abonnement Unibet Coolblue
pi_182553388
Bestaat er echt zoiets als goede en slechte muziek en kut muziek?

We moeten aan de toekomst denken, wat als onze kleinkinderen over 70 jaar met een onwijssssse lading kutmuziek zitten opgescheept? Nee maar wij wel ongeneerd steeds kutmuziek kopen enzo,,, nee onze kleinkinderen zoeken het over 70 jaar maar lekker zelf uit want dan lig ik toch allang in mn kist,, is mijn zorg niet,.. ?

We moeten NU handellen, NU beslissingen nemen, Motto : Nu voor Later
pi_182553409
Nouja als je het puur muziektheoretisch bekijkt zijn er muziekstukken die je 'slecht' en 'goed' zou kunnen noemen. Dat heeft alleen niets te maken met smaak of emoties, terwijl die juist zo belangrijk zijn bij zoiets als muziek.
pi_182553561
Ik denk dat dat erg smaakgebonden is. Die muziek op jouw YouTube kanaal vind ik behoorlijk kut, maar die vind jij dan weer tof. Dus daar zullen we het nooit overeens worden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:59:21 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182553577
Over smaak valt te twisten...
And so is the past
pi_182554962
Het is kutmuziek wanneer er niet in de maat wordt gespeeld. Daarbuiten is het een kwestie van smaak.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:35:41 #6
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182555634
Possetje is terug, god helpe ons.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:36:39 #7
74056 crew  ToT
pi_182555712
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:36 schreef ToT het volgende:

Wat vind je hier van, TS? :P
klinkt als : ergens in 1800 in usa is een heeeeel wrede oorlog aan de gang, maar ik lig lekker in canada in een hangmat en het is zomer, en mn wijf is effe paar pilsjes gaan kopen en komt zo terug, en ze heeft het lichaam van een sex godin, en ik lig lekker nu een peuk te roken en beetje te luieren , :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:40:34 #9
74056 crew  ToT
pi_182555734
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:39 schreef possetje het volgende:

[..]

klinkt als : ergens in 1800 in usa is een heeeeel wrede oorlog aan de gang, maar ik lig lekker in canada in een hangmat en het is zomer, en mn wijf is effe paar pilsjes gaan kopen en komt zo terug, en ze heeft het lichaam van een sex godin, en ik lig lekker nu een peuk te roken en beetje te luieren , :)
Dus het bevalt je wel? :P
pi_182555820
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus het bevalt je wel? :P
ha of je hebt ook de coconut eilanden variant :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:55:27 #11
74056 crew  ToT
pi_182555994
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:45 schreef possetje het volgende:

[..]

ha of je hebt ook de coconut eilanden variant :)
Ja nee dan wordt het idd wel echt te waus ja! :Y
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:32:50 #12
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:56:11 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_182557170
Subjectief bestaat er veel meer kutmuziek dan goede muziek. Alleen de verdeling is per persoon verschillend.

Objectief bestaat er ook Kut-muziek overigens. Maar die vind ik dan weer niet slecht.
  Moderator dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:56:39 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182558430
Ik denk dat er muziek bestaat die leuk vind en muziek die niet niet leuk vind. En alle gradaties er tussenin.

Echt inherent slecht of verkeerd bestaat in mijn ogen bij muziek niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182570227
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat er muziek bestaat die leuk vind en muziek die niet niet leuk vind. En alle gradaties er tussenin.

Echt inherent slecht of verkeerd bestaat in mijn ogen bij muziek niet.
In mijn ogen wel. Smaak en kwaliteit zijn niet hetzelfde. Zo hou ik bijvoorbeeld niet van Abba en heb ik het nooit leuk gevonden, maar ik hoor zeker wel dat het niet slecht is. Het is gewoon goed gemaakt en heeft daardoor ook blijvende waarde voor de liefhebbers en ergert het mij ook niet.

De kutmuziek is dan ook niet Frans Bauer of wat voor niemendalletje dan ook, de echte kutmuziek is de muziek die niet is wat het pretendeert te zijn zoals Kane, Kensington en Coldplay. Dat roept dan ook een weerstand in mij op die ik totaal niet voel bij muziek die gewoon totaal mijn smaak niet is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 13:45:01 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182570316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In mijn ogen wel. Smaak en kwaliteit zijn niet hetzelfde. Zo hou ik bijvoorbeeld niet van Abba en heb ik het nooit leuk gevonden, maar ik hoor zeker wel dat het niet slecht is. Het is gewoon goed gemaakt en heeft daardoor ook blijvende waarde voor de liefhebbers en ergert het mij ook niet.

De kutmuziek is dan ook niet Frans Bauer of wat voor niemendalletje dan ook, de echte kutmuziek is de muziek die niet is wat het pretendeert te zijn zoals Kane, Kensington en Coldplay. Dat roept dan ook een weerstand in mij op die ik totaal niet voel bij muziek die gewoon totaal mijn smaak niet is.
Maar ook in daarin hoor je wel dat ze hun best doen opzich en voor hele volksstammen zijn kane kensington en coldplay juist goede muziek..

