FOK!forum / Televisie / [Taxi, ned1] waarom altijd zo'n gare bak?
Bob.Rossdinsdag 31 december 2002 @ 10:56
Dat programma Taxi dat al jaren op nederland 1 wordt uitgezonden. Daarin rijdt altijd zooooo'n gare oude mercedes, dat snap ik niet, waarom gebruiken ze niet gewoon een mooie

Hier in Utrecht sta ik soms te kwijlen op straat als ik zie wat een fantastisch nieuwe mercedessen die taxirijders hier in rijden.

Maar in 't programma taxi gebruiken ze echt zo'n taxi, waarvan je veel in duitsland ziet rijden

Luigidinsdag 31 december 2002 @ 10:57
Er rijden anders nog genoeg 'oude bakken' rond hoor?
I.R.Baboondinsdag 31 december 2002 @ 10:57
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 10:56 schreef Bob.Ross het volgende:


Maar in 't programma taxi gebruiken ze echt zo'n taxi, waarvan je veel in duitsland ziet rijden


Dan komen alle emoties veel sneller naar boven.
Bob.Rossdinsdag 31 december 2002 @ 10:58
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 10:57 schreef Luigi het volgende:
Er rijden anders nog genoeg 'oude bakken' rond hoor?
ja maar deze is op tv?
Luigidinsdag 31 december 2002 @ 10:59
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 10:58 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

ja maar deze is op tv?


Dus?
Bob.Rossdinsdag 31 december 2002 @ 11:00
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 10:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dus?


Nou, dan mag 't allerminst een 'mooie' mercedes zijn vind ik
Luigidinsdag 31 december 2002 @ 11:02
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 11:00 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

Nou, dan mag 't allerminst een 'mooie' mercedes zijn vind ik


Ja, zodat mensen denken "hey, wat een mooi taxi! misschien komen we wel op tv!".
lastigdinsdag 31 december 2002 @ 11:09
als we nu toch aan t klagen zijn, ik heb echt een hekel aan die zogenaamde taxi chauffeur. Hij vraag echt de mensen alles voor het programma. Een echte zou niet zomaar in iemands leven gaan graaien..

En dan moet je nog es kijken hoe hij achter het stuur zit.. Het liefst sturen met z'n knieen..

oja en dan die auto... ? Denk je dat die taxibedrijven met een "mooie" mercedes hun geld eerlijk verdienen? Meestal hebben ze er nog een bedrijfje naast hoor..

hallo_mensendinsdag 31 december 2002 @ 11:25
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 11:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, zodat mensen denken "hey, wat een mooi taxi! misschien komen we wel op tv!".


inderdaad dus meer omzet
lastigdinsdag 31 december 2002 @ 13:00
dat is nou onzin.. want als mensen deze pauperbak zien ..met die sjon erin denken ze ook.. hey dat is TAXI! ..ik kom op tv..
wat zorgt voor meer omzet...

Ik vind de redenatie van: "goh.. het is een dure en mooie wagen, .. dus gaan er meer mensen met de taxi mee.." helemaal nergens op slaan.

HenkieSpankiedinsdag 31 december 2002 @ 13:05
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:00 schreef lastig het volgende:
Ik vind de redenatie van: "goh.. het is een dure en mooie wagen, .. dus gaan er meer mensen met de taxi mee.." helemaal nergens op slaan.
Dan heb jij er geen verstand van!!
Ik ben zelf al 2 jaar taxichauffeur en ik zie wel degelijk mensen in een duurdere auto stappen..

Maargoed laat ik nu net vaak in de duurtse rijden

lastigdinsdag 31 december 2002 @ 13:31
quote:
Dan heb jij er geen verstand van!!
Ik ben zelf al 2 jaar taxichauffeur en ik zie wel degelijk mensen in een duurdere auto stappen..

Maargoed laat ik nu net vaak in de duurtse rijden


Gut.. gut waarom denk je dat ik dit ZONDER reden zou blaten..
ik rij dus ook al een aantal jaar taxi.. en ik rij soms in een mercedes en soms in een toyota avancis, nou maakt t mij geen flikker uit omdat ik weet dat mensen toch wel een taxi nemen. Het maakt ze voor korte ritten niks uit.

In Enkhuizen hebben ze natuurlijk maar 1 taxi nodig.. dus in jou geval heb je gelijk..

mvtdinsdag 31 december 2002 @ 13:37
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:05 schreef HenkieSpankie het volgende:

[..]

