abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182580913
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ik heb in mijn jeugd ernstige psychische problemen gehad, ben een paar jaar hiervoor opgenomen geweest. Gelukkig heeft dit erg geholpen en gaat het zoveel beter met me. Het gaat prima zelfs! Ik ben nu 25 en ik voel me goed, geniet van dingen en durf zoveel meer. Maar hoewel het goed met mij gaat merk ik wel dat ik soms moeite heb met de tijd die ik nooit heb gehad. De jaren waarin de meeste mensen dingen gaan ontdekken, zichzelf ontwikkelen en in feite hun jeugd doormaken heb ik niet gehad. Ik heb die jaren een soort van 'overgeslagen'. Het is niet dat ik wereldvreemd ben of in mijn puberteit ben blijven hangen ofzo. Ik heb gewoon geen enkele ervaring met liefde, relaties, sex, uitgaan, reizen...Allemaal dingen die ik nog nooit heb gedaan/gehad. Ik zou het allemaal graag mee willen maken maar ik weet niet hoe. Ik ben altijd al een verlegen muurbloempje geweest. Ik vind het dood eng om met onbekende mensen te praten, ik merk ook vaak dat ik niet zoveel te vertellen heb. Online gaat het stukken beter maar zelfs dan voel ik me altijd awkward. Dit was overigens al zo voordat ik psychische problemen kreeg (en het heeft natuurlijk ook niet echt geholpen om er sneller vanaf te komen. :') )
En daarom zit ik nu hier, hopend dat iemand misschien een handjevol gouden tips heeft. Of dat iemand misschien een soortgelijke situatie heeft of heeft gehad en hoe diegene ermee omgaat.
pi_182581728
Gooi jezelf in het diepe en ga op reis en lekker in een hostel zitten tussen andere backpackers ^O^
pi_182581756
Soms heb je een familie lid die ook vaak in zijn enetje zit of zich verveelt, dan kan je mischien kijken of je daar mee op pad kan om leuke dingen te ondernemen,

zit je ook krap met leuke familie, dan heb je nog zgn maatjes projecten, daar kunnen ook leuke mensen bijzitten en die gaan dan leuke dingen met je ondernemen,

soms kan het helpen als je iets in een clubverband gaat doen, bijv sporten of iets met schilderen, of een studie, dan kom je als het goed is ook wel mensen tegen die jou aardig vinden,

ook heb je sexueel hulpverleners, daarom kan je vragen bij je therapeuten,,

en last but not least : probeer je te beseffen dat er zat mensen zijn die thuis enorm in de knel zitten, maar voordat ze de deur uitgaan een masker opzetten zo van "met mij is nix mis, ik ben heel vrolijk" , dus niet iedereen met problemen, herken je ook gelijk op straat :)

ed
pi_182581782
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:15 schreef terrorsjaak het volgende:
Gooi jezelf in het diepe en ga op reis en lekker in een hostel zitten tussen andere backpackers ^O^
Ook mooie tip, beter zoek je een reismaatje dan , met twee sta je veel sterker
  woensdag 17 oktober 2018 @ 23:18:22 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182581794
Wat Ed zegt.
And so is the past
pi_182607595
Ik herken dit wel behalve dan dat ik niet opgenomen ben geweest. Ik ben bijna dertig en ik ben biologisch gezien nog steeds maagd en heb geen relatie gehad langer dan 2 maanden. Ik heb nog nooit alleen gereisd, dat durf ik niet, heb geen rijbewijs enz. OP het gebied van levenservaring ben ik echt een loser. Maar het interesseert me allemaal niets. Als je wilt beginnen aan de cultus van het DOEN, is er eigenlijk geen tijdstip waarop dat niet meer zou kunnen. Het zou natuurlijk zuur zijn als je pas op je 90ste aan seks of bungeejumpen begint bijvoorbeeld, maar het KAN nog steeds alhoewel de uitkomst vaak minder positief is. Maar het slaat nergens op dat bepaalde dingen ineens niet meer kunnen vanaf een bepaalde leeftijd. Begin gewoon met wat ze leven noemen als je daar behoefte aan hebt. Voor mij hoeft het niet, ik verzin m'n leven wel, maar ik snap het wel als je toch het gevoel hebt dat je iets in moet halen voordat het te laat is.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:48:50 #7
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182608644
Gewoon veel ondernemen. Ga bij een sportclub, fotografiecursus, theater(sport)cursus etc. Allemaal dingen waar in contact komt met mensen. Zal in het begin eng zijn, maar je uit je moet comfortzone komen. Daar zit de groei.

