abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:52:26 #1
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_182552259
ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe internet en tv provider maar ik ben a technisch :'( Dus vandaar de volgende vraag:

Ik heb momenteel bij ziggo 50 mbs via de kabel maar ik kan bij ziggo 40 mbs ( nog steeds via kabel) krijgen zodat ik minder ga betalen . Bij nle kan ik 50mbs krijgen via adsl. Ziggo zegt dat ik bij nle in werkelijkheid dezelfde snelheid krijg als bij hun (ondanks dat ik bij nle 10 mbs meer heb in mn pakket) dit omdat via adsl maar 70 tot 80 procent internet doorkomt. Klopt dit?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:54:22 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182552297
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:52 schreef madeliefff het volgende:
ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe internet en tv provider maar ik ben a technisch :'( Dus vandaar volgende vraag:

Ik heb momenteel bij ziggo 50 mbs via de kabel.ik kan bij ziggo internet via de kabel (40mbs) krijgen zodat ik minder ga betalen . Bij nle kan ik 50mbs krijgen via adsl. Ziggo zegt dat ik bij nle in werkelijkheid dezelfde snelheid krijg als bij hun (ondanks dat ik daar 10 mbs meer heb in mn pakket) omdat via adsl maar 70 tot 80 procent internet doorkomt. Klopt dit?
Ligt eraan hoe ver je van de wijkcentrale af zit. Meer dan 2 kilometer en het is om te janken. En misschien ook de kwaliteit van wat er nog in de grond ligt, dat is ook oud spul dus wie weet ramt er ergens wel een wortel doorheen wat het allemaal net niet sloopt maar wel minder maakt. Geen idee.

[ Bericht 3% gewijzigd door jogy op 17-10-2018 16:27:23 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:55:38 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_182552325
Check hier je maximale adsl snelheid: https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_182552464
Huh adsl??
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:02:55 #5
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_182552477
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe ver je van de wijkcentrale af zit. Meer dan 2 kilometer en het is om te janken. En misschien ook de kwaliteit van wat er nog in de grond ligt, dat is ook oud spul dus wie weet ramt er ergens wel een wordtel doorheen wat het allemaal net niet sloopt maar wel minder maakt. Geen idee.
heeft dat op beide aansluitingen invloed of op adsl alleen?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_182552525
Ziggo heeft anders ook een overbooking.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182552644
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:02 schreef madeliefff het volgende:

[..]

heeft dat op beide aansluitingen invloed of op adsl alleen?
ADSL loopt via de telefoonlijn.
Kabel loopt via de coax-kabel (tv-kabel).
Glasvezel loopt via... glasvezel.

Drie verschillende technieken.

Alleen ADSL heeft last van de afstand tussen wijkcentrale en je huis.
Eigen ervaring met ADSL is slecht, maar dat komt dus door bovengenoemde reden. ADSL zou prima moeten zijn als je dichtbij de wijkcentrale woont. Kun je controleren op het internet.

Mijn persoonlijke voorkeur: glasvezel -> kabel -> ADSL.

Als je tevreden bent met kabel, zou ik je aanraden om bij kabel te blijven. Verder voel je het verschil tussen 40 MBps en 50MBps niet zo snel; al helemaal niet als je niet technisch bent aangelegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 16:14:20 ]
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:21:36 #8
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_182552793
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:02 schreef halfway het volgende:
Huh adsl??
o ik hoor net dat het waarschijnlijk vdsl is ipv adsl.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:23:27 #9
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_182552829
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

ADSL loopt via de telefoonlijn.
Kabel loopt via de coax-kabel (tv-kabel).
Glasvezel loopt via... glasvezel.

Drie verschillende technieken.

Alleen ADSL heeft last van de afstand tussen wijkcentrale en je huis.
Eigen ervaring met ADSL is slecht, maar dat komt dus door bovengenoemde reden. ADSL zou prima moeten zijn als je dichtbij de wijkcentrale woont. Kun je controleren op het internet.

Mijn persoonlijke voorkeur: glasvezel -> kabel -> ADSL.

Als je tevreden bent met kabel, zou ik je aanraden om bij kabel te blijven. Verder voel je het verschil tussen 40 MBps en 50MBps niet zo snel; al helemaal niet als je niet technisch bent aangelegd.
heldere uitleg ^O^
Ik heb nu kabel en ben er tevreden over maar ik vind het duur dus wil sws een andere abonnement nemen. Of dat dan weer kabel word ligt ook aan de prijs
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_182553033
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:21 schreef madeliefff het volgende:

[..]

o ik hoor net dat het waarschijnlijk vdsl is ipv adsl.
Het ADSL-techniek is door de jaren heen verbeterd en doorontwikkeld; ADSL, ADSL2, ADSL2+, VDSL, VDSL2...

