abonnement Unibet Coolblue
pi_182567936
Hai FoKk3rs!

In juli dit jaar ben ik afgestudeerd als mediaredacteur. Een media opleiding dus, met vakken als (web)design, journalistiek, redactie, marketing, videobewerking, fotografie etc.

Echter kwam ik er al snel achter dat ik 40 uur op kantoor, bijvoorbeeld bij een marketingbureau, niet als ideale baan zie. Ik heb jaren lang gewerkt bij Studentaanhuis. Voor diegene die dit niet kennen: ik kwam als 'IT' student bij mensen langs om ze te helpen met allerlei computerproblemen en vragen. Ik haalde hier voornamelijk veel voldoening uit omdat ik met mijn kennis de klanten kon helpen en blij maken.

Ik ben opzoek naar een functie die met mijn achtergrond mogelijk is. (dus MBO4 opleiding en waarschijnlijk een niet gerelateerde opleiding)

Sterke wensen van mij zijn:

- Dienstverlenende functie;
- Veel direct (klanten)contact, met sterke voorkeur naar live contact;
- Niet te commercieel (ik heb geen zin in koude acquisitie etc.), maar wil juist mensen van dienst zijn en blij maken;
- Bij voorkeur op wisselende locaties, dus dat je bij de klanten over de vloer komt door heel het land;
- Bij voorkeur ook afwisselende werkzaamheden

De branche maakt me niet zoveel uit, als ik er maar makkelijk in kan rollen. Een servicedesk/klantenservice baan zie ik in eerste instantie niet zitten, of er moet echt een hele leuke functie zijn waar je na 1 jaar naar toe kan werken. Enige ervaring in IT wereld. Daarnaast natuurlijk media kennis zoals hierboven genoemd.

Alle suggesties zijn welkom. Help mij uit de brand!

Groetjes!
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 12:09:51 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_182568097
Ik zou denken aan een consultancy functie, waarbij je dus wordt gedetacheerd bij diverse klanten voor diverse 'jobs'. OF (maar dat moet dan net voorbijkomen) een functie bij een softwarebedrijf waarvoor je naar klanten gaat om het programma uit te leggen aan gebruikers? Zoiets.

SAP consultant bijvoorbeeld (al is SAP wel een kutprogramma ;) ).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:13:50 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_182568168
Klinkt als een baan als koerier om eerlijk te zijn.
Of verkoper, al zit daaraan in alle gevallen een stukje koude acquisitie (maar elke baan heeft een randje).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_182568249
quote:
99s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:09 schreef Karina het volgende:
Ik zou denken aan een consultancy functie, waarbij je dus wordt gedetacheerd bij diverse klanten voor diverse 'jobs'. OF (maar dat moet dan net voorbijkomen) een functie bij een softwarebedrijf waarvoor je naar klanten gaat om het programma uit te leggen aan gebruikers? Zoiets.

SAP consultant bijvoorbeeld (al is SAP wel een kutprogramma ;) ).
Bij bedrijven als Dimensys zoeken zo ook altijd wel mensen.
Weggegaan en opgerot
pi_182568506
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:18 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Bij bedrijven als Dimensys zoeken zo ook altijd wel mensen.
En wat is de reden dat ze daar altijd mensen zoeken?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182568546
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:30 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

En wat is de reden dat ze daar altijd mensen zoeken?
Jaaaaa dat weet ik ook niet, volgens mij vnl groei.
Weggegaan en opgerot
pi_182568565
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:31 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Jaaaaa dat weet ik ook niet, volgens mij vnl groei.
Groei of een groot verloop omdat het toch niet zo een goed carrierepad is?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182568588
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:32 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Groei of een groot verloop omdat het toch niet zo een goed carrierepad is?
Tja, ik heb er nooit gewerkt, misschien dat op Glassdoor wat staat.
Weggegaan en opgerot
pi_182569273
quote:
99s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:09 schreef Karina het volgende:
Ik zou denken aan een consultancy functie, waarbij je dus wordt gedetacheerd bij diverse klanten voor diverse 'jobs'. OF (maar dat moet dan net voorbijkomen) een functie bij een softwarebedrijf waarvoor je naar klanten gaat om het programma uit te leggen aan gebruikers? Zoiets.

