abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:54:41 #201
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182685322
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je onderschat hier aardig wat mensen mee.
Inderdaad, hier zitten namelijk weinig bejaarden die gemakkelijk zijn te beïnvloeden
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:56:55 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182685366
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je had het specifiek over het de weg vinden naar dit topic. Dat verwacht ik zelf niet.
FP telt uiteraard niet. Dat snap je ook wel :P
"Denk dat niemand zo dom is om dit soort flauwekul goed te praten."

Dat kan ik weinig anders interpreteren natuurlijk. :)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_182685424
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

"Denk dat niemand zo dom is om dit soort flauwekul goed te praten."

Dat kan ik weinig anders interpreteren natuurlijk. :)
Dus jij neemt de FP wel serieus?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:45:33 #204
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182686188
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dus jij neemt de FP wel serieus?
Kom op, zelfs jij weet dat je nu ineens doelpalen aan het verzetten bent.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_182686651
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Kom op, zelfs jij weet dat je nu ineens doelpalen aan het verzetten bent.
Ja nee dus. Je had het over de weg vinden naar dit topic. Mijn reactie was daarop.
We zitten tenslotte op het forum hier, FP boeit me geen hol.

Dit is echt weer een gevalletje discussie voeren om niks.
Niet alles hoeft een discussie te zijn. Ik ben het eens met je dat een bom plaatsen verderfelijk gedrag is, en dat mensen die dit goedpraten dom zijn. Is dat niet goed genoeg? Moet er echt gegraven worden naar ook maar iets wat op 1 of andere manier anders geinterpreteerd kan worden om discussie over te voeren?
pi_182686984
hou eens op over die pizza's

[ Bericht 94% gewijzigd door jogy op 23-10-2018 13:12:52 ]
pi_182687016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 08:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Verder kan ik me letterlijk geen enkel beleid voor de geest halen waarmee ik zou denken dat stemmen voor de republikeinen een goed idee zou zijn.
Mag jij wel stemmen?

Grofweg 1 op de 2 Amerikanen denkt er trouwens anders over.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:39:02 #208
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182687018
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja nee dus. Je had het over de weg vinden naar dit topic. Mijn reactie was daarop.
We zitten tenslotte op het forum hier, FP boeit me geen hol.

Dit is echt weer een gevalletje discussie voeren om niks.
Niet alles hoeft een discussie te zijn. Ik ben het eens met je dat een bom plaatsen verderfelijk gedrag is, en dat mensen die dit goedpraten dom zijn. Is dat niet goed genoeg? Moet er echt gegraven worden naar ook maar iets wat op 1 of andere manier anders geinterpreteerd kan worden om discussie over te voeren?
Sorry dat ik je te letterlijk neem.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:56:54 #209
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182687356
Ondertussen probeert Manafort een Pinochetje..


.. In de hoop om zijn straf wat milder te ritselen...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:01:02 #210
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182687425
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mag jij wel stemmen?

Grofweg 1 op de 2 Amerikanen denkt er trouwens anders over.
Ik denk van niet. Statistisch gezien lijkt het er op dat er meer democraten zijn in de VS dan republikeinen, dus als er een grote opkomst is (en de Hispanic en zwarte kiezer zich niet weg laten intimideren) lijkt mij de uitkomst navenant.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_182687432
Make America Great Again!


_O_
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:03:46 #212
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182687465
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:01 schreef Nober het volgende:
Make America Great Again!


_O_
Waarom elke keer wanneer die seniele idioot op een podium staat een link posten? Zijn retoriek heeft dezelfde inhoud als in 2016. Er zijn meer republikeinen die campagne voeren! plaats daar een link van!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_182687547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:03 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Waarom elke keer wanneer die seniele idioot op een podium staat een link posten? Zijn retoriek heeft dezelfde inhoud als in 2016. Er zijn meer republikeinen die campagne voeren! plaats daar een link van!
Daar is dit topic toch voor? Daarom dus. Die lokale politici boeit verder niemand.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:14:33 #214
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182687575
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mag jij wel stemmen?

Grofweg 1 op de 2 Amerikanen denkt er trouwens anders over.
Ik mag daar niet stemmen, maar het staat je natuurlijk vrij om te verduidelijken wat je positief vindt aan de boodschap van de republikeinen.