Vooral theatersport kan ik aanraden omdat je daar leert "minder in je hoofd" te zitten.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182608924
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 22:44 schreef chabryde het volgende:
Ik ben altijd al een verlegen muurbloempje geweest
Vermoedelijk is het dan ook beter op te houden allemaal door jezelf bedachte bij-redenen over een bepaalde behandeling erbij te gaan halen, en jezelf als heel bijzonder voor te stellen...

Mensen die moeite met sociaal contact hebben, zeker in de realiteit zijn er best veel (dus niet via digitale comuncatie-middelen die vaak een extra 'handicap' hebben in het weergeven van wérkelijke sociale interactie, waardoor je veel meer met jezelf bezig bent dan met de daadwerkelijke signalen die een ander persoon je geeft).

Ook op Fok! zijn er een heleboel, overigens ook een boel die zeker geen 'fijne' sociale ineractie-partners zijn, zeker diegenen die zich in een slachtoffer-rol plaatsen en andere personen heel negatief benaderen wegens hun eigen moeite met sociale interactie.

De beste manier sociale interactie te leren is het te doen...
Doe het dan wel in het echt, dus mensen daadwerkelijk in persoon ontmoeten, met hen praten en naar hen luisteren, (maar ook hen kunnen zien, jezelf tonen en dus lichaamstaal uitwisselen tot zelfs het ruiken en voelen van anderen).

Een goed middel dat te leren is overigens een regelmatige activiteit hebben... Ofwel ergens in het verenigingsleven, sport-activiteit (in groepen) of bepaalde hobbies hebben en ervaringen en kennis uitwisslen, of bv een muziekinstrument met anderen spelen (of in een koor gaan).

Voor sommigen kan het volgen van een bepaalde religie die sociale basis bieden, de mogelijkheid contacten aan te knopen en anderen te ontmoeten.
Voordeel daarbij kan zijn dat die religies heel graag nieuwelingen opnemen, nadeel kan misschien zijn dat je geen 'geloof' hecht aan bepaalde religieuze theorieen over de werkelijkheid (maar daarvoor zijn er dan wer heel veel spirituele en religieuze richtingen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182609081
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 22:44 schreef chabryde het volgende:
En daarom zit ik nu hier, hopend dat iemand misschien een handjevol gouden tips heeft.
Leef als een puber, denk niet te veel na maar doe!
Ga de deur uit, word dronken en laat je versieren
Wordt hopeloos verliefd op de man van je leven, neuk de sterren van de hemel
Daarna blijkt hij het toch niet te zijn.
Ga bijna dood van verdriet, denk dat het leven geen zin meer heeft en als dat na een week over is begin je opnieuw.

Vanzelf kom je dan een keer iemand tegen die wel een weekje of langer op reis met je wil.
Maak onderweg ruzie met hem, loop weg en zorg dat je weer thuis komt of blijf daar een tijdje hangen.

Begin weer opnieuw en ga hier mee door tot je iemand tegenkomt die anders is en waar je wel een relatie mee wilt.

Meestal is je eerste relatie ook niet de partner voor je leven dus als hij verdwenen is en je weer met beiden benen op aarde staat begin je opnieuw.

Na een aantal keren heb je de ervaringen van een puber met extreme hoogte en dieptepunten, maar je hebt wel geleefd :-)

Niet te lang wachten anders stel je straks dezelfde vragen als nu aan je buurman in het bejaardenhuis

Kortom niet teveel denken maar doen
pi_182610303
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:48 schreef Zihuatanejo het volgende:
Gewoon veel ondernemen. Ga bij een sportclub, fotografiecursus, theater(sport)cursus etc. Allemaal dingen waar in contact komt met mensen. Zal in het begin eng zijn, maar je uit je moet comfortzone komen. Daar zit de groei.
Dit ja. Gewoon dingen gaan ondernemen. Als je binnen zit gebeurd er niks, als je dingen gaat doen kan alles gebeuren.

