Bij bedrijven als Dimensys zoeken zo ook altijd wel mensen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:09 schreef Karina het volgende:
Ik zou denken aan een consultancy functie, waarbij je dus wordt gedetacheerd bij diverse klanten voor diverse 'jobs'. OF (maar dat moet dan net voorbijkomen) een functie bij een softwarebedrijf waarvoor je naar klanten gaat om het programma uit te leggen aan gebruikers? Zoiets.
SAP consultant bijvoorbeeld (al is SAP wel een kutprogramma ).
En wat is de reden dat ze daar altijd mensen zoeken?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:18 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Bij bedrijven als Dimensys zoeken zo ook altijd wel mensen.
Jaaaaa dat weet ik ook niet, volgens mij vnl groei.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:30 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
En wat is de reden dat ze daar altijd mensen zoeken?
Groei of een groot verloop omdat het toch niet zo een goed carrierepad is?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:31 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Jaaaaa dat weet ik ook niet, volgens mij vnl groei.
Tja, ik heb er nooit gewerkt, misschien dat op Glassdoor wat staat.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:32 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Groei of een groot verloop omdat het toch niet zo een goed carrierepad is?
Consultant lijkt me inderdaad erg leuk, heb hier ook eerder sollicitaties voor gehad. Echter kwam ik er snel achter dat je eerst ervaring op kan doen op bijv. een servicedesk o.i.d. en niet zo maar consulant kan worden.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:09 schreef Karina het volgende:
Ik zou denken aan een consultancy functie, waarbij je dus wordt gedetacheerd bij diverse klanten voor diverse 'jobs'. OF (maar dat moet dan net voorbijkomen) een functie bij een softwarebedrijf waarvoor je naar klanten gaat om het programma uit te leggen aan gebruikers? Zoiets.
SAP consultant bijvoorbeeld (al is SAP wel een kutprogramma ).
Ik heb inderdaad gekeken naar accountmanagement, maar dit heeft eigenlijk altijd een (té) commercieel randje. Ik neig eerder naar relatiebeheer, maar vaak is dat een kleiner onderdeel van de functie en ben je dus voornamelijk bezig met het product/dienst te verkopen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
Klinkt als een baan als koerier om eerlijk te zijn.
Of verkoper, al zit daaraan in alle gevallen een stukje koude acquisitie (maar elke baan heeft een randje).
Even kort gekeken naar de vacatures. Ze vragen hier wel om HBO diploma's en ervaring. Word in eerste instantie ook lastig.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:18 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Bij bedrijven als Dimensys zoeken zo ook altijd wel mensen.
Mm ik heb zelf bij een groot consultancy kantoor gewerkt en er waren ook best vragen naar juniors, niet elke klant heeft een senior nodig. Dimensys, die robijntje noemt ken ik niet, maar misschien daar proberen?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:02 schreef PixelzZ het volgende:
Consultant lijkt me inderdaad erg leuk, heb hier ook eerder sollicitaties voor gehad. Echter kwam ik er snel achter dat je eerst ervaring op kan doen op bijv. een servicedesk o.i.d. en niet zo maar consulant kan worden.
Trainer? Als in software trainer?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:02 schreef PixelzZ het volgende:
Dat tweede klinkt ook goed, lijkt natuurlijk enigszins op consultancy, alleen hoe zou je zo'n functie kunnen noemen of omschrijven?
Natuurlijk ga je geen onzin aansmeren waar je niet achter staat. Geen enkele goede verkoper doet dat. Eerlijk gezegd denk ik dat je een geheel verkeerd beeld hebt van verkoop. En ook bij accountmanagement is verkopen een belangrijk deel van je werk. Je salaris moet toch ergens van betaald worden.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:02 schreef PixelzZ het volgende:
[..]
Consultant lijkt me inderdaad erg leuk, heb hier ook eerder sollicitaties voor gehad. Echter kwam ik er snel achter dat je eerst ervaring op kan doen op bijv. een servicedesk o.i.d. en niet zo maar consulant kan worden.
Dat tweede klinkt ook goed, lijkt natuurlijk enigszins op consultancy, alleen hoe zou je zo'n functie kunnen noemen of omschrijven?
[..]
Ik heb inderdaad gekeken naar accountmanagement, maar dit heeft eigenlijk altijd een (té) commercieel randje. Ik neig eerder naar relatiebeheer, maar vaak is dat een kleiner onderdeel van de functie en ben je dus voornamelijk bezig met het product/dienst te verkopen.
Nu moet ik zeggen dat, als ik achter het product/dienst sta en het verhaal natuurlijk kan vertellen, ik er minder problemen mee heb. Ik zou dus nooit iemand onzin aan kunnen smeren waar ik niet achter sta.
