abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 november 2000 @ 23:20:41 #26
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_502118
Was er niet meer te zien dan Koos en Fewdi ?

>Fewdi maakte toch echt de bewuste beweging naar Koos !!

>Fewdi was al pissig nadat hij door Dees over de hond was aangesproken, en reageerde op Koos zeer onredelijk

>Tegen Fewdi is al een aantal keren (o.a. door Hieke) gezegd dat hij model moet worden. En dat leek hem ook wel wat !

>Tijdens de fotoshoot deed Fewdi erg nonchalant en leek goed te weten hoe mooi op de foto te komen.

>Koos zijn opmerking vond ik dan ook erg treffend. Fewdi weet donders goed dat hij een 'mooie' jongen is.

Het komt goed.... En anders maar niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2000 @ 23:28:37 #27
862 Arcee
Look closer
pi_502129
quote:
Op 28 november 2000 23:20 schreef Harry het volgende:
>Fewdi maakte toch echt de bewuste beweging naar Koos !!

>Fewdi was al pissig nadat hij door Dees over de hond was aangesproken, en reageerde op Koos zeer onredelijk

>Tegen Fewdi is al een aantal keren (o.a. door Hieke) gezegd dat hij model moet worden. En dat leek hem ook wel wat !

>Tijdens de fotoshoot deed Fewdi erg nonchalant en leek goed te weten hoe mooi op de foto te komen.

>Koos zijn opmerking vond ik dan ook erg treffend. Fewdi weet donders goed dat hij een 'mooie' jongen is.


Dank je wel, Harry!
pi_502141
Juist Harry !
Ik heb zitten genieten bij het lezen van de verwarring, die het hele eerste deel beslaat van deze topic, over waar Koos nou in godsnaam het 'gore lef' vandaan haalde om Fewdie zo toe te spreken. Kostelijk, al die identificaties met de één en de ander.

En aan het eind slaat Harry volgens mij als enige de spijker op de kop. Koos drukte nou net even fijnzinnig (of bot, zoals je wilt, noem het maar een Nico-doordrukken) dóór op het feit, dat Fewdies zgn. 'niks van zichzelf op de foto vinden' een behoorlijke dosis aan valse bescheidenheid bevatte. Ingegeven door de alomheersende drang, om toch maar vooral niet onsympathiek (want bewust van eigen goede 'looks') over te komen in het huis.

Koos is de laatste dagen gewoon 'n beetje spitser dan voorheen, ook t.o. Deessie, en hij had nou hier juist een puntje te pakken wat bijna niemand in het huis van zichzelf ziet. Super-voorbeeld Bianca over haar ex: ze was te praterig, ben ik ook wel, maarrrrr...enz.enz.blabla...

Al die angstvallig opgehouden profilerinkjes.

En oh ja, Koos had ook zo'n mooie beschrijving gisteren van Georgyporgy die in z'n handdoekkie paradeert de hele dag, zo leuk gebracht, dat Dees spontaan weer medelijden kreeg en maar gauw zei: 'dat vind ik nie' om nog gauw effe G.'s gezicht te redden. Laat Koos zich maar gauw bij Robin voegen wat zelfstandigheid betreft, dan kan de rest mooi in zijn/haar hemd staan wat hypocrisie betreft.

PS: voor de twijfelaars, lees Nico er nog maar even op na

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 28-11-2000 23:48]

  woensdag 29 november 2000 @ 00:01:11 #29
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_502205
quote:
Op 28 november 2000 23:20 schreef Harry het volgende:
Was er niet meer te zien dan Koos en Fewdi ?

>Fewdi maakte toch echt de bewuste beweging naar Koos !!

>Fewdi was al pissig nadat hij door Dees over de hond was aangesproken, en reageerde op Koos zeer onredelijk

>Tegen Fewdi is al een aantal keren (o.a. door Hieke) gezegd dat hij model moet worden. En dat leek hem ook wel wat !

>Tijdens de fotoshoot deed Fewdi erg nonchalant en leek goed te weten hoe mooi op de foto te komen.

>Koos zijn opmerking vond ik dan ook erg treffend. Fewdi weet donders goed dat hij een 'mooie' jongen is.


Verassing hij is al eens model geweest en heeft daarna aangegeven dat hij het helemaal niks vond. Kijk maar effe op zijn eigen site daar staan wat foto's gemaakt door een fotograaf.