SAP consultant bijvoorbeeld (al is SAP wel een kutprogramma ;) ).
Consultant lijkt me inderdaad erg leuk, heb hier ook eerder sollicitaties voor gehad. Echter kwam ik er snel achter dat je eerst ervaring op kan doen op bijv. een servicedesk o.i.d. en niet zo maar consulant kan worden.

Dat tweede klinkt ook goed, lijkt natuurlijk enigszins op consultancy, alleen hoe zou je zo'n functie kunnen noemen of omschrijven?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
Klinkt als een baan als koerier om eerlijk te zijn.
Of verkoper, al zit daaraan in alle gevallen een stukje koude acquisitie (maar elke baan heeft een randje).
Ik heb inderdaad gekeken naar accountmanagement, maar dit heeft eigenlijk altijd een (té) commercieel randje. Ik neig eerder naar relatiebeheer, maar vaak is dat een kleiner onderdeel van de functie en ben je dus voornamelijk bezig met het product/dienst te verkopen.

Nu moet ik zeggen dat, als ik achter het product/dienst sta en het verhaal natuurlijk kan vertellen, ik er minder problemen mee heb. Ik zou dus nooit iemand onzin aan kunnen smeren waar ik niet achter sta.

Accountmanagement heeft wel te bieden wat ik zoek: klantencontact, afwisselende locaties, buitendienst... Alleen ben ik bang dat ik de commerciële eigenschap niet voldoende zal beheersen.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:18 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Bij bedrijven als Dimensys zoeken zo ook altijd wel mensen.
Even kort gekeken naar de vacatures. Ze vragen hier wel om HBO diploma's en ervaring. Word in eerste instantie ook lastig.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 14:07:45 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_182570823
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:02 schreef PixelzZ het volgende:
Consultant lijkt me inderdaad erg leuk, heb hier ook eerder sollicitaties voor gehad. Echter kwam ik er snel achter dat je eerst ervaring op kan doen op bijv. een servicedesk o.i.d. en niet zo maar consulant kan worden.
Mm ik heb zelf bij een groot consultancy kantoor gewerkt en er waren ook best vragen naar juniors, niet elke klant heeft een senior nodig. Dimensys, die robijntje noemt ken ik niet, maar misschien daar proberen?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:02 schreef PixelzZ het volgende:
Dat tweede klinkt ook goed, lijkt natuurlijk enigszins op consultancy, alleen hoe zou je zo'n functie kunnen noemen of omschrijven?
Trainer? Als in software trainer?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_182571378
Kijk eens naar customer success manager-vacatures. Misschien is dat iets voor je?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 17 oktober 2018 @ 15:25:23 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_182572508
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:02 schreef PixelzZ het volgende:

[..]

Consultant lijkt me inderdaad erg leuk, heb hier ook eerder sollicitaties voor gehad. Echter kwam ik er snel achter dat je eerst ervaring op kan doen op bijv. een servicedesk o.i.d. en niet zo maar consulant kan worden.

Dat tweede klinkt ook goed, lijkt natuurlijk enigszins op consultancy, alleen hoe zou je zo'n functie kunnen noemen of omschrijven?

[..]

Ik heb inderdaad gekeken naar accountmanagement, maar dit heeft eigenlijk altijd een (té) commercieel randje. Ik neig eerder naar relatiebeheer, maar vaak is dat een kleiner onderdeel van de functie en ben je dus voornamelijk bezig met het product/dienst te verkopen.

Nu moet ik zeggen dat, als ik achter het product/dienst sta en het verhaal natuurlijk kan vertellen, ik er minder problemen mee heb. Ik zou dus nooit iemand onzin aan kunnen smeren waar ik niet achter sta.

Accountmanagement heeft wel te bieden wat ik zoek: klantencontact, afwisselende locaties, buitendienst... Alleen ben ik bang dat ik de commerciële eigenschap niet voldoende zal beheersen.

[..]

