abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7634705
Hallo,

ik had hier een idee voor een site, maar ik denk dat zoiets al bestaat.
Het is dus de bedoeling voor een site waarop ja als gitarist/drummer/bas/... een stuk van u werkt kunt posten, en dan door andere de drum/gitaar/bas/enz... laten inspelen.
of... waarop ja als songwriter uw tekst kunt laten posten en dan door een band ofzo er muz!ek laten onderzetten.

Begrijpen jullie mij een beetje ???

Neem iedereen zoals hij is, niemand is perfect.
pi_7634843
yup, maar alles op een apparte site, en waar het eindelijk een grote band is, die elkaar aanvult.
  dinsdag 31 december 2002 @ 11:07:43 #4
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_7634967
Hey cool idee, OpenSource muziek maken, met de hele community!

Als je hulp nodig hebt met datamodel, scripting oid geef maar een gil in m'n mail.

pi_7634992
okay nice !!! zo wilde ik het horen, ik kon het eindelijk niet beter verwoorden
pi_7635069
Ik zou maar oppassen. Voor je het weet bezoekt Fred Durst je site en jat hij alle goede ideeën.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  dinsdag 31 december 2002 @ 11:39:48 #7
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_7635452
Goed plan, ik zou zelf meewerken als ik de tijd had. Wel kan ik je een aantal tips geven.

De Grote Instructie Hoe Maak Ik Een Site:

Zet alles op papier:

Voordat je 1 regel code schrijft zet je eerst alles op papier, je bedenkt alle schermen en beschrijft de functionaliteit ervan (als je op deze knop klikt gebeurd er dit en dat...) Zo kun je ook verschillende programmeurs aan het werk zetten op losse onderdelen van de site. Maak goede afspraken over code-conventies en vooral: becommentarieren van code.

Bedenk alle databases (dus - welke velden en waarmee gaan die gevuld worden) die je gaat gebruiken en beschrijf eventuele relaties tussen die databases.

Stel eisen, wat voor database-engine, welke scriptta(a)l(en). (php? asp? perl? cold-fusion? etc...)

Zorg voor een goede vormgever: een site moet duidelijk en overzichtelijk zijn en vooral - eenvoudig te bedienen voor een leek. (als je stap 1 goed hebt gedaan is deze stap geen probleem) Zorg ervoor dat menuutjes e.d. geen afbeeldingen zijn - dit spaart bandbreedte en vooral met uitbreidingen of aanpassingen doe je jezelf een groot plezier.

Minimaliseer elke pagina, zorg ervoor dat je pagina's zo klein mogelijk zijn - dit hoeft niet ten koste te gaan van het uiterlijk. Reduceer gifjes naar zo weinig mogelijk kleuren en comprimeer je jpg's zo hoog als mogelijk is zonder (al te veel) kwaliteit op te offeren. Genereer stukken pagina die altijd voorkomen met javascript (een los javascript file-tje dat je menuutjes aanmaakt wordt 1 maal gecached op de computer van de bezoeker).

Zorg ervoor dat Code en Vormgeving strikt gescheiden blijven (gebruik sjablonen!), als je je site een ander uiterlijk wil geven hoef je niet bang te zijn de functionaliteit te 'breken'. Dit is een probleem als je php of asp wilt gebruiken, maar een beetje programmeur maakt zo een moduletje om dat voorelkaar te boksen. (vies trouwens van php en asp-achtige talen al die code in je html, bah)

Als ik nog meer bedenk- hoor je dat nog wel

suc6

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_7635914
oke, vin ik allemaal hel leuk maar, zelf weet ik weinig over programmeren enal (kan enkele met frontapge werken), ik ben ook niet vanplan om helemaal alleen de website uittewerken, qua design enz...
als er mensen zijn die het echt zien zitten, en zich er 100% (iets minder mag ook) willen voor inzetten, give me a call.
pi_7636059
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 11:39 schreef wijsneus het volgende:
Goed plan, ik zou zelf meewerken als ik de tijd had. Wel kan ik je een aantal tips geven.