Dus waarschijnlijk vind hij het echt niks en was hij echt heftig gepikeerd door de opmerking van Koos.

pi_502233
quote:
Op 29 november 2000 00:01 schreef marky het volgende:

Dus waarschijnlijk vind hij het echt niks en was hij echt heftig gepikeerd door de opmerking van Koos.


Op z'n pik getrapt, ja, dat was goed te zien Hopelijk komen er nog meer van dit soort confrontaties, en wordt dat naïef konkelende stelletje allemaal 'ns uit hun slaap gesust, naarmate de eindstreep nadert.
pi_502239
quote:
Op 28 november 2000 23:34 schreef Moor het volgende:
Juist Harry !
Ik heb zitten genieten bij het lezen van de verwarring, die het hele eerste deel beslaat van deze topic, over waar Koos nou in godsnaam het 'gore lef' vandaan haalde om Fewdie zo toe te spreken. Kostelijk, al die identificaties met de één en de ander.

En aan het eind slaat Harry volgens mij als enige de spijker op de kop. Koos drukte nou net even fijnzinnig (of bot, zoals je wilt, noem het maar een Nico-doordrukken) dóór op het feit, dat Fewdies zgn. 'niks van zichzelf op de foto vinden' een behoorlijke dosis aan valse bescheidenheid bevatte. Ingegeven door de alomheersende drang, om toch maar vooral niet onsympathiek (want bewust van eigen goede 'looks') over te komen in het huis.


Moor
Juist van jou had ik wel verwcht dat je door Ferdi heen kon prikken..

Op dit moment is Ferdi erg wisselvallig. Na het aanhoren van zijn "levenservaringen" tot nu toe en de algehele verwarring waarin hij zich momenteel bevind kan ik niet anders concluderen dat hij een vreselijk onzeker ventje is en door zijn "masker " en 'arrogante schildje" iedereen op het verkeerde beeld zet.

Hier zag je eventjes de echte Ferdi, die van binnen helemaal niet zo zeker is van zichzelf en in weze een heel klein knulletje is.

De opmerkingingen in deze topic over het modellenwerk van Ferdi slaan nergens op, er zijn juist zeer veel mensen in dat wereldje actief met een enorm minderwaardigheidscomplex.

Ferdi's GEVOEL is dat hij niet mooi op die foto's staat, al roept de hele wereld dat hij er wel mooi op staat, en dat is voor hem op dat moment zijn mening.

(net als een anorexiapatient die met 40 kilo voor de spiegel staat en dan haar losse velletje beetpeakt en zegt: "kijk ik heb een vetrol")

[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 29-11-2000 00:19]

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 november 2000 @ 00:18:20 #32
862 Arcee
Look closer
pi_502251
quote:
Op 28 november 2000 20:41 schreef marky het volgende:
Arcee ik weet dat het moeilijk voor je is maar ik krijg meer en meer de indruk dat jij jezelf ziet als je Ferdi ziet.(gebaseerd op je posts) Je hebt namelijk dezelfde puberale trekjes als hij. Soms kan herkenning van je eigen gedrag je tegen gaan staan.

Probeer je eens wat meer algemeen in te leven in alle bewoners in plaats van je te concentreren op een persoon. Geloof me kan echt verhelderend werken.


Nog bedankt voor deze ongenuanceerde conclusie trouwens, marky.
pi_502253
quote:
Op 28 november 2000 19:45 schreef Arcee het volgende:
[offtopic]fashionably_late, wat heb je een ontzèttend leuk plaatje [/offtopic]
Nee niet alleen voor jou maar wel dóór jou want jij hebt het plaatje in dit topic gezet en ik vond haar ook al zo'n leukerd.En ze paste wel bij m'n username... Dusse.. bedankt!!!
http://www.fokforum.nl/showtopic/16160/2

*fashinably _late verontschuldigd zich met de glimlach van het AXE meisje, en belooft niet meer off-topic te gaan

[Dit bericht is gewijzigd door fashionably_late op 29-11-2000 00:19]

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2000 @ 00:18:41 #34
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_502254
Neemt niet weg dat het 'fossiel uit Heerhugowaard' toch een goeie opmerking plaatste. En beter nog, die ook niet (geheel) terugnam na de uitval van Fewrdie.