VDSL is de opvolgen van ADSL en is veel sneller.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 16:33:57 ]
pi_182553115
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:23 schreef madeliefff het volgende:

[..]

heldere uitleg ^O^
Ik heb nu kabel en ben er tevreden over maar ik vind het duur dus wil sws een andere abonnement nemen. Of dat dan weer kabel word ligt ook aan de prijs
Ik vind het zo jammer dat we bij internetabonnementen niet dezelfde mogelijkheid hebben als bij de telefoonabonnementen... Namelijk: maandelijkse abonnementen.

Daarmee zou je zorgeloos kunnen uitproberen. Nu zit je er een jaar of in sommige gevallen zelfs 2 jaar aan vast.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:37:36 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182553124
Als je lekker dicht bij de wijkcentrale zit kan het beter zijn dan kabel. Ik zit er 10m vanaf en haal betere snelheden, beide 50mbps.
And so is the past
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:40:57 #13
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_182553210
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vind het zo jammer dat we bij internetabonnementen niet dezelfde mogelijkheid hebben als bij de telefoonabonnementen... Namelijk: maandelijkse abonnementen.

Daarmee zou je zorgeloos kunnen uitproberen. Nu zit je er een jaar of in sommige gevallen zelfs 2 jaar aan vast.
ja dat zou inderdaad fijner zijn. Zo ook met fitness abonnementen. Dat is ook niet overal maandelijks opzegbaar :(
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:05:46 #14
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_182555027
Is glas niet beschikbaar in je wijk?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:49:20 #15
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_182557031
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:05 schreef Mano_ het volgende:
Is glas niet beschikbaar in je wijk?
jawel. Maar hoe zit dat daarmee. Want het deel dat in je huis zit als dan toch alsnog geen glasvezel? Tenzij je dingen laat aanpassen..
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_182557241
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:49 schreef madeliefff het volgende:

[..]

jawel. Maar hoe zit dat daarmee. Want het deel dat in je huis zit als dan toch alsnog geen glasvezel? Tenzij je dingen laat aanpassen..
Als je fiber to the home hebt, heb je glasvezel

Ziggo/UPC hebben in het verleden ook veel reclame gemaakt dat 99% van hun netwerk glasvezel is (wat ook waar is), maar dan is het laatste stukje (last mile) nog steeds koper en dus spreek je niet van glasvezel.
pi_182557272
en ben niet super bekend met de verschillende glasvezelpakketten, maar het grootste voordeel is voorlopig nog de uploadsnelheid en het echte internet-only.
als jij je niet interesseert voor je uploadsnelheid en je wel graag een mooi tv pakket wil met veel zenders incl sport en on demand dan is ziggo vaak interessanter.
pi_182557284
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:23 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Ik heb nu kabel en ben er tevreden over maar ik vind het duur dus wil sowiewso een ander abonnement nemen. Of dat dan weer kabel wordt ligt ook aan de prijs.
Dat verhaal over die wijkcentrales waar velen het over hebben is achterhaald en alleen nog relevant voor 'ouderwets' ADSL. Als je nu internet hebt of neemt via de koperen telefoonlijn, dan is dat vrijwel altijd VDSL2. Bovendien komt sinds eind 2013 op steeds meer plaatsen vectored VDSL2 beschikbaar, dat is nog sneller.

VDSL2 komt doorgaans direct uit straatkasten. Mijn wijkcentrale staat hier bijna 2 km vandaan, maar mijn straatkast staat hier nog geen 150 meter vandaan. Ik haal dan ook met gemak de maximale snelheid van ca. 100 Mbps die de straatkast kan leveren over een enkel aderpaar. Bij gebruik van twee aderparen (bonding) is zelfs 200 Mbps mogelijk. In de nabije toekomst zullen nog hogere snelheden worden gerealiseerd door het gebruik van supervectoring.

Als je wil weten welke snelheden bij jou thuis leverbaar zijn via de koperen telefoonlijn dan moet je even kijken op de hier al genoemde Fourstack site. Wil je weten waar in jouw buurt die straatkasten staan, dan kun je op deze site kijken (hier alleen de vier cijfers van je postcode invullen).
pi_182558577
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:02 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat verhaal over die wijkcentrales waar velen het over hebben is achterhaald en alleen nog relevant voor 'ouderwets' ADSL. Als je nu internet hebt of neemt via de koperen telefoonlijn, dan is dat vrijwel altijd VDSL2. Bovendien komt sinds eind 2013 op steeds meer plaatsen vectored VDSL2 beschikbaar, dat is nog sneller.

