abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182591781
Ik zie door de bomen het bos niet meer, aanbod is enorm en prijzen verschillen ook enorm.

Ik weet echt niet meer wat nou “geschikt” is.

Wat is nou een degelijke 4k hdr monitor met liefst wat laag qua ms (zie veel van 5ms of hoger), wat gebruikt zal worden voor ps4 pro (xbox one x) maar ook de pc.
Omdat huidig scherm nu wel aan vervanging toe is.

Voor de consoles is aantal hz denk ik niet echt belangrijk, ook voor de pc ben ik niet perse van het 144hz wat zo populair lijkt te zijn, nooit geklaagd met een 60hz scherm in ieder geval voor de beeldvorming.

Nou kan ik lomp of domweg het duurste nemen wat ik kan vinden.. maar geen idee of het dan ook wel is waar ik wat aan heb.

Ik had gehoopt dat men hier misschien een degelijk lijstje van goedkoop naar duur heeft zodat ik op basis daarvan een keus kan maken. :P
pi_182592669
Ga je eerst eens verdiepen in de termen responstijd, input lag, refresh rate e.d. want aan je verhaal te zien snap je daar heel weinig van en het lijkt me handig als je weet wat het allemaal betekent en of de PS4 daarmee overweg kan en zo.

Op basis daarvan kun je wat gedetailleerder eisen stellen aan een scherm en kunnen wij je daar beter over adviseren.
pi_182593152
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:09 schreef Saekerhett het volgende:
Ga je eerst eens verdiepen in de termen responstijd, input lag, refresh rate e.d. want aan je verhaal te zien snap je daar heel weinig van en het lijkt me handig als je weet wat het allemaal betekent en of de PS4 daarmee overweg kan en zo.

Op basis daarvan kun je wat gedetailleerder eisen stellen aan een scherm en kunnen wij je daar beter over adviseren.
Mijn vraag is helder zat.

Edit want meneer denkt dat ik t allemaal niet weet.

Lagere ms, prettig als je veel fps games speelt waarbij snellere reacties vereist zijn.
Hz, prettiger vaak voor de ogen.

Consoles komen niet verder dan 60fps, waardoor hogere hz of hele lage ms niet superzin vol is.

Uiteindelijk komt het er op neer, 4k hdr scherm geschikt voor consoles en pc, welke is qua prijs leuk en wat gewoon goed is.
Omdat duur niet perse altijd beter is of goedkoper altijd slechter dan.

[ Bericht 12% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 18-10-2018 16:41:45 ]
  donderdag 18 oktober 2018 @ 17:47:23 #4
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182594574
Zolang je niet competitief speelt hoef je echt niet 1ms. Mijn 4K 32" scherm is volgens mij 5ms of zo en werkt nog prima.

4K 144hz is wel echt als je geld teveel hebt er zijn nauwelijks spellen/grafische kaarten die dit aankunnen dus dat zal je echt niet nodig hebben nee

Waar je wel op moet letten is niet te groot maar ook niet te klein. Zou niet onder de 32" gaan als je een 4k monitor haalt dat zou zonde zijn als je het toch niet kan zien. Maar ik moet zeggen heb wel het idee dat die erg groot is vergeleken met mijn 27" oude full HD scherm. De helderheid moet echt flink naar beneden al wil je niet blind worden. Misschien moet ik hem eens wat verder weg zetten :') En je speelt je consoles dus aan je bureau begrijp ik of wil je dat ding elke keer verplaatsen?

4K is trouwens wel echt _O_

Als je dat eenmaal hebt wil je nooit meer terug. Fuck die hoge refreshrates man, detail is waar 't hem in zit
Man of Steal.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 17:59:41 #5
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182594835
Oja en ik heb dus een LG 32UD59 B 32"

Hij was 400 euro. De meesten zijn rond die prijs. Maar je moet hem wel een beetje aan de achterkant van je bureau neerzetten. Maar je kan makkelijk tussen inputs wisselen dus gewoon op een knoppie drukken om te switchen van pc naar consoles.
Man of Steal.
pi_182595477
Staat inderdaad op het bureau, goed onthouden Superneger. :P

Die is niet al te diep moet ik zeggen, volgens mij zit ik nu nog met een oude 21" dus ik heb het gevoel dat 32" wel heel erg groot is dan.

Zal eens kijken naar jouw monitor, eerst de griepprik halen. ;(
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:06:42 #7
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182595891
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 18:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Staat inderdaad op het bureau, goed onthouden Superneger. :P

Die is niet al te diep moet ik zeggen, volgens mij zit ik nu nog met een oude 21" dus ik heb het gevoel dat 32" wel heel erg groot is dan.

Zal eens kijken naar jouw monitor, eerst de griepprik halen. ;(
Als je kleiner gaat dan 32" hou je dus 27" over en dan kan je net zo goed FHD nemen i.p.v. UHD. Wat heb je aan al die extra pixels als je het toch niet kan zien?
Man of Steal.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:58:32 #8
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_182596716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 19:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Als je kleiner gaat dan 32" hou je dus 27" over en dan kan je net zo goed FHD nemen i.p.v. UHD. Wat heb je aan al die extra pixels als je het toch niet kan zien?
Wat ik niet goed begrijp, en ik ben wél een leek, is waarom, als je die extra pixels niet kan zien, er toch 4k <32 inch monitors zijn? Zoals bijv. deze AOC of deze LG.

Bij de AOC vind ik bijv. deze review, waarbij de reviewer zegt "Ik ben erg gecharmeerd geraakt van 4K!". Nu ken ik die site verder niet... maargoed, dat zou dus in feite niet eens kunnen? Deze reviewer zegt echter dat het beeldscherm niet responsive is, input lag link... en dan pas ik al snel. Ik heb ooit bij een maat gegamed die een scherm had met input lag, de horror.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 06:04:43 #9
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182603563
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 19:58 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Wat ik niet goed begrijp, en ik ben wél een leek, is waarom, als je die extra pixels niet kan zien, er toch 4k <32 inch monitors zijn? Zoals bijv. deze AOC of deze LG.

Bij de AOC vind ik bijv. deze review, waarbij de reviewer zegt "Ik ben erg gecharmeerd geraakt van 4K!". Nu ken ik die site verder niet... maargoed, dat zou dus in feite niet eens kunnen? Deze reviewer zegt echter dat het beeldscherm niet responsive is, input lag link... en dan pas ik al snel. Ik heb ooit bij een maat gegamed die een scherm had met input lag, de horror.
omdat al die pixels in een super klein stuk geprop zijn. Dan is het zo klein dat je het amper kan zien. Dus dan kan je net zo goed een wat groter scherm nemen zodat je de details ook echt ziet

ik heb zelf nergens last van met dit scherm, maar ja die tijd dat ik super actief fps speel tegen anderen is dan ook een beetje achter me.
Man of Steal.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 06:14:53 #10
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_182603601
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mijn vraag is helder zat.

Edit want meneer denkt dat ik t allemaal niet weet.

Lagere ms, prettig als je veel fps games speelt waarbij snellere reacties vereist zijn.
Hz, prettiger vaak voor de ogen.
jij spreekt liever ook over een auto met meer km/u, of een computer met meer GHz, of een pener met meer cm? In plaats van een snellere auto of computer, of langere pik ?
pi_182604397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 06:04 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

omdat al die pixels in een super klein stuk geprop zijn. Dan is het zo klein dat je het amper kan zien. Dus dan kan je net zo goed een wat groter scherm nemen zodat je de details ook echt ziet

ik heb zelf nergens last van met dit scherm, maar ja die tijd dat ik super actief fps speel tegen anderen is dan ook een beetje achter me.
Op de pc speel ik nog weleens world of tanks. :P
Dan wil ik geen hoge ms en ghosting krijgen, dat lijkt me superirritant.

Zit ook te kijken naar quadHD, soort tussenstap, ondat met hdr en lage ms het wat redelijker geprijsd is in mijn mening.
Ook omdat 4k schermen, dan zou ik toch de halve kamer moeten verbouwen, aan de muur hangen bijv., ander bureau etc.
Is het mij nou ook weer niet waard op dit moment. (Veel aan mn hoofd)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:21:09 #12
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182605129
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Op de pc speel ik nog weleens world of tanks. :P
Dan wil ik geen hoge ms en ghosting krijgen, dat lijkt me superirritant.

Zit ook te kijken naar quadHD, soort tussenstap, ondat met hdr en lage ms het wat redelijker geprijsd is in mijn mening.
Ook omdat 4k schermen, dan zou ik toch de halve kamer moeten verbouwen, aan de muur hangen bijv., ander bureau etc.
Is het mij nou ook weer niet waard op dit moment. (Veel aan mn hoofd)
Een extra responsetime van 3ms of 4ms zal echt te verwaarlozen zijn. Het valt me trouwens op dat de meeste 32" 4K schermen van een eurootje of 400 rond de 5ms zit. Zal wel met de technologie te maken hebben.

Maar goed wat is je budget nou? En quad hd heb ik echt nog nooit van gehoord. 4K is toch 4x full HD dus quadhd?

Maar goed 4K/Ultra HD is iets wat de komende jaren steeds meer gebruikt zal worden dus waarom zou je jezelf nu tegenhouden? Als je upgrade doe het dan goed.

Als je echt competitief speelt dan kan je beter 1440p 144hz halen maar voor alledaags gebruik en films etc is gewoon 4k 60hz prima. Maar dan wel 32". :7 Als je kleiner hebt kan ook maar de vraag is of je echt verschil gaat merken. Mijn ogen zijn in ieder geval niet zo goed.
Man of Steal.
pi_182605376
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:21 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Een extra responsetime van 3ms of 4ms zal echt te verwaarlozen zijn. Het valt me trouwens op dat de meeste 32" 4K schermen van een eurootje of 400 rond de 5ms zit. Zal wel met de technologie te maken hebben.

Maar goed wat is je budget nou? En quad hd heb ik echt nog nooit van gehoord. 4K is toch 4x full HD dus quadhd?

Maar goed 4K/Ultra HD is iets wat de komende jaren steeds meer gebruikt zal worden dus waarom zou je jezelf nu tegenhouden? Als je upgrade doe het dan goed.

Als je echt competitief speelt dan kan je beter 1440p 144hz halen maar voor alledaags gebruik en films etc is gewoon 4k 60hz prima. Maar dan wel 32". :7 Als je kleiner hebt kan ook maar de vraag is of je echt verschil gaat merken. Mijn ogen zijn in ieder geval niet zo goed.
Quad is dus 1440p.
Mijn ogen zijn uitstekend.. behalve in de verte. :P

Dus 27” echt als absolute minimum met zelfs vraagtekens erbij, 32” zal meer geschikt zijn.
Dat staat genoteerd in ieder geval.
Budget is technisch gezien zonder limiet maar ik wil niet perse duur doen, want dat doe ik wel vaker en ben ontevreden.. neem ik iets goedkopers en dat kan soms prima beter of gelijk staan aan.. dus noem me maar een krent.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:41:11 #14
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182605506
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Quad is dus 1440p.
Mijn ogen zijn uitstekend.. behalve in de verte. :P

Dus 27” echt als absolute minimum met zelfs vraagtekens erbij, 32” zal meer geschikt zijn.
Dat staat genoteerd in ieder geval.
Budget is technisch gezien zonder limiet maar ik wil niet perse duur doen, want dat doe ik wel vaker en ben ontevreden.. neem ik iets goedkopers en dat kan soms prima beter of gelijk staan aan.. dus noem me maar een krent.
Als je echt ruimtegebrek hebt voor een 27" gaan. Ik en een vriend van me hadden allebei 27" 1080p eerst. Als je goed kijkt zag je de pixels wel daar maar dan moet je er echt met je kop tegenaan zitten. 4K betekent dus 4x zoveel pixels en ja dan zie je de pixels waarschijnlijk niet meer maar toch zou ik het idee hebben dat je dan details mist als alles zo fijn is. Op 32" is 4K nog steeds super fijn, en je ziet gewoon veel meer detail. Dus geen reden om het niet te doen tenzij je echt een klein bureau hebt of zo.

Ik zit trouwens 60 tot 70cm van m'n scherm. Maar soms heb ik het idee dat 80cm of meer beter kan zijn. Het ligt er ook een beetje aan wat je doet. Voor gamen is er echt in zitten wel chill. Maar als je gewoon aan 't werk bent of je zit op FOK! of zo dan kan die wel wat verder weg. Een goede monitorklem is daarom wel aan te raden. Ziet er ook veel beter uit dan zo'n standaard wat je er meestal bij krijgt.
Man of Steal.
pi_182611232
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 06:14 schreef Jan_Lul het volgende:
of een pener met meer cm dm?
Fixed 8-)

We hebben het wel over Fok!kers he :Y)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:30:14 #16
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_182618416
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:41 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Als je echt ruimtegebrek hebt voor een 27" gaan. Ik en een vriend van me hadden allebei 27" 1080p eerst. Als je goed kijkt zag je de pixels wel daar maar dan moet je er echt met je kop tegenaan zitten. 4K betekent dus 4x zoveel pixels en ja dan zie je de pixels waarschijnlijk niet meer maar toch zou ik het idee hebben dat je dan details mist als alles zo fijn is. Op 32" is 4K nog steeds super fijn, en je ziet gewoon veel meer detail. Dus geen reden om het niet te doen tenzij je echt een klein bureau hebt of zo.

Ik zit trouwens 60 tot 70cm van m'n scherm. Maar soms heb ik het idee dat 80cm of meer beter kan zijn. Het ligt er ook een beetje aan wat je doet. Voor gamen is er echt in zitten wel chill. Maar als je gewoon aan 't werk bent of je zit op FOK! of zo dan kan die wel wat verder weg. Een goede monitorklem is daarom wel aan te raden. Ziet er ook veel beter uit dan zo'n standaard wat je er meestal bij krijgt.
Strange, ik heb een 24" FHD scherm en zie duidelijk de pixels.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')