Ik hoop dat Koos op deze toer doorgaat, maar verwacht dat eerlijk gezegd niet. Hij is vast geschrokken van de reactie van Fewrdi, zoals hij in het begin ook schrok van de reactie van Leo op de door hem gesuggereerde verliefdheid cq. aanhankelijkheid van Kim jegens Leo. Het heeft toen wéken geduurd voor Koos weer eens een (kritisch) geluid durfde te laten horen.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_502336
quote:
Op 29 november 2000 00:13 schreef Xamira het volgende:
<snip>
Ferdi's GEVOEL is dat hij niet mooi op die foto's staat, al roept de hele wereld dat hij er wel mooi op staat, en dat is voor hem op dat moment zijn mening.

(net als een anorexiapatient die met 40 kilo voor de spiegel staat en dan haar losse velletje beetpeakt en zegt: "kijk ik heb een vetrol")


Het een 'bijt' het ander niet, Xamira. Natuurlijk heeft F. een ontzettend onzeker jongetje in zich, vanwaar anders dat coole macho-gedrag, maar daar mag een ander hem best eens op wijzen hoor, hij is niet van suiker ! En als-ie dan zo over-agressief reageert, wordt-ie in Koos zijn ogen (met ietsje meer levens-ervaring) juist nog meer dat 'stoere mannetje' en verpest bovendien de sfeer met z'n "paardelul-mode",
en óók daar mag Koos best wat over zeggen, toch ?

Of moeten ze daar allemaal zoetsappig theedrinken, elkaars emoties als ziekelijke naaktslakken opzuigen en ten eigen voordele aanwenden, en intussen doen alsof ze 'heiliger dan de paus' zijn in hun zgn. zelfkennis ?

pi_502353
quote:
Op 29 november 2000 00:56 schreef Moor het volgende:
Het een 'bijt' het ander niet, Xamira. Natuurlijk heeft F. een ontzettend onzeker jongetje in zich, vanwaar anders dat coole macho-gedrag, maar daar mag een ander hem best eens op wijzen hoor, hij is niet van suiker ! En als-ie dan zo over-agressief reageert, wordt-ie in Koos zijn ogen (met ietsje meer levens-ervaring) juist nog meer dat 'stoere mannetje' en verpest bovendien de sfeer met z'n "paardelul-mode",
en óók daar mag Koos best wat over zeggen, toch ?

Of moeten ze daar allemaal zoetsappig theedrinken, elkaars emoties als ziekelijke naaktslakken opzuigen en ten eigen voordele aanwenden, en intussen doen alsof ze 'heiliger dan de paus' zijn in hun zgn. zelfkennis ?


Zoals Hieke op dit moment doet bedoel je?


Tuurlijk mag KoosHopeloos iets zeggen maar waarom valt iedereen over Ferdi heen als hij ook eens zijn irritaties laat zien over Koos zijn gezemel?

Koos zijn jaloezie blikken naar de twee jongens (Ferdi en Georgie ) vallen ook op trouwens.En zijn gezeik over Georgie " die met zijn lichaam pronkt".
Koos is wel erg vaak bezig met het uiterlijk van anderen en het inschatten van " wie en waarom wel niet op dit moment het publiekslievelingetje" is.

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  woensdag 29 november 2000 @ 01:42:34 #37
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_502409
Hmmm, wat me vooral opviel deze uitzending was de afwisseling tussen de beelden van Hieke en Bianca die binnen praten over Ferdie over hoe moeilijk het wel niet allemaal voor hem is, en Ferdie die buiten lekker spontaan (effe kijken of de camera me nog volgt) tegen het geitenhok aan het trappen is. "Ooow, blinde gek!" (kijken) "Verdoowwie" (kijken). JA FERDIE, We Zien Je! Heel leuk. Doe nog maar een keertje...
En wat zou het leuk geweest zijn als de dagboekkamer mevrouw had gezegd: Inderdaad, je hebt gelijk. Je mog niet schreeuwen, je deed het toch, dus over 10 minuten ben je pleite. Jammewwww toch dat ze zo'n kans onbenut laten.

-edit-
Heb wel 10 keer naar het woordje 'mog' gekeken totdat ik me realiseerde dat het toch echt MOCHT moet zijn.......

