abonnement Unibet Coolblue
pi_182625286
Een maand geleden ben ik verhuisd, ik kom uit een redelijk grote stad en ik ben verhuisd naar een dorp in de buurt van die stad.
Maar ik kan niet echt m'n aard vinden hier, ik ken hier op de buurvrouw na helemaal niemand, ik voel me ook niet echt thuis in de buurt hier en het liefst zou ik terug gaan naar de stad.

Heeft iemand tips om het wennen wat makkelijker te maken?
pi_182625377
Is nu misschien wat te laat in 't jaar maar je zou komende zomer een buurtfeest (heel simpel gewoon een bbq bijvoorbeeld) kunnen organiseren. Leer je de buurt kennen enzo :).
pi_182625419
Wat mis je?
Mensen die je kent? De drukte van de stad? Uitgaansgelegenheden?

Misschien kan de buurvrouw je helpen de rest van de buren te leren kennen.
Kijk eens of er een leuke vereniging, hobbyclub of sportschool in de buurt is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_182625432
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 10:04 schreef Goudenvis het volgende:
Is nu misschien wat te laat in 't jaar maar je zou komende zomer een buurtfeest (heel simpel gewoon een bbq bijvoorbeeld) kunnen organiseren. Leer je de buurt kennen enzo :).
Een winterborrel is ook een leuk idee. Gluwein op de bbq :Y)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_182625457
Je woont er nog maar een paar weken.....misschien heeft het tijd nodig?
pi_182625511
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 10:07 schreef valentijn101 het volgende:
Wat mis je?
Mensen die je kent? De drukte van de stad? Uitgaansgelegenheden?

Misschien kan de buurvrouw je helpen de rest van de buren te leren kennen.
Kijk eens of er een leuke vereniging, hobbyclub of sportschool in de buurt is.
Ik weet niet precies wat ik nou zo mis, niet direct de drukte van de stad, het is een kwartiertje met de auto naar m'n oude woonplaats.
Ik kan wel even kijken voor een nieuwe hobby maar ik vrees dat ik er met mijn 41 jaar best lastig tussen kom, mijn gajes uiterlijk helpt waarschijnlijk ook niet echt mee.
Het volk wat hier woont is vooral kakvolk. En het is mij wel duidelijk dat ik hier niet tussen pas.
pi_182625621
Verken de omgeving.
pi_182625647
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 10:13 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat ik nou zo mis, niet direct de drukte van de stad, het is een kwartiertje met de auto naar m'n oude woonplaats.
Ik kan wel even kijken voor een nieuwe hobby maar ik vrees dat ik er met mijn 41 jaar best lastig tussen kom, mijn gajes uiterlijk helpt waarschijnlijk ook niet echt mee.
Het volk wat hier woont is vooral kakvolk. En het is mij wel duidelijk dat ik hier niet tussen pas.
Ga voor een make over als je uiterlijk je niet bevalt *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_182625687
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 10:25 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ga voor een make over als je uiterlijk je niet bevalt *O*
Even m'n armen laten laseren dus. Gaat wel een kostbare bedoening worden.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:32:10 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182625724
Een maand is ook wel kort. Als je je na een jaar echt niet thuis voelt daar, zou ik gaan nadenken over verhuizen.
  Moderator zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:15:02 #11
441859 crew  Lenny77
pi_182626193
Dennis?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_182626667
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 10:28 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Even m'n armen laten laseren dus. Gaat wel een kostbare bedoening worden.
Je moet gewoon een duidelijke rol aannemen in het dorp. Dan weten ze wat ze aan je hebben. Ga bijvoorbeeld iedere dag rondfietsen met een halve liter kanon bier. En een fietskarretje met oud ijzer. Dan weten ze wat ze aan je hebben. En tijdens het oud ijzer bij elkaar scharrelen maak je vanzelf contact met de andere inwoners van het dorp. En je kan nog wat verdienen ook!
pi_182626800
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:53 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Je moet gewoon een duidelijke rol aannemen in het dorp. Dan weten ze wat ze aan je hebben. Ga bijvoorbeeld iedere dag rondfietsen met een halve liter kanon bier. En een fietskarretje met oud ijzer. Dan weten ze wat ze aan je hebben. En tijdens het oud ijzer bij elkaar scharrelen maak je vanzelf contact met de andere inwoners van het dorp. En je kan nog wat verdienen ook!
Moest lachen.
pi_182626894
Ik heb me altijd laten vertellen dat het een jaar duurt voor een nieuw huis als thuis voelt en voor mij gaat dat ook wel ongeveer op
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:19:30 #15
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182627769
Kan wel even duren voordat het helemaal went ja.

