abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 december 2002 @ 10:56:38 #1
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_7634744
Dat programma Taxi dat al jaren op nederland 1 wordt uitgezonden. Daarin rijdt altijd zooooo'n gare oude mercedes, dat snap ik niet, waarom gebruiken ze niet gewoon een mooie

Hier in Utrecht sta ik soms te kwijlen op straat als ik zie wat een fantastisch nieuwe mercedessen die taxirijders hier in rijden.

Maar in 't programma taxi gebruiken ze echt zo'n taxi, waarvan je veel in duitsland ziet rijden

...some more happy little trees!!
pi_7634766
Er rijden anders nog genoeg 'oude bakken' rond hoor?
  dinsdag 31 december 2002 @ 10:57:59 #3
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7634772
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 10:56 schreef Bob.Ross het volgende:

Maar in 't programma taxi gebruiken ze echt zo'n taxi, waarvan je veel in duitsland ziet rijden

Dan komen alle emoties veel sneller naar boven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 31 december 2002 @ 10:58:55 #4
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_7634788
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 10:57 schreef Luigi het volgende:
Er rijden anders nog genoeg 'oude bakken' rond hoor?
ja maar deze is op tv?
pi_7634790
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 10:58 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

ja maar deze is op tv?

Dus?
  dinsdag 31 december 2002 @ 11:00:11 #6
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_7634806
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 10:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dus?

Nou, dan mag 't allerminst een 'mooie' mercedes zijn vind ik
pi_7634872
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 11:00 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

Nou, dan mag 't allerminst een 'mooie' mercedes zijn vind ik

Ja, zodat mensen denken "hey, wat een mooi taxi! misschien komen we wel op tv!".
pi_7634990
als we nu toch aan t klagen zijn, ik heb echt een hekel aan die zogenaamde taxi chauffeur. Hij vraag echt de mensen alles voor het programma. Een echte zou niet zomaar in iemands leven gaan graaien..

En dan moet je nog es kijken hoe hij achter het stuur zit.. Het liefst sturen met z'n knieen..

oja en dan die auto... ? Denk je dat die taxibedrijven met een "mooie" mercedes hun geld eerlijk verdienen? Meestal hebben ze er nog een bedrijfje naast hoor..

pi_7635219
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 11:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, zodat mensen denken "hey, wat een mooi taxi! misschien komen we wel op tv!".

inderdaad dus meer omzet
046
Dank aan Yeahinho
pi_7636780
dat is nou onzin.. want als mensen deze pauperbak zien ..met die sjon erin denken ze ook.. hey dat is TAXI! ..ik kom op tv..
wat zorgt voor meer omzet...

Ik vind de redenatie van: "goh.. het is een dure en mooie wagen, .. dus gaan er meer mensen met de taxi mee.." helemaal nergens op slaan.

pi_7636877
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:00 schreef lastig het volgende:
Ik vind de redenatie van: "goh.. het is een dure en mooie wagen, .. dus gaan er meer mensen met de taxi mee.." helemaal nergens op slaan.
Dan heb jij er geen verstand van!!
Ik ben zelf al 2 jaar taxichauffeur en ik zie wel degelijk mensen in een duurdere auto stappen..

Maargoed laat ik nu net vaak in de duurtse rijden

Neuj
pi_7637345
quote:
Ik ben zelf al 2 jaar taxichauffeur en ik zie wel degelijk mensen in een duurdere auto stappen..

Gut.. gut waarom denk je dat ik dit ZONDER reden zou blaten..
ik rij dus ook al een aantal jaar taxi.. en ik rij soms in een mercedes en soms in een toyota avancis, nou maakt t mij geen flikker uit omdat ik weet dat mensen toch wel een taxi nemen. Het maakt ze voor korte ritten niks uit.

In Enkhuizen hebben ze natuurlijk maar 1 taxi nodig.. dus in jou geval heb je gelijk..

dinsdag 31 december 2002 @ 13:37:41 #13
17061 mvt
blame Canada
pi_7637481
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:05 schreef HenkieSpankie het volgende:

[..]

Je bedoelt als je bij de Stads staat te wachten of als men je belt??

Als je het moet hebben van bellende klanten maakt het volgens mij minder uit. Als je het moet hebben van mensen die een keuze moeten maken stappen ze denk ik sneller in een luxere auto

We were to understand there would be pie and punch?
pi_7637582
Hoewel de taxiwet al een bijna 2 jaar is aangepast, waarbij de regel: Men moet de voorste taxi in een rij nemen, komt te vervallen....
Moet je in Den Haag dit soort dingen niet proberen.

Echt je wordt letterlijk uit je auto getrokken door mede-chauffeurs.. en gelijk hebben ze hoor. Ze staan allemaal lang te wachten en dan zou de laatste (dus diegene die t kortst wacht) een klant mogen meenemen.

dinsdag 31 december 2002 @ 18:06:02 #15
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7642678
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:42 schreef lastig het volgende:
Hoewel de taxiwet al een bijna 2 jaar is aangepast, waarbij de regel: Men moet de voorste taxi in een rij nemen, komt te vervallen....

Echt je wordt letterlijk uit je auto getrokken door mede-chauffeurs.. en gelijk hebben ze hoor. Ze staan allemaal lang te wachten en dan zou de laatste (dus diegene die t kortst wacht) een klant mogen meenemen.

Waarom zou dat nou niet mogen? We hebben hier een vrije markt-economie, niet een of ander communistisch systeem.. Dus dat betekent dat je gewoon zelf mag kiezen in welke taxi je stapt, en als je dan te weinig klanten hebt moet je je kar maar beter wassen..