Dan heb jij er geen verstand van!!
Ik ben zelf al 2 jaar taxichauffeur en ik zie wel degelijk mensen in een duurdere auto stappen..

Maargoed laat ik nu net vaak in de duurtse rijden


Je bedoelt als je bij de Stads staat te wachten of als men je belt??

Als je het moet hebben van bellende klanten maakt het volgens mij minder uit. Als je het moet hebben van mensen die een keuze moeten maken stappen ze denk ik sneller in een luxere auto

lastigdinsdag 31 december 2002 @ 13:42
Hoewel de taxiwet al een bijna 2 jaar is aangepast, waarbij de regel: Men moet de voorste taxi in een rij nemen, komt te vervallen....
Moet je in Den Haag dit soort dingen niet proberen.

Echt je wordt letterlijk uit je auto getrokken door mede-chauffeurs.. en gelijk hebben ze hoor. Ze staan allemaal lang te wachten en dan zou de laatste (dus diegene die t kortst wacht) een klant mogen meenemen.

Spina1dinsdag 31 december 2002 @ 18:06
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:42 schreef lastig het volgende:
Hoewel de taxiwet al een bijna 2 jaar is aangepast, waarbij de regel: Men moet de voorste taxi in een rij nemen, komt te vervallen....
Moet je in Den Haag dit soort dingen niet proberen.

Echt je wordt letterlijk uit je auto getrokken door mede-chauffeurs.. en gelijk hebben ze hoor. Ze staan allemaal lang te wachten en dan zou de laatste (dus diegene die t kortst wacht) een klant mogen meenemen.


Waarom zou dat nou niet mogen? We hebben hier een vrije markt-economie, niet een of ander communistisch systeem.. Dus dat betekent dat je gewoon zelf mag kiezen in welke taxi je stapt, en als je dan te weinig klanten hebt moet je je kar maar beter wassen..

Nu wordt iemand die heel goed zorgt voor z'n auto en vriendelijk is tegen z'n klanten benadeeld, omdat hij evenveel klanten krijgt als iemand die het geen reet kan schelen, maar ze moeten evenlang in de rij staan wat een onzin.

timmeeehwoensdag 1 januari 2003 @ 08:10
Wordt dat programma nog steeds uitgezonden?

Ik zou zeggen dat de leukigheid er nu ongeveer wel af is!

Maarja, tis ook op Nederland 1 hè...

Pushitwoensdag 1 januari 2003 @ 09:29
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 18:06 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Waarom zou dat nou niet mogen? We hebben hier een vrije markt-economie, niet een of ander communistisch systeem.. Dus dat betekent dat je gewoon zelf mag kiezen in welke taxi je stapt, en als je dan te weinig klanten hebt moet je je kar maar beter wassen..

Nu wordt iemand die heel goed zorgt voor z'n auto en vriendelijk is tegen z'n klanten benadeeld, omdat hij evenveel klanten krijgt als iemand die het geen reet kan schelen, maar ze moeten evenlang in de rij staan wat een onzin.


ow dus jij loopt in de winkel ook gewoon langs iedereen af en begint je spullen op de band te gooien? nee idd, je sluit achteraan in de rij en w8 netjes op je beurt. zelfde geld voor bovenstaande. een taxi is een taxi, je wilt van a naar b. bij een taxistandplaats pak je gewoon netjes de voorste taxi en daarmee uit, jij komt op je plaats b en de chauffeurs hoeven elkaar de koppen niet in te slaan. ergo: iedereen tevreden.

volgens mij ben je gewoon een relnicht (nofi)

Hertog_Martinwoensdag 1 januari 2003 @ 16:21
die gast achter het stuur lijkt me echt een ongelofelijke klootzak..
mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 16:23
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 09:29 schreef Pushit het volgende:

[..]

ow dus jij loopt in de winkel ook gewoon langs iedereen af en begint je spullen op de band te gooien? nee idd, je sluit achteraan in de rij en w8 netjes op je beurt. zelfde geld voor bovenstaande. een taxi is een taxi, je wilt van a naar b. bij een taxistandplaats pak je gewoon netjes de voorste taxi en daarmee uit, jij komt op je plaats b en de chauffeurs hoeven elkaar de koppen niet in te slaan. ergo: iedereen tevreden.

volgens mij ben je gewoon een relnicht (nofi)


Stel dat je door een straat loopt langs 10 schoenenzaken, loop je dan de zaak in die voorin de rij staat of de zaak die bied wat jij wilt kopen??
Hertog_Martinwoensdag 1 januari 2003 @ 16:29
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 16:23 schreef mvt het volgende:

[..]