VDSL2 komt doorgaans direct uit straatkasten. Mijn wijkcentrale staat hier bijna 2 km vandaan, maar mijn straatkast staat hier nog geen 150 meter vandaan. Ik haal dan ook met gemak de maximale snelheid van ca. 100 Mbps die de straatkast kan leveren over een enkel aderpaar. Bij gebruik van twee aderparen (bonding) is zelfs 200 Mbps mogelijk. In de nabije toekomst zullen nog hogere snelheden worden gerealiseerd door het gebruik van supervectoring.

Als je wil weten welke snelheden bij jou thuis leverbaar zijn via de koperen telefoonlijn dan moet je even kijken op de hier al genoemde Fourstack site. Wil je weten waar in jouw buurt die straatkasten staan, dan kun je op deze site kijken (hier alleen de vier cijfers van je postcode invullen).
meer dan een kilometer afstand voor de eerste actieve straatkast (knap wel, de wijkcentrale stond altijd 100m dichterbij) , resultaat: met geluk 20mbit over het lijntje (terwijl fourstacks 30 aangeeft, maar goed jaren terug zaten ze ook al veel te hoog hier qua doorvoersnelheid) ; wijkkast of straatkast, het maakt allemaal geen hol uit hier en het is gewoon kut, en zie ik (en fourstacks) in de (verre) toekomst ook geen glas komen hier, ergo ziggo is de enige moderne optie :')

punt is: fourstacks is ook niet altijd accuraat en de data moet ook met zout genomen worden
pi_182563568
ADSL Asynchronic Digital Subsriber Line
VDSL Very high Bandwith Digital Subscriber Line
VDSL2 Vectoring Digital Subscriber Line
:)
Prachtig gewoon, die ontwikkeling. En het heeft allemaal te maken met signaaltjes die, in den beginne, botsen. CSMA.

Hoe dan ook; het blijft fantastisch dat door 4 kut-koperdraadjes zoveel signalen doorgegeven kunnen worden.Chapeau!!!
Haast niemand staat er nog bij stil, maar het blijft gigantisch dat je nu een mailtje verstuurd en dat mailtje binnen een minuut in Brazilië aankomt.
Ik ken alles wat daarbij komt kijken, zoals bijvoorbeeld de throughput door routers, maar toch kan ik het haast niet bevatten. En we zitten nog steeds in het 'begin' :P

Moest ik toch even kwijt *O*

Voor de liefhebber:
https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
pi_182599870
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 02:03 schreef gepromoveerT het volgende:
ADSL Asynchronic Digital Subsriber Line
VDSL Very high Bandwith Digital Subscriber Line
VDSL2 Vectoring Digital Subscriber Line
:)
Prachtig gewoon, die ontwikkeling. En het heeft allemaal te maken met signaaltjes die, in den beginne, botsen. CSMA.

Hoe dan ook; het blijft fantastisch dat door 4 kut-koperdraadjes zoveel signalen doorgegeven kunnen worden.Chapeau!!!
Haast niemand staat er nog bij stil, maar het blijft gigantisch dat je nu een mailtje verstuurd en dat mailtje binnen een minuut in Brazilië aankomt.
Ik ken alles wat daarbij komt kijken, zoals bijvoorbeeld de throughput door routers, maar toch kan ik het haast niet bevatten. En we zitten nog steeds in het 'begin' :P

Moest ik toch even kwijt *O*

Voor de liefhebber:
https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Ik meen 2 draadjes ipv 4....

Waarom kan jij het niet bevatten? tis toch basic routering?
pi_182601644
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:45 schreef akatar het volgende:

[..]

Ik meen 2 draadjes ipv 4....

Waarom kan jij het niet bevatten? tis toch basic routering?
Je snapt het niet hè; wat ik ermee bedoel te zeggen. :)
Daarnaast is het helemaal niet basic; maar vooruit.
Mag jij even die 750.000 $Cisco router configureren, die in een data center staat.

Daarnaast effe tellen zal je goed doen.

Heb je nou echt geen idee van het feit hoe geweldig het is dat een whatsappje binnen een tel ergens anders op de wereld aankomt! (express geen vraagteken) :P

Dat een automotor werkt met ontploffingen;
Dat er satellieten om de aarde zweven;
Dat er zoiets als een LAN, MAN, WAN en NEN (near earth networks) en nu FANs (Far Earth Networks) bestaan;
Dat wij 'alles' weten over de geboorte van een kind, maar dat als het gebeurt het een wonder blijft.