Nu wordt iemand die heel goed zorgt voor z'n auto en vriendelijk is tegen z'n klanten benadeeld, omdat hij evenveel klanten krijgt als iemand die het geen reet kan schelen, maar ze moeten evenlang in de rij staan wat een onzin.

woensdag 1 januari 2003 @ 08:10:57 #16
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_7648647
Wordt dat programma nog steeds uitgezonden?

Ik zou zeggen dat de leukigheid er nu ongeveer wel af is!

Maarja, tis ook op Nederland 1 hè...

"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_7648679
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 18:06 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Waarom zou dat nou niet mogen? We hebben hier een vrije markt-economie, niet een of ander communistisch systeem.. Dus dat betekent dat je gewoon zelf mag kiezen in welke taxi je stapt, en als je dan te weinig klanten hebt moet je je kar maar beter wassen..

Nu wordt iemand die heel goed zorgt voor z'n auto en vriendelijk is tegen z'n klanten benadeeld, omdat hij evenveel klanten krijgt als iemand die het geen reet kan schelen, maar ze moeten evenlang in de rij staan wat een onzin.

ow dus jij loopt in de winkel ook gewoon langs iedereen af en begint je spullen op de band te gooien? nee idd, je sluit achteraan in de rij en w8 netjes op je beurt. zelfde geld voor bovenstaande. een taxi is een taxi, je wilt van a naar b. bij een taxistandplaats pak je gewoon netjes de voorste taxi en daarmee uit, jij komt op je plaats b en de chauffeurs hoeven elkaar de koppen niet in te slaan. ergo: iedereen tevreden.

volgens mij ben je gewoon een relnicht (nofi)

pi_7651623
die gast achter het stuur lijkt me echt een ongelofelijke klootzak..
  woensdag 1 januari 2003 @ 16:23:33 #19
17061 mvt
blame Canada
pi_7651646
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 09:29 schreef Pushit het volgende:

[..]

ow dus jij loopt in de winkel ook gewoon langs iedereen af en begint je spullen op de band te gooien? nee idd, je sluit achteraan in de rij en w8 netjes op je beurt. zelfde geld voor bovenstaande. een taxi is een taxi, je wilt van a naar b. bij een taxistandplaats pak je gewoon netjes de voorste taxi en daarmee uit, jij komt op je plaats b en de chauffeurs hoeven elkaar de koppen niet in te slaan. ergo: iedereen tevreden.

Stel dat je door een straat loopt langs 10 schoenenzaken, loop je dan de zaak in die voorin de rij staat of de zaak die bied wat jij wilt kopen??
pi_7651734
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 16:23 schreef mvt het volgende:

[..]

Stel dat je door een straat loopt langs 10 schoenenzaken, loop je dan de zaak in die voorin de rij staat of de zaak die bied wat jij wilt kopen??

Zoals hij al zei: een taxi is een taxi

dus jouw winkelvoorbeeld gaat niet op.

woensdag 1 januari 2003 @ 16:30:48 #21
17061 mvt
blame Canada
pi_7651750
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 16:29 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Zoals hij al zei: een taxi is een taxi

dus jouw winkelvoorbeeld gaat niet op.

Beide commerciele dienstverleners in een vrije markt.
pi_7652001
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:42 schreef lastig het volgende:

Wat achterlijk!!
Ieder zijn eigen taxi!!

[Dit bericht is gewijzigd door HenkieSpankie op 01-01-2003 16:54]

Neuj
pi_7652022
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 09:29 schreef Pushit het volgende:

[..]

Wat denk je van prijs verschillen en kwaliteit?
Neuj
pi_7652123
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 13:37 schreef mvt het volgende:

[..]

Je bedoelt als je bij de Stads staat te wachten of als men je belt??

Als je het moet hebben van bellende klanten maakt het volgens mij minder uit. Als je het moet hebben van mensen die een keuze moeten maken stappen ze denk ik sneller in een luxere auto

Stel:
Je hebt ons (Taxi Kok) (VW Passat), WF (Gare MB E200), Dop (Yellow Cabs) en Kaijer (Volvo),
dan stappen de meeste bij Dop in omdat ze van die Yellow Cabs hebben!!
In Enkhuizen zullen wij de meeste ritten hebben omdat ons bedrijf om de hoek van het 'stap centrum' ligt.
Bij Kaijer zou niemand in stappen want dat zijn maar drabbers!!

Dus het gaat om 3 dingen:

• Soort Auto
  • Klantvriendelijkheid/kwaliteit
  • Tarief
  • enne met wie rijd jij mee mvt?

Neuj
      woensdag 1 januari 2003 @ 17:00:52 #25
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_7652252
    quote:
    Op woensdag 1 januari 2003 16:54 schreef HenkieSpankie het volgende:
    enne met wie rijd jij mee mvt?
    Laatste tijd niet meer. Anders vooral West-Friesland omdat we daar goede contacten mee hebben nog vanaf de gebroeders Fit (en omdat ze zo ongeveer om de hoek zitten bij mij vandaan en ik dus binnen 2 minuten een taxi voor de deur kan hebben. Jammer dat ze weinig met de Cadillac rijden.

Mijn broer heft nog een tijd Julius uit blokker gehad in zijn vervoer naar Heliomare (hij is lichamelijk gehandicapt (Bruine jongen 24jr, Gehandicapt aan zijn benen, mijn woonplaats, stapt al tijden niet meer in Enkhuizen zegt waarschijnlijk genoeg))

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')