abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 december 2002 @ 09:27:23 #1
43425 magito.nl
jekediesmekedie
pi_7633765
Op dit moment is er een discussie gaande over bandwedstrijden. De een zegt dat de bandwedstrijden er alleen zijn om voor een kroeg/societeit zoveel mogelijk omzet te genereren. Dit door bijv 3 bands op een avond neer te zetten en die bands niet te betalen en het publiek als jury te laten fungeren. Dus als band neem je veel publiek mee= omzet. De ander zegt dat een bandwedstrijd goed is voor een band om aan mee te doen. Omdat je op zo'n manier als band toch aan spelen toekomt en de hoofdprijs is meestal het opnemen van een cd, dus dat spaart je ook weer de nodige kosten. Wat is de mening hierover op fok?? Dus maken bandwedstrijden misbruik van bands of is het andersom??

[Dit bericht is gewijzigd door magito.nl op 31-12-2002 13:43]

Het laatste muzieknieuws op mijn gebruikersnaam :)
  dinsdag 31 december 2002 @ 09:31:23 #2
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_7633787
t zal wel een win-win situatie zijn, voor zowel de bands als de kroeg... bovendien: als de een de ander zou misbruiken dan zou de ander toch lekker thuisblijven...
Met of zonder mayonaise?
  dinsdag 31 december 2002 @ 09:33:11 #3
21054 -DEVON-
bedorven waar_
pi_7633797
ik dacht dat er stond: BAN wedstrijden
  dinsdag 31 december 2002 @ 09:49:35 #4
43425 magito.nl
jekediesmekedie
pi_7633946
Vaak is het ook zo dat je als band je eigen backline(versterkers, drumstel enz enz) moet meenemen, terwijl je vaak niet eens een reisvergoeding krijgt. Of dat er gezegd wordt door een organisatie: regel onderling met de andere bands of je over hun versterkers mag spelen. Zelf vind ik dat niet zo'n probleem, maar er zijn mensen die vinden dat dat zwak is van zo'n organisatie, die op zo'n manier geld willen besparen en over de ruggen van bands geld wil verdienen. ook omdat je als band meestal pas wint als je de finale wint van een wedstrijd. Nogmaals, zelf vind ik het niet zo'n probleem. Heb zelf goeie ervaringen met wedstrijden, maar dat komt denk ik ook omdat wij er zelf aardig wijzer van geworden zijn.
  dinsdag 31 december 2002 @ 11:44:34 #5
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_7635549
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 09:49 schreef magito.nl het volgende:
Vaak is het ook zo dat je als band je eigen backline(versterkers, drumstel enz enz) moet meenemen, terwijl je vaak niet eens een reisvergoeding krijgt. Of dat er gezegd wordt door een organisatie: regel onderling met de andere bands of je over hun versterkers mag spelen. Zelf vind ik dat niet zo'n probleem, maar er zijn mensen die vinden dat dat zwak is van zo'n organisatie, die op zo'n manier geld willen besparen en over de ruggen van bands geld wil verdienen. ook omdat je als band meestal pas wint als je de finale wint van een wedstrijd. Nogmaals, zelf vind ik het niet zo'n probleem. Heb zelf goeie ervaringen met wedstrijden, maar dat komt denk ik ook omdat wij er zelf aardig wijzer van geworden zijn.
Dat heb ik anders nooit mee gemaakt (heb ooit een van de voor rondes van de grote prijs in het patronaatr gespeeld) Het hangt er natuurlijk ook een beete vanaf wat voor prijs je speelt, de grote prijs van lutjebroek west, kan je natuurlijk gerust aan je voor bij laten gaan
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_7636492
Ik vind zo'n wedstrijd meestal toch maar bullshit. Gewoon meedoen omdat je ergens kunt spelen is wel okee, maar als je dan ook nog zelf alle apparatuur moet regelen (heb ik eigenlijk ook nog nooit meegemaakt, dat soort dingen zijn meestal toch wel redelijk geregeld en een PA is er meestal toch wel) dan zou ik er al snel voor bedanken.

Het is ook veel leuker om zelf wat te organiseren met een aantal bands zonder dat er gelijk een prijs voor 'de beste band' (lees: degene die het meeste publiek meeneemt) aan verbonden is.

Ik heb 1x in de finale van de GP van Zuid-Holland gespeeld, daar was alles wel goed geregeld maar als je dan voor juryleden moet spelen die liever de hele avond aan de bar staan te zuipen en te ouwehoeren, dan gaat de lol er ook snel vanaf.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 31-12-2002 12:48]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 31 december 2002 @ 13:41:50 #7
43425 magito.nl
jekediesmekedie
pi_7637572
Een P.A. is er ook meestal wel, over de kwaliteit hebben we het maar niet want die is vaak niet al te best

Er was laatst op een andere muziekwebsite een hele discussie over een bepaalde bandwedstrijd, deze discussie heb ik met veel plezier gevolgd. haar naar dit adres voor deze discussie, erg lache hoe ze mekaar af lopen te slachten

http://www.musicfrom.nl/columns/?id=7137&limit=0

pi_7638238
Haha, wel een vermakelijke soap om te lezen, al is het voor de betrokken bands wel erg sneu, natuurlijk. Ik herken die houding van de organisatoren ook wel uit mijn eigen ervaring met spelen in zaaltjes: "je moet blij zijn dat hier mag spelen, je moet niet zeuren want voor jou tien anderen in de plaats, etc. etc."

Te vaak zijn de gemaakte afspraken met zaal-eigenaren ook onduidelijk, maar dat zijn echt dingen die je uit ervaring beter leert te regelen. Nogmaals: zo veel mogelijk zelf in de hand houden en duidelijke afspraken maken werkt in mijn ervaring het beste.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')