Is vast en zeker: gwoon mattie :P
pi_182602211
VDSL2 (het beste wat telefoon kan leveren) zit ergens tussen 100 en 50Mbs kwa maximum capaciteit. Met een 50Mbs abonneepment zit je dus al heel dicht bij de maximum snelheid.

Kabel van Ziggo kan maximaal 340Mbs. Met een 40Mbs abonnement zit je op 1/8 van de maximum snelheid, de kans dat je dat altijd haalt is daardoor veel groter.
.
pi_182603370
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:53 schreef Fer het volgende:
VDSL2 (het beste wat telefoon kan leveren) zit ergens tussen 100 en 50 Mbps qua maximum capaciteit. Met een 50 Mbps abonnement zit je dus al heel dicht bij de maximum snelheid.
Dat is niet helemaal waar. Ik kan hier op dit moment via de telefoonlijn 200 Mbps krijgen met bonding. Alleen heb ik momenteel niet zo'n abonnement. Mijn Fritzbox rapporteert momenteel 111074 kb/s downstream en 33028 kb/s upstream. Dat is ook praktisch het maximum wat de DSLAM (een straatkast hier even verderop) kan leveren via een enkel aderpaar. Maar daarmee zijn de mogelijkheden van de koperlijn nog niet uitgeput. In de nabije toekomst zullen met supervectoring snelheden tot zo'n 300 Mbps downstream mogelijk worden over een enkel aderpaar, en in combinatie met bonding is dan tot 600 Mbps downstream mogelijk. KPN levert al bonding in combinatie met supervectoring aan een beperkt aantal huishoudens, en het is de bedoeling dat dit de komende jaren overal beschikbaar komt waar nu 'gewoon' VDSL2 beschikbaar is.
quote:
Kabel van Ziggo kan maximaal 340 Mbps.
Dat kun je ook niet zo stellen. Maximale snelheden via het coax netwerk zijn (net zoals bij de telefoonlijn) erg afhankelijk van de gebruikte modulatietechnieken, maar anders dan de telefoonlijn is de coaxkabel breedbandig, en kan een exploitant er ook voor kiezen meer bandbreedte in te zetten voor internet, ten koste van andere diensten die via diezelfde coaxkabel worden geleverd. Maar Ziggo is begonnen met het per regio volledig uitfaseren van analoge televisie, en dat betekent dat er een hoop bandbreedte beschikbaar komt. Die zal ongetwijfeld voor een deel worden ingezet voor meer (HD)TV aanbod, en hopelijk voor een verbetering van de bitrates die bij veel kanalen nog altijd te laag zijn en HDTV onwaardig, maar er zal ook ruimte komen om hogere internetsnelheden aan te gaan bieden.
quote:
Met een 40 Mbps abonnement zit je op 1/8 van de maximum snelheid, de kans dat je dat altijd
haalt is daardoor veel groter.
Dat is geen kwestie van kans, via de kabel is de gespecificeerde snelheid in principe altijd haalbaar. Via de telefoonlijn niet, maar wel veel vaker dan vroeger het geval was omdat VDSL2 nu uit een straatkast komt en niet meer uit een wijkcentrale die inderdaad kilometers verderop kan staan. Zorgelijker is de kwestie van de overboeking die bij elke technologie kan leiden tot lagere snelheden dan waar je voor betaalt. Providers spelen nog altijd geen open kaart wat dat betreft en eigenlijk zouden ze wettelijk gedwongen moeten worden dat wel te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 19-10-2018 19:00:21 ]
pi_182614281
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:12 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Je snapt het niet hè; wat ik ermee bedoel te zeggen. :)
Daarnaast is het helemaal niet basic; maar vooruit.
Mag jij even die 750.000 $Cisco router configureren, die in een data center staat.

Daarnaast effe tellen zal je goed doen.

Heb je nou echt geen idee van het feit hoe geweldig het is dat een whatsappje binnen een tel ergens anders op de wereld aankomt! (express geen vraagteken) :P

Dat een automotor werkt met ontploffingen;
Dat er satellieten om de aarde zweven;
Dat er zoiets als een LAN, MAN, WAN en NEN (near earth networks) en nu FANs (Far Earth Networks) bestaan;
Dat wij 'alles' weten over de geboorte van een kind, maar dat als het gebeurt het een wonder blijft.

Is vast en zeker: gwoon mattie :P
Ik ben je mattie niet.

je hebt zwarte gaten nog niet genoemd in je betoog om... ja, om wat eigenlijk??

ik reageer alleen nog even op: ff tellen zal je goed doen.

vdsl werkt op 1 aderpaar, een paar is 2
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')