Stel dat je door een straat loopt langs 10 schoenenzaken, loop je dan de zaak in die voorin de rij staat of de zaak die bied wat jij wilt kopen??


Zoals hij al zei: een taxi is een taxi

dus jouw winkelvoorbeeld gaat niet op.

mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 16:30
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 16:29 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Zoals hij al zei: een taxi is een taxi

dus jouw winkelvoorbeeld gaat niet op.


Beide commerciele dienstverleners in een vrije markt.
HenkieSpankiewoensdag 1 januari 2003 @ 16:47
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:42 schreef lastig het volgende:
Hoewel de taxiwet al een bijna 2 jaar is aangepast, waarbij de regel: Men moet de voorste taxi in een rij nemen, komt te vervallen....
Moet je in Den Haag dit soort dingen niet proberen.

Echt je wordt letterlijk uit je auto getrokken door mede-chauffeurs.. en gelijk hebben ze hoor. Ze staan allemaal lang te wachten en dan zou de laatste (dus diegene die t kortst wacht) een klant mogen meenemen.


Wat achterlijk!!
Ieder zijn eigen taxi!!

[Dit bericht is gewijzigd door HenkieSpankie op 01-01-2003 16:54]

HenkieSpankiewoensdag 1 januari 2003 @ 16:49
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 09:29 schreef Pushit het volgende:

[..]

ow dus jij loopt in de winkel ook gewoon langs iedereen af en begint je spullen op de band te gooien? nee idd, je sluit achteraan in de rij en w8 netjes op je beurt. zelfde geld voor bovenstaande. een taxi is een taxi, je wilt van a naar b. bij een taxistandplaats pak je gewoon netjes de voorste taxi en daarmee uit, jij komt op je plaats b en de chauffeurs hoeven elkaar de koppen niet in te slaan. ergo: iedereen tevreden.

volgens mij ben je gewoon een relnicht (nofi)


Wat denk je van prijs verschillen en kwaliteit?
HenkieSpankiewoensdag 1 januari 2003 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:37 schreef mvt het volgende:

[..]

Je bedoelt als je bij de Stads staat te wachten of als men je belt??

Als je het moet hebben van bellende klanten maakt het volgens mij minder uit. Als je het moet hebben van mensen die een keuze moeten maken stappen ze denk ik sneller in een luxere auto


Stel:
Je hebt ons (Taxi Kok) (VW Passat), WF (Gare MB E200), Dop (Yellow Cabs) en Kaijer (Volvo),
dan stappen de meeste bij Dop in omdat ze van die Yellow Cabs hebben!!
In Enkhuizen zullen wij de meeste ritten hebben omdat ons bedrijf om de hoek van het 'stap centrum' ligt.
Bij Kaijer zou niemand in stappen want dat zijn maar drabbers!!

Dus het gaat om 3 dingen:

  • Soort Auto
  • Klantvriendelijkheid/kwaliteit
  • Tarief
  • enne met wie rijd jij mee mvt?

    mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 17:00
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 16:54 schreef HenkieSpankie het volgende:
    enne met wie rijd jij mee mvt?
    Laatste tijd niet meer. Anders vooral West-Friesland omdat we daar goede contacten mee hebben nog vanaf de gebroeders Fit (en omdat ze zo ongeveer om de hoek zitten bij mij vandaan en ik dus binnen 2 minuten een taxi voor de deur kan hebben. Jammer dat ze weinig met de Cadillac rijden.

    Mijn broer heft nog een tijd Julius uit blokker gehad in zijn vervoer naar Heliomare (hij is lichamelijk gehandicapt (Bruine jongen 24jr, Gehandicapt aan zijn benen, mijn woonplaats, stapt al tijden niet meer in Enkhuizen zegt waarschijnlijk genoeg))

    HenkieSpankiewoensdag 1 januari 2003 @ 17:12
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:00 schreef mvt het volgende:

    [..]

    Laatste tijd niet meer. Anders vooral West-Friesland omdat we daar goede contacten mee hebben nog vanaf de gebroeders Fit (en omdat ze zo ongeveer om de hoek zitten bij mij vandaan en ik dus binnen 2 minuten een taxi voor de deur kan hebben. Jammer dat ze weinig met de Cadillac rijden.