Al vraag ik me ook af hoe groot dit ''probleem'' echt is. Je zegt dat je een kwartiertje van die grote stad af woont. Als je je in het dorp niet echt weet te vermaken dan ga je toch gewoon naar die stad toe? Het is niet alsof je opeens een uur moet rijden of zo. Maar misschien bekijk ik het te simpel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:41:30 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182628144
Ga eens pro actief kennis maken met je buurtgenoten.
Spreek die buurvrouw die je kent aan en zeg dat je een herfst borrel/BBQ wil organiseren met de straat. Ieder zijn eigen eten/drinken mee, maar vooral even gezellig samen komen/kennis maken. Koop een krat/2 kratten bier voor erbij en hoppa, het ijs is gebroken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182628434
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:59 schreef BlackMolly77 het volgende:
Een maand geleden ben ik verhuisd, ik kom uit een redelijk grote stad en ik ben verhuisd naar een dorp in de buurt van die stad.
Maar ik kan niet echt m'n aard vinden hier, ik ken hier op de buurvrouw na helemaal niemand, ik voel me ook niet echt thuis in de buurt hier en het liefst zou ik terug gaan naar de stad.

Heeft iemand tips om het wennen wat makkelijker te maken?
Maakt het wat uit dan dat je buiten de buurvrouw dan helemaal niemand kent?
Ik ben verhuisd van een dorpje naar een stadje en ken buiten de buurman waarmee ik wel eens zo nu en dan een oppervlakkig praatje heb ook niemand hier. En dat boeit me eigenlijk geen reet. Ik hoef al die mensen niet te kennen.

Als ik de hond uitlaat dan maak ik wel eens een leuterpraatje met deze of gene die ook zijn of haar hond uit aan het laten is, maar dat is het dan ook wel.

Ik hoef, sterker nog, ik wil, heel de buurt niet eens kennen. Waarom zou ik ook. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182628440
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Koop een krat/2 kratten bier voor erbij en hoppa, het ijs is gebroken.
2 kratten bier voor een hele straat? Dat feest is na 10 minuten afgelopen man _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182628457
Ow en als tip om te wennen misschien dan toch een hond? Dan heb je in elk geval aanspraak van andere mensen uit de buurt die hun hond uitlaten. Misschien dat dat een beetje helpt?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:38:02 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182628822
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:03 schreef vosss het volgende:

[..]

2 kratten bier voor een hele straat? Dat feest is na 10 minuten afgelopen man _O-
Ieder zijn eigen eten/drinken mee. Die 2 kratten enkel als extraatje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182628847
Een gekke vraag misschien, maar: waarom ben je verhuisd? Het komt op mij een beetje over alsof je nu in een omgeving woont met een ander type mensen dan op plek waar je hiervoor woonde.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:42:32 #22
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_182628886
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:59 schreef BlackMolly77 het volgende:
Een maand geleden ben ik verhuisd, ik kom uit een redelijk grote stad en ik ben verhuisd naar een dorp in de buurt van die stad.
Maar ik kan niet echt m'n aard vinden hier, ik ken hier op de buurvrouw na helemaal niemand, ik voel me ook niet echt thuis in de buurt hier en het liefst zou ik terug gaan naar de stad.

Heeft iemand tips om het wennen wat makkelijker te maken?
Ja: geduld.
Een maand is niets. Kom over een jaar nog maar eens terug naar dit topic.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:44:47 #23
74056 crew  ToT
pi_182628915
Ik ben meerdere keren verhuisd en elke keer kost het serieus een minstens een jaar voor ik echt een beetje een thuisgevoel kreeg.
We zijn nu zo'n 10 maand geleden verhuisd en ondanks dat dit een leuk stadje is en we heel leuke buren hebben met wie we ontzettend goed contact hebben, hebben mijn vrouw en ik nog steeds veel meer een thuisgevoel als we weer bij onze vorige woonomgeving in de buurt komen.

Het heeft allemaal tijd nodig. :)
Maar ook het huis zelf moet je wel een beetje eigen maken; je eigen kleuren, vertrouwde meubeltjes enz. Als je in een nieuw huis ook meteen alles nieuw aanschaft en nieuwe kleuren gebruikt, zal het ook wel wat langer duren.
En als je dingen wil veranderen denk ik dat warme kleuren sneller een huiselijker gevoel zullen geven. Wijzelf hebben veel in grijstinten en strakke moderne nieuwe meubels genomen. Dat was achteraf misschien niet helemaal handig, maar we kijken hoe we de boel nog wat huiselijker kunnen maken. :)
pi_182629005
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 10:13 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat ik nou zo mis, niet direct de drukte van de stad, het is een kwartiertje met de auto naar m'n oude woonplaats.
Ik kan wel even kijken voor een nieuwe hobby maar ik vrees dat ik er met mijn 41 jaar best lastig tussen kom, mijn gajes uiterlijk helpt waarschijnlijk ook niet echt mee.
Het volk wat hier woont is vooral kakvolk. En het is mij wel duidelijk dat ik hier niet tussen pas.
De TT van dit topic klinkt me meer kak dan gajestaal dus het zal wel goed met je komen ^O^
pi_182629126
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:40 schreef Groepfunder het volgende:
Een gekke vraag misschien, maar: waarom ben je verhuisd? Het komt op mij een beetje over alsof je nu in een omgeving woont met een ander type mensen dan op plek waar je hiervoor woonde.
M'n vrouw wilde graag weg uit onze oude volksbuurt, die vond het daar niks.
Maar ik ben daar opgegroeid en ik mis m'n oude buurt.
Een hond heb ik trouwens maar die kan niet met andere honden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')