Dat 1 op de 2 wat denkt zegt me niet zoveel. Ze stevenen hard af om qua demografie de partij voor uitsluitend de blanke man zonder college+ opleiding te worden. En voor zover ik kan inschatten op basis van bangmakerij en leugens ipv positief beleid.
pi_182687624
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik mag daar niet stemmen, maar het staat je natuurlijk vrij om te verduidelijken wat je positief vindt aan de boodschap van de republikeinen.

Dat 1 op de 2 wat denkt zegt me niet zoveel. Ze stevenen hard af om qua demografie de partij voor uitsluitend de blanke man zonder college+ opleiding te worden. En voor zover ik kan inschatten op basis van bangmakerij en leugens ipv positief beleid.
Volgens mij trekken de Reps juist meer en meer blanke vrouwen, african-american mannen (vrouwen weet ik even niet), en hispanics aan. Het zijn iig groeiende groepen binnen de reps.
Dus dat "uitsluitend" klopt gewoon niet.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:20:36 #216
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182687646
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:11 schreef Nober het volgende:

[..]

Daar is dit topic toch voor? Daarom dus. Die lokale politici boeit verder niemand.
Dit is een topic over Amerikaanse politiek, en op dit moment staan lokale politici in de VS campagne te voeren voor hun eigen staat. Trump staat in Texas alleen te adverteren voor zichzelf. Twee jaar geleden sprak hij namelijk heel anders over Cruz.

een bloemlezing:

Trump: Cruz is “worse than Hillary”

Trump: “How can Ted Cruz be an Evangelical Christian’

Trump: “You are the single biggest liar'”

Cruz: “Real men don’t attack women”

Cruz: “Donald, you’re a sniveling coward”

Cruz: “Nominating Donald Trump would be a train wreck”

Trump: Cruz’s father was somehow involved with JFK’s assassin

Cruz: “This man is a pathological liar , The man is utterly amoral. Morality does not exist for him,” Cruz added.

... en meer van dat moois. *;
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_182687675
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Volgens mij trekken de Reps juist meer en meer blanke vrouwen, african-american mannen (vrouwen weet ik even niet), en hispanics aan. Het zijn iig groeiende groepen binnen de reps.
Dus dat "uitsluitend" klopt gewoon niet.
Bron hiervoor? Voor zover ik weet is dat niet significant veranderd sinds 2017, en toen was het ook niet significant anders dan 2014 of 2010.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182687782
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bron hiervoor? Voor zover ik weet is dat niet significant veranderd sinds 2017, en toen was het ook niet significant anders dan 2014 of 2010.
Tis iets wat ik in de loop der tijd op meerdere plekken heb gelezen. Bron kan ik je helaas niet geven.
Dus neem maar met een korreltje zout.

Wat ik zo snel kan vinden.
https://eu.usatoday.com/s(...)sen-poll/1013212002/

Trump approval rating onder african americans is (was?) hoog, behoorlijk hoog ten opzichte van zelfde moment jaar eerder. En ja Trump != Reps, maar tis wel een teken aan de wand.
pi_182687811
approval rating zegt natuurlijk helemaal niks over dat de GOP meer vrouwen of zwarte mannen trekt.

Overigens is het ook helemaal niet hoog (en is het rasmussen), Bush had in 2002 onder die groep een approval rating van 41%

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 12:36:25 ]
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:40:47 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182687888
Amerikanen geilen echt op belastingverlagingen trouwens. Heb dat nooit zo begrepen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182687901
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:30 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Tis iets wat ik in de loop der tijd op meerdere plekken heb gelezen. Bron kan ik je helaas niet geven.
Dus neem maar met een korreltje zout.

Wat ik zo snel kan vinden.
https://eu.usatoday.com/s(...)sen-poll/1013212002/

Trump approval rating onder african americans is (was?) hoog, behoorlijk hoog ten opzichte van zelfde moment jaar eerder. En ja Trump != Reps, maar tis wel een teken aan de wand.
En approval ratings is iets heel anders dan een stem, natuurlijk.