Ikzelf ben nogal breed als het op muziek aankomt de enige voorwaarde die ik vind dat het moet hebben is dat iemand het muziek noemt: voorbeeld iemand die zijn huis stofzuigt is geen muziek. Iemand die zijn huis stofzuigt en zegt dat hij muziek aan het maken is is wel muziek i.m.o.

Het is dus ontzettende breed, cage heeft al aangetoont dat je conventionele definities van het moet toon, melodie en ritme hebben eenvoudig aan de kant kunt zetten, zelfs geluid is niet nodig voor muziek. Dus ja eigenlijk houd je over iemand moet het muziek noemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182570934
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar ook in daarin hoor je wel dat ze hun best doen opzich en voor hele volksstammen zijn kane kensington en coldplay juist goede muziek..
Dat mensen nogal eens dwalen als het om kwaliteit gaat doet er niet aan af dat er grote kwaliteitsverschillen kunnen zijn.

quote:
Ikzelf ben nogal breed als het op muziek aankomt de enige voorwaarde die ik vind dat het moet hebben is dat iemand het muziek noemt: voorbeeld iemand die zijn huis stofzuigt is geen muziek. Iemand die zijn huis stofzuigt en zegt dat hij muziek aan het maken is is wel muziek i.m.o.

Het is dus ontzettende breed, cage heeft al aangetoont dat je conventionele definities van het moet toon, melodie en ritme hebben eenvoudig aan de kant kunt zetten, zelfs geluid is niet nodig voor muziek. Dus ja eigenlijk houd je over iemand moet het muziek noemen.
Prima, maar dan houd je ook mensen zoals ik over die het kutmuziek noemen. Ik zeg ook niet dat het geen muziek is. Ik zeg dat er behalve muziek waar ik niet van hou ook kutmuziek is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 14:13:07 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182570960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Prima, maar dan houd je ook mensen zoals ik over die het kutmuziek noemen. Ik zeg ook niet dat het geen muziek is. Ik zeg dat er behalve muziek waar ik niet van hou ook kutmuziek is.
Dat zou ik ook niet tegenspreken, dat is alleen een subjectief waardeoordeel van jou. An sich is er niet iets wat de ene muziek goed zou maken en de andere fout. Maarja dat is sowieso lastig als het in de wiskunde al niet kan waarom zou het in andere systemen wel kunnen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182571133
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat zou ik ook niet tegenspreken, dat is alleen een subjectief waardeoordeel van jou. An sich is er niet iets wat de ene muziek goed zou maken en de andere fout. Maarja dat is sowieso lastig als het in de wiskunde al niet kan waarom zou het in andere systemen wel kunnen :D
Dat de vaststelling van de waarde moeilijk te objectiveren is betekent nog niet dat die waarde ontbreekt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 14:21:49 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_182571185
Ja, ik vind het nogal onzin dat mensen pretenderen objectief muziek goed of slecht menen te kunnen benoemen; of smaak cq mening als feit presenteren. Zeker als het gaat om muziek die ze niet leuk vinden 'wel goed maar niet leuk' maar ook andersom 'niet goed maar wel leuk'. Radiohead en Coldplay, ik hoor het verschil niet, toch zijn er veel mensen die het een geweldig en het andere waardeloos vinden (in welke volgorde dan ook).
Ik heb echt geen verschil tussen de term goed en leuk.
  † In Memoriam † woensdag 17 oktober 2018 @ 14:30:41 #21
368283 ato
pi_182571383
Ik ben een ouwe lul en waar ik mee opgegroeid ben, vind ik goede muziek.
Muziek wat overgaat naar de nieuwe generatie en weer wordt gekopieerd en gecoverd.
Soms is het kut, soms niet. Ik vind Q-Music nu een waardeloze zender, 8 van de 10 liedjes lijken op elkaar (hallo Arianne Grande, Ed Sheeran..).

ABBA, Donna Summer, The Cure, The Beatles, Rolling Stones, David Bowie, Otis Redding, Carpenters..etc.
Veel revivals komen weer terug uit de disco en dance jaren 90'.

Ik vind van nu Arcade Fire, Drake, Anouk, John Maier, Skrilexx wel goed. Ik hou ook van experimentele muziek.

Waar ik als jongere niet van hield was country, blues, opera en klassiek.
Maar ik ga dat nu wel meer waarderen.
Life can be a bitch, so like it..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 oktober 2018 @ 14:31:22 #22
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_182571393
meestal is het als het in topic van riazop staat, dan is het kut. Staat het dat niet, dan is er kans dat het nog wat is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 14:43:42 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182571659
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:31 schreef Tokus het volgende:
meestal is het als het in topic van riazop staat, dan is het kut. Staat het dat niet, dan is er kans dat het nog wat is.
Het riazop filter :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182571729
Als nu alle op dat moment levende wezens die er over kunnen oordelen hebben aangegeven dat een bepaald muziekstuk kut is, dan is het waarschijnlijk ook echt kut. Maar als er eentje het niet kut vindt gaat dat niet meer op.... Of moeten resultaten uit het verleden en toekomst ook nog meetellen.... en en en
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')