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 29-11-2000 02:18]

Ben te zaai voor een signature
  woensdag 29 november 2000 @ 02:15:10 #38
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_502452
Waarom heeft men het hier nu over 'het gezemel van Koos'? Ik begrijp het echt niet!
Hij hoort Ferdi 'klagen' over zijn verschijning op foto's en twijfelt aan de oprechtheid van zijn woorden, dus zegt er wat van. Wat maakt dat nou uit?
De reactie van Ferdi op dit alles was m.i. veelzeggender. I.p.v. dat hij dacht 'Ach, laat die Koos maar lullen', ging hij ongelooflijk door het lint. Anders kan ik het niet noemen. Kom op zeg! We hebben toch allemaal wel eens dat iemand iets zegt waarvan je denkt 'Dat is bullshit', maar dan reageer je toch niet zo als F. in de uitzending vanavond? Ik denk dat Koos met zijn opmerking een gevoelige snaar geraakt heeft. Zie alleen maar die totaal overbodige opmerking van F. over 'denk je dat ik denk dat er straks allemaal meiden voor me klaarstaan' of iets dergelijks.
Kortom, als er niet een kern van waarheid in had gezeten, had Ferdi niet zo fel gereageerd. En echt, de oorspronkelijke opmerking van Koos was heel onschuldig. Pas toen F. zo fel reageerde ging Koos er verder op in. Had hij ook beter niet kunnen doen....totaal zinloos!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2000 @ 02:27:12 #39
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_502469
Koos had 't natuurlijk helemáál af kunnen toppen door op de vraag van Fewrdi, of-ie dacht dat er na afloop allemaal meiden op 'm zouden staan wachten, te reageren met iets als: 'Nee, waarschijnlijk niet, maar dat komt door dat rotte karakter van je, niet door je uiterlijk'.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_502482
LOL, Cynix !

Of 1 van de foto's van F. pakken, nog eens goed kijken en zeggen: Ja, je hebt tóch gelijk, het is een rotkop !

pi_502484
quote:
Op 29 november 2000 02:15 schreef Jane het volgende:
Zie alleen maar die totaal overbodige opmerking van F. over 'denk je dat ik denk dat er straks allemaal meiden voor me klaarstaan' of iets dergelijks.
Kortom, als er niet een kern van waarheid in had gezeten, had Ferdi niet zo fel gereageerd. En echt, de oorspronkelijke opmerking van Koos was heel onschuldig. Pas toen F. zo fel reageerde ging Koos er verder op in. Had hij ook beter niet kunnen doen....totaal zinloos!
Ja sorry hoor, maar Koos was ook aanwezig bij dat gedoe met 'wat is je leivelingsplaatje en waarom".
Daar vertelde Ferdi over zijn "vele" (NOT) relaties, en zijn internetverslaving.
Hij heeft (als het waar is wat hij vertelde) zichzelf erg lang "opgesloten" en is gewoon erg onzeker, dus had Koos van te voren kunnen weten dat dit soort dingen OOK bij Ferdi TOCH zeer gevoelig liggen.

Het is een zeer zwakke plek van Ferdi denk ik..

Ik zeg trouwens niet dat iedereen Ferdi maar moet sparen of dat Koos een zak is (alhoewel hij het als zitzak niet slecht zou doen) maar dat het een zemelaar is, die overtuigd is van ZIJN gelijk.
Ik vond alleen in DIT geval dat de andere kant van Ferdi ook wel eens belicht mag worden, het onzekere ventje,.

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  Moderator woensdag 29 november 2000 @ 08:27:18 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_502595
.. en zo heeft Koos zijn maandelijkse oprispinkje weer gehad. Dat was genieten hoor! Ben benieuwd wat deze spannende persoonlijkheid in december voor ons in petto heeft.

Wat een gelul trouwens, dat Koos Ferdi 'door' zou hebben en daarom een 'fijnzinnige' opmerking plaatste. Het was een op dat moment ongepast felle, vreemd aandoende uitval, puur ingegeven door jaloezie. Je hoorde Koos gewoon denken: jongens van begin 20 mogen niet zeiken over hun uiterlijk, kijk wat het truckersleven met mijn toch al niet al te mooie hoofd heeft gedaan.