Niet helemaal een zelfde situatie, maar ben zelf net verhuisd naar een stad waar ik niemand ken. Door direct naar een sportschool te gaan, vrijwilligerswerk te doen en (in het begin in m'n eentje) uit te gaan heb ik nu alweer een heel sociaal leven opgebouwd in de stad waar ik nu woon.

Vanuit die sociale leven kun je vervolgens doen wat je wilt. Wil je uit gaan? Dan ga je uit met je nieuwe vrienden. Wil je relatie? Stuk makkelijker nu je mensen kent en er op uit gaat, naar buiten gaat.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:19:18 #11
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182610570
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:06 schreef Restyler het volgende:

[..]

Dit ja. Gewoon dingen gaan ondernemen. Als je binnen zit gebeurd er niks, als je dingen gaat doen kan alles gebeuren.

Niet helemaal een zelfde situatie, maar ben zelf net verhuisd naar een stad waar ik niemand ken. Door direct naar een sportschool te gaan, vrijwilligerswerk te doen en (in het begin in m'n eentje) uit te gaan heb ik nu alweer een heel sociaal leven opgebouwd in de stad waar ik nu woon.

Vanuit die sociale leven kun je vervolgens doen wat je wilt. Wil je uit gaan? Dan ga je uit met je nieuwe vrienden. Wil je relatie? Stuk makkelijker nu je mensen kent en er op uit gaat, naar buiten gaat.
Wat voor vrijwilligerswerk doe je? Just curious, ben zelf op zoek naar een nieuwe uitdaging.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:25:04 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182610678
Nou tip: Vermijd alcohol en drugs, en mensen die daaraan verslaafd zijn.

Verder is het een kwestie van vriendenkring opbouwen met gezamenlijke doelen en interesses. Mensen zullen komen en gaan, een paar blijven hangen.

Probeer niet te oordelen op oppervlakkige dingen, maar kijk wie echt het beste met je voor heeft.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182610973
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:19 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Wat voor vrijwilligerswerk doe je? Just curious, ben zelf op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Doe nu dierenambulance. :)
pi_182617204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Nou tip: Vermijd alcohol en drugs, en mensen die daaraan verslaafd zijn.

Verder is het een kwestie van vriendenkring opbouwen met gezamenlijke doelen en interesses. Mensen zullen komen en gaan, een paar blijven hangen.

Probeer niet te oordelen op oppervlakkige dingen, maar kijk wie echt het beste met je voor heeft.
:') :') :') :') :')
Wel oordelen over dingen waar mensen mee struggle
With all due respect. F*ck you, Sir!
pi_182617731
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik herken dit wel behalve dan dat ik niet opgenomen ben geweest. Ik ben bijna dertig en ik ben biologisch gezien nog steeds maagd en heb geen relatie gehad langer dan 2 maanden. Ik heb nog nooit alleen gereisd, dat durf ik niet, heb geen rijbewijs enz. OP het gebied van levenservaring ben ik echt een loser. Maar het interesseert me allemaal niets. Als je wilt beginnen aan de cultus van het DOEN, is er eigenlijk geen tijdstip waarop dat niet meer zou kunnen. Het zou natuurlijk zuur zijn als je pas op je 90ste aan seks of bungeejumpen begint bijvoorbeeld, maar het KAN nog steeds alhoewel de uitkomst vaak minder positief is. Maar het slaat nergens op dat bepaalde dingen ineens niet meer kunnen vanaf een bepaalde leeftijd. Begin gewoon met wat ze leven noemen als je daar behoefte aan hebt. Voor mij hoeft het niet, ik verzin m'n leven wel, maar ik snap het wel als je toch het gevoel hebt dat je iets in moet halen voordat het te laat is.
Wat bedoel je daarmee?
pi_182617873
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Alleen anal gedaan misschien
pi_182618002
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Nou tip: Vermijd alcohol en drugs, en mensen die daaraan verslaafd zijn.
Aanvulling: en mensen die psychische stoornissen hebben zoals schizofrenie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182618021
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:06 schreef Chai het volgende:

Alleen anal gedaan misschien
ik bedoel daarmee gewoon dat ik het probeerde (gewone seks) maar dat mijn pijngrens te en enthousiasme te laag lag voor het geduld van de ander.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182618173
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Alleen anal gedaan misschien
Nvm
pi_182618218
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

ik bedoel daarmee gewoon dat ik het probeerde (gewone seks) maar dat mijn pijngrens te en enthousiasme te laag lag voor het geduld van de ander.
Dat klinkt enorm naar.. Respecteerde hij je grens wel?
pi_182618481
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:22 schreef madam-april het volgende:

Dat klinkt enorm naar.. Respecteerde hij je grens wel?
Nee joh het was eerder lachwekkend, die anderen waren teleurgestelder dan dat ik was. Het waren geen verkrachters gelukkig, ze drongen niet aan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182620518
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik herken dit wel behalve dan dat ik niet opgenomen ben geweest. Ik ben bijna dertig en ik ben biologisch gezien nog steeds maagd en heb geen relatie gehad langer dan 2 maanden. Ik heb nog nooit alleen gereisd, dat durf ik niet, heb geen rijbewijs enz. OP het gebied van levenservaring ben ik echt een loser. Maar het interesseert me allemaal niets. Als je wilt beginnen aan de cultus van het DOEN, is er eigenlijk geen tijdstip waarop dat niet meer zou kunnen. Het zou natuurlijk zuur zijn als je pas op je 90ste aan seks of bungeejumpen begint bijvoorbeeld, maar het KAN nog steeds alhoewel de uitkomst vaak minder positief is. Maar het slaat nergens op dat bepaalde dingen ineens niet meer kunnen vanaf een bepaalde leeftijd. Begin gewoon met wat ze leven noemen als je daar behoefte aan hebt. Voor mij hoeft het niet, ik verzin m'n leven wel, maar ik snap het wel als je toch het gevoel hebt dat je iets in moet halen voordat het te laat is.
Geestelijk ben je niet maagd?
pi_182622663
Spreek je nog steeds een psycholoog? Dat zou wel een aanrader zijn. Die kan je helpen met concrete plannen en het overwinnen van eventuele angsten. Heb je vriendinnen of mensen waarmee je bijvoorbeeld op reis zou kunnen gaan?

Verder moet je jezelf de vraag stellen wat je nu zelf wilt. Als je echt wil uitgaan moet je je daar op richten, maar als je het alleen wilt doen omdat anderen het doen zou ik het overslaan. Met uitgaan bedoel ik dan tot 4 uur 's nachts staan dansen en drinken in een discotheek oid.
The show must go on
pi_182623752
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 23:21 schreef Cockwhale het volgende:
Geestelijk ben je niet maagd?
Nee zeker niet nee, ben een paar keer genaaid door anderen, dat is dus een randvoorwaarde als je toetreed tot de cultus van het doen, je moet boven een bepaalde naiefheid en domheid uitkomen om er niet alleen maar teleurgesteld door te raken en grotendeels spijt te hebben van je ervaringen (helemaal spijt heb ik er niet van, het waren toch ervaringen). Al doende leert men en bij bijna niemand gaat alles van een leien dakje maar het kan ook zijn dat je er dan helemaal geen zin meer in hebt en voorgoed bent genezen van het actieve werkwoord leven, of het nou om relaties gaat of iets anders, nog voordat je er uberhaupt succes mee had.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:51:46 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182625145
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:29 schreef otacon het volgende:

[..]

:') :') :') :') :')
Wel oordelen over dingen waar mensen mee struggle
Het is niet perse oordelen. Ik heb ook goede vrienden die verslaafd zijn aan drugs en alcohol en Ik heb ook weleens geexperimenteerd.

TS moet gewoon ervoor zorgen dat ze zelf niet verslaafd raakt. En mensen die hard drugs gebruiken doen gekke of wanhopige dingen. Dus voor die moet ze waken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:54:03 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182625179
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:12 schreef madam-april het volgende:

[..]

Aanvulling: en mensen die psychische stoornissen hebben zoals schizofrenie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mag ze ook doen hoor.

