abonnement Unibet Coolblue
pi_182608320
Hoi allen,

Ik ben weer bezig met de aangifte van kansspelbelasting over prijzen gewonnen in het buitenland.

Daartoe dien je aan het eind van een kalendermaand dit formulier in te vullen:
https://download.belastin(...)enl_ka0042z22fol.pdf

Hierbij heb ik een vraag, die mij mogelijk veel tijd en moeite kan besparen. Namelijk of het volstaat om bij vraag 2 alleen 2c (en 2d) in te vullen (zie onderstaande plaatje):


Als je redelijk wat inzetten doet bij verschillende buitenlandse bookmakers op het internet is het een heel karwei om telkens alle inzetten en gewonnen prijzen bij te houden en soms terug te zoeken om 2a en 2b in te kunnen vullen. Veel gemakkelijker voor mij is om de saldi bij de verschillende bookmakers aan het eind van een maand te vergelijken met de saldi aan het begin van een maand (en stortingen/opnames te verrekenen), waardoor je meteen het antwoord op 2c hebt.

Iemand toevallig een idee hierover?
pi_182609310
Je kan toch gewoon via je bank of creditcard kijken wat je hebt overgeboekt naar die goksites? dat is een vrij simpel rekensommetje. Zo ook met wat je uitbetaald hebt gekregen.

Wat er op al die sites staat doet er niet zoveel toe, het gaat er om wat je hebt overgemaakt en teruggekregen.
pi_182610845
Het document berekent 2c automatisch na invoeren van 2a en 2b. Digitaal is er geen manier om c2 handmatig in te vullen. De velden die niet van toepassing zijn, worden ook niet invulbaar. Er zit dus validatie op het formulier. Verder staat er nog een toelichting in:
quote:
Hebt u een aangiftebrief van ons gekregen? Dan moet u aangifte doen. Vul de aangifte helemaal in op de computer.
Je zou hier een conclusie uit kunnen trekken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182612534
@Fokker89: zo werkt het helaas niet, het gaat er juist wel/ook om wat er op dit sites staat. Je dient in dit geval aangifte te doen van de winst (opbrengsten-inzetten) die je per maand maakt, waar dat geld ook staat.
pi_182613094
@baskick: ik denk dat je gelijk hebt. Heb net ook nog met de belastingtelefoon gebeld: diegene die ik aan de lijn had wist het eigenlijk ook niet zeker, maar dacht dat het in principe wel de bedoeling is. Een ander die er een beetje bekend mee is zei dat ik eens een keer zou kunnen proberen om een formulier in te sturen met alleen 2c ingevuld en kijken of er dat problemen zou geven, wellicht dat ik dat in de toekomst een keer probeer. Bedankt voor je antwoord in ieder geval ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')