abonnement Unibet Coolblue
pi_182534734
Ik overweeg een gokautomaat te kopen en ik hoor hier verschillende verhalen over.
Zo heb ik van iemand begrepen dat je altijd op het moederbord moet letten. Je moet dan letten of de batterij niet gelekt is op het moederbord, want anders moet je een nieuw moederbord kopen, of kan je zelfs de gokkast weggooien.
Er wordt dan gezegd dat je moet letten dat de batterij extern aan het moederbord is geplaatst.

Nu heb ik dit verhaal eens verteld aan een professionele gokkastexploitant. Hij verklaarde dit verhaal als een complete leugen, en werd zelfs geïrriteerd door dit verhaal. Hij claimde dat ik zijn verhaal moest geloven, omdat hij een professional op dit gebied is.

Nu weet ik dus niet welk verhaal klopt. Heeft iemand daar een idee van?
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:54:18 #2
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_182534897
Ik zou zeggen dat je met alles wat je koopt met een batterij op moet letten of die niet gelekt heeft. Wat is dat voor advies man? :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_182534930
Als hij werkt, werkt hij. Als de batterij knapt, wordt de tijd niet onthouden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182534934
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:54 schreef MPC60 het volgende:
Ik zou zeggen dat je met alles wat je koopt met een batterij op moet letten of die niet gelekt heeft. Wat is dat voor advies man? :')
elke pc met een moederbord heeft een batterij
dit geldt ook voor gokkasten

als een batterij op het moederbord lekt.. kan het zuur voor defect zorgen op het moederbord
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:56:12 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182534947
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:47 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik overweeg een gokautomaat te kopen en ik hoor hier verschillende verhalen over.
Zo heb ik van iemand begrepen dat je altijd op het moederbord moet letten. Je moet dan letten of de batterij niet gelekt is op het moederbord, want anders moet je een nieuw moederbord kopen, of kan je zelfs de gokkast weggooien.
Er wordt dan gezegd dat je moet letten dat de batterij extern aan het moederbord is geplaatst.

Nu heb ik dit verhaal eens verteld aan een professionele gokkastexploitant. Hij verklaarde dit verhaal als een complete leugen, en werd zelfs geïrriteerd door dit verhaal. Hij claimde dat ik zijn verhaal moest geloven, omdat hij een professional op dit gebied is.

Nu weet ik dus niet welk verhaal klopt. Heeft iemand daar een idee van?
Is de exploitant degene die je een gokkast wil verkopen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182534954
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is de exploitant degene die je een gokkast wil verkopen?
ja
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:56:31 #7
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_182534956
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:55 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

elke pc met een moederbord heeft een batterij
Dat bedoel ik. Ik zou naar de professional luisteren.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:57:12 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182534977
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:56 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ja
Dan lijkt me het wel duidelijk, toch?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182534982
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan lijkt me het wel duidelijk, toch?
wat moet duidelijk zijn?
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:58:09 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182534996
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:57 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

wat moet duidelijk zijn?
Dat je niet naar hem moet luisteren maar op de lekkende batterijen moet letten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182535005
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:57 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

wat moet duidelijk zijn?
Dat zijn 'advies' niets waard is.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182535084
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat je niet naar hem moet luisteren maar op de lekkende batterijen moet letten.
zeg je dit nu ironisch of?
  Forum Admin maandag 15 oktober 2018 @ 19:19:47 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_182535484
Als een verkoper geïrriteerd reageert op je vragen dan zou hij wat mij betreft sowieso al op mogen zouten.

Lekkage van batterijen is zeker een risico bij oudere electronica dus een meer dan terechte vraag overigens.
  maandag 15 oktober 2018 @ 19:56:23 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182536245
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 19:01 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

zeg je dit nu ironisch of?
Nee,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182536308
Ik zou vragen om het te laten zien.
En anders no deal.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182537004
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2018 19:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Lekkage van batterijen is zeker een risico bij oudere electronica dus een meer dan terechte vraag overigens.
  maandag 15 oktober 2018 @ 20:44:17 #17
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182537392
Die verkoper wil het spannend houden en hoopt erop dat je de gok neemt om die kast van hem te kopen.
pi_182539745
Koop een Club 2000
U MAD?
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:15:36 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182539955
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:44 schreef Woelwater het volgende:
Die verkoper wil het spannend houden en hoopt erop dat je de gok neemt om die kast van hem te kopen.
Blijft een gok, zo een kast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182540015
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:44 schreef Woelwater het volgende:
Die verkoper wil het spannend houden en hoopt erop dat je de gok neemt om die kast van hem te kopen.
Daarom heet het een gok-kast
Alius aliud dicit
pi_182542812
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:47 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik overweeg een gokautomaat te kopen en ik hoor hier verschillende verhalen over.
Zo heb ik van iemand begrepen dat je altijd op het moederbord moet letten. Je moet dan opletten dat de batterij niet heeft gelekt op het moederbord, want anders moet je een nieuw moederbord kopen, of kan je zelfs de gokkast weggooien.
Er wordt dan gezegd dat je op moet letten dat de batterij extern aan het moederbord is bevestigd.

Nu heb ik dit verhaal eens verteld aan een professionele gokkastexploitant. Hij bestempelde dit verhaal als een complete leugen, en werd zelfs geïrriteerd door dit verhaal. Hij stelde dat ik zijn verhaal moest geloven, omdat hij een professional op dit gebied is.

Nu weet ik dus niet welk verhaal klopt. Heeft iemand daar een idee van?
Vroeger, tot ongeveer begin of medio jaren '90 van de vorige eeuw, werd gewerkt met NiCd (Nikkel-Cadmium) batterijen die op het moederbord vast waren gesoldeerd en dus door de gebruiker niet (zomaar) konden worden vervangen. Dat was ook niet nodig, want deze batterijen waren oplaadbaar en werden dan ook opgeladen als het moederbord in gebruik was. Deze batterijen kunnen echter na een flink aantal jaren gaan lekken en het moederbord aantasten. Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:



Uiteraard moet je iets wat je tweedehands wil kopen altijd vooraf inspecteren, en als het er zo uitziet als op bovenstaande foto dan lijkt het mij toch evident dat je het niet moet (willen) kopen. Maar los hiervan zou je een dergelijk moederbord überhaupt niet moeten kopen omdat het meer dan een kwart eeuw oud is, tenzij je op zoek bent naar een museumstuk.

Op moederborden die minder dan pakweg een kwart eeuw oud zijn wordt gebruik gemaakt van een niet oplaadbare Li (Lithium) knoopcelbatterij (gewoonlijk een CR2032) die zich in een houder op het moederbord bevindt en die door de gebruiker gemakkelijk kan worden vervangen. Dat ziet er zo uit:



Lekkende knoopcellen op moederborden komen zelden of nooit voor, maar ook hier geldt uiteraard dat je iets wat je tweedehands wil kopen vooraf moet inspecteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Riparius op 16-10-2018 03:58:03 ]
pi_182548594
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 02:12 schreef Riparius het volgende:

[..]

Vroeger, tot ongeveer begin of medio jaren '90 van de vorige eeuw, werd gewerkt met NiCd (Nikkel-Cadmium) batterijen die op het moederbord vast waren gesoldeerd en dus door de gebruiker niet (zomaar) konden worden vervangen. Dat was ook niet nodig, want deze batterijen waren oplaadbaar en werden dan ook opgeladen als het moederbord in gebruik was. Deze batterijen kunnen echter na een flink aantal jaren gaan lekken en het moederbord aantasten. Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

[ afbeelding ]

Uiteraard moet je iets wat je tweedehands wil kopen altijd vooraf inspecteren, en als het er zo uitziet als op bovenstaande foto dan lijkt het mij toch evident dat je het niet moet (willen) kopen. Maar los hiervan zou je een dergelijk moederbord überhaupt niet moeten kopen omdat het meer dan een kwart eeuw oud is, tenzij je op zoek bent naar een museumstuk.

Op moederborden die minder dan pakweg een kwart eeuw oud zijn wordt gebruik gemaakt van een niet oplaadbare Li (Lithium) knoopcelbatterij (gewoonlijk een CR2032) die zich in een houder op het moederbord bevindt en die door de gebruiker gemakkelijk kan worden vervangen. Dat ziet er zo uit:

[ afbeelding ]

Lekkende knoopcellen op moederborden komen zelden of nooit voor, maar ook hier geldt uiteraard dat je iets wat je tweedehands wil kopen vooraf moet inspecteren.
Kijk, hier heb ik wat aan.
bedankt man voor je moeite!
pi_182548727
Op het moederbord van mijn flipperkast zit een batterijhouder met plaats voor 3 aa batterijen. Mbv wat draadjes naar een externe batterijhouder doorgelust. Ik zie hier iemand praten over pc moederborden maar ook een wat oudere gok machines lijkt het me toch net iets anders in elkaar te zitten.
pi_182600011
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:47 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik overweeg een gokautomaat te kopen en ik hoor hier verschillende verhalen over.
Zo heb ik van iemand begrepen dat je altijd op het moederbord moet letten. Je moet dan letten of de batterij niet gelekt is op het moederbord, want anders moet je een nieuw moederbord kopen, of kan je zelfs de gokkast weggooien.
Er wordt dan gezegd dat je moet letten dat de batterij extern aan het moederbord is geplaatst.

Nu heb ik dit verhaal eens verteld aan een professionele gokkastexploitant. Hij verklaarde dit verhaal als een complete leugen, en werd zelfs geïrriteerd door dit verhaal. Hij claimde dat ik zijn verhaal moest geloven, omdat hij een professional op dit gebied is.

Nu weet ik dus niet welk verhaal klopt. Heeft iemand daar een idee van?
Laat even weten om wat voor kast het gaat, daar hebben wij misschien meer aan.
zou het bv een club2000 zijn, zorg dan dat je een SE versie koopt, die kan officieel op euro's de gewone niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 22:54:07 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')