieuwe bios (de laatste) flashen

Help dat niet, dan de hard ware.
Pc geheel zonder stroom zetten; ook het batterijtje eruit moffelen.
CPU klep openen en de cpu even licht heen en weer halen.
Geheugen eruit en er weer in
Sata kabeltjes controleren
Het geheel weer aanzetten. Heb je ook de mogeliojkheid gehad om het systeem weer stofvrij te maken. En Chroom weer installeren
:P
Deze post doet pijn aan mijn ogen.
pi_182966640
Een trage explorer.exe wordt doorgaans veroorzaakt door een programma wat zich als plugin registreert, bijvoorbeeld om in het context menu (rechter-muis menu) te verschijnen. Heeft niet eens door crappy software te komen, ik heb het ook wel eens met bv 7-zip gehad.

- Probeer te bedenken welk programma dit zou kunnen veroorzaken. Kijk wat recentelijk is geïnstalleerd of geupdate (sorteer de lijst met geïnstalleerde programma's op datum).
- Check je explorer.exe plugins met https://www.nirsoft.net/utils/shexview.html Deselecteer non-MS programma's totdat het probleem verdwijnt.
pi_182966786
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 04:28 schreef gepromoveerT het volgende:
-Bios resetten; beter is een nieuwe bios (de laatste) flashen

En luister vooral niet naar hem.
pi_182971350
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 15:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Deze post doet pijn aan mijn ogen.
Opbouwend zeg ^O^
pi_182971451
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 21:12 schreef Toryu het volgende:

[..]

En luister vooral niet naar hem.
Wat is er mis met je bios resetten. Tegenwoordig kan dat nooit meer fout gaan! Meerdere keren meegemaakt dat een systeem langzamer werd door verkeerde cpu waarden.

Trouwens, jouw advies zit verwerkt in de mogelijkheden die ik heb aangedragen, dus je hebt tekst/een idee van mij gepikt én daarenboven:

is het wel zo beleefd als je een deel van iemands tekst citeert, dan 3 puntjes te zetten op de plaats waar je iets weglaat. Anders zou een citaat uit zijn verband kunnen worden gerukt Hier zou het dus 3 puntjes voor en 3 puntjes na het citaat zijn.
Kwestie van integriteit en nadenken, waar jij blijkbaar niet toe in staat bent. :Y
pi_182972323
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 02:52 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Wat is er mis met je bios resetten. Tegenwoordig kan dat nooit meer fout gaan! Meerdere keren meegemaakt dat een systeem langzamer werd door verkeerde cpu waarden.
een -normale- gebruiker moet geen bios resetten of flashen als er geen indicatie is dat daar het probleem zit, dit kan alleen maar lijden tot nog meer problen (secure boot uit, eventuele boot configuratie verdwenen etc)

verkeerde cpu waardes komen alleen voor bij mensen die in hun bios rommelen zonder verstand van zaken (immers, default staat alles op auto)

daarnaast "adviseer" je ook even het bios te flashen: Ook dit is af te raden, ik heb al meerdere keren meegemaakt dat functies verdwenen als een nieuwere bios versie werd geflashed. TS zal maar (onbewust) gebruik maken van 1 van die functies..

en dan heb je uiteraard ook nog het issue van een verkeerde flash waardoor je potentieel helemaal niets meer kan.

Slechtste "advies" dat ik hier ooit gelezen heb.
pi_182984995
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:11 schreef mschol het volgende:

[..]

Slechtste "advies" dat ik hier ooit gelezen heb.
Dit, helemaal mee eens. Als je geen reden hebt om te denken dat er iets mis is met de bios, vooral vanaf blijven. Ik zou het pas daar gaan zoeken als er al direct na herinstallatie van Windows problemen zijn en ook hardware problemen uitgesloten zijn. En dan nog eerder in settings dan in het flashen ervan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Molurus op 06-11-2018 20:02:49 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182995048
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:11 schreef mschol het volgende:

[..]

een -normale- gebruiker moet geen bios resetten of flashen als er geen indicatie is dat daar het probleem zit, dit kan alleen maar lijden tot nog meer problen (secure boot uit, eventuele boot configuratie verdwenen etc)

verkeerde cpu waardes komen alleen voor bij mensen die in hun bios rommelen zonder verstand van zaken (immers, default staat alles op auto)

daarnaast "adviseer" je ook even het bios te flashen: Ook dit is af te raden, ik heb al meerdere keren meegemaakt dat functies verdwenen als een nieuwere bios versie werd geflashed. TS zal maar (onbewust) gebruik maken van 1 van die functies..

en dan heb je uiteraard ook nog het issue van een verkeerde flash waardoor je potentieel helemaal niets meer kan.

Slechtste "advies" dat ik hier ooit gelezen heb.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit, helemaal mee eens. Als je geen reden hebt om te denken dat er iets mis is met de bios, vooral vanaf blijven. Ik zou het pas daar gaan zoeken als er al direct na herinstallatie van Windows problemen zijn en ook hardware problemen uitgesloten zijn. En dan nog eerder in settings dan in het flashen ervan.
De hedendaagse flash kan niet meer fout gaan als je een normaal moederbord hebt. Zelfs als je de stekker eruit trekt tijdens het flashen, start de pc op met standaard waarden (herstarten en dan een warme reset)

Tegenwoordig heb je root sets die zich in je bios kunnen settelen.
Waardes kunnen plots veranderen; geen zicht op hoe dat kan, maar ja, ik ben ook een overklokker en weet inmiddels veel van m'n/de bios.

Als in de laatst geflashte bios, gewenste, functies verdwijnen, dan flash je de bios terug. Simpel als dat.

Ja; in de jaren 90 ben ik ook mobo's tegengekomen die kaduuk waren door een verkeerde flash. Tegenwoordig is dit allang niet meer zo.

Eén van de meest bekrompen en aanmatigende comments die ik de laatste tijd gezien heb :Y
pi_182995142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:41 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

De hedendaagse flash kan niet meer fout gaan als je een normaal moederbord hebt. Zelfs als je de stekker eruit trekt tijdens het flashen, start de pc op met standaard waarden (herstarten en dan een warme reset)

Tegenwoordig heb je root sets die zich in je bios kunnen settelen.
Waardes kunnen plots veranderen; geen zicht op hoe dat kan, maar ja, ik ben ook een overklokker en weet inmiddels veel van m'n/de bios.

Als in de laatst geflashte bios, gewenste, functies verdwijnen, dan flash je de bios terug. Simpel als dat.

Ja; in de jaren 90 ben ik ook mobo's tegengekomen die kaduuk waren door een verkeerde flash. Tegenwoordig is dit allang niet meer zo.

Eén van de meest bekrompen en aanmatigende comments die ik de laatste tijd gezien heb :Y
Je kunt hier wel betogen dat het risico beperkt is, maar het is een volslagen zinloos risico. Het zal zeker TS niet gaan helpen. In het beste geval schiet hij er niets mee op, in het slechtste geval verneuk hij z'n BIOS.

Je advies is dus echt beroerd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182995636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt hier wel betogen dat het risico beperkt is, maar het is een volslagen zinloos risico. Het zal zeker TS niet gaan helpen. In het beste geval schiet hij er niets mee op, in het slechtste geval verneuk hij z'n BIOS.

Je advies is dus echt beroerd.
Beetje nawauwelen en afzeiken, zonder zelf mee te denken over een oplossing.
Dat vind ik pas echt beroerd :r
pi_182996058
Heb je windows volledig geupdate?
zo niet even doen.

start > en dan "run" intikken
winver en dan enter

krijg je een popup schermpje met windows versie als deze < 1803 is even updaten.

om windows te laten checken voor updates; start > instellingen (klein tandwieltje) en dan updates kiezen.

als het systeem up to date is, kijken of er misschien wat nieuwe drivers beschikbaar zijn voor oa chipset / grafische kaart vaak zit het daar in.

als dit niet werkt is het een mess up in Windows, komt nogal eens voor google er maar eens op
"explorer.exe slow windows10"
pi_182996472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:18 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Beetje nawauwelen en afzeiken, zonder zelf mee te denken over een oplossing.
Dat vind ik pas echt beroerd :r
Beter geen advies dan een beroerd advies.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183005728
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Beter geen advies dan een beroerd advies.
Al met al is het absoluut geen beroerd advies. Heb jij wel enigszins verstand van pc's?
Professional of weleens met Topdesk binnen een beroerde servicedesk gezeten zeker :P
  vrijdag 9 november 2018 @ 09:55:25 #19
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183037551
Ik weet niet hoe oud je Windows installatie is maar als bij mij op een gegeven moment steeds trager word en kuren begint te geven en allerlei fixes, trucjes en hints niet werken gewoon een herinstallatie. Zeker met Windows 10 is dat zo makkelijk geworden.
pi_183062343
De moderator hier is humorloos en een watje :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')