Maar goed, als je naar recent onderzoek van Pew kijkt is het aantal (van alle) vrouwen dat zich als democraat identificeert inmiddels 56%, het meeste sinds 1992. In het geval van rassen zitten de Democraten bij de Afro-Amerikanen voor 84%, hispanics op 63% en Aziaten op 65% qua hoe ze zich identificeren. Republikeinen komen, ter vergelijking, bij Afro-Amerikanen op 8% uit tegenwoordig, bij die andere rond de 25%.

Republikeinen laten op die vlakken ook weinig verandering zien. Het verschilt bijvoorbeeld wel een paar procent ten opzichte van 2010 of iets dergelijks, maar dat komt voornamelijk omdat de samenleving als geheel ook een andere samenstelling krijgt. Er is geen hele duidelijke trek van die groepen naar de Republikeinen toe.

Er is wel een groep die duidelijk meer richting de Republikeinen trekt de afgelopen jaren, dat wel.

Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182687972
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amerikanen geilen echt op belastingverlagingen trouwens. Heb dat nooit zo begrepen.
Wat is er mis mee om meer van je eigen geld te behouden?
Ik heb juist nooit begrepen hoe men het hier zo slaafs accepteerd dat de staat recht heeft op jou verdiensten.
Het is net alsof de staat hier heilig is en daar is in mijn optiek een gezonde wantrouwen naar de staat.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:58:28 #223
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182688076
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om meer van je eigen geld te behouden?
Ik heb juist nooit begrepen hoe men het hier zo slaafs accepteerd dat de staat recht heeft op jou verdiensten.
Het is net alsof de staat hier heilig is en daar is in mijn optiek een gezonde wantrouwen naar de staat.
Gelukkig wordt er verder niets geregeld vanuit de overheid. Die zouden dat allemaal gratis moeten doen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_182688274
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om meer van je eigen geld te behouden?
Ik heb juist nooit begrepen hoe men het hier zo slaafs accepteerd dat de staat recht heeft op jou verdiensten.
Het is net alsof de staat hier heilig is en daar is in mijn optiek een gezonde wantrouwen naar de staat.
Zelfs voor een libertarier is dat niet echt een slim antwoord.

Zelfs al zou je helemaal geen overheid willen dan zou je nog in je gemeenschap mee moeten betalen aan bepaalde voorzieningen als je bij die gemeenschap wil blijven horen. Je zou veel dingen helemaal soeverein kunnen regelen maar dat is in veel gevallen financieel helemaal niet gunstig en dan is het verstandiger om de regels van de gemeenschap te accepteren.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:12:12 #225
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182688303
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amerikanen geilen echt op belastingverlagingen trouwens. Heb dat nooit zo begrepen.
Tot ze worden geconfronteerd met een staatsschuld en hun ambtenaren en soldaten niet meer kunnen betalen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:13:41 #226
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182688334
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om meer van je eigen geld te behouden?
Ik heb juist nooit begrepen hoe men het hier zo slaafs accepteerd dat de staat recht heeft op jou verdiensten.
Het is net alsof de staat hier heilig is en daar is in mijn optiek een gezonde wantrouwen naar de staat.
Ik vind het juist mooi dat we met z'n alle betalen aan een betere samenleving in ons land. In Amerika wordt alleen maar aan het individu gedacht. Uiteraard moet er goed toezicht zijn op waar en hoe het geld besteed wordt maar het idee van belastingen vind ik niet slecht. Anders kan je nooit iedereen in het land dezelfde kansen geven. Als alles door bedrijven of lokale gemeenschappen gedaan moet worden zou je bijvoorbeeld nooit goede wegen, scholen en ziekenhuizen krijgen in armere, minder belangrijke gebieden in het land omdat daar geen winst mee te halen valt.

Het probleem met de Amerikaanse middenklasse is dat ze gewoon heel erg krap met geld zitten en daarom uiteraard natuurlijk belastingverlagingen willen want elke cent telt. Maar volgens mij is dat niet de juiste weg want op de lange termijn. Neem bijvoorbeeld de infrastructuur in de VS. Wegen en spoorlijnen worden steeds slechter. Als er niets gedaan wordt zal het steeds moeilijker worden om uberhaupt nog werk te vinden ergens, simpelweg omdat je er niet kan komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 23-10-2018 13:18:53 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182688355
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zelfs voor een libertarier is dat niet echt een slim antwoord.