De Grote Instructie Hoe Maak Ik Een Site:

Zet alles op papier:

En als je dat gedaan hebt, dan klik je op die link in mijn signature
  dinsdag 31 december 2002 @ 12:24:29 #10
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7636179
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 11:01 schreef Djeen het volgende:
yup, maar alles op een apparte site, en waar het eindelijk een grote band is, die elkaar aanvult.
Ik wordt gek van al die mietjes op Harmony Central, uren discussieren over technieken en shit, maar nooit iets posten wat ze zelf hebben gespeeld En het Post Hier Je Muziekale (of is het muzIkale) ideetjes topic loopt niet echt lekker meer na 6 delen

Een aparte site zou een beter idee zijn. Ook omdat je dan niet de beperkingen van een forum hebt, waar iedereen geregistreerd moet zijn wil hij iets posten.

quote:
Heuj, best mooie site Niet teveel fritsfrats, gewoon netjes en professioneel ogend. Jammer dat het waarschijnlijk veel geld kost he
pi_7636444
ben blij dat jullie allemaal heel positief zijn over dit "project" alleen zal het moeilijk zijn om dit te realiseren vrees ik.
Zijn er anders al mensen die ideeetjes hebben ?
zelf had ik graag een beetje een layout in gedachten zoals www.3voor12.nl (heb deze site gisteren ontdenkt) mooi beetje flashy, overzichtelijk.
  dinsdag 31 december 2002 @ 13:42:59 #12
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_7637599
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 12:40 schreef Djeen het volgende:
ben blij dat jullie allemaal heel positief zijn over dit "project" alleen zal het moeilijk zijn om dit te realiseren vrees ik.
Zijn er anders al mensen die ideeetjes hebben ?
zelf had ik graag een beetje een layout in gedachten zoals www.3voor12.nl (heb deze site gisteren ontdenkt) mooi beetje flashy, overzichtelijk.
Ik denk dat je eerst moet bedenken wat voor functionaliteit je wilt bieden. De layout is een logisch gevolg van de functionaliteit.

bijvoorbeeld:

Ik maak een nieuw account aan, dit geeft mij recht om een 'project' te openen. In dit project kan heb ik post en moderatie rechten. (een soort van forum-achtige constructie dus.) Andere mensen met accounts kunnen nu aanbieden mij te helpen met het project. Ook kan ik stukken muziek uploaden (ik weet niet of er standaard bestandsformaten en programma's zijn waar ik bijvoorbeeld bladmuziek mee kan plaatsen). In ieder geval is er een upload/download sectie voor muziekstukken per project. (desnoods mp3 formaat)

Mischien moet je zelfs denken aan een soort html-invoer dingetje waarmee je muziek online in kunt voeren zodat de rest van de project mederwerkers dat snel en eenvoudig kunnen uitprinten/downloaden.

Ideeen mensen, daar begint het mee - functionaliteit. Zijn er mischien muziekanten hier die denken; 'heej dat-en-dat zou handig zijn?'

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_7637819
Ja, strak idee!
Ik heb zoiets ook een tijdje in m'n hoofd gehad, maar dat is weer overgewaaid. ----> ('k heb d'r nog een layout opzetje van gevonden )

Mocht je enig hulp nodig hebben met layout of belangrijker nog: de inhoud van de site, help ik graag een handje mee

[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 31-12-2002 15:05]

pi_7639794
wow, nice, oke kzou wel heel erg blij zijn mochten jullie kunnen helpen, kan ik degene die willen helpen toevoegen op msn ?
pi_7640273
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 12:16 schreef F-Snake het volgende:

[..]

Okay hier kan ik niet tegenop (toch nog maar wat oefenen )
pi_7641265
sry dat ik zaag hé mensen, maar zijn er mensen die het zien zitten om mee te helpen ???
Momenteel heb ik al 1(actieve) medewerker namelijk : webfreak dus ... meer mensen zijn welkom.
  dinsdag 31 december 2002 @ 18:17:54 #17
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7642817
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 16:34 schreef Djeen het volgende:
sry dat ik zaag hé mensen, maar zijn er mensen die het zien zitten om mee te helpen ???
Momenteel heb ik al 1(actieve) medewerker namelijk : webfreak dus ... meer mensen zijn welkom.
Ik wil wel user zijn daar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')