Even kort gekeken naar de vacatures. Ze vragen hier wel om HBO diploma's en ervaring. Word in eerste instantie ook lastig.
Natuurlijk ga je geen onzin aansmeren waar je niet achter staat. Geen enkele goede verkoper doet dat. Eerlijk gezegd denk ik dat je een geheel verkeerd beeld hebt van verkoop. En ook bij accountmanagement is verkopen een belangrijk deel van je werk. Je salaris moet toch ergens van betaald worden.

Mijn advies is om je negatieve houding ten opzicht van verkoop om te zetten in een andere: in iedere baan moet je verkopen. Het begint al bij jezelf, in het sollicitatiegesprek. Daarna komen de projecten waarvan je je collega’s wilt overtuigen, de oplossingen waarmee je je klant verder kunt helpen (betaald of onbetaald, overtuigen moet je altijd), je werkgever waarom je loonsverhoging wilt et cetera et cetara. Alles is commercie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_182591305
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Natuurlijk ga je geen onzin aansmeren waar je niet achter staat. Geen enkele goede verkoper doet dat. Eerlijk gezegd denk ik dat je een geheel verkeerd beeld hebt van verkoop. En ook bij accountmanagement is verkopen een belangrijk deel van je werk. Je salaris moet toch ergens van betaald worden.

Mijn advies is om je negatieve houding ten opzicht van verkoop om te zetten in een andere: in iedere baan moet je verkopen. Het begint al bij jezelf, in het sollicitatiegesprek. Daarna komen de projecten waarvan je je collega’s wilt overtuigen, de oplossingen waarmee je je klant verder kunt helpen (betaald of onbetaald, overtuigen moet je altijd), je werkgever waarom je loonsverhoging wilt et cetera et cetara. Alles is commercie.
Ik wilde je niet boos maken. :@

Tuurlijk snap ik wat je bedoeld, maar het 'altijd bezig moeten zijn met meer winst maken' voelt voor mij als een stap te ver. Dan heb ik het over de relatie met de klant, niet je werkgever of collega's.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 16:09:35 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_182592660
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:57 schreef PixelzZ het volgende:

[..]

Ik wilde je niet boos maken. :@

Tuurlijk snap ik wat je bedoeld, maar het 'altijd bezig moeten zijn met meer winst maken' voelt voor mij als een stap te ver. Dan heb ik het over de relatie met de klant, niet je werkgever of collega's.
Als je moeite heb met winst gedreven werken, zou ik je willen adviseren een baan bij de overheid te zoeken. Of misschien in het onderwijs ofzo (onderwijsondersteuner een optie?) In het bedrijfsleven staat ook in de uitvoering winst maken centraal.
En nee, ik ben niet boos, maar vind het jammer dat je zo’n verkeerd beeld hebt van commerciële activiteiten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_182646276
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:02 schreef PixelzZ het volgende:

[..]

Consultant lijkt me inderdaad erg leuk, heb hier ook eerder sollicitaties voor gehad. Echter kwam ik er snel achter dat je eerst ervaring op kan doen op bijv. een servicedesk o.i.d. en niet zo maar consulant kan worden
Maar waarom zie je dit als een probleem? Ten eerste heb je al enige ervaring door bij de mensen thuis computerproblemen op te lossen al hierin. Dan zit je misschien niet op een kantoor te bellen, maar de communicatieve aspecten die in consultancy heel erg belangrijk zijn (vnl goed kunnen luisteren naar klanten) zit er wel degelijk in. En leer je in een studie als media&marketing niet ook al een beetje wat mensen aanspreekt en/of hoe je ze in beweging krijgt?

Ten tweede, als je ervaring toch nog niet goed genoeg blijkt, waarom zou je niet meer op gaan doen? Het maakt best wel verschil of je ergens in een klantenservice zit om meer communicatieve vaardigheid op te doen om later consultant te kunnen worden of dat je alleen maar bij een klantenservice zit. Wat is 5 jaar op een carrière van 40 jaar?