Zelfs al zou je helemaal geen overheid willen dan zou je nog in je gemeenschap mee moeten betalen aan bepaalde voorzieningen als je bij die gemeenschap wil blijven horen. Je zou veel dingen helemaal soeverein kunnen regelen maar dat is in veel gevallen financieel helemaal niet gunstig en dan is het verstandiger om de regels van de gemeenschap te accepteren.
What about infrastructure? Wegen, bruggen, tunnels, dijken :?

En wie van jullie heeft info over jongeren/studenten, die gaan stemmen? zich hebben geregisteerd?
zoals de anti gun mensen...
pi_182688428
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:14 schreef AnneX het volgende:

[..]

What about infrastructure? Wegen, bruggen, tunnels, dijken :?

Ja dat zijn dus zaken die individueel niet te doen zijn, betekend nog niet automatisch dat deze zaken alleen door een overheid geregeld kunnen worden trouwens en ook in een libertarische samenleving zul je daar aan mee moeten betalen.
pi_182688953
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dat zijn dus zaken die individueel niet te doen zijn, betekend nog niet automatisch dat deze zaken alleen door een overheid geregeld kunnen worden trouwens en ook in een libertarische samenleving zul je daar aan mee moeten betalen.
Jawel vrijwel alle zaken die de overheid regelt zijn anders natuurlijke monopolies. Gezien libertariërs voor zover ik weet fan zijn van vrije markten hebben die dus ook een overheid nodig die vrijwel alles regelt. Probleem is alleen dat ze zelf vaak niet weten hoe markten werken, daarom zijn het ook libertariers.
pi_182689005
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik mag daar niet stemmen, maar het staat je natuurlijk vrij om te verduidelijken wat je positief vindt aan de boodschap van de republikeinen.

Dat 1 op de 2 wat denkt zegt me niet zoveel. Ze stevenen hard af om qua demografie de partij voor uitsluitend de blanke man zonder college+ opleiding te worden. En voor zover ik kan inschatten op basis van bangmakerij en leugens ipv positief beleid.
Weet je, ik had niet zo veel met die partij, omdat ik fiscaal conservatief ben. Er zou niet meer mogen worden uitgegeven door de overheid, dan dat er binnen komt. Daarnaast vind ik dat je de rente aan de markt moet overlaten, en niet aan een aan de overheid gelieerd instituut (Federal Reserve) die aan de knoppen gaat draaien 'om de economie te helpen'.

Ik heb me enorm gestoord aan de verkiezing van Trump. Hij is met miljarden aan steun "gratis" door de media in het zadel geholpen.

Maar.

Trump doet zich veel dommer voor dan dat hij werkelijk is. Hij beheerst bepaalde aspecten van het politieke spel tot in de finesse. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik eigenlijk best wel onder de indruk ben van wat er tot nu toe gepresteerd is.

En dat brengt me bij Kavanaugh.

Tot de benoeming van Kavanaugh had ik niks met Trump, maar de manier waarop de Democraten Kavanaugh door het slijk hebben gehaald, en zich daarmee zelf te kakken hebben gezet, laat zien dat alleen een straatvechter van het kaliber Trump op dit moment genoeg tegengas kan geven aan de engnekken bij de Democratische partij. Nog even een stapje terug. Welke idioot bij de Democraten heeft überhaupt besloten dat er genoeg bewijs was om Kavanaugh in zo'n kwaad daglicht te zetten? Als serieuze partij laat je je toch niet in met dat soort wishful thinking?

Dems of GOP? Het zou mij niet verbazen als de Republikeinen de Senaat winnen, en op een nipt verlies in het HvA uitkomen. En ik hoop op winst.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_182689225
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En approval ratings is iets heel anders dan een stem, natuurlijk.

Maar goed, als je naar recent onderzoek van Pew kijkt is het aantal (van alle) vrouwen dat zich als democraat identificeert inmiddels 56%, het meeste sinds 1992. In het geval van rassen zitten de Democraten bij de Afro-Amerikanen voor 84%, hispanics op 63% en Aziaten op 65% qua hoe ze zich identificeren. Republikeinen komen, ter vergelijking, bij Afro-Amerikanen op 8% uit tegenwoordig, bij die andere rond de 25%.