    Mijn broer heft nog een tijd Julius uit blokker gehad in zijn vervoer naar Heliomare (hij is lichamelijk gehandicapt (Bruine jongen 24jr, Gehandicapt aan zijn benen, mijn woonplaats, stapt al tijden niet meer in Enkhuizen zegt waarschijnlijk genoeg))


    Dus jij woont in een zijstraat van de Zesstedenweg?
    Die Cadillacs rijden volgens mij gewoon elke weekend..
    Wij rijden ook met 1 auto naar Bergen.
    Maargoed ik vind stappen in Enkhuizen ook niet zoveel meer aan, behalve op vrijdag avond zit ik nog weleens in de stads.
    Is er eigenlijk wel een kroeg die rolstoel vriendelijk is?
    Volgens mij niet..

    [Dit bericht is gewijzigd door HenkieSpankie op 01-01-2003 17:30]

    lastigwoensdag 1 januari 2003 @ 17:20
    quote:
    Waarom zou dat nou niet mogen? We hebben hier een vrije markt-economie, niet een of ander communistisch systeem.. Dus dat betekent dat je gewoon zelf mag kiezen in welke taxi je stapt, en als je dan te weinig klanten hebt moet je je kar maar beter wassen..
    Precies, dat bedoelde ik ook te zeggen met de nieuwe taxi-wet, alleen het vervelende is dat de chauffeurs (een kleine 500 in Den Haag) deze wet niet erkennen. Je gaat namelijk niet voordringen in de rij, want je wordt afgerost. hoe vervelend ook.

    Voor de klant is het al helemaal balen, maar je weet toch niet als op de buitenkant van de taxi 2,70 euro starttarief staat, hij ook daadwerkelijk zo zijn meter instelt.

    quote:
    Nu wordt iemand die heel goed zorgt voor z'n auto en vriendelijk is tegen z'n klanten benadeeld, omdat hij evenveel klanten krijgt als iemand die het geen reet kan schelen, maar ze moeten evenlang in de rij staan wat een onzin.
    Wat een kutbaan is het ook eigenlijk.. het klopt helemaal wat je zegt, maar zo gebeurd het!
    Pushitwoensdag 1 januari 2003 @ 17:25
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 16:23 schreef mvt het volgende:

    [..]

    Stel dat je door een straat loopt langs 10 schoenenzaken, loop je dan de zaak in die voorin de rij staat of de zaak die bied wat jij wilt kopen??


    lees wat ik zeg dan! dit is een heel ander voorbeeld, aangezien een schoenenzaak doorgaans een eigen, aparte collectie merken en toestanden heeft.

    bij een taxi gaat om vervoer van A naar B de rest is allemaal bijzaak. of w8 jij ook op de volgende tram, als de chauffeur je niet bevalt en de tram wegens drukke tijden al 2 weken niet door de wasstraat is geweest?

    enfin dat mag ook verder iedereen zelf weten, toch ben ik van mening dat als je op een taxistandplaats komt gewoon uit fatsoen de 1e (en dus degene die er al het langst staat) pakt, TENZIJ de prijs die de chauffeur vraagt van geen kant klopt. Dingen zoals uiterlijk van chauffeur/auto, soort auto en welk merk stoel jou poepert beter plaatst zijn imho drogredenen, en wil je gewoon dwarszitten.

    zelfde als die aso's wat zonder vergunning op schiphol rijden, niks mis mee maar leg dan ook die 5000¤ neer voor dat papiertje

    mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 17:31
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:25 schreef Pushit het volgende:

    [..]

    lees wat ik zeg dan!


    Doe ik ook. De wet zegt dat het een vrije markt is (lees ook mijn latere reacties)
    Een tram is OV, een taxi is (net als een schoenenwinkel) een commerciele dienstverlening. Als je belt voor een taxi?? welke bel taxicentrale bel je dan??? Die jij wilt natuurlijk, niet degene die zelf aangeeft dat ie recht heeft op een rit.
    Ik vind het een schande als je uit een taxi omdat een andere chauffeur aan de beurt is. In andere sectoren noemen ze dat bouwfraude.