Wat allemaal niet wegneemt dat Ferdi nog steeds een zelfingenomen huftertje is. Alleen: Koos was gisteren net wat irritanter. Die warmte die er de laatste tijd door bijna iedereen hier maar gevoeld wordt voor die 'ouwe brompot'.. ik snap het niet. Levenservaring is niet helemaal hetzelfde als: erin geslaagd zijn om de afgelopen 43 jaar niet dood te gaan. Het is gewoon een saaie, vroeg-oude, beetje viezige man.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 29-11-2000 08:28]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 november 2000 @ 08:48:41 #43
862 Arcee
Look closer
pi_502607
quote:
Op 29 november 2000 08:27 schreef Gert het volgende:
Ben benieuwd wat deze spannende persoonlijkheid in december voor ons in petto heeft.
Ik ook. Ben ook benieuwd wat Vewdy op dat moment doet als-ie, inmiddels uitgekotst door BB-kijkend Nederland, weer lekkejjjj thuis zit.
quote:
Het was een op dat moment ongepast felle, vreemd aandoende uitval, puur ingegeven door jaloezie. Je hoorde Koos gewoon denken: jongens van begin 20 mogen niet zeiken over hun uiterlijk, kijk wat het truckersleven met mijn toch al niet al te mooie hoofd heeft gedaan.
Dat maak je er zelf van. Het was gewoon maar een opmerking, een compliment zelfs. Vewdy had geen enkele reden daar zo bot op te reageren.
  woensdag 29 november 2000 @ 09:42:08 #44
1464 ART
FOK!member
pi_502671
quote:
[b]Op 29 november 2000 08:27 schreef Gert het volgende: Levenservaring is niet helemaal hetzelfde als: erin geslaagd zijn om de afgelopen 43 jaar niet dood te gaan.
Het is het Gesprek waar het om draait
  woensdag 29 november 2000 @ 11:20:27 #45
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_502831
Na gisteren nog maar effe de herhaling te hebben bekeken kom ik eigenlijk tot een hele andere kern voor de uitval van Ferdi.

Hij werd kwaad omdat Koos zijn mening in twijfel trok. Koos dacht dat Ferdi er expres deze mening op nahield omdat hij zgn. zo graag zou willen horen van andere mensen dat het niet zo is en dat hij er wel mooi op staat. Dat werkte als een rode lap op een stier. Ferdi is op dit moment natuurlijk zeer gevoelig alle registers staan bij hem open hij twijfelt aan alles en iedereen. Hij heeft het gevoel dat er toch al vreselijk over hem geroddeld wordt door iedereen. Kortom hij is op dit moment zeer kwetsbaar.

pi_503023
quote:
Op 29 november 2000 08:27 schreef Gert het volgende:
Wat een gelul trouwens, dat Koos Ferdi 'door' zou hebben en daarom een 'fijnzinnige' opmerking plaatste. Het was een op dat moment ongepast felle, vreemd aandoende uitval, puur ingegeven door jaloezie. Je hoorde Koos gewoon denken: jongens van begin 20 mogen niet zeiken over hun uiterlijk, kijk wat het truckersleven met mijn toch al niet al te mooie hoofd heeft gedaan.
Hehe, eindelijk. Zo kwam het precies op mij over. Naast Koos ziet Ferdi er gewoon geweldig uit. En dat wilde Koos hem op het hart drukken. Echter, Ferdi die toch al wat lichtgeraakt was, was (geheel terecht) van mening dat het niet een objectief op zich staand iets was (dat knap zijn van hem) en dat hij daarom heel erg goed zich op foto's niet leuk kan vinden staan. Hij heeft overigens niet gezegd dat hij zichzelf lelijk vond.

Wat een ophef. De Koos-fans gaan weer door het vuur om hem interessanter te doen lijken dan hij daadwerkelijk is.

En natuurlijk, Ferdi is een huftertje.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_503317
quote:
Op 29 november 2000 01:08 schreef Xamira het volgende:

Koos zijn jaloezie blikken naar de twee jongens (Ferdi en Georgie ) vallen ook op trouwens.En zijn gezeik over Georgie " die met zijn lichaam pronkt".
Koos is wel erg vaak bezig met het uiterlijk van anderen en het inschatten van " wie en waarom wel niet op dit moment het publiekslievelingetje" is.


quote:
Ik zeg trouwens niet dat iedereen Ferdi maar moet sparen of dat Koos een zak is (alhoewel hij het als zitzak niet slecht zou doen) maar dat het een zemelaar is, die overtuigd is van ZIJN gelijk.
Gert, ik geloof toch dat we enigzins hetzelfde bedoelen hoor maar omdat de meeste mensen in dit topic Ferdi zwaar aanvielen op zijn reactie jegens Koos's gezemel vond ik dat Ferdi's kant ook begrijpelijk was gezien zijn "levenservaring tot nu toe".
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')