Republikeinen laten op die vlakken ook weinig verandering zien. Het verschilt bijvoorbeeld wel een paar procent ten opzichte van 2010 of iets dergelijks, maar dat komt voornamelijk omdat de samenleving als geheel ook een andere samenstelling krijgt. Er is geen hele duidelijke trek van die groepen naar de Republikeinen toe.
We gaan het vooral zien bij de stembussen.

quote:
Er is wel een groep die duidelijk meer richting de Republikeinen trekt de afgelopen jaren, dat wel.

[ afbeelding ]
Ik snap dat je een punt probeert te maken dat vooral domme mensen republikein stemmen.
Echter... zijn die mensen wel zo dom?

Tegenwoordig heb je in de VS meteen een gigantische studieschuld als je gaat studeren voor een bachelor of master.
Zit je daar met je Post Modernistische Kunst master, of een Gender Studies master... kun je te werk als barista bij Starbucks of burgers flippen bij 5 guys, en heb je ook nog eens zo'n flinke schuldenlast op je schouders. Maar hey... je bent wel slim ^O^ In tegenstelling tot die domme highschooler die een vak heeft geleerd, geen/weinig schuld heeft, snel een baan, snel huis afbetaald, etc.
pi_182689296
Ah okay, dus onderwijs volgens is voor dombo's. Ja ik denk wel dat Amerika met zo'n instelling nog lang mee kan in de kennis economie.
pi_182689369
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah okay, dus onderwijs volgens is voor dombo's. Ja ik denk wel dat Amerika met zo'n instelling nog lang mee kan in de kennis economie.
Ja dat is precies wat ik zeg |:( 8)7

Nee dus.
Wat ik zeg is dat "Highschoolers" voor dom uitmaken nergens op slaat.
Er is namelijk niks doms aan het enkel afronden van een highschool opleiding.
Vooral wanneer je kijkt naar de gigantische studieschulden die je opbouwt wanneer je voor een bachelor en/of master zou gaan.
pi_182689607
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja dat is precies wat ik zeg |:( 8)7

(...)

Wat ik zeg is dat "Highschoolers" voor dom uitmaken nergens op slaat.
Wel interessant dat jij dit zegt.

Die user (Ludachrist) post alleen vier grafieken, en geeft daarbij alleen aan "dat er wel een groep is die duidelijk meer richting de Republikeinen trekt de afgelopen jaren".

Hij zegt verder niets over die groep.

Jij daarentegen reageert daarop met:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:04 schreef Refragmental het volgende:
Ik snap dat je een punt probeert te maken dat vooral domme mensen republikein stemmen.
Echter... zijn die mensen wel zo dom?
De enige die het woord "dom" gebruikt, ben jij. :').
En vervolgens ga je met jezelf in discussie. :D.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 14:23:42 ]
pi_182689728
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wel interessant dat jij dit zegt.

Die user (Ludachrist) post alleen vier grafieken, en geeft daarbij alleen aan "dat er wel een groep is die duidelijk meer richting de Republikeinen trekt de afgelopen jaren".

Hij zegt verder niets over die groep.

Jij daarentegen reageert daarop met:

[..]

De enige die het woord "dom" gebruikt, ben jij. :').
En vervolgens ga je met jezelf in discussie. :D.
We kunnen ook gewoon een toneelstukje opvoeren en dingen gaan bedenken wat er nou precies bedoeld werd.
Maar jij weet, net als ik, precies wat Ludachrist met die uitspraak probeert te zeggen.

Het wordt hier tenslotte wel vaker geroepen dat reps kiezers zo dom en laagopgeleid zijn.
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:29:33 #236
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182689749
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amerikanen geilen echt op belastingverlagingen trouwens. Heb dat nooit zo begrepen.
1776 hè. De VS begon met een groep slavenhouders die geen belasting wilden betalen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182689824
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

1776 hè. De VS begon met een groep slavenhouders die geen belasting wilden betalen.
Vanuit die slavenhouders is inderdaad de Democratic party ontstaan.
Apart stukje geschiedenis. Hier in nederland helaas wat minder uitgelicht.
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:33:47 #238
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182689832
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

We kunnen ook gewoon een toneelstukje opvoeren en dingen gaan bedenken wat er nou precies bedoeld werd.
Maar jij weet, net als ik, precies wat Ludachrist met die uitspraak probeert te zeggen.