    Aangezien de klant koning is en de wet aangeeft dat de klant zelf mag kiezen kies jij de taxi die

    mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 17:33
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:25 schreef Pushit het volgende:
    bij een taxi gaat om vervoer van A naar B de rest is allemaal bijzaak.
    Bij een auto aankoop gaat het ook om vervoer van A naar B, maar koop jij daarom een Smart of een Alto???

    Bij vervoer opzich gaat het om vervoer van A naar B, ga dan met de trein/tram/bus?? Als je dan een Taxi kiest kies je bewust voor een taxi, een vervoermiddel waar JIJ wilt dat je mee vervoert wordt, dan kies je dus de taxi die jij wilt.

    lastigwoensdag 1 januari 2003 @ 17:37
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:31 schreef mvt het volgende:

    Als je belt voor een taxi?? welke bel taxicentrale bel je dan??? Die jij wilt natuurlijk, niet degene die zelf aangeeft dat ie recht heeft op een rit.


    Weet je wel hoe het systeem werkt?
    Goed.. je staat met een aantal taxi's op een "standplaats".. Wanneer jij belt wordt de dichtsbijzijnde standplaats opgeroepen en mag de VOORSTE taxi reageren (of het nou een pauperbak is of niet.. dat doet er niet toe want deze taxi is aangesloten bij de centrale) en die krijg je dus.
    Pushitwoensdag 1 januari 2003 @ 17:38
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:37 schreef lastig het volgende:

    [..]

    Weet je wel hoe het systeem werkt?
    Goed.. je staat met een aantal taxi's op een "standplaats".. Wanneer jij belt wordt de dichtsbijzijnde standplaats opgeroepen en mag de VOORSTE taxi reageren (of het nou een pauperbak is of niet.. dat doet er niet toe want deze taxi is aangesloten bij de centrale) en die krijg je dus.


    JUIST tenminste iemand die het begrijpt
    Pushitwoensdag 1 januari 2003 @ 17:43
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:31 schreef mvt het volgende:

    [..]

    Doe ik ook. De wet zegt dat het een vrije markt is (lees ook mijn latere reacties)
    Een tram is OV, een taxi is (net als een schoenenwinkel) een commerciele dienstverlening. Als je belt voor een taxi?? welke bel taxicentrale bel je dan??? Die jij wilt natuurlijk, niet degene die zelf aangeeft dat ie recht heeft op een rit.
    Ik vind het een schande als je uit een taxi omdat een andere chauffeur aan de beurt is. In andere sectoren noemen ze dat bouwfraude.

    Aangezien de klant koning is en de wet aangeeft dat de klant zelf mag kiezen kies jij de taxi die


    ja maar daar heb ik het niet over, je vergeet te lezen. als jij ergens zit en een taxi belt, tuurlijk bel je dan degene die jij wil, plane and simple logic. IK HEB HET OVER STANDPLAATSEN waar ze stil staan (bij stations, ziekenhuizen e.d.) met een man of 10/15 achter alkaar. dan pak je gewoon de voorste en geen gezeur, zo verdient iedereen wat.

    ow en trouwens, die mooie en schone taxi's zijn 9 van de 10 keer van de taximagnaten, de wat oudere auto's zijn meestal kleine zelfstandigen. als je dan zo pleit voor een vrije markteconomie doe dat dan ook en help zo'n magnaat niet aan een monopoly omdat de kleine man het niet meer trekt.

    mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 17:48
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:37 schreef lastig het volgende:

    [..]

    Weet je wel hoe het systeem werkt?
    Goed.. je staat met een aantal taxi's op een "standplaats".. Wanneer jij belt wordt de dichtsbijzijnde standplaats opgeroepen en mag de VOORSTE taxi reageren (of het nou een pauperbak is of niet.. dat doet er niet toe want deze taxi is aangesloten bij de centrale) en die krijg je dus.


    Bij mij komen ze direct van de centrale af (zie mijn vconversatie met henkiespenkie
    mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 17:51
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:43 schreef Pushit het volgende:

    [..]

    ja maar daar heb ik het niet over, je vergeet te lezen. als jij ergens zit en een taxi belt, tuurlijk bel je dan degene die jij wil, plane and simple logic. IK HEB HET OVER STANDPLAATSEN waar ze stil staan (bij stations, ziekenhuizen e.d.) met een man of 10/15 achter alkaar. dan pak je gewoon de voorste en geen gezeur, zo verdient iedereen wat.
    [quote]
    En dat mag niet volgens de wet. Het is een vrije markt en de klant bepaald. Als een chauffeur besluit minder te investeren omdat hij toch wel aan zijn geld komt is ie slecht bezig en gun ik hem niet mijn rit.