Het advies meer dat ik TS wil geven, is:

Wordt zelf niet verslaafd aan (hard)drugs en alcohol.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182625197
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 05:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nee zeker niet nee, ben een paar keer genaaid door anderen, dat is dus een randvoorwaarde als je toetreed tot de cultus van het doen, je moet boven een bepaalde naiefheid en domheid uitkomen om er niet alleen maar teleurgesteld door te raken en grotendeels spijt te hebben van je ervaringen (helemaal spijt heb ik er niet van, het waren toch ervaringen). Al doende leert men en bij bijna niemand gaat alles van een leien dakje maar het kan ook zijn dat je er dan helemaal geen zin meer in hebt en voorgoed bent genezen van het actieve werkwoord leven, of het nou om relaties gaat of iets anders, nog voordat je er uberhaupt succes mee had.
Euh wat versta jij onder genaaid worden door anderen?
pi_182626503
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het is niet perse oordelen. Ik heb ook goede vrienden die verslaafd zijn aan drugs en alcohol en Ik heb ook weleens geexperimenteerd.

TS moet gewoon ervoor zorgen dat ze zelf niet verslaafd raakt. En mensen die hard drugs gebruiken doen gekke of wanhopige dingen. Dus voor die moet ze waken.
^O^ kijk dit klinkt al heel wat beter. niks tegen in te brengen
With all due respect. F*ck you, Sir!
pi_182626725
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:54 schreef Keep_Walking het volgende:

Dat mag ze ook doen hoor.

Het advies meer dat ik TS wil geven, is:

Wordt zelf niet verslaafd aan (hard)drugs en alcohol.
Dat is toch een advies dat voor iedereen geldt, niet alleen deze ts?

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:55 schreef BlackMolly77 het volgende:

Euh wat versta jij onder genaaid worden door anderen?
Dat er gelogen wordt of misbruik wordt gemaakt van de manier waarop je in het leven staat met aannames bijv als je van het goede uitgaat dat men daar misbruik van maakt en jou gebruikt en je het pas achteraf doorhebf
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182626810
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:15 schreef terrorsjaak het volgende:
Gooi jezelf in het diepe en ga op reis en lekker in een hostel zitten tussen andere backpackers ^O^
Dit is wel een goede tip ja.

Alleen gaan! Zomaar ergens heen (het hoeft helemaal niet veel te kosten hoor TS). Niet te veel plannen en alles op je af laten komen. Hostels, couchsurfen, blablacar, genoeg mogelijkheden om mensen te ontmoeten!
pi_182629539
Ja gooi jezelf in het diepe en riskeer een complete terugval.

Beter om het eerst samen met iemand te doen.
pi_182646608
we hadden als vrienden ook een keer iemand bij ons in het huisje slapen tijdens werkweek, die in het begin een complete stille nerd was.... aan het eind van de week zat ie de bijbel in de kachel te duwen... het kan dus wel TS.
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:43:42 #33
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182653942
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:16 schreef possetje het volgende:
Soms heb je een familie lid die ook vaak in zijn enetje zit of zich verveelt, dan kan je mischien kijken of je daar mee op pad kan om leuke dingen te ondernemen,

zit je ook krap met leuke familie, dan heb je nog zgn maatjes projecten, daar kunnen ook leuke mensen bijzitten en die gaan dan leuke dingen met je ondernemen,

soms kan het helpen als je iets in een clubverband gaat doen, bijv sporten of iets met schilderen, of een studie, dan kom je als het goed is ook wel mensen tegen die jou aardig vinden,

ook heb je sexueel hulpverleners, daarom kan je vragen bij je therapeuten,,

en last but not least : probeer je te beseffen dat er zat mensen zijn die thuis enorm in de knel zitten, maar voordat ze de deur uitgaan een masker opzetten zo van "met mij is nix mis, ik ben heel vrolijk" , dus niet iedereen met problemen, herken je ook gelijk op straat :)

ed
Dit.

Jammer van de soort van topickaap want op posts als deze en andere waarin aangemoedigd wordt veel te ondernemen kun je wel vooruit.
pi_182665302
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:12 schreef madam-april het volgende:

[..]

Aanvulling: en mensen die psychische stoornissen hebben zoals schizofrenie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zei je slechte schrijvers?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')