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel sollicitaties in consultancy je hebt geprobeerd. Zijn het er 5, 20, 100? Het voordeel dat je hebt als je er al meer hebt gedaan is of je eens kunt kijken of er een patroon zit in de afwijzingen. zo niet heb je jezelf niet heel veel te verwijten, maar zo ja dan weet je waar je precies mee aan de slag moet.

Op basis van je openingspost denk ik dat je goed bent in problemen in kaart brengen en met oplossingen te komen, anders had je niet zoveel klanten kunnen helpen met hun computerproblemen. Dat is je kracht, dat maakt je aantrekkelijk op de arbeidsmarkt.
pi_182646633
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:57 schreef PixelzZ het volgende:

[..]

Ik wilde je niet boos maken. :@

Tuurlijk snap ik wat je bedoeld, maar het 'altijd bezig moeten zijn met meer winst maken' voelt voor mij als een stap te ver.
Als je klanten blij maakt willen ze daar voor betalen. Vind je manieren om klanten nog blijer te maken dan kun je daar nog meer geld mee verdienen.

Waarom zie je dat als tegenstelling?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_182648725
Carriere switch naar de zorg?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 06:59:39 #18
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_182683610
Accountmanager/relatiebeheerder bij de overheid? Niet gericht op winst maken, enkel dienstverlening.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:19:34 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182683764
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:30 schreef baskick het volgende:
Kijk eens naar customer success manager-vacatures. Misschien is dat iets voor je?
Dat was bij ons de afdeling Klachten :')
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:23:38 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182683795
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:57 schreef PixelzZ het volgende:

[..]

Ik wilde je niet boos maken. :@

Tuurlijk snap ik wat je bedoeld, maar het 'altijd bezig moeten zijn met meer winst maken' voelt voor mij als een stap te ver. Dan heb ik het over de relatie met de klant, niet je werkgever of collega's.
Bij een servicedesk kun je op een andere manier verkopen. Namelijk met je kennis de klanten ervan overtuigen, bijvoorbeeld dat het product hun tijd/geld kan besparen, mits juist gebruikt. Als ze met de service tevreden zijn, blijven ze klant en is er een kans dat ze meer producten aanschaffen, waarvan jij natuurlijk weet te vertellen hoe handig die zijn.
pi_182683873
Ik vind het eigenlijk raar dat het werk op een marketingafdeling of als DTP niet voldoet.

Je hebt met zoveel mensen contact en je babbelt vaak op een hoger en dieper niveau dan, mijn muis doet raar. Misschien heb je het juiste bedrijf nog biet gevonden?

Veel (kleine) drukkerijen zijn tegenwoordig ook actief als ontwerpstudio of mediapartner en adviseren klanten over de beste strategieën of hoe een ontwerp het meest naar voren komt.

Zelfs sales in zo’n creatief bedrijf is volgens mij veel leuker, dan weer het zoveelste boekhoud of beheerprogramma aan de man brengen.
.
pi_182684212
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 07:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat was bij ons de afdeling Klachten :')
Wellicht dat CSM nog niet zo goed geland was, dan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182691773
- Dienstverlenende functie;
- Veel direct (klanten)contact, met sterke voorkeur naar live contact;
- Niet te commercieel (ik heb geen zin in koude acquisitie etc.), maar wil juist mensen van dienst zijn en blij maken;
- Bij voorkeur op wisselende locaties, dus dat je bij de klanten over de vloer komt door heel het land;
- Bij voorkeur ook afwisselende werkzaamheden

Dit wil iedereen :') success TS :')
pi_182932945
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:06 schreef C.L.Werner het volgende:
- Dienstverlenende functie;
- Veel direct (klanten)contact, met sterke voorkeur naar live contact;
- Niet te commercieel (ik heb geen zin in koude acquisitie etc.), maar wil juist mensen van dienst zijn en blij maken;
- Bij voorkeur op wisselende locaties, dus dat je bij de klanten over de vloer komt door heel het land;
- Bij voorkeur ook afwisselende werkzaamheden

Dit wil iedereen :') success TS :')
Persoonlijk heb ik liever contact met leveranciers dan met klanten. Ik voel me prettiger in mijn rol als klant.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')