    ow en trouwens, die mooie en schone taxi's zijn 9 van de 10 keer van de taximagnaten, de wat oudere auto's zijn meestal kleine zelfstandigen. als je dan zo pleit voor een vrije markteconomie doe dat dan ook en help zo'n magnaat niet aan een monopoly omdat de kleine man het niet meer trekt.
    [/quote]Monopolisme is inherent aan vrije markteconomie, Ik denk ook zeker dat die grote firma's iets goeds doen als ze die nieuwe wagens laten rijden. En anders kies ik voor langerer ritten toch de goedkopere, maakt mij weinig uit welke auto ie heeft.
    Pushitwoensdag 1 januari 2003 @ 17:59
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:51 schreef mvt het volgende:

    [..]

    Monopolisme is inherent aan vrije markteconomie, Ik denk ook zeker dat die grote firma's iets goeds doen als ze die nieuwe wagens laten rijden. En anders kies ik voor langerer ritten toch de goedkopere, maakt mij weinig uit welke auto ie heeft.


    Ik heb ook niks tegen strak georganiseerde bedrijven, integendeel. maar er zijn gewoon onder taxichauffeurs ongeschreven regels, waarvan bovengenoemde er eentje is. door deze regels is al iedereen jaren tevreden, maar omdat men nu de consument ergens in betrekt waar ze toeten noch blazen van weten (de taxibizz dus) loopt het weer helemaal mis, en wie is de dupe, zoals altijd de kleine man die zich kapotwerkt voor wat brood op de plank maar niet kan concurreren tegen firma's die zijn jaaromzet als dagomzet hebben als dat dan de zogenaamde vrije markt is pas ik daarvoor.
    mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 18:25
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 17:59 schreef Pushit het volgende:

    [..]

    Ik heb ook niks tegen strak georganiseerde bedrijven, integendeel. maar er zijn gewoon onder taxichauffeurs ongeschreven regels, waarvan bovengenoemde er eentje is. door deze regels is al iedereen jaren tevreden, maar omdat men nu de consument ergens in betrekt waar ze toeten noch blazen van weten (de taxibizz dus) loopt het weer helemaal mis, en wie is de dupe, zoals altijd de kleine man die zich kapotwerkt voor wat brood op de plank maar niet kan concurreren tegen firma's die zijn jaaromzet als dagomzet hebben als dat dan de zogenaamde vrije markt is pas ik daarvoor.


    Dus moet je die kleine man maar in >5 jaar oude auto's laten rondraggen omdat ze geen geld willen investeren in hun eigen bedrijf en omdat collega chauffeurs toch wel hardhandig klanten uit de auto's van zijn concurrent slepen.

    Dat zal me wat zijn bij de Appie Heijn, komen er 10 uitsmijters aanlopen die mij verplichten naar de Deen te gaan omdat die ook wel het recht hebben op een klant.

    Pushitwoensdag 1 januari 2003 @ 19:38
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 18:25 schreef mvt het volgende:

    [..]

    Dus moet je die kleine man maar in >5 jaar oude auto's laten rondraggen omdat ze geen geld willen investeren in hun eigen bedrijf en omdat collega chauffeurs toch wel hardhandig klanten uit de auto's van zijn concurrent slepen.

    Dat zal me wat zijn bij de Appie Heijn, komen er 10 uitsmijters aanlopen die mij verplichten naar de Deen te gaan omdat die ook wel het recht hebben op een klant.


    met dat uit de taxi sleuren ben ik het ook niet eens, maar dat is helemaal niet nodig als iedereen gewoon in de voorste stapt
    mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 19:45
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 19:38 schreef Pushit het volgende:

    [..]

    met dat uit de taxi sleuren ben ik het ook niet eens, maar dat is helemaal niet nodig als iedereen gewoon in de voorste stapt


    En waarom zou je in de voorste MOETEN kruipen omdat je KIEST om een taxi te pakken die JIJ wilt, iets wat jouw RECHT is volgens de WET.

    O, natuurlijk vanwege een stel kleerkasten die niet willen dat zij niets verdienen en dit onderling afspreken. Ik denk dat als je dit aan de NMA doorgeeft ze een flinke boete krijgen.

    lastigwoensdag 1 januari 2003 @ 20:32
    Mvt, ik denk dat als je je een beetje kan inleven in de situatie van de huidige taxichauffeur je misschien een ander beeld krijgt.

    achteraf gezien was het niet zo'n goed idee, om de wetten dusdanig aan te passen, kijkend naar de situaties in Amsterdam.. Maarja.. dat is achteraf gelul..

    zwijntjewoensdag 1 januari 2003 @ 20:37
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 16:29 schreef Hertog_Martin het volgende:

    [..]

    Zoals hij al zei: een taxi is een taxi

    dus jouw winkelvoorbeeld gaat niet op.


    Niet perse. Ik heb 1 klantenkaart, en met dat taxibedrijf ga ik dus bij voorkeur mee. Dat scheelt me 40% op de ritprijs. Het is al eens voorgekomen dat er een kleine rel ontstond omdat ik de 3e taxi in de rij koos, ommdat dat mijn klantenkaart-taxibedrijf was. Toch vervelend als je dan lamgescholden wordt.
    mvtwoensdag 1 januari 2003 @ 20:42
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 20:32 schreef lastig het volgende:
    Mvt, ik denk dat als je je een beetje kan inleven in de situatie van de huidige taxichauffeur je misschien een ander beeld krijgt.

    achteraf gezien was het niet zo'n goed idee, om de wetten dusdanig aan te passen, kijkend naar de situaties in Amsterdam.. Maarja.. dat is achteraf gelul..


    Volgens mij is de huidige situatie ideaal, maar zit iedereen nog vast in de oude situatie die gewoon niet klopte.

    IKk kan me best inleven, maar waarom zou een taxichauffeur zich niet aan de wet moeten houden, als hij als onbeschofte gast in een verotte auto gaat rondrijden en hij krijgt daardoor geen geld is dat niet de schuld van de wet, maar omdat hij niet marktgericht denkt (of niet voor een grotere maatschappij wilt rijden). Ik ken genoeg chauffeurs van buiten de steden (woon zelf bij Enkhuizen en Hoorn in de buurt, dus "stad" is hier relatief. Echter, wat ik hier wel weet is dat de chauffeurs in redelijk materiaal rondrijden, formaatje Mercedes dus, niet in een Deawoo modelletje Opel Record zoals in Amsterdam. Ook weet ik van hier uit de burt dat de chauffeurs (iig van waar ik mee rijd) goed personeel hebben (over het algemeen). Als ik in een stad al een taxi neem (nooit eigenlijk) dan wil ik een taxi waarin ik me veilig voel en die mij voor een redelijke prijs naar mijn bestemming brengt. Als de chauffeurs door hun oude afspraken zich niet aanpassen aan de klant vind ik het niet meer dan normaal dat ze geen klanten krijgen.

    lastigdonderdag 2 januari 2003 @ 10:06
    En toch weet ik dat de klant het niet uitmaakt in wat voor auto hij/zij stapt... mits de klant veilig en tegen een redelijke prijs van A naar B vervoerd wordt. De grootste groep mensen die een taxi pakken hebben geen zin om zelf te rijden en vinden het heerlijk om even rustig te zitten.
    HenkieSpankiedonderdag 2 januari 2003 @ 17:39
    quote:
    Op dinsdag 31 december 2002 13:42 schreef lastig het volgende:
    Hoewel de taxiwet al een bijna 2 jaar is aangepast, waarbij de regel: Men moet de voorste taxi in een rij nemen, komt te vervallen....
    Moet je in Den Haag dit soort dingen niet proberen.

    Echt je wordt letterlijk uit je auto getrokken door mede-chauffeurs.. en gelijk hebben ze hoor. Ze staan allemaal lang te wachten en dan zou de laatste (dus diegene die t kortst wacht) een klant mogen meenemen.


    quote:
    Op donderdag 2 januari 2003 10:06 schreef lastig het volgende:
    En toch weet ik dat de klant het niet uitmaakt in wat voor auto hij/zij stapt... mits de klant veilig en tegen een redelijke prijs van A naar B vervoerd wordt. De grootste groep mensen die een taxi pakken hebben geen zin om zelf te rijden en vinden het heerlijk om even rustig te zitten.
    Beetje tegenstrijdig

    Maar dat gaat in Den Haag niet op dus..
    De klant heeft dus geen keuze voor veiligheid en een redelijke prijs omdat ze vinden dat je daar de voorste moet nemen?