Het wordt hier tenslotte wel vaker geroepen dat reps kiezers zo dom en laagopgeleid zijn.
Vind je? Hooguit post men dat Rep kiezers steevast kiezen om zichzelf in de voet te schieten. Kijk naar de taxgrab. De inflatie schiet omhoog dus netto schiet je er niks mee op, en in ruil daarvoor verlies je de toegang tot gezondheidzorg.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:34:49 #239
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182689853
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja dat is precies wat ik zeg |:( 8)7

Nee dus.
Wat ik zeg is dat "Highschoolers" voor dom uitmaken nergens op slaat.
Er is namelijk niks doms aan het enkel afronden van een highschool opleiding.
Vooral wanneer je kijkt naar de gigantische studieschulden die je opbouwt wanneer je voor een bachelor en/of master zou gaan.
Het is niet dom, maar nu ook niet net gaan doen dat kennis omhoog gaat of behouden blijft als mensen niet verder gaan dan high school.

En die schulden mag je heel rustig terugbetalen. Daarnaast geeft het veel mensen een kans op beter werk ipv in een kolenmijn staan. Laten we vooral alleen rijke mensen toestaan in het onderwijs.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:36:17 #240
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182689882
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vanuit die slavenhouders is inderdaad de Democratic party ontstaan.
Apart stukje geschiedenis. Hier in nederland helaas wat minder uitgelicht.
En vanuit de belastingontduikers de GOP.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182689902
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

En vanuit de belastingontduikers de GOP.
Bron?
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:37:38 #242
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182689921
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is niet dom, maar nu ook niet net gaan doen dat kennis omhoog gaat of behouden blijft als mensen niet verder gaan dan high school.
Dan hebben ze "gezond verstand" of zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182689985
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Jawel vrijwel alle zaken die de overheid regelt zijn anders natuurlijke monopolies. Gezien libertariërs voor zover ik weet fan zijn van vrije markten hebben die dus ook een overheid nodig die vrijwel alles regelt. Probleem is alleen dat ze zelf vaak niet weten hoe markten werken, daarom zijn het ook libertariers.
Ik denk dat jij net zoals de meesten eigenlijk geen idee hebt wat libertarisme nu precies inhoud, zo zijn private partijen niet per definitie marktpartijen met winstoogmerk en zijn veel zaken die de overheid nu regelt zoals zorg en onderwijs ook prima privaat te regelen zonder dat dit zal leiden tot monopolies.
pi_182690010
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is niet dom, maar nu ook niet net gaan doen dat kennis omhoog gaat of behouden blijft als mensen niet verder gaan dan high school.

En die schulden mag je heel rustig terugbetalen. Daarnaast geeft het veel mensen een kans op beter werk ipv in een kolenmijn staan. Laten we vooral alleen rijke mensen toestaan in het onderwijs.
Juist, highschoolers staan in kolenmijnen en mensen met een bachelor/master zorgen voor kennis. Redelijk bekrompen.

Ik denk dat je onderschat hoe groot die studieschulden zijn en overschat wat de vooruitzichten op beter werk zijn. Vooral in studie gebieden als Kunst en Gender Studies.

De VS heeft overigens veel meer vakmensen nodig vanwege hun falende infrastructuur. Dat zijn inderdaad highschoolers die niet direct bijdragen aan de kennis economie. Maar je hebt die mensen wel nodig. Want zonder degelijke fundering van vakmensen, geen fatsoenlijke infrastructuur, waardoor je kennis economie ook veel minder stabiel is.
pi_182690028
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Weet je, ik had niet zo veel met die partij, omdat ik fiscaal conservatief ben. Er zou niet meer mogen worden uitgegeven door de overheid, dan dat er binnen komt. Daarnaast vind ik dat je de rente aan de markt moet overlaten, en niet aan een aan de overheid gelieerd instituut (Federal Reserve) die aan de knoppen gaat draaien 'om de economie te helpen'.

Ik heb me enorm gestoord aan de verkiezing van Trump. Hij is met miljarden aan steun "gratis" door de media in het zadel geholpen.

Maar.

Trump doet zich veel dommer voor dan dat hij werkelijk is. Hij beheerst bepaalde aspecten van het politieke spel tot in de finesse. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik eigenlijk best wel onder de indruk ben van wat er tot nu toe gepresteerd is.

En dat brengt me bij Kavanaugh.

Tot de benoeming van Kavanaugh had ik niks met Trump, maar de manier waarop de Democraten Kavanaugh door het slijk hebben gehaald, en zich daarmee zelf te kakken hebben gezet, laat zien dat alleen een straatvechter van het kaliber Trump op dit moment genoeg tegengas kan geven aan de engnekken bij de Democratische partij. Nog even een stapje terug. Welke idioot bij de Democraten heeft überhaupt besloten dat er genoeg bewijs was om Kavanaugh in zo'n kwaad daglicht te zetten? Als serieuze partij laat je je toch niet in met dat soort wishful thinking?

Dems of GOP? Het zou mij niet verbazen als de Republikeinen de Senaat winnen, en op een nipt verlies in het HvA uitkomen. En ik hoop op winst.
Voor een fiscaal conservatief vind ik je uitleg waarom je zo onder de indruk bent van Trump nogal infantiel eigenlijk.

Hoe hoog is het begrotingstekort inmiddels?

Gezien de geschiedenis snap ik al helemaal niet wat een "fiscaal conservatief" bij de GOP te zoeken heeft

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 14:44:30 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:44:31 #246
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182690062
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Juist, highschoolers staan in kolenmijnen en mensen met een bachelor/master zorgen voor kennis. Redelijk bekrompen.

Ik denk dat je onderschat hoe groot die studieschulden zijn en overschat wat de vooruitzichten op beter werk zijn. Vooral in studie gebieden als Kunst en Gender Studies.

De VS heeft overigens veel meer vakmensen nodig vanwege hun falende infrastructuur. Dat zijn inderdaad highschoolers die niet direct bijdragen aan de kennis economie. Maar je hebt die mensen wel nodig. Want zonder degelijke fundering van vakmensen, geen fatsoenlijke infrastructuur, waardoor je kennis economie ook veel minder stabiel is.
Helaas wil de blanke middenklasse liever dat hun kids naar de universiteit gaan dan dat ze stoflongen oplopen in de kolenmijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182690071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:04 schreef Refragmental het volgende:
Ik snap dat je een punt probeert te maken dat vooral domme mensen republikein stemmen.
Echter... zijn die mensen wel zo dom?
Nee, ik zeg gewoon dat je onder de groep blanke mensen die niet hoger dan de high school hebben afgerond een steeds grotere sympathie voor de Republikeinen vindt, in tegenstelling tot de groepen die jij eerder opnoemde.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182690072
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan hebben ze "gezond verstand" of zo.
Mwah.
De persoon die na z'n highschool diploma stopt om verder te gaan als specialist in de bouw vind ik verstandiger dan de persoon die 100+k schuld heeft opgebouwd voor een gender studies master en vervolgens nergens aan de bak komt en dus burgers moet gaan flippen.

Jij niet dan?
pi_182690082
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Juist, highschoolers staan in kolenmijnen en mensen met een bachelor/master zorgen voor kennis. Redelijk bekrompen.
En dan vervolgens zelf met bekrompen gelul komen dat de high school dropouts vakmensen zijn en de hogeropgeleiden werkloos...
pi_182690094
Ik heb dus nooit geroepen dat belastingen op zich niet geheven moeten worden.
Ik vind dat er wel een gezonde wantrouwen tegen de staat moet zijn en dat er wel eens aan lastenverlichtingen gedaan mag worden.
In mijn ogen is er helemaal niets mis met een politicus die de intentie heeft om belastingen te verlagen en als burger kan ik niet begrijpen waarom je daar per definitie tegen moet zijn.
Belastingverlaging hoeft niet meteen te betekenen dat de infrastructuur compleet instort ofzo. Het is juist een prikkel voor politici om verstandiger met het geld om te gaan wat door ons burgers word opgebracht.
Ik persoonlijk denk dat het een verschil is in cultuur tussen Europeanen en Amerikanen, hier is de staat heilig verklaard en daar heeft men een gezonde wantrouwen tegenover de staat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')