Accountmanagement heeft wel te bieden wat ik zoek: klantencontact, afwisselende locaties, buitendienst... Alleen ben ik bang dat ik de commerciële eigenschap niet voldoende zal beheersen.
[..]
Even kort gekeken naar de vacatures. Ze vragen hier wel om HBO diploma's en ervaring. Word in eerste instantie ook lastig.
Ik wilde je niet boos maken.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 15:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Natuurlijk ga je geen onzin aansmeren waar je niet achter staat. Geen enkele goede verkoper doet dat. Eerlijk gezegd denk ik dat je een geheel verkeerd beeld hebt van verkoop. En ook bij accountmanagement is verkopen een belangrijk deel van je werk. Je salaris moet toch ergens van betaald worden.
Mijn advies is om je negatieve houding ten opzicht van verkoop om te zetten in een andere: in iedere baan moet je verkopen. Het begint al bij jezelf, in het sollicitatiegesprek. Daarna komen de projecten waarvan je je collega’s wilt overtuigen, de oplossingen waarmee je je klant verder kunt helpen (betaald of onbetaald, overtuigen moet je altijd), je werkgever waarom je loonsverhoging wilt et cetera et cetara. Alles is commercie.
Als je moeite heb met winst gedreven werken, zou ik je willen adviseren een baan bij de overheid te zoeken. Of misschien in het onderwijs ofzo (onderwijsondersteuner een optie?) In het bedrijfsleven staat ook in de uitvoering winst maken centraal.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:57 schreef PixelzZ het volgende:
[..]
Ik wilde je niet boos maken.
Tuurlijk snap ik wat je bedoeld, maar het 'altijd bezig moeten zijn met meer winst maken' voelt voor mij als een stap te ver. Dan heb ik het over de relatie met de klant, niet je werkgever of collega's.
Maar waarom zie je dit als een probleem? Ten eerste heb je al enige ervaring door bij de mensen thuis computerproblemen op te lossen al hierin. Dan zit je misschien niet op een kantoor te bellen, maar de communicatieve aspecten die in consultancy heel erg belangrijk zijn (vnl goed kunnen luisteren naar klanten) zit er wel degelijk in. En leer je in een studie als media&marketing niet ook al een beetje wat mensen aanspreekt en/of hoe je ze in beweging krijgt?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:02 schreef PixelzZ het volgende:
[..]
Consultant lijkt me inderdaad erg leuk, heb hier ook eerder sollicitaties voor gehad. Echter kwam ik er snel achter dat je eerst ervaring op kan doen op bijv. een servicedesk o.i.d. en niet zo maar consulant kan worden
Als je klanten blij maakt willen ze daar voor betalen. Vind je manieren om klanten nog blijer te maken dan kun je daar nog meer geld mee verdienen.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:57 schreef PixelzZ het volgende:
[..]
Ik wilde je niet boos maken.
Tuurlijk snap ik wat je bedoeld, maar het 'altijd bezig moeten zijn met meer winst maken' voelt voor mij als een stap te ver.
Dat was bij ons de afdeling Klachtenquote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:30 schreef baskick het volgende:
Kijk eens naar customer success manager-vacatures. Misschien is dat iets voor je?
Bij een servicedesk kun je op een andere manier verkopen. Namelijk met je kennis de klanten ervan overtuigen, bijvoorbeeld dat het product hun tijd/geld kan besparen, mits juist gebruikt. Als ze met de service tevreden zijn, blijven ze klant en is er een kans dat ze meer producten aanschaffen, waarvan jij natuurlijk weet te vertellen hoe handig die zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:57 schreef PixelzZ het volgende:
[..]
Ik wilde je niet boos maken.
Tuurlijk snap ik wat je bedoeld, maar het 'altijd bezig moeten zijn met meer winst maken' voelt voor mij als een stap te ver. Dan heb ik het over de relatie met de klant, niet je werkgever of collega's.
Wellicht dat CSM nog niet zo goed geland was, dan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 07:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat was bij ons de afdeling Klachten
Persoonlijk heb ik liever contact met leveranciers dan met klanten. Ik voel me prettiger in mijn rol als klant.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:06 schreef C.L.Werner het volgende:
- Dienstverlenende functie;
- Veel direct (klanten)contact, met sterke voorkeur naar live contact;
- Niet te commercieel (ik heb geen zin in koude acquisitie etc.), maar wil juist mensen van dienst zijn en blij maken;
- Bij voorkeur op wisselende locaties, dus dat je bij de klanten over de vloer komt door heel het land;
- Bij voorkeur ook afwisselende werkzaamheden
Dit wil iedereen success TS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |